Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-08-26, 15:07   #1
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Kiruna
Inlägg: 106
Sharp$: 302
Standard

US Open


Sista GS för året och intresset här på Sharps är på topp som vanligt...

Novak, Murray, Federer, Ferrer går alla in i turneringen efter att ha gjort mediokra (med deras mått mätt) insatser under US touren vilket borde bädda för Nadal.

På damsidan så kommer inte Sharapova till spel, trots att hon för bara några dagar sedan ville spela under namnet Sugarpova. Serena och Azarenka klara favoriter att mötas i final men som vanligt inom WTA så kan det gå hursomhelst.

Bland dagens matcher så kommer jag försöka hålla mig till damerna när det gäller trading, främst de som streamas på B365. Matcher som sticker ut är främst:

Robson - Lino
Flipkens - Williams
Kanepi - King
Voskoboeva - Niculescu.

Vad har ni andra för åsikter om årets turnering/matcher?
the24seven är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-26, 15:48   #2
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ja, det är nog inte så många tennisintresserade på Sharps. Efter en och annan tennistråd där man är den enda som skriver något på tråden så tappar man lusten att bidra.

Men...

Jag kommer nog boka Li mot Govortsova från start. 1.08 är extremt lågt måste jag säga även om Govortsova inte har tagit ett set mot Li. Det oddset har potential att röra sig över det startoddset tycker jag. Samt att +6,5 på Govortsova känns rimligt.

Matchen för mig idag är Hampton-Arruabarena. Hampton som konstat dras med skador borde inte vara en så stor favorit. Arrubarena har till och med slagit henne en gång, då som 16-åring. Arrubarena har en enorm potential och har gjort bra ifrån sig på HC. Hampton har på 4 försök inte lyckats vinna en enda match i US Open.
Med andra ord... 1.10 på Hamton.. What?
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-26, 16:06   #3
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Kiruna
Inlägg: 106
Sharp$: 302
Standard

Det som oroar är väl främst att det finns ett gäng som inte spelat på ett tag ( Robson, Kanepi, Keys, Petrova och Tsurenko) sen är det ju lite oroande att så många bröt, iofs kan det ju vara bara för att spara sig (lär dig Gael!) Peng, Cirstea, Shvedova, Hercog och Niculescu.
the24seven är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-27, 15:55   #4
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Kiruna
Inlägg: 106
Sharp$: 302
Standard

Korta snabba inför dagen:

Kirilenko - Wickmeyer
Svårt att se Kirilenko vinna i raka. SBOBet erbjuder 2.20 på att Wickmeyer tar minst ett set. Helt klart spelvärt.

Svitolina - Cibulkova
Cibs blandar och ger. Har inte imponerat under US Series och Svitolina har potential att störa henne. Pinnacle erbjuder 1.77 på Ö19.5 Game.

Man var ju inte direkt spot-on. Wicky var inte med mentalt och Kiri kunde defiliera hem 6-1 6-1. Svitolina gick däremot och vann med 6-4 6-3 vilket blev en fin trade...detta trots att scoreboarden la av vid 5-4 i första set...

Senast redigerad av the24seven den 2013-08-28 klockan 06:11. Anledning: Kommentar
the24seven är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-27, 20:37   #5
 
lonerangers avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 217
Sharp$: 2567

2014
Stats: 846 - 1375 - 25
ROI: 105.85%
Vinstprocent: 38.09%

Standard

Uppskattar att ni skriver om tennisen. Tycker tennis är en oerhört trevlig sport både att se på och att utöva själv. Dock är mina kunskaper om tennis begränsade så därför är det trevligt att få tillgång till kunskap av dom som förstår sig på så man kanske kan rygga med en tv-peng om inte annat

Keep it up guys!!

Edit: måste tillägga att det är den absolut roligaste livebettingsporten..

Senast redigerad av loneranger den 2013-08-27 klockan 20:39.
loneranger är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-28, 06:15   #6
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Kiruna
Inlägg: 106
Sharp$: 302
Standard

Zimzelen: Kör du fortfarande på Staygreen förresten?
the24seven är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-28, 09:00   #7
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Nope, har inte sett bftrader på Skype på länge så jag antog att det ligger på is?
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-28, 09:09   #8
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag har 3 dogs idag som kan skrälla. Bouchard har jag skrivit om tidigare. Framtida topp10 minst. Kan lätt slå Kerber idag om hon har en hyffsad dag. Kerber är upp och ner.

Schmiedlova kanske kan störa Kanepi som inte imponerade i första matchen och skulle blivit utslagen redan där.

Sist men inte minst, Kleybanova mot Jankovic. Kleybanova comebackar efter 2,5 år efter en cancerbehandling. Hon var topp 20 innan hon blev sjuk och detta kan bli en solskenshistoria, årets US Open. Strong att slå Puig tycker jag, borde ge henne lite mer vind i seglen. Hon har slagit Jankovic flera gånger innan hon blev sjuk så hon borde nog känna att hon har en god chans. Kanonodds.
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
loneranger (+3)
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-28, 09:29   #9
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Kiruna
Inlägg: 106
Sharp$: 302
Standard

Ni har inte kvar Skypegruppen då? Annars tycker jag vi kan starta en egen...?
the24seven är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-28, 11:45   #10
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av the24seven Visa inlägg
Ni har inte kvar Skypegruppen då? Annars tycker jag vi kan starta en egen...?
Skype gruppen finns kvar, problemet är att det bara är jag som har skrivit i den sista månderna
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-28, 14:45   #11
 
ibrakadabras avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 11
Sharp$: 644
Standard

Är det livespel ni diskuterar på skype? Jag spelar på tennis nästan dagligen så jag joinar gärna isf...
ibrakadabra är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-28, 15:02   #12
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hmm, jag tror att jag hade ett annat Skype-konto när jag loggade på Staygreen gruppen. Kanske därför jag inte har sett någon
Jäkla Microsoft som lägger ihop MSN och Skype...

Jag har varit väldigt upptagen privat senaste halvåret och det är jag fortfarande egentligen. När det är större turneringar som US Open och andra masters bänkar man sig oftare framför datorn. Då kan det vara trevligt att chatta med likasinnade kan jag tycka.

Ibra: Vi tradar tennis och annat om möjligt på Betfair. Finns säkert nytta av ett sådant rum även för de som livespelar på vanliga bolag.
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe

Senast redigerad av zimzelen den 2013-08-28 klockan 15:03.
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-28, 15:55   #13
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Kiruna
Inlägg: 106
Sharp$: 302
Standard

Ska erkänna att även jag är ganska chokad med jobb samt ett distansförhållande så jag har inte heller hunnit med lika mycket trading som jag velat. Dock hade det varit kul att ha folk att diskutera med, särskilt under GS och Masters då det är så sjukt många matcher igång. Helt omöjligt att hålla koll på dessa.

Skype: runtomkring

Jag sätter ihop en grupp med de som är intresserade.
the24seven är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-28, 17:41   #14
 
ibrakadabras avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 11
Sharp$: 644
Standard

Låter bra!
ibrakadabra är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-29, 07:20   #15
 
Reg.datum: aug 2013
Ort: Västra Götaland
Inlägg: 755
Sharp$: 5416

Calatans rekar
Stats: 23 - 68 - 0
ROI: 107.35%
Vinstprocent: 25.27%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zimzelen Visa inlägg
Jag har 3 dogs idag som kan skrälla. Bouchard har jag skrivit om tidigare. Framtida topp10 minst. Kan lätt slå Kerber idag om hon har en hyffsad dag. Kerber är upp och ner.

Schmiedlova kanske kan störa Kanepi som inte imponerade i första matchen och skulle blivit utslagen redan där.

Sist men inte minst, Kleybanova mot Jankovic. Kleybanova comebackar efter 2,5 år efter en cancerbehandling. Hon var topp 20 innan hon blev sjuk och detta kan bli en solskenshistoria, årets US Open. Strong att slå Puig tycker jag, borde ge henne lite mer vind i seglen. Hon har slagit Jankovic flera gånger innan hon blev sjuk så hon borde nog känna att hon har en god chans. Kanonodds.
Håller med om Bouchard. Kerber har varit mest ner det sista. Tror Bouchard har betydligt större chans att vinna än de 25% som oddsen antyder. Hon kan även göra bra ifrån sig i en ev nästa match där Kanepi eller Schmiedlova väntar.

Skulle dock inte våga spela på Kleybanova. Har faktiskt redan redan spelat på Jankovic som jag tycker har varit på väg upp och spelat bättre och bättre efter Wimbledon. Att Kleybanova slog Puig viktar jag inte så högt; Puig har trots allt bara 2 vinster och hela 7 förluster på hardcourt i år.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
maddmax (+5)
Calatan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-29, 07:39   #16
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tycker faktiskt tvärtom angående Kleybanovas vinst mot Puig. Puig är en framtida toppspelare som spelar väldigt smart och gör ytterst få egna misstag. Endast 5 UE mot Kleybanova över 3 set t.ex. Men hon saknar fortfarande lite mer schwung i slagen för enklare poäng. Trots det lyckas en ringrostig Kleybanova mala ner henne. Siffrorna skulle varit i raka set om inte Kleybanova hade givit bort hela 9 dubbelfel. Och det är väl där risken finns. Servar hon lika dåligt får hon det väldigt svårt mot Jankovic som precis som du säger är i bra form. Hennes bästa säsong på många år. Men det lär nog brytas en hel del i denna matchen hoppas jag.

Men det jag skriver är dogs värda att spela på. Om man tradar så kommer det säkerligen finnas positioner att ta sig ur med en bra vinst även om de förlorar. Ultimata läget är att Kleybanova börjar serva och tappar serven direkt. Då kliver jag in.

Den enda jag verkligen tror på är Bouchard. Men som sagt, beror på vilken Kerber som dyker upp.
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-29, 08:15   #17
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 24
Sharp$: 1141


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Bouchard slog ut Ana Ivanovic ur Wimbledon och spelar utan respekt. Det visade hon mot Serena Williams också häromveckan då hon tog ett set. Kerber hade problem med ryggen länge under vintern och har sedan dess inte varit i närheten av den kapacitet hon visade under 2012. Självförtroendet har fått sig en rejäl knäck.

När det gäller Jelena Jankovic ser jag henne minst i en åttondel mot Na Li.
Hegu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td