Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-01-18, 10:30   #1
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

V4 Umeå 18/1


Välkomna till en riktig "lunchomgång". Ingen högre klass på kusarna och svårighetsgraden känns hög idag. Isbana som gäller. Slipper man iaf att jaga barfotainfo. Svårt att hitta ngt riktigt fynd men skriver lite analyser så får vi se vad det blir. Börjar med avd 2,3,4 då jag inte orkat/hunnit kolla på kallblodsloppet än.

V4-2:
A: 1-8-10 B: 7-2-11 C: 5-3-9

En halvfräck tipsetta i 1 Make´s Choice (15% nu). Är kanske inte bättre än favoriten i grunden men intressant utgångsläge här. Akseli meddelar att han tränat väl under sin paus. Alltid svårbedömt med formen efter vila men låter bra så då går vi på den. Utrustas med helstängt huvudlag idag vilket borde betyda att han laddar och vill köra i spets. Hästen har även gjort sina bästa lopp från spets så taktiken borde vara given. Nu är jag inte helt säker på att han lyckas med att svara upp täten. Men hyfsad chans hålla tät och utan vansinnesöppning blir den svårfångad idag. Men given på kupongen är 8 Keep Well som vann senast mot liknande hästar och imponerade. Blir dock väl stor favorit denna gång och från spår 8 är det risk för vingel. Därför garderar jag. 10 Turbo In är en kapabel häst som räknas mycket tidigt. Klart streckvärd. 7 Dream Scandi Boy var nära åka med som A-häst också då den inte alls är så tokig och borde vara förbättrad till denna start med lopp i kroppen. 2 Parimutiel kan vinna men alldeles för hårt streckad i förhållande till vad den visat hittills. Men tränaren låter nöjd. 11 Count Sax storskrällen i loppet. 1% just nu. Gick riktigt starkt bakom Turbo In näst senast och såg nästan bättre ut än den över mål efter smygare. Senast blev det dödens nästan hela vägen och höll helt ok. Siktar nog på invändig smygare härifrån och med maxklaff är den inte helt ofarlig. C-hästarna också klart dugliga och åker nog med. Svårast är att veta hur bra 9 I Know It är. Har inte vunnit på 52 (!) starter men ny regi Akseli nu och man vet aldrig. Visat hyfsad fart dessutom. Däremot blir det ett väldigt passivt upplägg då den ska ut på lördag igen redan. Men med flyt så... Mycket streckad nu ser jag också. Får vi följa upp i värmningen.'



V4-3:
6-5-1

Har tänkt försöka lösa detta lopp på tre streck. Vet inte om det räcker men är rätt säker på att jag streckat bästa hästarna i loppet. 6 Mr Right har visat fin fart i nästan alla lopp. Lite strulig dock och kan tappa fart lite här och där. När den väl fått upp farten går den dock hela vägen och har den slag på dom när upploppsklockan ringer är det bra chans. 5 Coritza given utmanare. Speciellt om den hittar till ledningen tidigt vilket inte känns långsökt. Vilat lite och formen svårbedömd men det låter som att den är helt ok iaf. I detta lopp bra chans från spets om Mr Right kommer bort OCH om inte 1 Flash Run gått felfritt. Den har skyhög kapacitet och är nog bäst i fältet. MEN löjligt osäker på benen med två felfria lopp av elva. Vet inte om det är vettigt att ta med en sån häst men är rädd för kapaciteten. Vill höra en intervju samt se en värmning innan jag bestämmer mig. 5-6 kan vara ett starkt lås. Bakom lurar 3-11-12 i första hand men 3 har mest följt med, 11 gått bäst på kort hittills och 12 känns överstreckad. Kommer köras passivt härifrån enligt tränarorder och inte imponerat än.



V4-4:
B: 7-2-6-9-11 C: 4-1-12

Lite svårt att ranka mina B-hästar inbördes. Alla ska med då loppet är svårt att räkna ut hur det kommer köras. 2-6-7 är alla rätt startsnabba med 2 som spetsfavorit. 7 ska dock köras offensivt då den trivs bäst med det och Ove lägger inga fingrar emellan. Kan sluta med att 2-7 är borta efter 500 m i princip med lite "mjölksyrekörning" som tar ut sin rätt på isbana till slut. Om 6 smyger med bakom kan det bli perfekt för den. 9-11 kliver in vid överpace. 1 kan tokskrälla från rygg ledaren (lite långsökt kanske men 3%) och även 4 har en bra slutspurt vid rätt resa. 12 tas med på grundkapacitet. Dock är B-hästarna huvudet högre än dom andra vid "normal" körning.



Så var det bara V4-1 kvar. Kommer snart...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hardon (+5)

Senast redigerad av copiad den 2012-01-18 klockan 10:53.
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-18, 10:47   #2
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Vilken lättlöst historia V4-1... NOT! Har ingen koll på dessa hästar. Men nog verkar det som att 7-13 visat fin fart så det är säkert vettiga favoriter. Dock har lågklassiga kallblod alltid nära till galopp så det känns ju aldrig säkert. Skulle helst vilja måla på med alla och hoppas på skräll. Hittar dock ingen vettig spik. Hmmmm...
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-18, 11:08   #3
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Så här blev det:

1: ALLA
2: 1-8
3: 6 (såg fin ut i värmningen och bakom bilen)
4: 2-6-7-9-11-12

Och så några småsystem...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
musse33 (+5)
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-18, 11:11   #4
 
musse33s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 204
Sharp$: 1935
Standard

Tack med din form så ryggar jag det får hoppas det går vägen
musse33 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-18, 11:13   #5
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Har även spikat 13 på en hel system i avd 1 så grinar inte om den vinner...
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-18, 11:15   #6
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Fast ärligt talat har jag ingen form Musse. Haft mycket stolpe ut. Fått alldeles för dålig utdelning på bra analyser.
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-18, 11:16   #7
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Gick på snacket om att 13 värmt bra och skulle vara överlägsen. DUMT! Bara galopper i dessa skräplopp. Borde förbjudas... SUCK!!! Hade 7 som given A-häst innan. ALLT blev fel igen! Alltid trist när man inleder värdelöst.
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-18, 11:20   #8
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Får vi ta igen på LD. Kör 1-8 mot 6. Får väl vikta mest mot 8 i första då jag börjar inse mer och mer att den har bra vinstchans .
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-18, 11:38   #9
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Det var den här lunchen det. Kände på mig att det skulle hända ngt här men kan ju inte gardera i alla avd. Blev fel upplägg idag helt klart. 6 i nästa enda hästen som kan rädda lunchen.
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-18, 11:55   #10
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Så funkade 1 igen hux flux. Tur jag körde lite V på den också. Annars hade det blivit blodpudding resten av veckan...
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-18, 11:59   #11
 
musse33s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 204
Sharp$: 1935
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av copiad Visa inlägg
Fast ärligt talat har jag ingen form Musse. Haft mycket stolpe ut. Fått alldeles för dålig utdelärning på bra analyser.
Ja många som är ur slag ny tag bara
musse33 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td