Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-09-09, 22:45   #1
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 377
Sharp$: 2625
Standard

Uppsnack Åbys Stora Pris V75 15/9


Tänkte mest så här på veckoslutet gnälla lite på startfältet till Åbys stora pris innan Nybrink hinner göra det. Vad fanken är det för hästar de har lyckats skrapa ihop? Eller är alla så rädda för Commander Crowe?

De lyckats med bedriften att hitta sju hästar som måste gå på innerspår för att kunna vinna någon högre klass än brons. Ärligt talat... Win me Credit, Womanizer, Mathilde Tröjborg & Monster Drive. Ser traveliten verkligen ut så? De hade inte ens klarat av att vinna ett vanligt guldförsök. Kommer vara ett pärlband på innerspår och fri väg för Calle att hämta ut sina miljoner....
Snapphanen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-09, 22:50   #2
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 967
Sharp$: 4413
Standard

Precis samma tanke som jag fick när jag kollade in första avdelningen på V75. Tragiskt var ordet... Måste vara sämsta fältet någonsin. Förmodligen är CC helt överlägsen i båda racen, vill man dock "helgardera" så kan man ta med Sebastian K, är väl den ende som skulle kunna utmana om CC har en dålig dag...
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-10, 07:15   #3
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 178
Sharp$: 648
Standard

håller helt med tyvärr.nästan b-lopp jag trodde dom nästan glömt sätta ut dom loppen hi hi hi
plumma är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-10, 07:54   #4
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Tror ingen kan rå på CC (en häst som slog Ready Cash)... inte äns SK. 2 st solklara spikar,låg utdelning. Tråkigt
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-10, 08:51   #5
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3817
Standard

Jag håller med tlll fullo om startfältet, riktigt tråkigt. Jag brukar gardera CC och möjligt jag gör det nu med, Seb K spetsar i båda heaten och åke lär släppa när Martens kommer. Read Cash kunde inte utmana CC med den resan, tveksamt om Seb K kan göra det då även om det känns som hästen utvecklats hos Åke.
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-10, 15:17   #6
 
Asprillas avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 155
Sharp$: 775
Standard

Åbys Stora Pris? Någon typ av specialare? Varför springer samma hästar i två avdelningar? Inträffar det någon annan gång under året?

Känns ju inte jätteroligt med samma hästar två gånger. Eller?
Jag tänkte bara, att enligt de särskilda bestämmelserna för V75 så verkar det vara ganska strikt på att en häst bara bör/kan/får delta i ett lopp under samma tävlingsdag/inom en veckas tid?

Senast redigerad av Asprilla den 2012-09-10 klockan 15:19.
Asprilla är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-10, 15:25   #7
 
zzzmans avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 68
Sharp$: 2513
Standard

Japp Åbysstora är en specialare
För att vinna Åbys stora pris så måste vinnande häst vinna bägge avdelningarna.
Om de blir två olika vinnare möts dessa i ett skilje heat.

Detta är säkert en anledning till att de får få anmälan - Troligtvis Tre lopp för att vinna - Sliter på Dyr-hästarna.
zzzman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-10, 17:08   #8
 
korpos avatar
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 1 147
Sharp$: 5721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Asprilla Visa inlägg
Åbys Stora Pris? Någon typ av specialare? Varför springer samma hästar i två avdelningar? Inträffar det någon annan gång under året?

Känns ju inte jätteroligt med samma hästar två gånger. Eller?
Jag tänkte bara, att enligt de särskilda bestämmelserna för V75 så verkar det vara ganska strikt på att en häst bara bör/kan/får delta i ett lopp under samma tävlingsdag/inom en veckas tid?
Åby Stora Pris körs över kort distans och med samma åtta hästar i två heat med omvänd startordning. Vinnaren i varje heat får 500.000 kronor och totalsegraren får ytterligare en halv miljon. Vid två olika segrare körs ett skiljeheat mellan endast dessa två.
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-11, 21:38   #9
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 589
Sharp$: 2103
Standard

Tror inte man anmäler sig till "Åby Stora" utan det är ett inbjudningslopp,
8 startande har det alltid varit sedan 2005 när man börja köra 2 heat!

Som Korpo så riktigt nämner så körs det skiljeheat om det är olika segrare i heaten,
förvånansvärt ofta vinner dock samma häst båda heaten.

Kul med lite olika upplägg på storloppen tycker jag,
fast utan tvekan är loppen ojämna i år!

(Långt kvar till inlämning, men gissar att jag kommer köra lås på 2st i bägge avd)

Som gammal Åby-pojk två favos:
http://www.youtube.com/watch?v=c-KC8Uja_IA

http://www.youtube.com/watch?v=JORXAcYKbm8

Nilsson var en favo när jag börja gå på trav (Bröderna Eriksson duktiga också)!
Inte för han var bäst men ibland kunde man lista ut när han skulle vinna ;-)
::
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mijo14 (+2)

Senast redigerad av qwerta den 2012-09-11 klockan 21:45. Anledning: Youtube klipp!
qwerta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-14, 07:40   #10
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Nej nu får vi väl lägga gnället om vilka hästar som skulle kunnat ha varit med eller inte bakom oss...
Till hästarna... som jag tror kan bli en bra slant ändå,Fler bong om inget annat, men när jag spelar fler bong så blir det tokskrällar och skyhög utdelning.

Jag tror att jag chansar och tar med tre hästar 4 SK ,5 Oracle och 7 CC
Andra loppet har jag en som jag fått en känsla för 12 Keeping Julia men fler streck behövs.
3e 2-3-4-6 helstängt....
Mitt tänkbara spik blir 1 Geting Sånna spets kan välja att släppa och ta os
5e. Här lutar det åt att spika 2 CC (men tåls att tänka på)
DD1 Låser nog på 5 Obi Wan och 12 Mr Picolit
Sista Spetshäst igen kan chansspika 1 M.T. FW. Os

Senast redigerad av AbbeAce den 2012-09-14 klockan 07:45.
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-14, 07:44   #11
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

Sebastian K spikas i förta på alla lappar... skönt sen när alla är borta som tror på CC...skön början för mig!
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-14, 08:02   #12
 
Reg.datum: dec 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 866
Sharp$: 7859
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
Sebastian K spikas i förta på alla lappar... skönt sen när alla är borta som tror på CC...skön början för mig!
Jag tycker som du!!! Då är vi två!!!
hanscrispi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-14, 08:26   #13
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

skål! tar första ölen 14.00 på lördag sen skumpa 14.35!
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-14, 09:20   #14
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hanscrispi Visa inlägg
Jag tycker som du!!! Då är vi två!!!
Känns ju som att CC kan gå i tredje spår hela loppet och ändå vinna. Slår man Ready Cash -och vinner allt man kan vinna så här långt- så är det bara bortkastade streck. Hästen är ju en häst som kan ha en dålig dag va sjuk eller nåt... Men frisk och felfri ser jag ingen häst i världen slå CC. Hästen har haft sämre läge på kort och gått i tredje halva loppet och sen dödens eller fått överta spets sista 800m och vunnit med krafter sparade så lycka till med att fälla CC. Mvh

Möjligtvis, kanske, om, osv... att CC i min vildaste fantasi kan förlora första loppet...

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2012-09-14 klockan 09:24.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-14, 09:42   #15
 
mijo14s avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Ystad
Inlägg: 1 373
Sharp$: 1805
Standard

Åke kan omöjligt vinna i två raka över CC, så en eventuell möjlighet finns i första heatet. Skulle detta inträffa, så inbillar jag mig att Åke luskör SK i andra heatet, för att ha en realistisk vinstchans i ett skiljeheat...Jag kör ett feglås (4 7). Spikade SK i Hugo Åbergs och att göra om samma misstag två gånger och tro på ett annat resultat andra gången är det samma som galenskap...
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td