Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-05-20, 20:52   #1
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 217
Sharp$: 465
Standard

V75 27/5 Elitloppshelgen Söndag UPPSNACK!


Oj oj oj, vad jag är i farten nu! Vill få igång diskussionerna för att suga ut så mycket tankar och idéer från er inför denna efterlängtade helg, och jag tolkade Elitloppet 2012-tråden som att den bara avhandlade själva Elitloppet och dess försöksheat... men det finns ju faktiskt fem andra lopp inom ramen, och dessa måste såklart analyseras och hjälpas åt på!

Just nu går även söndagens startlistor att hitta på ATG.se om man går genom kalendern, och varför inte börja slipa, reka och dela redan nu? Ju tidigare man börjar läsa desto mer hinner man slipa och ju mer man hinner slipa desto närmare sjuan kommer man! Ber om ursäkt på förhand om trådstarterna är i väl god tid, men förtjänar inte årets största travhelg extra mycket tid och snack?

Kollar igenom listorna för både lördag och söndag nu, återkommer med tankar i respektive tråd!

Om dessa två trådar jag gjort är onödiga får jag ödmjukt be om ursäkt på förhand och hoppas någon moderator ser min entusiasm snarare än posthorande
travid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-27, 05:33   #2
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Någon som har kvar sportbladet där Goop berättade om sina chanser?
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-27, 07:04   #3
 
capones avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Värmland
Inlägg: 2 392
Sharp$: 13254
Standard

Tror att det är något konstigt bakom alla sydafrikanska vinster sista tiden fort det är storapengar då är dit vinnarna sitter

Nu laddar vi om för ny v75
capone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-27, 07:18   #4
 
korpos avatar
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 1 147
Sharp$: 5731
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Någon som har kvar sportbladet där Goop berättade om sina chanser?
Extra V75 på Solvalla på söndag:

5 Othello Jaycee (lopp 1) har gått bra i Tyskland på långsammare banor, han kommer sänka sitt rekord rejält och kan vinna.

3 Miss Shape (V75-1) har gjort en start efter längre vila men kan springa en bra tid om hon kommer till ledningen, ett måstestreck.

3 Classic Grand Cru (V75-3) har varit bra länge, han får från ett bra läge försöka hänga med till en finalplats.

3 Caddie Gallant (V75-5) är stark och rejäl och är en bra chans, han kan vinna
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KP (+3)
korpo är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-27, 07:25   #5
 
korpos avatar
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 1 147
Sharp$: 5731
Standard

Timo Nurmos
Solvalla, söndagen 27 maj 2012

Lopp 1, 1609A 6 DISNEY TOOMA - Ulf Ohlsson
Har varit jättefin i de två senaste starterna och är väldigt fint i ordning. Näst senast hade han vunnit med tidigare lucka då han kom med en rapp spurt den sista biten. Senast i V75 spurtade han också bra och gick med full fart över mål. Det är bra förutsättningar här då den korta distansen är hans bästa. Han är mycket snabb ut om man laddar och vi får se vilken taktik det blir. Jag tycker att hästen måste räknas mycket tidigt i ett sådant här lopp.

Balans: Barfota runt om
Huvudlag: Helstängt huvudlag

Lopp 2, 1609A 8 WANNABE KEMP - Jorma Kontio
Kom åter efter vila och vinterträning senast och blev fast med gott om krafter kvar. Han fick aldrig chansen ifrån andra par utvändigt och var helt obrukad i mål. Man får bara glömma det loppet. Hästen känns jättefin och går säkert framåt ytterligare med loppet i kroppen. Synd att han fick så dåligt spår här annars hade jag varit optimist med tanke på hur bra hästen känns. Han är snabb ut och vi får hoppas att han har tur och kommer ner i banan och får en bra position. I så fall är han inte borta.

Balans: Barfota runt om
Huvudlag: Norskt huvudlag

Lopp 5, 1609A 8 PLUM WISE AS - Jorma Kontio
Är ett treårssto som kommer från Italien där hon gjorde tre starter i fjol som tvååring. Hon har tränat bättre och bättre sedan hon kom till oss och orkar bra i jobben nu. Det här är första starten men hon står hårt inne i loppet och från ett iskallt åttondespår tror jag inte så mycket på henne. Hon får mest gå ut och få ett lopp i kroppen och jag är nöjd bara hon gör en bra insats.

Balans: Barfota runt om
Huvudlag: Helstängt huvudlag

Lopp 10, 2140A 3 CADDIE GALLANT - Björn Goop
Har jag alltid trott på och tyckt att det har varit en fin häst. Han har utvecklats väldigt bra i år och tagit fyra raka segrar på ett bra sätt. Senast var han helt överlägsen och vann åkandes med gott om krafter kvar. Så har det sett ut i ett par starter och hästen har tränat lika bra efteråt och känns jättefin i jobben. Framförallt i senaste jobbet nu i veckan var han riktigt fin. Han har fått ett bra spår och jag måste vara optimist. Felfri tror jag på en mycket bra chans.

Balans: Barfota fram
Huvudlag: Helstängt huvudlag

Lopp 11, 2140A 1 AMARU BOKO - Jorma Kontio
Var jättefin i senaste starten på Solvalla. Men tyvärr så snubblade han till och galopperade i första sväng. Han tappade mycket men kom tillbaka väldigt bra och gjorde en stark upphämtning. Målsättningen har varit att starta i Elitloppet men nu fick vi ingen inbjudan. Hästen har gått framåt kraftigt med två lopp i kroppen och det känns som att toppformen är inprickad. Han behövde loppet i Finlandia-Ajo näst senast och nu är han jättefint i ordning. Han har återigen fått ett bra spår och är snabb ut. Jag är optimist och tror på bra chans.

Balans: Barfota runt om
Huvudlag: Öppet huvudlag

Lopp 11, 2140A 8 EMBASSY CAVIAR - Ulf Ohlsson
Galopperade tyvärr i starten senast när han äntligen hade ett bra spår. Han kom efter lite vila och en träningsperiod och det var synd att han inte fick något riktigt lopp. Han fick i alla fall springa med en bit bakom och går normalt sett framåt lite med den genomköraren i sig. Nu har han iskallt läge och möter tuffa hästar så man måste ligga lågt. Han får svårt att räcka här och jag är nöjd om han tar en bra placering. Han får smyga med och försöka tjäna lite pengar.
korpo är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-27, 07:28   #6
 
korpos avatar
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 1 147
Sharp$: 5731
Standard

SHJ
V75, Solvalla, söndag 27 maj

Knifetown Action (V75-5) har hoppat i de två senaste starterna och i den första var han ursäktad av en dålig volt. Formen är som den ska vara men jag tycker att han möter några som troligen är lite för bra här.

Formula One (V75-6) är en riktigt fin travare som gör kanonlopp varje gång. Han var bra senast i Norge och efter det har han varit fin i lugna jobb. Han är startsnabb men om Amaru Boko öppnar som han ska så tror jag inte att vi tar en längd på honom. Det är ändå stallets bästa chans i V75-loppen under helgen.

Kash's Cantab (V75-7) tycker att han gick ett riktigt bra lopp på Bjerke även omhan fick ge sig till slut. Nu är det perfekta förutsättningar för hans del. Kort distans och ett bra spår finns på plussidan och han ska väl kunna vara en av flera som kan vinna loppet
korpo är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-27, 07:48   #7
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 250
Sharp$: 1186


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hej Boys
Vilken tid är själva finalen på elitloppet? Om jag har förstått det rätt är det två försök först?
CaptainMorgan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-27, 07:52   #8
 
korpos avatar
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 1 147
Sharp$: 5731
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av CaptainMorgan Visa inlägg
Hej Boys
Vilken tid är själva finalen på elitloppet? Om jag har förstått det rätt är det två försök först?
SÖNDAG 27 MAJ: ELITLOPPET MED EXTRA V75

Entré: 200kr. Barn och ungdom under 18 år går in gratis.
Insläpp från kl 08.45. Lopp 1 kl 10.20. Invigning kl 13.00.
Elitloppets final kl 17.45. Sista loppet körs kl 18.20.
korpo är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-27, 07:56   #9
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 250
Sharp$: 1186


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av korpo Visa inlägg
SÖNDAG 27 MAJ: ELITLOPPET MED EXTRA V75

Entré: 200kr. Barn och ungdom under 18 år går in gratis.
Insläpp från kl 08.45. Lopp 1 kl 10.20. Invigning kl 13.00.
Elitloppets final kl 17.45. Sista loppet körs kl 18.20.

Okej så 1745 smäller det!
CaptainMorgan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-27, 08:41   #10
 
djungelhjuls avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 2 781
Sharp$: 3948

Sponsorpodden på Sharps
Stats: 3 - 8 - 1
ROI: 162.92%
Vinstprocent: 27.27%

Standard

Kan ingenting om Trav men lite spänning vill jag ha:

Vinnarspel på Windsong Giant och Iceland.

Gillade namnen
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
fyllot (+10)
djungelhjul är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-27, 08:56   #11
 
korpos avatar
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 1 147
Sharp$: 5731
Standard

Här kommer lite att bottna upp dagen med.
Lycka till alla!

Spetsstriden:

V75-1: Visst är Miss Shape snabb från start men formen är dunkel och hon ska enligt uppgift få ett snällt upplägg. Så jag drar till med Miss Sue V. i stället. Håll i hatten.

V75-2: Sanity och Sebastian K. känns hetast. För visst laddar Ludde maximalt?

V75-3: Från innerspåret försvarar Commander Crowe ledningen. Visst finns det startsnabba alternativ men att ta en längd på CC är inget man gör i en handvändning.

V75-4: Att Hallsta Lotus inte sitter i ledningen efter en bit finns inte ens i fantasin.

V75-5: Det blir lite körning men Caddie Gallant drar det längsta strået.

V75-6: Amaru Boko bränner inte ledningen från innerspår. Är visslande snabb bakom bilen och vill gärna dirigera i ledningen hela vägen. Siktade egentligen på Elitloppet.

V75-7: Med stor sannolikhet är det Kash’s Cantab som sitter i tätpositionen och jag tror inte att Erik är intresserad av att släppa någon före sig frivilligt.

Galoppvarning

V75-1: Visst hoppar några då och då men det är ändå ingen större fara att varna för.

V75-2: Galopp i de två senaste för Caballion oroar givetvis. Särskilt som att han har hoppat i sex av de tio senaste starterna som han har gjort.

V75-3: Orecchietti får finna sig i en varning.

V75-4: Stamping använder sig av fel gångart lite för ofta för att kännas stabil.

V75-5: Helt gäng tänkbara travdesertörer (Caddie Gallant, Banker’s Garcon, Olympic Kronos, Knifetown Action, Citrin, Staro Fifty Fifty).

V75-6: Senast skötte sig Kaffir Face men i de två starterna före det hoppade han.

V75-7: Nu har det blivit fyra felsteg för Global Noble i de tio senaste starterna. Inte en siffra som man bara kan nonchalera.

Tänk på att...

... galoppen senast för Caballion (V75-2) berodde med stor sannolikhet på att han blev öm i fötterna av att springa barfota. Nu blir det skor på.

... Orecchietti (V75-3) har galopperat i två av de tre senaste starterna, men det oroar inte mycket. Det har varit mer av en tillfällighet.

... Dileva Käll (V75-3) siktade egentligen på stoeliten under lördagen men fick en inbjudan efter den senaste insatsen och då var det inget att tveka på. Får hur som helst ett plus för täta starter.

... Jerry Riordan kommer hit från Italien. Han tror mer på O.K.America (V75-1) än O’Brian (V75-5).

Spiken

Hallsta Lotus (V75-4) är kung. Leve konungen! Glider enkelt till ledningen direkt och sedan bevakar han bara den positionen hela vägen. Ingen ­vågar utmana, för det är självmord. De andra slåss så gott det går om andrapriset bakom kungen.

Luringen

Givetvis lite svårt innan vi sett strecken. Tror ändå att Staro Fift Fifty (V75-5) kommer platsa under den här vinjetten. Hästen kan mycket och är nu i gott slag efter en del strul med blodvärdena. Säkert löpsugen. Örjan smyger. Gubben i lådan!?

Bästa spelet

Jag tror extremt mycket på Miss Sue V. (V75-1). I sverigedebuten senast satt hon fast och såg aldrig dagens ljus men Danne Redén fick ändå känna lite på henne och var extremnöjd. Perfekta förutsättningar med bra spår. Startsnabb. Se upp!
korpo är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-27, 09:04   #12
 
Robbans avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Ort: Sthlm
Inlägg: 269
Sharp$: 355
Standard

förresten, varför stod det 3 vinnande system och inte 2.89 eller liknade då det spelats för utländsk valuta?
Robban är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-27, 09:04   #13
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

Citat:
Entré: 200kr
Wtf - giriga jävla fi...or!

Alla priser är väl höjda med 500% till denna dag - skönt tur att sitta hemma och sitta trängas på plats..:-)
sry for OT!

Idag blir det inte att leta miljonutdelning för min del iallafall, helt inne på att det blir favoriter som spön i backen.

Hallsta Lotus
Caddie Comet
Amaru Boko, Haraldinho, Formula One
Cashs Cantab, Panne, Disco AE

Där har ni de 4 sista avdelningarna, så utdelningen blir efter det..:-)
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-27, 09:12   #14
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 250
Sharp$: 1186


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hur många svenska hästar är med i elitloppet?
CaptainMorgan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-27, 10:14   #15
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
V75-1: Visst är Miss Shape snabb från start men formen är dunkel och hon ska enligt uppgift få ett snällt upplägg. Så jag drar till med Miss Sue V. i stället. Håll i hatten.
Vart kom den uppgiften ifrån?
Jag har läst motsägelsefulla rapporter själv.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td