Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-01-18, 10:11   #1
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 589
Sharp$: 2103
Standard

V86 18/1


Två drag i jakten på miljonerna!

La Bellouet, såg riktigt bra ut sist mot minst lika
bra hästar som i dag, dåligt läge men på 9% ett fynd!

BeeBoop Laday, var mycket förbättrat utan skor sist,
kan mkt väl vara en häst som hävdar sig i större sammanhang,
4% i dag! Spår 12 är ju inte bra, men många hästar försvinner
redan i första kurvan i tidiga 3 åringslopp! :-)

..
qwerta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-18, 14:20   #2
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

jag lämnar nog in ett litet men inget speciellt

1. 3-4 streck 1-5-7-8
2. Anna Sisu Här kan det bli nått streck
3. Helacs Falo
4. Alexis Boko
5. Lexus Broline
6. 7-12
7. Timetosaygoodbye men ska nog ha in någon skräll här
8. 1-10-5-6-4

Nu ska man bygga vidare.

Senast redigerad av AbbeAce den 2012-01-18 klockan 14:21.
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-18, 14:27   #3
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Är i riktigt bra spelform nu och trots att det kändes helt hopplöst efter snabbtitten på kvällens lopp så är jag nu iallafall försiktigt optimistisk. Inte nog för att spela V8 men ändå.


Håller med på La Bellouet. Visserligen rejält tempogynnad senast men bra igång nu och riktigt bra häst. Bara sju hästar nu stärker lite men ändå stor risk att Erik reglerar fältet med Royal Neo från start till mål här. Min gissning är att Håkan K sänder fram starke Bellouet när tempot stryps och komfortabelt tar andraplatsen. Andrahandaren Nelle Pelle är för mig omgångens mest överstreckade. Varit ute på längre distanser på slutet och felat i fyra av de fem senaste autoloppen. Victory Power tredjevalet, bra kusk och häst.La Bellouet före Nelle Pelle till 2,70 på Expekt taget!

Gateruds Polyezter i andra är väl mitt roligaste drag i omgången. Har börjat vinna nu, är häftigt kuskstärkt och bra läge.

Tredje och femte har skrällpotential, men kräver inte helgardering då de kan stängas på kuskar.

Streetwise i femte chansspikar jag i brist på annat. Verkar travsäker och ska väl bara vinna om han är frisk men man vet aldrig med det där jävla Nurmos-stallet. Har ju precis varit sjuk så borde ju vara i ordning nu då iaf. Rejäl skrällpotential här annars med en galet ojämn streckfördelning.

Timetosaygoodbye motiverad favorit i snabbloppet. Inte helt optimal distans men ingen stallkamrat att släppa till och enda hotet om ledningen är väl Livi Barcelona. Jonsson är dock vettig och kör nog som mest till lite för att krypa ner. One Too Many går bort på de strecken, stallform, uppehåll och går upp i klass. Spring Erom är en jättefin häst och känns som enda riktiga hotet mot favoriten här. Dunderfin i comebacken men verkar ha fått psykbryt med fyra raka galopplopp. Måste kvala om han nollar nu ökar chans felfri.

Dicey Spicey är härlig, visserligen väl fin rad då många lopp varit småbilliga men bra riktigt bra häst. Opal Hall blir betrodd som vanligt men inte startat på ett tag, dålig stallform och faktiskt bara vunnit 1/9(!) på sprint. Carlos Lightning är både osäker och mer stark än speedig. Urusla förutsättningar för den. Jämne och enormt travsäkre Ego Sånna före Global Lightning till 1,85 på Expekt taget!

Min rad för tillfället, utgångar på Royal Neo och On Her Toes:
1,2,8
1,2,3,4,11,12
2,3,5,10,11,12
1,2,3,4,6,9,10,11
2,3,4,5,6,8,11
5
1
5
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-18, 14:33   #4
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3822
Standard

Bara kika igenom startlistan lite snabbt.
Spontana tankar är att Macho Gossips slutvarv var ruggigt senast och räcker här, inte såld på favoriterna... Dock vinner ju knappast denna hästen ihjäl sig. Men full form finns, hade vunnit senast om inte han hade fått massa trötta hästar ivägen.

Inte såld på Anna i andra. Spets och slut på 1, tack!

Copper Beach ruggig senast efter galopp. Högaktuell om inte 1 snor loppet i spets.

Opal Hall anser jag vara bättre än stig-Eriks favorit. Dock vilat efter sjukdom och Hultmans stallform gör väl att det är inget att gå på, eller? Bör komma till spets? Känns streckmässigt intressant.
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-18, 16:32   #5
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 49
Sharp$: 313
Standard

Spikar La Bellouet trots att det inte är Stefan som kör den här gången. Hoppas att Håkan kör upploppet lika hårt som Stefan senast och att det blir vinst via ett lopp andra/tredje ytter.
Crashmash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-18, 16:58   #6
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Tycker det känns öppet ikväll. Första grundkollen gav följande:

V86-1: alla
Tycker loppet är vidöppet och tror inte att favoriten håller upp spets. Dom fyra minst streckade har klart större vinstchans än procenten säger.

V86-2: B:3-1-12-7 C:4-11-9-2
Intressant lopp där storfavoriten 12 Anna Sisu är bästa hästen men har problem med halsen till och från. Som storfavorit och med fuktigt väder är garderingen given. 3 Picabo Express tror tom Nybrink på och då är det ju klart . Nä, skämt åsido känns den jätteintressant som knapp 10%:are i dagens lopp. Startsnabb och skulle den hitta till spets (hyfsad chans) har den bra chans om/när favoriten underpresterar. Var väl inget speciell senast men näst senast som trea höll den emot starkt från spets i ganska tufft tempo hela vägen. Fick även massage av Rydens Hilda sista 700 m. Vi såg ju alla hur bra den hästen var förra V86-omgången. 1 Goa Life var det surr om senast men då galopperade den (som vanligt typ) direkt i starten. Nu tar man bort det helstängda huvudlaget och räknar med felfri avgång. Jag räknar inte med felfritt men hästen är tillräckligt bra för att vinna detta lopp felfri och med klaff. Tror inte på spets. Även 7 Leonas Smilla är en häst jag gillar och som blivit helt bortglömd ikväll. Med barfotabalans är den given. Annars rankas den ner. Speedig!
4 Gateruds Polyezter har överraskat positivt på slutet men jag är ändå tveksam om den räcker till vinst här. 9 Opportunity en mycket bra häst. Helt ok i comebacken senast. Säkert bättre med loppet i kroppen och räknas. Men skor igen troligen och behöver säkert ytterligare lopp i kroppen innan toppformen infinner sig. Värt att hålla extra koll både på balans och hur den värmer. Kapaciteten finns så det räcker! 9 Diwianne var lite småpositiv senast efter tung resa och kan skrälla med Örjan om formen satts fram efter två välbehövliga lopp i kroppen. 2 Loch Ness Broline ingen häst som imponerat på slutet. Räknas på läge och kusk i första hand. Hur som helst kraftigt överstreckad.


V86-3: A:5 B:12-3 C:2-10-7-9
5 North Leader tänkbar spik eller utgångshäst. Ser ut som en "riktig" häst och ikväll rycker man ev skorna. Kanske bara vinner! Två givna motbud bakom där 12 Beeboop Laday är roligast till runt 10%. Var ju makalöst förbättrad barfota runt om senast. Höll jättestarkt i hårt tempo i dödens på kanonen Lillen Sisu. Om barfota och lika bra igen blir den livsfarlig! Gillade också intrycket av 3 Staro Glamour Miss senast när den klädde av Veloce i senaste loppet. Stallet gillar hästen och även om segern blev ganska billig var intrycket helrätt. 2 Madoff With Money kan ju bara vara favorit på Björn Goop och ev spets. Har absolut inte imponerat och har inte gått bättre än tex 10 Helacs Falo när dom mötts på slutet (2 ggr). 7 Forever Miracle hygglig häst men var ändå klart sämre än Beeboop Laday senast och bara en av många. 9 Maicon Face lite långsökt men tycker den visat viss fart emellanåt. Åker med till sina 2%.


V86-4: A:4 B:9-11-3-8-2-1-12-6-7 C:5-10
Tycker min A-häst här har vettig chans om spets nås. Lite osäker på om den kommer förbi 2 och om 2 isf vill köra i spets. Sitter 4 Alexis Boko tidigt i spets är det bra chans att hålla undan i ett jämnt lopp. Gilllar dock många hästar här och tycker att 9 On her Toes inte imponerat väldeliga trots två raka. Senaste vinsten såg nog bättre ut än det var. Gick inte särskilt fort till slut och Photo Princess som den besegrade då var klart sämre än tidigare. Kollade i lopparkivet och fann att 8 Ashado Boko gick lika bra som On her Toes över upploppet efter strulresa. Chansspik eller utgång på Alexis Boko eller fetgardering är min analys av detta lopp. Spetsinfon avgör mycket här. Får leta efter det.


V86-5: 8 Panne de Moteur
Det här är verkligen hästen i gänget och det låter på Hultman som att den ska vara i ordning till ikväll. Jag går på det och tror och hoppas att Örjan sänder fram direkt då den öppnar hyfsat. Vid form mycket bra vinstchans. Tidig dödens inga problem isf. Vill man gardera låter annars Jan Hellstedt löjligt uppåt på 6 Cantab Sisu. Han tror den visslar till spets och blir svårslagen då den tränar starkt. Men varnar samtidigt för att det kan fattas lite tempo i hästen. Vid supervärmning kanske den får plats men ser bara Panne de Moteur fin ut för dagen tror jag hårt på den.


V86-6: 5-12
Klassblandning och dagens säkraste lås. Mycket möjligt att 5 Streetwise är helt klar men svikit lite väl ofta för att jag ska våga lita på den. Ser bara en enda utmanare och om Streetwise faller igenom ikväll borde 12 Obama Gel vinna. Kan kanske utmana oavsett? Fegt men säkert lås. Skiljer mycket mellan hästarna här. 7 Gigant Sånna är klar tredjehäst men ska inte rå på mina två hästar och till 38% tar jag absolut inte med den.


V86-7: A:1 B:8-11-6 C:9
1 Timetosaygoodbye är startsnabb och lär spetsa här. En hel del talar för att den kan få bestämma i spets och blir då svårslagen. Men som stor favorit känns det inte helt kul att spika den. Speciellt då den möter tre riktigt bra hästar och en riktig luring. Men får vara ensam A-häst då loppscenariot talar till dennes fördel. 8 Spring Erom har det strulat för i varenda start på slutet men så här osäker är den inte. Björn Goop upp nu och jag tycker den sett smällfin ut på slutet. Har spelat med den i senaste starterna och ger den en chans till. Inte alls omöjligt att Goop sänder fram i dödens om det blir uppullat. Det här är i mina ögon en riktig elithäst. Upp till bevis! 11 Copper Beech är såklart handikappad av spåret då den är riktigt startsnabb. Löper lite ojämnt men har gjort några riktigt bra prestationer bakifrån på slutet. Räknas tidigt om den är på humör. 6 One too Many är en blivande kanon (om den nu inte redan är det...) men Hultman ligger lågt efter vila och tas bara med på grundkapacitet. Storrysaren är 9 Insect Face om barfota. Stimmas en hel del om denna häst och kan skrälla vid fin resa längs sargen. Bara C-häst för mig mot dessa ändå.


V86-8: 4 Opal Hall
Det här är en häst jag verkligen gillar. Lite diffus form men stallet meddelar att hästen känns fin. Tror på tidig spets och sen lär ingen rubba Opal Hall. En mycket vettig spik. 5 Dicey Spicey har jag inget till övers för och när Opal Hall fått spår innanför dessutom var det ingen svår sak att rata favoriten. 1 Carlos Lightning är annars hästen att se upp för sett till kapacitet. Men helt fel förutsättningar ikväll. Vilat, innerspår (ej snabb ut och galopprisk) samt för kort distans. Behöver en hel del flyt ikväll om den ska vinna. Men påpekas skall att den alltid gör bra lopp när jag tar bort den och vice versa... 10 Ego Sånna kan också vara värd att varna för om loppet skulle bli överpacat. Men jag tror hårt på spets och slut för 4 Opal Hall.



Puh! Åtta lopp är minst två för mycket. Det var förhandsanalyserna det. Nu ska vi bara få ihop skiten till ett vettigt system också... SUCK!

Senast redigerad av copiad den 2012-01-18 klockan 17:08.
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-18, 17:13   #7
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

6 Enjoys Jewel i V86-2 åker med som c-häst trots baissning från stallet. Skulle köras med skor men är trots allt anmäld barfota runt om och då vill jag ha med den.
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-18, 17:26   #8
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Nej nu har jag hoppat fram o tillbaka så det blev en Harry skoj

1. 1-7
2. 12
3. 2
4. 9
5. 2-3-8-11
6. 5-7-10-11-12-14
7. 1-8
8. 1-5

Ingen miljon lapp men fäller man 1an i första och 5an i sjätte och 1 i sjunde så kan det bli en nice peng.....

Lycka till
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-18, 18:01   #9
ros
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 109
Sharp$: 2005
Standard

Tror att Alexis Boko vinner V86-4. Spets o slut ,Goop och Nurmos var ju en ganska bra kombination förra onsdagen.ca: 4 ggr pengarna
ros är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-18, 18:22   #10
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Så här blev raden:

1: alla
2: B: 1-3-4-7-11-12 C: 2-6-9
3: B: 3-5-12 C: 2-7-9-10
4: A: 4 C: 1-2-3-6-7-8-9-11-12
5: 8
6: 5-12
7: A: 1 B: 6-8-11 C: 9
8: 4
Krav: Minst en A. Max en C.

Bara sju lopp kvar nu... Ha ha.
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-18, 18:38   #11
 
Gasellens avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 303
Sharp$: 1866
Standard

Dagens dubbel


Hej!
Har någon koll på vilken häst spelarservice spikar i sista avd?
jag håller de ganska högt, vad tycker ni andra?
Gasellen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-18, 19:04   #12
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Madoff With Money satt ju INTE bra. Jag (med många andra) höll den som kraftigt överskattad. Funkar tydligen riktigt bra i spets och vann jättelätt. Gillar inte att vara så fel ute .

Ser det tyngre ut att sätta systemet. Endast V8!!!
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-18, 19:47   #13
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 859
Sharp$: 3457
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av copiad Visa inlägg
Så här blev raden:

1: alla
2: B: 1-3-4-7-11-12 C: 2-6-9
3: B: 3-5-12 C: 2-7-9-10
4: A: 4 C: 1-2-3-6-7-8-9-11-12
5: 8
6: 5-12
7: A: 1 B: 6-8-11 C: 9
8: 4
Krav: Minst en A. Max en C.

Bara sju lopp kvar nu... Ha ha.
Nu håller vi tummarna, ser bra ut.....

Senast redigerad av Lillis den 2012-01-18 klockan 19:55.
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-18, 19:48   #14
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Tre lopp kvar...
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-18, 19:56   #15
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1101
Standard

Är det inte lite långsökt att spela endast för 8 rätt när det är så många lopp?
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td