Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-10-25, 13:59   #16
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 731
Sharp$: 458
Standard

Kommer gardera första loppet och inte ens ha med raja. Med skor över medeldistans mot ett motstånd som ändå inte är några duvungar direkt. Går han inte i galopp lär han stor chans att förlora ändå ur min synvinkel.

Aristocat ska gå med skor verkar det som? Behöver spara hovarna till finalen vad jag hört så gardering där känns ju given. Alla vet ju att Åkes hästar är barfotadansare Dessutom lär han knappast få gå i spets om luddes häst står på benen.

Quarcio ska ju bara vinna sitt lopp och perfect toll med om han inte strular..roxa sisu trycks av till spets och tollen tar över? Stallkörning när den är som bäst..
DavidP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-25, 15:00   #17
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 678
Sharp$: 5208
Standard

Förstår inte varför Raja Skulle vara så klart i första avd?
Han möter 2 hästar i maxform från Melanders stall, och Åke upp på Haraldhino är ett stort plus anser jag iaf mot defensive Örjan...
Raja har väl dessutom gjort En superinsats massa ggr för att sedan gallopera lr vara sämre i nästa start. Han får göra 5-6 bra lopp i följd för att jag ska börja lita på honom iaf..

Nej 2 lr 3 hästar i första, även om jag vill Raja ska vinna, så är det spelmässigt fel att spika en sådan häst anser jag iaf.. Skulle väl dessutom gå med skor och spara hovarna sa Ludde?

Annars är avd 4 och 5 otroligt jämna, gäller nog att hitta en spik här i något av loppen för att ha chans till en 7a, då det krävs 3-4 streck i de andra loppen för att sitta relativt säkert..

Aja bara att plugga på=)
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-25, 15:31   #18
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Om Raja är frisk och inte galopperar så sitter han tidigt i ledning. Där springer han en tid runt 1.12 och ingen har häst nog att utmana då. Däremot finns ju risken att Raja strular och det finns ett värde att gå emot mega stora favoriter speciellt under vm perioden då det är väldigt många små system och favoriterna oftast blir lite väl stora.
Väntar och ser hur % blir innan jag själv tar ett beslut.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-25, 15:58   #19
 
bokis29s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 401
Sharp$: 1372


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Om det blir skor på Raja och det inte bara är någon grej Ludde släppt ur sig så blir det ändå ingen inlämning innan det är svart på vitt, OM gardering tar jag True Advantage först, häst och kusk är samkörda och vinnande.

Senast redigerad av bokis29 den 2012-10-25 klockan 16:00.
bokis29 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-25, 17:32   #20
 
korpos avatar
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 1 147
Sharp$: 5730
Standard

Ludde om sina ........................

- Jag tycker att Raja Mirchi är min absolut bästa chans. Hans står väldigt bra till i loppen den här gången och han möter ju bara jämnåriga. Det är ett perfekt läge och allt ser bra ut.
Skor på den här gången

Raja Mirchi gick utan skor för första gången senast i SM. Balansen den här gången blir antingen skor runt om eller skor fram.

- Ja, förmodligen kommer han att gå med skor. Jag vill spara barfotabalansen till Prix d' Amerique. Men det kommer inte att göra någon större skillnad. Han vann exempelvis kriteriet med nästan 400 gram på varje fot på nytt svenskt rekord, så det är inte det avgörande. Spelarna kan nog vara ganska så trygga. Han kommer att göra en toppinsats. Lutfi Kolgjini menar att formen på hästen kommer att byggas upp succesivt fram till sista helgen i januari då man hoppas på en start i det stora loppet. Raja Mirchis form nu räcker och blir över för att vinna det inledande V75 International på lördag. Du har även 1 Orion Kronos med i V75-1. Chansen?

- Han räcker inte till framför allt mot Raja och några till som är alldeles för bra. Men hästen är mycket bättre än raden och gick fantastiskt bra efter galopp senast. Så jag tror att han kan vara trea-fyra här. Vad säger du om dina övriga hästar på V75 - vågar du spekulera om den näst bästa och tredje bästa chansen också?

- Näst bästa chansen - ja, det kanske är det lite stöddigt att säga - men det är 2 Oktober Kronos (V75-2). Han möter en väldigt bra häst som Åke Svanstedt har i loppet (5 Aristocat Boko) men jag vet vad han kan i ljusa stunder och han är på väg mot toppkapaciteten nu. Jag tror att min häst kommer att bjuda storfavoriten en match in på linjen. Svanstedt är välkommen upp i dödens. Jag ser det som min andra bästa chans för dagen.

...och den tredje bästa chansen

- Stallets tredje bästa chans på lördag tycker jag är

3 Punk (V75-5). En väldigt fin häst som gick banrekord senast på Halmstad och gick fantastiskt bra även näst senast. Hästen har perfekt utgångsläge och är väldigt förnuftig. Jag tycker jag faktiskt att det är en bra V75-chans.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bokis29 (+5)
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-25, 22:22   #21
 
mijo14s avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Ystad
Inlägg: 1 373
Sharp$: 1809
Standard

Registrerat spel

Datum: 2012-10-27
Bana: Jägersro Tr
Spelform: V75, omg. 51

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 3, 4
2 2, 3, 5, 6
3 2, 6
4 4 Paparazzi
5 3 Punk*
6 2, 4, 5, 6, 7, 10
7 11, 15

Vadet gäller startnummer

192 rader x 1 x 0,50 kr =
96,00 kr

Kvittonummer: CF8A BB89 5948 xxxx

Registrerat spel

Datum: 2012-10-27
Bana: Jägersro Tr
Spelform: V75, omg. 51

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 3, 4
2 2, 5, 10, 11
3 6 Quarcio du Chene
4 3, 4, 7, 8, 10
5 3, 4, 5, 8
6 7, 10, 11
7 11 Alki Flevo*

Vadet gäller startnummer

480 rader x 1 x 0,50 kr =
240,00 kr

Kvittonummer: AF0C 9BA7 D948 xxxx

God tur!
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-25, 22:32   #22
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Registrerat spel

Datum: 2012-10-27
Bana: Jägersro T
Spelform: V75, omg. 51

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 4 Raja Mirchi (6, 2)
2 2, 5, 10, 11 (9, 1)
3 2, 6 (4, 5)
4 3, 11 (8, 7)
5 1, 5, 11 (6, 4)
6 7 Perfect Toll (10, 3)
7 3, 9, 14, 15 (7, 4)

Vadet gäller startnummer

192 rader x 1 x 0,50 kr =
96,00 kr

Kvittonummer: 2B0C 3505

Lycka till i vm!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lindvallen (+1)
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-25, 22:40   #23
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 447
Sharp$: 1051
Standard

Väntar in i det sista, i mån av värmning och sista skoinfo. I dagens V65, Torsdag, så skulle Lets Go On i första avdelningen gå barfota runtom. Två minuter innan spelstopp ändras det till skor, sägs via liven. Vad är meningen med skoinfo om den inte stämmer till 100%? Brukar den göra det ens i sin helhet?

Jag har inte haft några tidigare problem med detta men detta händer väl favoriter som drag kan jag tänka mig? Det är en ganska avgörande faktor i min mening.
marvel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-25, 23:35   #24
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 698
Standard

Ska kika mer imorgon angående travet på jägers, ska själv dit med frugan.


Perfect toll tänker nog många spika, dock ska man betänka att hästen inte fungerat varken för åke eller i sin tidigare regi på Jägersro. Blir troligen 80%are. För hård för honom månne?
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-26, 06:59   #25
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3823
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Klanke Visa inlägg
Ska kika mer imorgon angående travet på jägers, ska själv dit med frugan.


Perfect toll tänker nog många spika, dock ska man betänka att hästen inte fungerat varken för åke eller i sin tidigare regi på Jägersro. Blir troligen 80%are. För hård för honom månne?
Har också funderat lite i de banorna, men kommit fram till att det med största sannolikhet är tillfälligheter. Gjort två starter för Åke på jägers, var sjuk i den första så det kan man inte skylla på banan. Sen var den ju väldigt bra senast och krossa opitergium från dödens men galopperade omotiverat då i sista sväng, det oroar såklart lite men som hästen sett ut efter det känns det lite långsökt att tro det ska hända igen. Starterna innan Åke så var hästen mkt mer osäker, dock gick han felfri i derbykvalet förra året och satt fast så kan gå ett helt lopp på banan PT är storfavorit och det med all rätt nu med full distans som han är bättre på än kort, väldigt svårt att se någon stå emot honom här(värsta motståndarna har även fått bakspår), är ju oöm för possotioner också... Galopp eller sjukdom emot som jag ser det
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-26, 08:03   #26
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Jag tänkte att nu när VM tar sin början,Kanske det underlättar med lite förslag på 192r..


2-2-2-2-2-2-3 = 15 streck
1-2-2-2-2-2-6 = 17 streck
1-2-2-2-2-3-4 = 16 streck
1-1-2-2-2-2-12 = 22 streck
1-1-2-2-2-3-8 = 19 streck
1-1-2-2-2-4-6 = 18 streck
1-1-2-2-3-4-4 = 17 streck
1-1-1-2-4-4-6 = 19 streck
1-1-1-2-2-4-12 = 23 streck
1-1-1-2-2-6-8 = 21 streck
1-1-1-2-3-4-8 = 20 streck
1-1-1-1-2-8-12 = 26 streck
1-1-1-1-3-8-8 = 23 streck
1-1-1-1-4-6-8 = 22 streck
1-1-1-3-4-4-4 = 18 streck

Kan ha glömt någon men tror inte det
Håll till godo
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+3)
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-26, 08:28   #27
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Tomas Uhrbergs....

V75 i sista stund

Snacka om respons på min senaste krönika – jag tackar för alla mejl och sms, det var mycket ris och ros!
ATG-basen Remy Nilson har nu lovat att det kommer att hända något, frågan är bara vad och när ...

I min vildaste fantasi trodde jag inte att mitt förslag om att införa en kupongavgift för de som spelare via ATG.se skulle få så enormt stort genomslag. Jag lovar att återkomma i ärendet – men i denna krönika ligger fokuset på Jägersros jackpot-V75:a.

Ni som spelar har flera tänkbara ”spik”-förslag. Ja, det är en kvartett att välja mellan. Jag tror mest på Quarcio du Chene (avd 3) och Perfect Toll (avd 7) – och garderar därmed Raja Mirchi (avd 1) och Aristocat Boko (avd 2).

Barfota blir skor hos tre
Balansen spelar stor roll, se bara hur fint Raja Mirchi travade när han för första gången slapp skor. Ja, prestationen i segerloppet i SM var mer än 5-stjärnigt. Nu ska han tävla med skor, precis som Aristocat Boko och kanske också Quarcio du Chene.
Raja Mirchi har också fått ta det lugnt den här veckan, det är först i Prix d´ Amerique Lutfi Koljinis slugger ska vara i absolut toppform.
Jag tar därför tillfället i akt och garderar med två intressanta motståndare, nämligen True Advantage och Haraldinho – två hästar med toppform som tål att göra en del grovjobb och de kan avsluta vasst.
Åke Svanstedt har finalen i tankarna för Aristocat Boko när han väljer att låta hästen tävla med skor. Därmed känns detta ”Brons”-lopp som öppet. Ja, jag streckar sju hästar.

Kör flera heta hästar
Jag kör i fyra V75-lopp och räknar med att kvartetten är med i slutstriderna. Hetaste chansen är väl Perfection Pellini (avd 5). Han var mycket fin i ett jobb i tisdags och tar vi ledningen blir min 3-åring svårslagen.
New Line (avd 7) slog banrekordet senast och också danskt rekord över lång distans. Han kan runda alla om vi har tur med positionerna.
Orange Avenue (avd 4) ska ha fått ett riktigt tufft jobb inför den här starten. Han kan överraska och vinna.
Roxa Sisu (avd 6) kan ta en hygglig slant, tror jag.

V75-1: Raja Mirchi är given tipsetta med tanke på vad han presterat men han är inte helt travsäker så jag garderar med Haraldinho och True Advantage.
V75-2: Aristocat Boko har övertygat med barfotabalans, nu blir det skor och då garderas han. Nesmil Hanover har jag kört och vunnit med, han är riktigt bra och är ett tidigt streck. Yamani Hornline har hamnat väl långt ner i rankingen på flera håll. Han gynnas om tempot blir hårt!
V75-3: Quarcio du Chene avslutade mycket starkt som trea när Sebastian K. vann på ”Valla”. Visst, det kan bli skor nu men startfältet är litet och motståndet överkomligt.
V75-4: Freude D.E. var ursäktad femma senast, nu kan det bli ledning runt om. Jag streckar fyra framspårshästar och så Orange Avenue från bakspår. Han var duktigt V75-trea under Elitloppshelgen och ska vara riktigt laddad inför detta!
V75-5: Picasso är draget, det verkar vara en häst i form och spår fem i volten klarar han. Perfection Pellini kan ta ledningen och då kör jag där. Glöm senaste V75-insatsen.
V75-6: Perfect Toll har det mest häxat för i de sex starter han gjort på Jägersro, men hästar har inte komplex för någon bana utan det är andra omständigheter som betyder något. Banan var för hård när Perfect Toll galopperade i sista kurvan senast han var på Jägersro, utan den fadäsen hade Svanstedt blivande ”Guld”-häst haft fyra raka. Ett given bank!
V75-7: Västerbo Prestige får tipsnicken, men jag har inget emot om jag får fel om vinnaren heter New Line. Han är riktigt bra nu när han inte besväras av magproblem längre. Uppgiften är dock tuff. Avanti L.M. har jag stor respekt för och Åke Svanstedts sto Jill Tilly går heller inte att räkna bort. Jag är inne på att de övriga får det för tufft över denna långa distans.

Thomas system
V75-1: 3, 4, 6. Res: 8-5.
V75-2: 1, 2, 5, 6, 7, 8, 11. Res: 10-4.
V75-3: 6 Quarcio du Chene. Res: 4-2.
V75-4: 1, 2, 3, 5, 9. Res: 6-11.
V75-5: 1, 3, 5, 6, 11. Res: 9-4.
V75-6: 7 Perfect Toll. Res: 6-3.
V75-7: 7, 9, 14, 15. Res: 3-11.
Systemet är på 2100 rader och det kostar 1050 kronor. Om man också singelstreckar nummer 1 Raja Mirchi i avdelning 1 blir det systemet på 700 rader och det kostar 350 kronor
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-26, 09:12   #28
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 5
Sharp$: 481
Standard

Jag undrar om inte en annan Svanstedt häst vinner Silverdivisionen! 2 % på Indigo Broline är ju på tok för lite.
chipin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-26, 09:19   #29
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Gjorde ett litet förhandssystem. Avsluta med 2 spikar. 7-15.
Uhrberg har annars en bra och aktiv sida. Läs den!

http://www.thomasuhrberg.se/index.ph...=793&Itemid=74

Citat:
Ni som spelar har flera tänkbara ”spik”-förslag. Ja, det är en kvartett att välja mellan. Jag tror mest på Quarcio du Chene (avd 3) och Perfect Toll (avd 7) – och garderar därmed Raja Mirchi (avd 1) och Aristocat Boko (avd 2).

Barfota blir skor hos tre
Balansen spelar stor roll, se bara hur fint Raja Mirchi travade när han för första gången slapp skor. Ja, prestationen i segerloppet i SM var mer än 5-stjärnigt. Nu ska han tävla med skor, precis som Aristocat Boko och kanske också Quarcio du Chene.
Raja Mirchi har också fått ta det lugnt den här veckan, det är först i Prix d´ Amerique Lutfi Koljinis slugger ska vara i absolut toppform.
Jag tar därför tillfället i akt och garderar med två intressanta motståndare, nämligen True Advantage och Haraldinho – två hästar med toppform som tål att göra en del grovjobb och de kan avsluta vasst.
Åke Svanstedt har finalen i tankarna för Aristocat Boko när han väljer att låta hästen tävla med skor. Därmed känns detta ”Brons”-lopp som öppet. Ja, jag streckar sju hästar.

Kör flera heta hästar
Jag kör i fyra V75-lopp och räknar med att kvartetten är med i slutstriderna. Hetaste chansen är väl Perfection Pellini (avd 5). Han var mycket fin i ett jobb i tisdags och tar vi ledningen blir min 3-åring svårslagen.
New Line (avd 7) slog banrekordet senast och också danskt rekord över lång distans. Han kan runda alla om vi har tur med positionerna.
Orange Avenue (avd 4) ska ha fått ett riktigt tufft jobb inför den här starten. Han kan överraska och vinna.
Roxa Sisu (avd 6) kan ta en hygglig slant, tror jag.

V75-1: Raja Mirchi är given tipsetta med tanke på vad han presterat men han är inte helt travsäker så jag garderar med Haraldinho och True Advantage.
V75-2: Aristocat Boko har övertygat med barfotabalans, nu blir det skor och då garderas han. Nesmil Hanover har jag kört och vunnit med, han är riktigt bra och är ett tidigt streck. Yamani Hornline har hamnat väl långt ner i rankingen på flera håll. Han gynnas om tempot blir hårt!
V75-3: Quarcio du Chene avslutade mycket starkt som trea när Sebastian K. vann på ”Valla”. Visst, det kan bli skor nu men startfältet är litet och motståndet överkomligt.
V75-4: Freude D.E. var ursäktad femma senast, nu kan det bli ledning runt om. Jag streckar fyra framspårshästar och så Orange Avenue från bakspår. Han var duktigt V75-trea under Elitloppshelgen och ska vara riktigt laddad inför detta!
V75-5: Picasso är draget, det verkar vara en häst i form och spår fem i volten klarar han. Perfection Pellini kan ta ledningen och då kör jag där. Glöm senaste V75-insatsen.
V75-6: Perfect Toll har det mest häxat för i de sex starter han gjort på Jägersro, men hästar har inte komplex för någon bana utan det är andra omständigheter som betyder något. Banan var för hård när Perfect Toll galopperade i sista kurvan senast han var på Jägersro, utan den fadäsen hade Svanstedt blivande ”Guld”-häst haft fyra raka. Ett given bank!
V75-7: Västerbo Prestige får tipsnicken, men jag har inget emot om jag får fel om vinnaren heter New Line. Han är riktigt bra nu när han inte besväras av magproblem längre. Uppgiften är dock tuff. Avanti L.M. har jag stor respekt för och Åke Svanstedts sto Jill Tilly går heller inte att räkna bort. Jag är inne på att de övriga får det för tufft över denna långa distans.

Thomas system
V75-1: 3, 4, 6. Res: 8-5.
V75-2: 1, 2, 5, 6, 7, 8, 11. Res: 10-4.
V75-3: 6 Quarcio du Chene. Res: 4-2.
V75-4: 1, 2, 3, 5, 9. Res: 6-11.
V75-5: 1, 3, 5, 6, 11. Res: 9-4.
V75-6: 7 Perfect Toll. Res: 6-3.
V75-7: 7, 9, 14, 15. Res: 3-11.
Systemet är på 2100 rader och det kostar 1050 kronor. Om man också singelstreckar nummer 1 Raja Mirchi i avdelning 1 blir det systemet på 700 rader och det kostar 350 kronor.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-26, 09:45   #30
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Alki Flevo till 12,50 vinnare o 4,00 plats på Unibet, kan väl inte vara så tokigt, dom tre(fyran struken) därframme verkar vilja släppa o träffar Haugstad rätt så borde det vara god spets o vinstchans.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td