Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-10-18, 10:39   #1
 
NoobieClowns avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Ort: Himmelriket
Inlägg: 500
Sharp$: 5042
Standard

Nästagångare och annan info om hästarna?


Tänkte lägga ut och fråga hur ni sparar info om hästarna som ni samlar på er efter hand. Allt ifrån hur dom går i resp. lopp men även info som man kan ha nytta av tex. om den inte går på kladdig bana, allergi, känslig för sprut m.m.

Just nu skriver jag upp en del på sidan nästagångare (trav.spelboken.se) men det mesta skriver jag upp i vanliga dokument. Ruskigt tidskrävande att leta upp info via dokumenten om man inte kommer ihåg var man skrivit det. nästagångare sidan är ok, men det är tidskrävande och mkt rörigt när man har väldigt mkt info om varje häst och som byggs på efterhand.

Så hur gör ni, någon som har något smart sätt? Om det finns någon som gjort någonslags databas liknande som vill dela med sig hade det varit toppen (betalar gärna för det om det är bra). Är helt lost när det gäller att göra sådant.
NoobieClown är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-18, 10:47   #2
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 178
Sharp$: 648
Standard

vet en kompis som använder hpt där går skriva i det om hästarna så kommer det upp nästa gång den startar tror jag det funkar? hpt grattis testa 30 dagar pro versionen nu med. jag använder joker men finns ingen sån info där man kan lägga till så man gör typ som dej nu typ
plumma är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-18, 12:30   #3
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 1 020
Sharp$: 8382
Standard

nästa gångra sida den är bra
tonymike är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-18, 17:15   #4
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 18
Sharp$: 1703
Standard

en nästagångstjänst har Travronden. .där kan du skriva en kommentar på dina nästagångare+att du får mail när de startar.men om jag förstår din fråga rätt så vill du ha något helt annat men Rondens tjänst kan ju ialla fall vara en tidsbesparande tjänst gällande
när kusarna går ut.
stisse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-18, 18:23   #5
HPT
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 3917
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av plumma Visa inlägg
vet en kompis som använder hpt där går skriva i det om hästarna så kommer det upp nästa gång den startar tror jag det funkar? hpt grattis testa 30 dagar pro versionen nu med. jag använder joker men finns ingen sån info där man kan lägga till så man gör typ som dej nu typ
Helt riktigt, man kan spara ner nästagångare med kommentar och få upp en markering nästa gång hästen startar.

Jag hoppas det här är rätt forum att slänga ut en fråga om en funktion jag funderar på till en kommande version:

Ponera att man kan dela med sig av sina nästagångare med kommentarer till övriga användare direkt inifrån programmet. De som är pålästa skulle kunna briljera med sin kunskaper och övriga skulle kunna få mängder med kompletterande information från de användare som de tycker har vettiga ideer.

Tycker ni det verkar intressant, och tror ni det är något som skulle användas, eller vill man bara ha koll på sina egna nästagångare?
__________________
Jag ligger bakom programmet 'Hjälp på traven', vilket säkerligen påverkar det jag skriver här, så tänk alltid på det när du läser mina inlägg...
HPT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-19, 20:59   #6
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 589
Sharp$: 2103
Standard

Man vill bara ha koll på sina egna nästagångare är min åsikt,
i den mån man vill dela med sig använder man sharps eller liknande.

Men som kompletterande info i din mjukvara är det ingen dum ide,
skulle def få den att sticka ut lite.
Men skulle kanske behövas modereras lite skulle ju kunna inbjuda
en och annan stolle :-)

::

.
qwerta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-19, 21:02   #7
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 589
Sharp$: 2103
Standard

btw (HTP) själv använder jag Joker och orsaken är som jag redan nämnt att jag tycker funktionen med kort kommentarer är mkt tidsbesparande.

Men din funktion att kunna lägga in egna kommentarer (fatta jag rätt?)
är ett plus i din mjukvara.

::
qwerta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-19, 23:31   #8
HPT
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 3917
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av qwerta Visa inlägg
Man vill bara ha koll på sina egna nästagångare är min åsikt,
i den mån man vill dela med sig använder man sharps eller liknande.

Men som kompletterande info i din mjukvara är det ingen dum ide,
skulle def få den att sticka ut lite.
Men skulle kanske behövas modereras lite skulle ju kunna inbjuda
en och annan stolle :-)

::

.
Jo, jag är plågsamt medveten om att det skulle kunna bli kaos med en sån funktion, så det är därför jag botaniserar lite bland vanliga användare för att bilda mig en uppfattning... Jag vill ju inte skapa ett Travpunkten 2.0 inne i programmet... ;-)
__________________
Jag ligger bakom programmet 'Hjälp på traven', vilket säkerligen påverkar det jag skriver här, så tänk alltid på det när du läser mina inlägg...
HPT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-19, 23:37   #9
HPT
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 3917
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av qwerta Visa inlägg
btw (HTP) själv använder jag Joker och orsaken är som jag redan nämnt att jag tycker funktionen med kort kommentarer är mkt tidsbesparande.

Men din funktion att kunna lägga in egna kommentarer (fatta jag rätt?)
är ett plus i din mjukvara.

::
Ja, du har fattat rätt.

Efter att ha gjort en ganska grundlig jämförelse med Joker kan jag konstatera att Travguro idag är den enda objektiva fördel de har. HPT är överlägset när det gäller i stort sett all annan funktionalitet. Om du anser att Travguro enskilt är värt tredubbla priset ska du självklart fortsätta använda Jokersystemet.

Nej, jag är inte bitter, bara fascinerad av folks prioriteringar...
__________________
Jag ligger bakom programmet 'Hjälp på traven', vilket säkerligen påverkar det jag skriver här, så tänk alltid på det när du läser mina inlägg...
HPT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-20, 00:49   #10
 
Asprillas avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 155
Sharp$: 775
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HPT Visa inlägg
Nej, jag är inte bitter, bara fascinerad av folks prioriteringar...
Här kommer mina tankar kring HPT och Copéma.

Placerade denna post i rätt tråd. Glömde att denna gällde nästagångare...

Senast redigerad av Asprilla den 2012-10-20 klockan 01:01.
Asprilla är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td