Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-01-14, 17:42   #1
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Australian Open


Märkligt nog, ingen tråd om detta spektakel!

Hoppas alla har haft en gynnsam första dag. Jag hann inte göra så mycket pre game så det blev en och annan spontan insats under natten. Dessto mer höll jag mig till tradingen som vanligt och den startade med riktigt röda siffror. Lyckligtvis, lyckades jag ordna upp det sjunkande skeppet med jättevinster på Pervak och Stepanek. SÅ det blev en blygsam vinst trots allt. Skönt!

Nu, DAG 2!

Jag tradar 95% av all tennis men ibland i mån av tid så pysslar jag lite med mitt bet365 konto och försöker ordna upp det med. Idag har jag hat gott om tid att skumma igenom dag 2 så jag har tilll och med lite tid över att köra igång en AO tråd där vi kan dela lite spel hoppas jag.

Jag spelar 90% endast wta. I alla fall vad det gäller trading. Så det är där ifrån mina spel kommer idag.

Vad som höjer ögonbrynen är alla dessa up n' coming stars. Spelare som man följt ett tag så som Sloane Stephens och mot slutet av förra året kroatiskan Donna Vekic. Två riktigt intressanta spelare med Stephens som förmodligen den störst lysande stjärnan. Två krutpaket att hålla ögonen på.

Stephens möter Halep igen och oddset ligger väl rätt till. Kanske lite lågt för min del ändå. Skulle inte förvåna mig om Halep blixtrade till och tog ett set här. Får se om det blir några fina rörelser in-play här.

En annan är en ny favorit. Annika Beck. Nästa tyska under. Fyller 19 nästa månad men har gått fram som en ångvält det gångna året i ITF där hon har slagit en och annan duktig spelare på vägen. Gjorde riktigt bra ifrån sig i Shenzen senast där hon borde ha slått ut Peng i kvarten. Körde över Peng i 1/½ set med fint servande. Fantastisk rörlighet och slag Men Peng reste sig något omänskligt och vände på matchen.

Mathilde Johansson spelade riktigt bra i Hopman Cup trots att hon oftast inte presterar i dessa trakter och på detta underlaget. Venus Williams fick sig en riktig genomkörare bla. Amanmuradova ska hon bara slå om hon behåller den nivån.

Tsurenko spelade en mycket jämn match mot Pavlychenkova förra veckan och det är förvånande att hon sitter på 3.50 (Bet365). Jämnare än så ska det vara trots att Pav har börjat visa upp spelet från talangen hon har varit i en gång i tiden.

Till sist. Ursula Radwanska. Lillsyrran som faktiskt inte är så dålig i sina bästa stunder. Hampton var duktig förra veckan men fick bekänna färg mot Ursulas storasyrra Agniezka. Svårt att läsa av Ursulas form så klart efter att ha blivit slagen av en minst lika svårläst Wozniacki. En normal dag ska Ursula ta detta tycker jag. Bra odds

Det var det!

Som nybliven far igen har man fördelen att vara uppe om nätterna nuförtiden. Det blir mer lir i natt!

Lycka till!
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
saman (+1), isbjorn (+25)
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-14, 17:50   #2
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 1028
Standard

Vad är dina tankar om Nieminen vs Haas?
KungKlave är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-14, 17:54   #3
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 40
Sharp$: 709
Standard

Nu har jag förvisso aldrig bettat på tennis men det är kul när någon får igång lite aktivitet på forumet. Tänkte dock passa på att ställa lite frågor om det är ok. I ditt sheet, hur mycket units använder du dig av? Om man vill börja betta på tennis, vart fan ska man börja? Jag förstår att det kanske är mycket info som att en viss persons tempo passar motståndaren dåligt (eller vad som helst) men om det fanns några allmänna tips vad man bör tänka på.

Förresten, grattis till barnet.
TheJanko är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-14, 18:16   #4
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag använder mig av 1-5 units. Ska du börja betta på tennis så ska du först och främst börja se på så mycket tennis som du bara kan. Tennis är riktigt kul.Till skilllnad från lagsporter är det endast 2 personer du behöver ta reda på som mycket info som möjligt över. Form, inbördes möten, typ av spelare, vad deras styrkor är, deras statistik på vissa underlag osv. Den absolut bästa sidan för information om spelare är Tennisinsight som man betalar en spottstyver för. Oumbärlig information om spelarnas statistik. Där har du till och med information om snabbheten på banan.
Börja där!

KungKlave,
Följer tyvärr inte herrarna maniskt. Inom trading är det mycket mer swings hos damerna. Samt trevligare att titta på än Nadals klåda där bak
Haas är ju pånyttfödd och om jag minns rätt så drogs Nieminen med en skada senast de möttes i Indian Wells när Haas slog honom i 2 raka. Nieminen har aldrig slagit Haas ändå. Men, Haas såg bra ut i Hopman Cup. Nieminen har jag inte sett nåt av i år så jag vet faktiskt inte.


På tal om herrarna. Davydenko var ju i kalasform förra veckan och skulle ha vunnit i Doha. Men han har ju blandat och gett under några år nu. Man har nog hypat honom lite väl mycket kanske? Sela kan säkert spela till sig handikappet på +8,5.
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-15, 08:18   #5
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Dag 2 har börjat bra. Både Vekic och Beck vann. Johansson höll som vanligt inte måttet på hardcourt trots det fina spelet hon visade i Hopman Cup. Synd.

Dudi Sela verkar infria mina förhoppningar i matchen mot Davy. 6-3 efter första. den hcp linan på +8,5 borde sitta tycker man. davydenko var bokad sedan innan på betfair så där kan man gröna också. Tack så mycket.

Jag spelade även Baker idag live till 3.50 men det ville sig inte trots breaks m.m. Nu har jag även livat Cepelova till 2.20, tog det vid 40-40 i första. Duktig tjej som säkert kan slå en Arn förbi sina bästa år.

Snart, Tsurenko. Pav är hårt spelad men jag envisas om en jämn match ändå. bryter Pav tidigt kommer jag boka henne. Hon är känd för att tappa i matcherna då och då.
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-15, 09:51   #6
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag lägger till Gajdosova som börjar om 10 min. Efter 1,5 år av personliga svårigheter. Skilsmässa, moderns död bl.a. så är hon tillbaka igen och motiverad på tennisen. Wickmayer är som Pavlyuchenkova, hon har höga toppar och djupa dalar. Gajdosova kan slå bort de flesta i Wickmayers klass om hon är spelsugen vilket jag tror hon är nu. Trots 3-1 Wickmayer i inbördes så har det varit jämna möten.
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-15, 10:47   #7
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 186
Sharp$: 1817


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Efter 10 timmars tennistittande är man liiite seg i huvudet men lite spontana tankar kring några spel till andra rundan som börjar inatt.

Almagro - Gimeno Traver:

Känns som man ger alldeles för mycket cred till Almagro här. Linan är på 34 vilket känns lite lågt. Almagro spelar titt som tätt tiebreaks och i första rundan mot Johnson där han var likvärdig favorit blev det till slut 50 gem efter en "onödig" 5setare, med två tiebreaks. I denna matchen tror jag mycket väl att Gimeno Traver kan knipa ett set, vilket han förövrigt har gjort i de 4 senaste mötena mot Almagro. Nu är det första gången man möts i en Grand Slam och då ökar chansen givetvis ännu mer att plocka set.

Melzer - Bautista Agut:

Bra värde på Bautista som har visat fin form inledningsvis detta året med segrar mot Berdych, Fognini, Paire och tagit set mot Tipsarevic. Jag tycker Melzer är överskattad och 2.40 på Bautista när detta är 50/50 i mina ögon är BRA.

Ferrer - Smyzcek

Smyzcek håller till på challengernivån i vanliga fall och tog sig knappt vidare mot tourens mest avdankade spelare Ivo Karlovic. Ferrer är i grym form och ger ALDRIG någonting gratis och här kommer Smyzcek förmodligen få kämpa för varenda gem. Utklassning kommer det förmodligen bli. Något i stil 6-2 6-2 6-1 kanske? Under 27 gem känns väldigt bra.

Senast redigerad av vessl123 den 2013-01-15 klockan 10:57.
vessl123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-15, 10:51   #8
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 1028
Standard

Jag säger bara Nieminen!! Vilken lirare!
KungKlave är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-19, 23:44   #9
 
kmets avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 21
Sharp$: 676
Standard

Tycker att Nadia Petrova och Katarina Srebotnik står lite högt mot systrarna Williams.

Blir en chanspeng på det ryskslovenska paret på bet365 till 5.5 gånger pengarna.
kmet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-21, 16:19   #10
 
bftraders avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 638
Sharp$: 1996


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag har hittat ett fint överodds på Bet365.

Att komma till final

Spel: BACK D. Ferrer @ 9.0


Värdering: Almagro 1.2 x 5 Djokovic = 6!

För att oddset 9.0 ska var korrekt måste Djokovic handlas till 1.15 och det kommer han inte göra. Finns ju även en liten chans att Berdych vinner också, då blir det jackpot!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Haltmathe (+25)
bftrader är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-21, 18:47   #11
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Inte omöjlig uppgift för Ferrer att ta sig till final. Har honom själv till 40ggr som outright på Betfair.

Nu är det riktigt intressant på damsidan tycker jag. Jämn historia mellan Na Li och Radwanska där förmodligen Rad vinner till slut efter att Na Li slår bort sig själv med största sannolikhet . Vore kul om Na li kunde hålla lite jämna steg och kanske till och med ta första set. DÅ kanske....

Jag är mest intresserad av hur Makarova kommer att ta sig an Sharapova som är i en hysterisk form. Makarova har en hög nivå när hon får till det. Det fick ju Serena Williams själv vara med som förra året i just Australian Open där Makarova gjorde en jättematch och blåste bort Serena i 2 raka set. Sharapova har 4-0 i h2h men Makarova har närmat sig. Senaste mötet vaskade hon t.ex. fram 15 breakbollar under perioden då Sharapova spelade riktigt bra tennis, precis som nu.
Jag hoppas på en tight match. Men det är ju WTA så man vet ju aldrig!

Oavsett så tycker jag inte SHarapova ska handlas så lågt som hon gör. Nu är det kvartsfinal, någon gång måste hon dippa under ett set som hon brukar göra.
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-22, 18:38   #12
 
Overplayers avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 327
Sharp$: 3435

OVERPLAYERPICKS
Stats: 459 - 537 - 50
ROI: 101.38%
Vinstprocent: 46.08%

Standard

Möjligen har jag missat något men jag anser att linan är väldigt lågt satt mellan Djokovic och Ferrer. Ö 33.5 finns att spela till 1.97 hos pinnen. Anser att det är en låg lina till ett väldigt högt odds.

Förvisso har Djokovic haft lätt för Ferrer tidigare men Ferrer brukar inte vika ner sig och har visat fin form. Att Ferrer skulle ta set ser jag som långt ifrån omöjligt samtidigt som linan är så lågt satt att spelet även kan gå även vid en 3-0 seger till Djoko.
Overplayer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-22, 19:59   #13
 
fireass avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Sverige
Inlägg: 843
Sharp$: 1507
Standard

Håller med overplayer. Tror inte att Denna matchen kommer vara på något sätt lätt för Djoko.
fireas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-22, 21:49   #14
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 22
Sharp$: 545

Allt möjligt
Stats: 40 - 29 - 4
ROI: 117.02%
Vinstprocent: 57.97%

Standard

Jag måste bara tipsa Kuznetsova till 8 gånger pengarna mot Azarenka nu inatt svensk tid. Visst ska Azarenka vara favorit men oddset ligger på tok för högt på Kuznetsova enligt mig, som har spelat väldigt bra hittills. En liten peng på Rak seger eller lite större på +5.5 som ligger på 2 gånger degen just nu (allt på bet365) lägger jag !
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
henke111 (+1)
Exet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-23, 04:05   #15
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Serena Williams verkar halvskadad och är ordentligt skärrad. Skiljeset pågår mot Stephens!

Hon vänder nog tillbaka och vinner till slut, är något annat möjligt?
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td