Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-11-02, 16:24   #1
 
the_puntings avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Västernorrlands Län
Inlägg: 32
Sharp$: 286
Standard

Sannolikhetsestimeraren är här!


Äntligen!

Jag har ett verktyg som jag knåpat ihop för att underlätta intuitiv oddssättning och sannolikhetsbedömning. Om man t.ex. har en matematisk modell för att estimera sannolikheter kan man föra in resultatet i Sannolikhetsestimeraren för att göra de sista finjusteringarna med hjälp av fingertoppskänsla.

När man ändrar sannolikheten för ett visst utfall ändras sannolikheten för de andra utfallen automatiskt så att totalsumman alltid är 100%. När man startar programmet finns det 16 utfall som vardera har en sannolikhet på 6,25%. Vill man arbeta med färre utfall (t.ex. 1X2, eller Ö/U) kan man sätta 0% i sannolikhet på de utfall som man inte använder.

Programmet räknar ut korrekt odds utifrån procentsatserna. Även med säkerhetsmarginal om man vill det. Gränssnittet är intuitivt så jag tror att ni klarar av att lista ut det själva.

Om någon kommer på någon funktion som kan vara trevlig att implementera så säg gärna till. Posta gärna eventuella felmeddelanden här i tråden också.

Screenshot



Nedladdning

http://speedy.sh/FE6xc/sanno-1.0.rar
OBS! .NET Framework 4 krävs!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
RobinD (+5), tipsextra (+5), papak (+5), Akilles (+5), Fishjutta (+5)

Senast redigerad av the_punting den 2011-11-06 klockan 10:17. Anledning: Uppdatering av länkar
the_punting är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-02, 16:49   #2
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Har inte laddat ned, men 5 sharps för initiativet! Mer om det levererar
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-02, 17:18   #3
 
the_puntings avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Västernorrlands Län
Inlägg: 32
Sharp$: 286
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Har inte laddat ned, men 5 sharps för initiativet! Mer om det levererar
Tack! Vill gärna ha feedback.

Frågan är hur användbart detta egentligen är för små utfallsrum. Jag gjorde detta med främst stora utfallsrum i åtanke (t.ex. travlopp), där det blir svårt att hålla reda på samtliga sannolikheter på papper.

Senast redigerad av the_punting den 2011-11-02 klockan 17:20.
the_punting är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-03, 09:47   #4
 
Pohjans avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Båstad
Inlägg: 419
Sharp$: 1704

Crusher
Stats: 177 - 177 - 12
ROI: 97.88%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Jag kan inte ladda ner?
Vad menas med .NET Framework 4 krävs!??
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Se där Sveriges bästa, Stolt och stark, Och när stormen river, Ger vi allt, Ända sedan gamla dagar
Under våran ljusblå fana,står vi upp, För himmelsblått
Heja Malmö
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Pohjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-03, 10:11   #5
 
Fishjuttas avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 130
Sharp$: 599


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

net framework4 är ett litet program som finns att ladda ner gratis. Ska prova på detta, låter som en kul och bra grej +++
__________________
Det är bara jobbigt att gå när jag måste någonstans!
Fishjutta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-03, 11:04   #6
 
the_puntings avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Västernorrlands Län
Inlägg: 32
Sharp$: 286
Standard

Varken screenshot eller nedladdning fungerar för tillfället. Verkar som om servern är nere. Jag skulle gissa på att det bara är tillfälligt.

".NET Framework är en systemkomponent som är en del av operativsystemet Microsoft Windows."

Krävs för att köra programvaror som är utvecklade med hjälp av .NET, som i detta fall. Förmodligen har ni det redan installerat, men om inte går det att finna här: http://www.microsoft.com/net

Senast redigerad av the_punting den 2011-11-03 klockan 11:06.
the_punting är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-06, 10:13   #7
 
the_puntings avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Västernorrlands Län
Inlägg: 32
Sharp$: 286
Standard

Givetvis la de ned uppladdningstjänsten en (!) dag efter att jag för första gången använde den. Odds på det? Ska hitta något annat ställe att ladda upp på.

EDIT: Sådär då. Nu ska det fungera igen.

Senast redigerad av the_punting den 2011-11-06 klockan 10:17.
the_punting är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td