Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-01-25, 10:25   #1
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Uppsnack V86 25/1


Jag har börjat jobba igenom kvällens startlistor och det här är mina första tankar vid en första seriös anblick! Det ser ganska ihåligt ut och det är verkligen klassblandning i vissa avdelningar! Blir nog en ganska medioker utdelning ikväll och det kan vara läge att gå för hela potten.

Avd.1
Det lär bli körning från start här där 1,2 och 4 är både startsnabba och intresserade av "options" men gissar att det bara är 2 Isak C.D. som är mest intresserad av att köra i spets. 4 Dear Jackie ser smällfin ut men släpper ju alltid... 1 Mountain Dew gör nog ett försök men jag tror inte den har chans att svara någon av dom utvändiga. Funderar på om jag behöver ta med dom tre? Låset i loppet kliver in när krutröken har skingrats efter 500 m och min känsla är att det räcker att sträcka 3 Maxwell Mayday som har känt på betydligt hårdare motstånd än dagens. Lähdekorpi kraxade om att man inte skulle glömma bort hästen i Finland mot guldmotstånd och innan den starten har hästen en galopp i raden men annars stabila insatser med vinst och 13-tider över dagens distans. Kanske kanske kanske till och med ett spikbud eftersom det finns frågetecken kring motbudet! Den och det jag talar om är 5 Scargel som på pluskontot har sett formidabel ut! Hästen har inte tömts utan körts snällt och det har varit full fart och spänst över mål! Den har speedat väldigt bra i skymundan MEN... Den här är inte lätt att hålla hel och nu blir det tredje starten på två veckor! Jag vet inte vad tanken är med den matchningen men den kan lika gärna skritta i mål ikväll. Om Scargel fungerar även ikväll är det ett givet motbud och det lutar åt att jag låser på två...

Avd.2
7 Ritano Freight är förmodligen vinnaren här! Hästen är konstigt nog travsäker numera och har absolut högst kapacitet i det här gänget. Det är en perfekt uppgift som väntar ikväll, att få vila lite från V75-lunken. Björn Goop är också perfekt att hålla i handen. Det är bara köra framåt och överta! 5 M.T. Devil var smällfin på lunchen sist men då var det 1640. Det är med garanti Calle-kråka som sitter i spets efter 200 meter men över kvällens distans och när Björn kommer glidande ja då kan jag satsa min högra hand på att Lindblom släpper! 1 True Advantage är det första seriösa motbudet men det är tredje in som bäst på den så schas! Nej SPIK på Goop!

Avd.3
När ska det släppa för 3 Sergeant Pepper?? Oj vilken fin liten knatte men efter dom första starterna så har det liksom stagnerat. Den här kommer vinna sina lopp såsmåningom men inte ikväll och absolut inte med Torbjörn Jansson... Schas! Det här loppet kan vi låsa på två streck! 2 Caddie Galant har form, läget och bästa kusken! Klart förstastreck men jag vågar inte spika såsom 10 Panne De Moteur såg ut vid vinsten från dödens förra veckan. OJ OJ OJ! Vilken tanks! Toppform och den utmanar! 11 Exotic Sund tycker jag har fel läge men funderar på om den inte ska med ändå? Det finns en del andra fina djur bakom men ikväll gör dom sig icke besvär!

Avd.4
1 Zelezny gillar jag! Den tar spets men mest troligt släpper den väl? Kan hinna fram om lucka i tid? 3 Jacques med en viss Goop är nog ledaren men hur är det med skallen?? 10 Friction räknas också tidigt men hur tog hästen senaste loppet? Kanske inte vill vara med alls ikväll? Därbakom lurar 7 Dedes Brassie om den kommer till, kan gå en tung slutspurt. 9 Jaguar Ruda som inte vinner på beställning men har form och kapacitet. Framförallt ska 12 Sandringham Hanover absolut räknas om den kommer till från läget. Toppform både på häst och stall! Nurmos 8 Kouros Broline är väl bortlottad? "Miljonhästen" om extrem klaff på loppet kan faktiskt 6 Twobell vara! Dold form och kanske kanske om maxklaff? Det finns viss kapacitet i hästen! Pass upp!

Avd.5
3 Albright agerar spik på mångas system (75% i nuläget) men jag är inte övertygad om hästens kapacitet. Jag tycker att den har lite bättre rykte än vad prestationerna visat! Dessutom brukar jag nästan aldrig spika Jorma Kontio. Jag tycker han är lika ljummen i sulkyn som hans svenska. Dålig rent taktiskt och kör inte med pondus i alla lägen. Jag ser ett scenario där Kontio kör lite tappstart, smyger fram i dödens och blir hedervärd tvåa. Vem som slår av? Ingen aning! Jag utser den här avdelningen till veckans nyckel till framgång. Jag köper hela loppet och helgarderar sen får jag väl stå med dumstrut på om jag har fel...

Avd.6
KLASSBLANDNING sa jag och det här loppet kan bara vinnas av två om en eller båda går felfritt! 11 Baron Sundance vinner lätt om den är ok igen. Svag senast men jag litar på Stig H och kommer den till start är chansen mycket god! Tack vare den sämre insatsen i förra starten så dubblar jag med 9 Fille Jubb som är klar andrahäst och dessutom sitter i spets efter 500 meter. Björn kör till från springspåret 20 bakom och vem ska svara? 8 Lönshults Leffe får agera första reserv! Spår fem är inte bra och Björn är redan i tät innan Svensson har hunnit vända upp och då har han Erik inpå sig. Nej, det går inte... Lås på två!

Avd.7
Lurigt lopp där det förväntas tuff öppning. Spår 1-5 är alla startsnabba och över 1640 kommer det att gå undan! För fort för vissa? 4 Rydens Gilda är favorit och lite "snackis" och det är nog i sin ordning men lite väl lite streckad så här tidigt på dagen är 3 Pascal Laser som är klar andrahäst för mig och det är den som sitter i ledningen när det har lagt sig! Frågan är bara vad öppningen kostade? Det finns många med form i det här gänget som kan kliva in om 1-5 kör som tokar och jag lutar åt en hederlig helgardering även i det här loppet! Den som inte köper loppet - glöm inte 6 Knifetown Lady eller 10 Härleds Cider! Den sistnämnda verkar bli totalt bortglömd ikväll men går alltid till mål och är på väg mot toppformen!


Avd.8
1 Alexis Boko blir tufft anlitad som singelstreck och blir storfavorit men det var ju det här med mina principer.... Kontio... Dessutom är voltstart lite ovant för hästen och jag testar att fälla! 3 M.T.Felicia har jag väntat och väntat och väntat på... Vågar inte släppa den för en vacker dag vinner den med halva upploppet felfri! 6 Global Mix gillar jag och den kan vinna med smygare. 7 Ferrari In Red är härdad i tuffa lopp och den kan kanske överraska om spets? Det finns även några tuffa hästar på tillägg också men sista info får avgöra vilka som ska streckas. 10 C.C.Westside väntar jag på att den ska få vinna och en som alltid är intressant är 12 Domino Sund! Bergh skickar ner den till Valla och då ska det vara ordning på grejerna!


Fyll på gott folk!
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-25, 10:55   #2
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Usa
Inlägg: 391
Sharp$: 2094


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Bra analys där Doob inför kvällens v86 tävling i Solvalla. Hade nog varit kul med lite ranking också i samtliga lopp....
BignBlessed är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-25, 11:14   #3
 
korpos avatar
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 1 147
Sharp$: 5721
Standard

DN:s Leif Berg spikar.
Nr 3 avd 5,nr 1 avd 8.
Fler eller alt spikar avd 1 nr 2,avd 4 nr 3.
Lås avd 3 nr 10-2.
Kan vara att det är så enkelt.
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-25, 11:25   #4
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 589
Sharp$: 2103
Standard

Livi Dancer? Var usel sist, men varit lite nästa gångar i flera starter innan!
Byt tränare, kan vara intressant på 3%!

Say it i 6e är väl också ett chansstreck att ha med!

Lås på 3,12 i 4e?

Chansar och spikar F in red i sista, mkt hög kap!
Kanske spik på Maxwell i 1a också!

Får försöka inte vara för vågad brukar ju bli kanon
kuler även med 3 favovinnare!

btw: bra skrivit doob!

Senast redigerad av qwerta den 2012-01-25 klockan 11:33.
qwerta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-25, 12:07   #5
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Caddie Galant och Albright har jättechans enligt Nurmos!
Ligger liiiite lågt på Scargel! Då blir det nog spik på Maxwell Mayday!
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-25, 18:21   #6
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Registrerat spel

Datum: 2012-01-25
Bana: Solvalla
Spelform: V86, omg. 8

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 3
2 7
3 10
4 1, 3, 6, 7, 8, 9, 10, 12
5 2, 3, 7, 8, 11
6 11
7 3, 6, 10
8 1, 3, 6, 7, 9, 10, 12

840 rader x 1 x 0,25 kr =
210,00 kr
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-25, 18:26   #7
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Ett litet så här i sista minuten

1) 3
2) 7
3) 2-9-10-11
4) Alla
5) 3
6) 11
7) 3-4-6
8) 1-3-7

AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-25, 18:44   #8
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Skön start AbbeAce! Vi har snarlika system....

Har ett till som lever...

Registrerat spel

Datum: 2012-01-25
Bana: Solvalla
Spelform: V86, omg. 8

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8
2 7
3 10
4 8
5 3, 7
6 6, 8, 9, 11
7 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 11
8 1

560 rader x 1 x 0,25 kr =
140,00 kr

Kvittonummer: 07A0 XXXX XXXX XXXX
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-25, 18:47   #9
Banned
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 134
Sharp$: 78

Summa summarum
Stats: 15 - 20 - 1
ROI: 116.58%
Vinstprocent: 42.86%

Standard

Ser bra ut för er, grabbar!
Mammon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-25, 19:00   #10
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Doob Nice start...
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-25, 19:01   #11
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!

Tre av tre spik! Skön start!!!
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-25, 19:04   #12
Banned
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 134
Sharp$: 78

Summa summarum
Stats: 15 - 20 - 1
ROI: 116.58%
Vinstprocent: 42.86%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!

Tre av tre spik! Skön start!!!

Haha - mycket snyggt! Nu håller vi tummarna för rätt skrällar!
Mammon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-25, 19:07   #13
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mammon Visa inlägg
Haha - mycket snyggt! Nu håller vi tummarna för rätt skrällar!
Ja nu får det riva loss lite tack! Men jag tar gärna Kouros Bronline nu så två system lever!

PS. Kan bli rejält skön kväll totalt! Åtminstone som det ser ut nu också. Har rejält med klirr på gång på ett multispel sportsbetting med över 3,5 mål kvar i El Classico!

Spännande kväll! Dessutom rött i glaset och ledigt imorgon!
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-25, 19:13   #14
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Vi kör lite V5 emot också....

Registrerat spel

Datum: 2012-01-25
Bana: Solvalla, omg. 8
Spelform: V5

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 8
2 3, 7
3 9, 11
4 3, 4, 6, 10
5 1, 3, 4, 9, 10, 12

96 rader x 1 x 1,00 kr =
96,00 kr

Kvittonummer: E964 XXXX XXXX XXXX
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-25, 19:13   #15
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Ruggig start Doob!
Men tycker du har missat skrälldraget i avd 5. 1 barfota runt om idag, spetsar och släpper bara till 3 Albright hoppas jag. Min andrahäst i loppet. På fem hästar borde den platsat.
I avd 7 tror jag att du underskattat 4 Rydens Gilda. Var ju oerhörd både näst senast och framförallt senast. Inte mycket bättre emot ikväll och given etta. Har dock ett vasst motbud i 5 Gabriella Celeber som är pilsnabb ut och från spets kan den bli svårtuggad. Men Rydens Gilda tror jag klart mest på. Kul däremot att se att du har med 10 Härleds Cider. När jag lämna in var den anmäld med skor. Men nu barfota runt om tydligen och då har den en riktigt vass spurt. Skulle bli RIKTIGT LACK om jag spricker på den. Slarvar så jävligt med skoinfon tycker jag på ATG. Blir galen på det. Just Härleds Cider är ju typ 100 m bättre utan skor.
Lycka till alla. Själv sitter jag kvar med detta efter att ha lagt onödigt mycket streck i början. Usch!

4: 7-8-10
5: 3 C: 1-7
6: 11
7: 4-5
8: ALLA men 2-8-12 C.
Max en C.
Lite tunt tyvärr men kan ju inte ge upp för det. Endast V8!
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td