Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-01-27, 13:03   #31
AA

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 1495
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HPT Visa inlägg
Hade inte riktigt kläm på Google sites, så den länken pekade tyvärr fel. Fixat nu, men det går lika bra att gå in på nyheten om version 3.53 eller klicka in på "Ladda ner".

All information om priser och betalning finns i manualen och i programmet under
Fil - Uppgradera till HPT Pro. 199:- per år är det hursomhelst...

OK!
Tackar för infon!

/AA
AA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-27, 15:18   #32
Banned

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 78

Summa summarum
Stats: 15 - 20 - 1
ROI: 116.58%
Vinstprocent: 42.86%

Standard

Vad händer i Jokersystemet om man ställer ett kuskkrav och denne kusk blir struken för hälta, förlåt förkylning eller fylla eller något annat?
Mammon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-27, 15:51   #33

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 3903
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mammon Visa inlägg
Vad händer i Jokersystemet om man ställer ett kuskkrav och denne kusk blir struken för hälta, förlåt förkylning eller fylla eller något annat?
Är ju ändå ett "ekipage" du spelar på. Naturligt är det samma hästar som den kusken skulle köra som då måste vinna, om jag inte har helt fel för mig...
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-27, 16:45   #34

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av donkyklonk Visa inlägg
Är ju ändå ett "ekipage" du spelar på. Naturligt är det samma hästar som den kusken skulle köra som då måste vinna, om jag inte har helt fel för mig...
Precis! Och detta problemet finns inte om du inte lämnar in långt innan spelstopp.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-27, 17:27   #35

Sharp$: 2500
Standard

ett förslag till HPT -då många är rörande ense om att det är lite "rörigt" program, egentligen är det ju inte det men det finns många funktioner - att varför inte göra en video genomgång?
Gör en V75 rad till veckan och spela in allt du gör för att få ner reduceringen som bäst, så att alla får se vilken ordning allting görs..
Skulle nog vara uppskattat och löser nog många knutar.

God jul
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-27, 17:46   #36
HPT

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 4939
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SuprMario Visa inlägg
ett förslag till HPT -då många är rörande ense om att det är lite "rörigt" program, egentligen är det ju inte det men det finns många funktioner - att varför inte göra en video genomgång?
Gör en V75 rad till veckan och spela in allt du gör för att få ner reduceringen som bäst, så att alla får se vilken ordning allting görs..
Skulle nog vara uppskattat och löser nog många knutar.
Jag har funderat på det många gånger och det kanske är hög tid att göra ett försök. Jag vet ju själv att det är mycket bekvämare att se en video än att läsa en manual...

Det jag har gjort för att försöka förenkla är att ha ett antal exempel på färdigkonfigurerade system med tillhörande kommentarer (under Hjälp i menyn). Några av dessa behöver dock uppdateras.
HPT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-27, 17:59   #37
Banned

Summa summarum

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Precis! Och detta problemet finns inte om du inte lämnar in långt innan spelstopp.

Detta stämmer ju inte då en kusk kan få problem under dagen, efter att man lämnat in systemet! Kuskersättningen kan ju skifta enormt också, särskilt på V75-dagar då de bästa oftast är upptagna med egna styrningar...

En stor skillnad att bli av med Björn, Örjan eller Erik för att i stället ända upp med Roger Malmquist och/eller Olle Goop! Vet att de försöker matcha kuskarna så att man får någon likvärdig - men detta är ju inte alltid möjlig...

Nej, denna funktion kommer jag inte benytta! Den känns snarare onödig...
Gammal 2012-01-27, 18:51   #38

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 997
Standard

Använder själv Travspel i sverige från radsoft http://www.radsoft.se/main.asp?P=885 och är nöjd med det. Lättanvänt och har väl i stort samma funktioner som jokersystemet kostar 490kr att köpa och sen 199kr per år i förlängt service underhållsavtal om man vill ha det. Reducerar ungefär som du, brukar köra 3u hästar mot 3u hästar där 2 är samma hästar med kravet minst 1 u i varje grupp. en liten finess som tillåter 2 "roliga" u-hästar att vinna. Lite krånglig förklaring hoppas du är med. Sen kör jag nästan alltid med krav på minst 2 udda och 2 jämna startnummer. Brukar i princip alltid sätta reduceringen men stupar ofta på att man lyckas välja bort nån häst från systemet i sista momentet.
buckfush är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-27, 19:29   #39

Stekels avatar

Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mammon Visa inlägg
Detta stämmer ju inte då en kusk kan få problem under dagen, efter att man lämnat in systemet!
Det jag menade, lämnar man inte in tidigt så har man inte det här problemet. Sedan händer det att kuskar är med i olyckor i loppen innan streckspelet startar, men det är ju väldigt ovanligt och att det ska hända just den kusken du satt krav på är extremt osannolikt.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-27, 19:32   #40
Banned

Summa summarum

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Det jag menade, lämnar man inte in tidigt så har man inte det här problemet. Sedan händer det att kuskar är med i olyckor i loppen innan streckspelet startar, men det är ju väldigt ovanligt och att det ska hända just den kusken du satt krav på är extremt osannolikt.
Osannolikt men möjligt och kan svänga på förutsättningarna rejält...
Gammal 2012-01-28, 04:34   #41

Sharp$: 1369
Standard

är det färdiga system när man väljer mallar? valde stort ABC system och min ranking försvann och en annan dök upp?
fyllot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-28, 09:37   #42
HPT

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fyllot Visa inlägg
är det färdiga system när man väljer mallar? valde stort ABC system och min ranking försvann och en annan dök upp?
Ja, alla val rensas och man gör ett nytt system från scratch utifrån reglerna man satt i mallen. För att kunna redigera och skapa egna mallar krävs dock PRO-versionen.

Kortfattat väljer man i mallen variabler som hästarna ska rankas utifrån, hur många spikar man vill ha, systemstorlek, och slutligen reduceringsgrad.
Gammal 2012-01-28, 18:13   #43

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 172

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

ja en video hade varit väldigt uppskattat HPT! Vill lära mig mer om hur man gör reducerade system!
Jag undrar också över om det är värt att lönt att göra reducerade system för ca 200-300 kr? upplys mig gärna

Senast redigerad av betsharp den 2012-01-28 klockan 18:15.
betsharp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-28, 18:34   #44
HPT

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av betsharp Visa inlägg
ja en video hade varit väldigt uppskattat HPT! Vill lära mig mer om hur man gör reducerade system!
Jag undrar också över om det är värt att lönt att göra reducerade system för ca 200-300 kr? upplys mig gärna
Jag tycker att det alltid är lönt att reducera. Spelar man för mindre summor ska man dock inte reducera för hårt utan kanske nöja sig med en reduceringsgrad runt 65%. Brukar ibland spela V4 med en ram på 250-300 rader som jag reducerar till ca 100 rader. Brukar köra med 1-2 A, 1-2 B och 0-1 C, och det sitter förvånansvärt ofta.
Gammal 2012-01-28, 23:31   #45
Banned

Summa summarum

Standard

Vill verkligen lära mig detta och det kvittar om det är HPT och/eller Jokersystemet vi pratar om (eller något annat).

Kan inte vi börja lägga upp system inför varje omgång utav, i alla fall, V86 och V75 och därefter, enligt hur omgången ser ut, både komma med förslag, hylla, dissa, vilket sorts system man skall använda sig utav, vilka A, B, C-hästar, vilka utgångar, hur många utgångar osv? Ja, ni förstår!

Alla omgångar ser ju olika ut och vi har ju alla olika idéer hur man skall utforma det bästa systemet...

Kan vi inte lägga ut, i god tid, hur vi tänker - inte bara efter eller kort innan spelstopp?! Att det sedan blir ändringar in i det sista hos många, det är sådant man får räkna med!
Svara

td