Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-07-14, 23:22   #1
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 28
Sharp$: 719
Standard

Dubbel.se?


Ramlade på sidan www.dubbel.se, som publicerar gratistips DD men även flera andra spelformer varje dag. Något kryptisk sida, går ej att se vem som ligger bakom eller några stats men allt är som sagt gratis och sidan tycks ha varit uppe (oförändrad?) sedan 2004.

Någon som vet mer ang kvaliteten av deras tips?
Drvic är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-15, 01:35   #2
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 42
Sharp$: 1233
Standard

Deras analyser är inte så dåliga och de sätter någon dubbel, tvilling, trio få och då. Följer man tipsen slaviskt så tror jag inte det blir några kronor plus på kontot....
nakato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-15, 02:20   #3
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Håller med nakato. Jag kollar in där dagligen för att se om det är något jag förbisett som de lyfter fram. Har ett flertal gånger sett att de varit och nosat på riktigt bra vinster på streckspelen (dock oftast de reser på någon "tokspik" som de oftast går på, har tagit systemen rakt av och plockat med några egna kusar och satt fina utdelningar). Gjorde någon månadslång genomgång av deras DD-spel för ett par år sedan och skulle utifrån det och mina vardagliga kollar tippa på att det går minst jämnt upp om man följer slaviskt. Har oftast en spik på DD som inte är favorit, eller reducerat 2*3 system eller liknande. Går mycket på faktorer som normala spelare inte tar i beaktning, poängtapp t ex. Eller att hästar har fördel av uppehåll (något som man som regel tar i negativ bemärkelse felaktigt, beroende på tränare och matchning kan det vara ett rejält plus). På senare tid minns jag speciellt när de torskade ett 150-raderssystem på V75 på en tokspik i loppet Winning Love vann 14/4 på Valla. Nu när jag ser tillbaka på omgången är det fullständigt obegripligt att utdelningen blev så enormt hög.

Edit: Läste fel på vad nakato sa, jag menar alltså att det nog går som minst jämnt upp om man följer slaviskt åtminstone när det gäller DD. Har nog aldrig sett att de fått några fullträffar på streckspelen dock, och då har jag ändå kollat dem i princip dagligen i ett par år (de har iofs väldigt små system så en träff ger bra utväxling).
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Stekel den 2012-07-15 klockan 02:22.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-15, 08:34   #4
 
mijo14s avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Ystad
Inlägg: 1 373
Sharp$: 1805
Standard

Dubbel.se tar med parametrar som är tidskrävande att själv jobba fram. Som komplement är deras sida mycket bra!
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-15, 10:02   #5
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 42
Sharp$: 1233
Standard

Ta tex idag på DD i Jarlsberg:

Singel på nr 5 i första avd (1% på streckspelet) är en stor chansning men det finns såklart värde i det om den sitter (Sitter den 1 gånger av 100?)

I DD 2 så kör man på vad som bedöms vara bästa hästen men stort spårminus på den. Man Dubblar det med nr 10 (3% på streckspelet)

Att denna dubbel sitter är högst osannolikt MEN det kan hända därav rek låg insats. :-)
Jag använder dubbel.se för att se om det är något man missat plus att jag kikar på balansinfo + tränarens tankar om loppen.

Lycka till! :-)

Senast redigerad av nakato den 2012-07-15 klockan 10:05.
nakato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-15, 12:12   #6
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 28
Sharp$: 719
Standard

Tackar för era synpunkter!

Tänkte köra ett test och rygga deras DD-tips slaviskt med en symbolisk summa (fastsummespel) några mån framöver. Spännande att se hur det faller ut, även om variansen ju torde vara minst sagt stor borde det rimligen finnas ett visst värde i deras analyser.

Senast redigerad av Drvic den 2012-07-15 klockan 12:16.
Drvic är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-15, 15:55   #7
 
Sandys avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 393
Sharp$: 2610

Tennis 2015
Stats: 81 - 118 - 5
ROI: 103.27%
Vinstprocent: 40.70%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Drvic Visa inlägg
Tackar för era synpunkter!

Tänkte köra ett test och rygga deras DD-tips slaviskt med en symbolisk summa (fastsummespel) några mån framöver. Spännande att se hur det faller ut, även om variansen ju torde vara minst sagt stor borde det rimligen finnas ett visst värde i deras analyser.
Trevligt... blir det sheet på det ?
Sandy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-15, 16:02   #8
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3817
Standard

Känns väl som det krävs iaf ett år för att få ett rättvist resultat?
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-15, 21:10   #9
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 28
Sharp$: 719
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sandy Visa inlägg
Trevligt... blir det sheet på det ?
Om jag nu bestämmer mig för att jag har tålamodet att testa detta så kommer givetvis ett sheet

Citat:
Ursprungligen postat av donkyklonk Visa inlägg
Känns väl som det krävs iaf ett år för att få ett rättvist resultat?
Sant, jag har ingen riktig uppfattning om hur ofta dubblarna kan förväntas sitta? Pratar vi enstaka gånger per år tror ni, eller är det så att de sätter dubbeln i storleksordningen någon gång per månad? Att torrköra ett helt år vet jag med mig att jag inte kommer ha disciplin att genomföra, och att köra med en liten fast insats, typ 20 kr blir ju ändå 600 spänn i månaden. Inga jättesummor men kräver ändå disciplin om man utifrån en sida som man ej vet hur länge den kommer finnas skall palla att torska 600 per månad, för att kanske om 2 år plötsligt skall sätta en stor utdelning som gör att man totalt hamnar några hundringar plus

Senast redigerad av Drvic den 2012-07-15 klockan 21:14.
Drvic är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-16, 00:48   #10
 
Brains avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 276
Sharp$: 1198
Standard

Spela favorit mot 5 streck i andra. Mest streckade. sedan tvärt om. Du lär inte gå minus....
Brain är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-16, 06:24   #11
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2210
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Brain Visa inlägg
Spela favorit mot 5 streck i andra. Mest streckade. sedan tvärt om. Du lär inte gå minus....
Du kan ju inte läcka säkra systemet så här offentligt.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Stekel (+1)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-16, 08:05   #12
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Årsta
Inlägg: 480
Sharp$: 1769


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Brain Visa inlägg
Spela favorit mot 5 streck i andra. Mest streckade. sedan tvärt om. Du lär inte gå minus....
Yes!!! 25-års spelande på travet och äntligen nån som knäckt koden!!!!
Haltmathe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-16, 08:21   #13
AA
 
Reg.datum: mar 2011
Ort: Sverige
Inlägg: 69
Sharp$: 1495
Standard

Jag körde statistik på deras DD-system för 4-5 år sedan och kollade varje dag i ca 2,5 år. Dom plussade om jag minns rätt under denna tid ca 0,2 units per dag men det skall sägas att mycket var tack vare en DD på Åby som satt till 600ggr degen. Utan denna DDn så hade det varit stort minus och det gick ibland 3-4 månader utan en satt dubbel. Detta var på den tiden då dom bara spelade DD så inga andra spel fanns med i statistiken.

/AA
AA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-16, 10:05   #14
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 35
Sharp$: 68
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Brain Visa inlägg
Spela favorit mot 5 streck i andra. Mest streckade. sedan tvärt om. Du lär inte gå minus....
Inte dumt kanske. Kan vara ganska klokt. Favoriten vinner ju väldigt ofta ett av dubbelloppen så man sätter den nog minst varannan eller var tredje gång. Nog särskilt bra när en svag favorit vinner det ena loppet.

Cherokee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-16, 11:05   #15
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Tänk lite längre nu pojkar, om det vore så enkelt vore värdet på de komberna redan skjutet i sank när de första två ljushuvudena började pumpa in pengar på dem.

Du är rätt nära Cherokee, 43% av gångerna ungefär sitter den. Dock har du en ROI på blygsamma 82%. Samma ROI som för favorit/favorit-komben för övrigt, men där får du bara påfyllning ca en gång på 8. Källa: 428 omgångar 2011-2012.

Finns faktiskt lite intressanta avvikelser i DD-statistiken, men de behåller jag för mig själv
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td