Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-04-14, 02:36   #1
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Ö/U-spel - era erfarenheter.


Jag är nyfiken på era resultat av över- samt underspel. Många har säkert inte ett sheet de fört sedan stenåldern, men en uppskattning går alltid att göra. Är ni mest plus på under- eller överspelen? Riktar mig till individer med positiv ROI.

(Sport är irrelevant, alla sporter där man kan spela Ö/U passar in här)
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-14, 07:08   #2
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 475
Sharp$: 818
Standard

Har bara 160 över/under spel att gå på. Men ja de har gått bra 112,49% ROI jämfört med min totala ROI på 105,96%
forbannat är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-14, 07:20   #3
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

https://www.sharps.se/forums/taenkarh...8168-overspel/
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-14, 10:10   #4
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 866
Sharp$: 3619
Standard

Var hittar man statistik på Ö/U på MBL?

Min "ovetenskapliga" känsla är att majoriteten av liren ligger på U 8,5 runs, rätt eller fel?
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-14, 10:42   #5
 
Seebbos avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 753
Sharp$: 6009
Standard

Jag kan väl säga det att när jag startade den förra tråden så hade jag som sagt usel Roi på ö/u. Det svängde sedan och jag har under en längre tid efter det en positiv Roi på ö/u.

Jag tror det mest handlar om att man är för naiv och spelar gärna överspel till för låga odds. Så var det nog iaf i mitt fall.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Seebbo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-14, 11:31   #6
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

En generell sanning är att det är oerhört få som kan ha edge på "Överspel"! Helt enkelt för att bookies nästan uteslutande vill ha spel på den sidan. Varför då, kan man fråga sig? Jo, den största volymen kommer ALLTID in på den sidan av en lina. Folk lirar hellre på att saker skall inträffa snarare än att de INTE skall inträffa.

Sett till olika sporter så vet jag bara om en enda säsong i NBA där faktiskt resultaten gick över linan i mer än 50% av fallen. I fotboll, ishockey och handboll har jag aldrig sett det förekomma även om det säkert är möjligt att det hänt. Men inte de ligor jag kollat...
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
WizardofAhhs (+5), GorillaPimpin (+5)
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-14, 11:45   #7
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Var hittar man statistik på Ö/U på MBL?

Min "ovetenskapliga" känsla är att majoriteten av liren ligger på U 8,5 runs, rätt eller fel?
Beror på starting pitchers, stadium och liga (National League tenderar att ha lägre runrate än American League p.g.a. att pitchers även slår där). Totalerna när San Diego spelar som hemmalag är sällan över 7.5 t ex. I Colorados hemmamatcher sällan under 8.5.

Statistik förs nog enklast själv, har personligen ingen. Annars bör du kunna ordna det hos covers per lag. Lägg en timme så kan du nog samla ihop ett par års siffror.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-14, 12:23   #8
 
Khans avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 172
Sharp$: 2322
Standard

Kan bidra med ett gammalt Ö/U sheet: https://www.sharps.se/spreadsheet/24082

Intressant det Cc säger om överspel, i mitt nya sheet har jag märkt att underspel ger bättre avkastning än överspel, även om båda f.n visar gröna siffror.
Khan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-14, 12:42   #9
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Jag känner en Norrman, en legend i branschen som uteslutande spelar U2,5 i fotbollsmatcher. Enbart i Championship, L1, L2 och i de fall det funkar, även i de underliggande ligorna. Jag har sett honom placera sammanlagt 47 underspel på en och samma Lördag då det var snöglopp och nollgradigt och där de inte hade uppvärmd gräsmatta....lovar att han tjänat en fin hacka genom åren!
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-14, 14:12   #10
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
En generell sanning är att det är oerhört få som kan ha edge på "Överspel"! Helt enkelt för att bookies nästan uteslutande vill ha spel på den sidan. Varför då, kan man fråga sig? Jo, den största volymen kommer ALLTID in på den sidan av en lina. Folk lirar hellre på att saker skall inträffa snarare än att de INTE skall inträffa.

Sett till olika sporter så vet jag bara om en enda säsong i NBA där faktiskt resultaten gick över linan i mer än 50% av fallen. I fotboll, ishockey och handboll har jag aldrig sett det förekomma även om det säkert är möjligt att det hänt. Men inte de ligor jag kollat...
Tror du detta gäller både vinnande och förlorande spelare? Någonstans måste man ju rannsaka sitt eget spelande om man vill bli en vinnande spelare.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-14, 14:52   #11
 
Vurpans avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 543
Sharp$: 2511


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

I mitt eget spelande har totaler varit klart mer inkomstbringande än sides. Har ingen statistik kvar men skulle gissa på att jag ligger mest + på lite "målsnåla ligor" som Serie A och Ligue 1. Högre odds där men går att hitta guldkorn förhållandevis enkelt. För närvarande finns ju t.ex Torino i Serie A som besitter ett av ligans bästa anfallspar i Cerci+Immobile men man får alltid över 2 gånger degen på överspel när de spelar.
Vurpan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-14, 15:25   #12
 
Seebbos avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 753
Sharp$: 6009
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Vurpan Visa inlägg
I mitt eget spelande har totaler varit klart mer inkomstbringande än sides. Har ingen statistik kvar men skulle gissa på att jag ligger mest + på lite "målsnåla ligor" som Serie A och Ligue 1. Högre odds där men går att hitta guldkorn förhållandevis enkelt. För närvarande finns ju t.ex Torino i Serie A som besitter ett av ligans bästa anfallspar i Cerci+Immobile men man får alltid över 2 gånger degen på överspel när de spelar.
Ja speciellt Italien har varit en guldkälla i år då myten om Serie A som målsnål verkar ligga kvar. Torino, Hellas och Fiorentina är tre lag som spelar mycket mer offensivt än defensivt.

Jag tror att det är lätt att bli för naiv i början av sitt spelande. Hur många spelade inte hcp-spel på favoriter i början? Detsamma med överspel.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Vurpan (+1)
Seebbo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-14, 15:58   #13
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av maddmax Visa inlägg
Tror du detta gäller både vinnande och förlorande spelare? Någonstans måste man ju rannsaka sitt eget spelande om man vill bli en vinnande spelare.
Vet inte faktiskt, man särskiljer ju inte på en sån låg nivå när man analyserar spelmönster. Bara om en enskild individ skulle spela enbart ö/u och vinna över tid kanske. Men som jag sa, edgen ligger ju nästan uteslutande på underspel. Bookien vet ju på förhand att fler spel kommer på den andra sidan så oddsen på över är alltid aningen lägre än vad de skulle vara. Om det då alltid är underodds på den sidan så har jag svårt att se någon slå normalfördelningen
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-14, 22:45   #14
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 175
Sharp$: 2060
Standard

Enbart dryga 100 ö/u-spel senaste året. En ROI på 65% på övern, 90% på undern. Har slutat spela totals. Fantastiskt svårt.

:
Bettingamatoren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-14, 23:51   #15
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
Jag känner en Norrman, en legend i branschen som uteslutande spelar U2,5 i fotbollsmatcher. Enbart i Championship, L1, L2 och i de fall det funkar, även i de underliggande ligorna. Jag har sett honom placera sammanlagt 47 underspel på en och samma Lördag då det var snöglopp och nollgradigt och där de inte hade uppvärmd gräsmatta....lovar att han tjänat en fin hacka genom åren!
Vad var resultatet då? Att han lagt 47 spel ger ju ingen indikation på om han vann eller inte, eller hur?

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td