Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-01-02, 11:12   #1
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 589
Sharp$: 2103
Standard

V75 Vermo (Bojkotta?)


Är det inte en bra ide att visa hur kul vi tycker det
är med V75 omgångar i t ex Finland där mer än hälften,
(i några lopp 80%) av hästarna är sådana som man aldrig sett
och aldrig kommer se igen! Blir väldigt mkt Lotto över det hela!

Finns flera andra aspekter som också
gör det fel att köra V75 utomlands!
Bla så finns det flera banor i Sverige som inte får någon
V75 omgång och som gärna arrangerat!

Bojkotta lördagens V75a?
qwerta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-02, 11:38   #2
DrD
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 319
Sharp$: 819
Standard

Vill bara säga att....
kredit till "finska ATG" som har lopparkivet ÖPPET FÖR ALLA
det är vi inte vana vid från svenskt håll!
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-02, 11:48   #3
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7863
Standard

Totalt 0 ställd. Helt chanslös om man går på startlistan. Många många okända hästar. En del av de är troligtvis bra och fina djur men inte höjer det mitt intresse tyvärr.Öppet lopparkiv låter ju helt lysande men är också garanterat enda möjligheten att få någon som helst omsättning på en sådan här omgång. Tror omsättningen blir tämligen usel endå. Synd för finnarna att det inte blev en jackpotomgång. Hade nog behövts för att höja tempen på en rätt kall omgång.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-02, 12:39   #4
 
korpos avatar
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 1 147
Sharp$: 5721
Standard

Undrar om det finns någon motsvarande Nybrink(i) i Finland.
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-02, 12:55   #5
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Jag kunde bara le åt hela startlistan. Hur fan ska man ge sig in i det här råttboet?
Tänkte först, hittar jag en norsk häst i kallblodet tänker jag spika den. Men inte ens en norsk startar där.
AVGÅ ATG!
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-02, 14:10   #6
AA
 
Reg.datum: mar 2011
Ort: Sverige
Inlägg: 69
Sharp$: 1495
Standard

Jag håller med. Hur tänkte dom när dom la en omgång i Finland? Samma visa med omgångarna i Norge. Jag spelar inte dessa omgångar och skulle jag ändå spela så blir det ett bra mycket mindre lir än vanligt.
Nä ATG, nu får ni nog tänka om fast ni bryr väl inte er för det lär väl bli fin omsättning trots allt?

Att dom i Finland har lopparkivet öppet för alla skall dom hyllas för. Där borde ATG titta.

Man kanske skall kolla eBukten efter en tärning med 15 sidor och spela efter den

Ha de´

/AA
AA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-02, 16:37   #7
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Det är kanske bara går bättre om man inte känner till hästarna Nej detta får gärna bli ett bra spelår , men tror jag hoppar över finska omg....kanske nått litet.Ska de nu ha nordisk eller skandinaviska V75 så får det vara lite bättre lopp. Men är inte Sverige bättre över lag? Men jag håller med om att de kunde ju lagt dessa lopp på små banorna i Sverige. Men det är bara vad jag tycker. Gott Nytt Spel år
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-02, 16:51   #8
 
bokis29s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 401
Sharp$: 1363


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Stark känsla att vi får se Harry Boy reklam så det ryker om det i veckan

Senast redigerad av bokis29 den 2012-01-02 klockan 16:53.
bokis29 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-02, 17:05   #9
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Lägger hellre pengarna på trisslotter till helgen. Vilket skämt ATG!
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-02, 17:32   #10
 
Misärs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 358
Sharp$: 5616

Winter - VS
Stats: 73 - 53 - 7
ROI: 116.79%
Vinstprocent: 57.94%

Standard

Nej, detta hoppar man över. Är det ingen jackpot i veckan istället?
Misär är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-02, 20:56   #11
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 16
Sharp$: 903
Standard

Bojkottar galenskapen. Stor risk det blir årligt återkommande med V75 i Finland om det spelas som vanligt till detta skämt till V75-Omgång
ShipIt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-03, 06:55   #12
DrD
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 319
Sharp$: 819
Standard

Är det spel i samma pool som i Norsk-kamperna? Då blir det väl några extra euro fr finland att slåss om...? Sen torskar man väl på sympati-lir, att man går på di svenske som man känner igen, sen brukar vi väl ha bättre mtrl i grunden, men detta ser småjävligt svårt ut! Hade förutsatt mig att nya spelåret skulle bli bättre... sen åker man på denna början! Visst blir det mindre insats än normalt, men troligast kladdar man ner ngt lir...

Kommer ihåg stall Lähderkorpis snack om Maxwell Mayday inför förra veckans V7a... då sades: - "...är det lite för kort distans för och han har varit borta ett tag. Vi har siktat på loppet i Finland nästa helg. Han får gå här och gör säkert ett bra lopp men det blir tufft att vinna."
Han blev oplac med galopp i dimman på Hd, måste kolla upp detta mer... men har Kari siktat hit ska han väl kunna räknas då det är ett gäng 9-10-11åringar emot, några ston... en ojämn (men bra) I Wont Dance, Target Hoss som man inte vet om hon är OK från Nurmos halsvirus..., nej fan... jag chansspikar Takter här och hoppas på en nedsstrykning ngt spår.

Stodiv avd6... vad är det för djur?? Synd att Canaka BF inte ser ut att ha formen i zenit, men tar Veijo ut henne här tror jag på svensk-finskt! Hon är knallhård då hon är i form, det är ju Naimi som är bra men med en seger% på 7!!! och att Classe inte vinner så mkt V7-lopp, gör att Canakaa känns hetast, hon har ju hela tiden mött sveriges bästa 4-åringar och hävdat sig helt OK... tänk Nettan Palema, Global Money, Aisle Stand, Kadett CD, Love You More... you name it!!! Senast var det väl StoEliten mot äldre och det var lite tufft...

Vi får försöka ta tag i det under veckan... tillsammans e vi starka!
Varför inte köra lite på chans... svensk sisu....!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bokis29 (+2)
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-03, 07:13   #13
DrD
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 319
Sharp$: 819
Standard

Har inte hittat nån "finsk Nybrink" än, nån här ovan frågade efter en sådan... vet inte ngt om denne man men så här säger han:

Ilmari Halinen, har varit vd på Fintoto i 16 år och har stenkoll på de finska travtävlingarna. Bästa finska chansen på lördag? "- Jag tycker att det är i lopp 5 (V75-1) nr 2 El Mistress Eeva eller i lopp 11 (V75-7) nr 2 Felix Pro (ute i Gulddivisionen senast och avslutade bra från kön)."

... då ser jag bara att Celeber Sund är ute i avd1 och har gått två 13-tider på kort, nja... inte ser det ut som jag följer det finska tipset här....

Och i sista avd tar jag mkt hellre Tjacke Gold och Jasper Lane... och någon till.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
korpo (+1)
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-03, 07:19   #14
DrD
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 319
Sharp$: 819
Standard

... samme man som ovan säger ang. den finska omgången:"- Bakgrunden är att ATGs motsvarighet i Finland - Fintoto - nu tar över finska V75 och detta är deras premiäromgång. Vi i Sverige har redan ett samarbete med Norge och Danmark och vi tyckte att det är strategiskt viktigt att vi i Norden håller ihop. Observera att det bara handlar om denna omgång."

Ang. finska tips säger han:"- Det är tidigt i veckan än och tidningarna har inte kommit ut än. Men det kan nog vara bra att läsa dem för de vet mycket om de finska hästarna och de har i regel bra kontakter i Sverige. På www.fintoto.fi finns länkar till de här tipsen."
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-03, 07:34   #15
DrD
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 319
Sharp$: 819
Standard

Snackade ovan om Canaka B.F. men läser nu detta...
Jenni H Åsberg jagar fjärde raka segern tillsammans med förvandlingsnumret La Peripherique. – Jag åker ju inte till Finland för att köra om en matlapp, säger Gävletränaren inför lördagens finlandssvenska V75-tävlingar.
Hon är stor i gången och nu orkar hon med steget bättre än förut. Då kunde hon slå ihop lite men det har jag inte märkt något av nu. Det är många bitar som har fallit på plats men det gäller fortfarande att ha fasta rutiner med henne. Hon har sitt humör att brottas med och det krävs inte mycket för att hon ska falla tillbaka i gamla synder.

Med tre raka i raden hoppas man på överstreckning... "fasta rutiner"... nu båtresa m.m. kan man tro att det blir "gamla synder" som dyker upp igen och segerraden brytes?
Kanske kan hon sänka tiderna ngt, men ändå en bit till Canaka´s 13-14-tider.

Jag fortsätter nog tro på Canaka BF några dagar till....
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td