Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-11-02, 05:23   #16
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 398
Sharp$: 14204
Standard

Man är inte så pigg kl5 på morron när man har jobbat sen 22 kvällen före

I Avd.4 menar jag att 4 Miss Bennis tar ledningen o släpper därför tror jag 2 Vincennes
har bra spetschans. Skulle 1 Askens Valencia svara ledningen (inte alls oäven ut) blir det
ett helt annat lopp, då kan 9 Chat Chip bli rolig gick en bra repa i försöket som 2:a
flaque är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-02, 06:48   #17
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 967
Sharp$: 4413
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av flque Visa inlägg
Brukar Göra andelssystem på Bubblan i Umeå 100:-/Andelen
Bubblan, min gamla stammisbutik Trevligt ställe.

Har just gjort en liten prdentligare syn av de 3 första loppen imom V75.

Avd 1: Kan det bli rejäl körning här, Åke L brukar ju inte vara feg, hästen såg dunderfin ut senast, Örjan lär väl ladda från innern också, satt ju i spets på 2 steg senast i försöket. 2 Santiago Wibb & 4 Increase W möttes i uttagningen, båda såg fina ut. Skrällen i loppet är 10 Perfect Power, kanske kan slippa göra grovjobbet i rygg på favoriterna.

Avd 2: Här är väl förmodligen 3 Fascination klar. Vet dock inte om man vågar spika bland 3åriga ston. Vid gardering är 1 Meteor Easy och 2 My Golden givna, Kajsas får väl göra jobbet. Kan Untersteiner hitta Kajsas rygg med M.T. Harmony och vara skrällkusk igen?

Avd 3: Kan man lite på Melander eller bluffar han? Enligt honom själv så är Friction (helt) klar. Jag var helt inne på att den bara vinner, men med honom så vet man aldrig om någon av hans andra 3 hästar vinner? Vad kan Luddes från inner, jag tror den saknar form helt. I Won´t Dance borda hamna fel på det härifrån.
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-02, 07:30   #18
 
bokis29s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 401
Sharp$: 1372


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Uhrbergs ideer


Saston debuterar över sprinterdistans i sin 39:e start – och jag är inne på att han vinner i ”Guld”!
En ny Utah Bulwark? Ja, i kapacitet men nej när det gäller startsnabbhet och sättet att röra sig.

Utah Bulwark var en riktig ”långtradare”, fransk i gången (pappan var Utax Ix) och mer stark än snabb men Stig H Johansson lyckades ändå vinna Elitloppet med honom.
Saston är också en extremt stark häst. Stefan Melanders 6-årige har rekordet 1.13,7 över 3160 och 1.12,4 över 2140 meter – och det är imponerande!
Visst är det franskt i Saston med en pappa som Kesaco Phedo, men han kan öppna mycket snabbare än vad Utah Bulwark kunde. Ja, på lördag lär Stefan ladda från start och jag skulle inte bli förvånad om ekipaget hamnar utvändigt ledande Lavec Kronos. En vinst från dödens på en tid kring 1.11 i debuten över 1640 meter låter väl okey.
Jag ”spikar” Saston på mitt lilla system och tar med ytterligare tre hästar på det stora.

Noble Knight – en dröm!
Roger Walmanns Noble Knight är ett lysande praktexempel på hur bra våra 3-åringar är – och ett skolexempel på hur rätt en tränare kan och ska matcha sin juvel.
Jag tycker att våra 3-åringar ska starta mellan 10 och 15 gånger under en period av drygt sex månader, gärna från april till oktober.
Noble Knight gjorde sin första start 25 april, gör på lördag sitt 14:e lopp och vinner han har den här talangen tjänat drygt 2,5 miljoner kronor.

Stark av Leif Witasp
Lars I Nilsson har gjort ett utomordentligt jobb med Fascination, Åke Svanstedt med Metior Easy och inte minst Leif Witasp med My Golden, tre 3-åriga ston som jag verkligen gillar och som fått en bra start i sina travliv.
I detta sammanhang måste jag få lyfta fram Leif Witasp fantastiska arbete. Hans stall ligger på drygt 6,8 miljoner kronor i år – och det måste vara inofficiellt svenskt rekord av en tränare som har en bana motsvarande Rättvik som sin bas.
Och, tänk om My Golden vinner de 3-åriga stonas final i Breeders´Crown!

V75-1: Noble Knight kommer att köras till spets utan att bli så het som senast av Örjan Kihlström och sedan tror jag att det är kört för motståndarna, så bra är Roger Walmanns hingst efter Scarlet Knight.
V75-2: Fascination är given favorit bland spelarna men Åke Svanstedts Metior Easy har formkurvan i zenit, hon kan bli en riktig kanon. Kanske är hon ännu något för grön, fast visst kan hon vinna denna BC-final. My Golden gynnas om de två topprankade kör mot varandra, precis som Mousse. Hon var ruggigt bra i ett Oaks-kval.
V75-3: Saston är den jag tror mest på av de tre Stefan Melander-hästarna som jag streckar på systemet. Ja, jag är faktiskt inne på att Saston vinner. Friction och Oracle streckas också liksom Caddie Comet. Däremot står jag över Lavec Kronos, han har inte visat något alls i år och även om det är ett drömläge och önskeposition tror jag inte på Kolgjinis häst.
V75-4: Vincennes vinner oavsett positioner, ja så mycket tror jag på Sören Lennartssons stjärnsto. Hon har tävlat mot tuffa hingstar och fått den hårdhet som krävs.
V75-5: Oelander körs av mycket duktiga Anna Rönning och ekipaget är given tipsetta sett till häst och kusk. Jackal Face är hästen med högst kapacitet men läget med 40 meters tillägg är tufft. Av de som står start ska man se upp med Kolgjinis nyförvärv Jean Pierre Corner. Hästen är väl förberedd.
V75-6: Disco A.E. avslutade enormt vasst som tvåa i semifinalen och från ett perfekt läge är han min vinnare. Pato vann knappt men säkert senast. Peter Ingves måttade i princip bara in segern. Ekipaget är given i segerstriden. Panne de Moteur leder länge. Rysaren är Manalapan!
V75-7: Main Kronos kan leda runt om men jag streckar en kvintett. Se upp med Avalon Spider.

Thomas system
V75-1: 1 Noble Knight. Res: 4-9.
V75-2: 1, 2, 3, 4. Res: 9-5.
V75-3: 2, 3, 5, 6. Res: 7-9.
V75-4: 2 Vincennes. Res: 5-3.
V75-5: 2, 10, 11, 12, 13, 14. Res: 4-9.
V75-6: 1, 2, 4, 8, 10. Res: 11-6.
V75-7: 1, 2, 3, 7, 9. Res: 11-10.
Systemet är på 2400 rader och det kostar 1200 kronor. Om man också singelstreckar nummer 3 Saston i avdelning 3 blir det systemet på 600 rader och det kostar 300 kronor.














.
bokis29 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-02, 07:41   #19
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

De _FÅ_ gånger Stefan gett "klartecken" så har mitt selektiva minne (begränsad till 4 hästar) alla vunnit. Trots detta så garderade man i guld ändå
edit: Men å andra sidan så sätter han upp sig själv på Saston. HMMM!
Friction tar ledningen och släpper till Saston?

I Expressen säger Stefan Melander "Det är för kort för Saston men jag har ingen annan möjlighet att starta i Sverige utan alternativet hade varit att gå till Frankrike."
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-02, 07:44   #20
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Åke säger i sin krönika "På V75 tycker jag bara att vi har en riktigt bra vinstchans". Detta är Main kronos i avd7 som får 4+. Resterande får 3 resp 2+.

Som Kuriosa så har Nybrink (ett av alla hans system) 3 spikar. Dessa är Noble Knight, Oleander samt Panne de Moteur.

Phuu att man lyckades undvika dom

Stig H har endast 2 av sina hästar på sitt eget system. Dessa är 6 och 4 i sitt eget lopp "Stig H:s lopp" avd 5.
Resterande lämnade han utanför systemet.


Hultman uttala sig ang Panne "Vi stod över Europaderbyt för att sikta på BC"
Petri Puro säger "Han har inte fungerat två gånger på regniga banor. Det får inte bli för hårt eller jättelerigt. Vi får räkna med att vara i andraspår hela vägen. Jag ändrar på skoningen. Lite mjukare fram så att han förhoppningsvis inte är lika känslig för banan"
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-02, 07:59   #21
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 398
Sharp$: 14204
Standard

jag säger som jag sa tidigare i morse Main Kronos har 0-11 på V7 o här lär ju guldtanden
gasa oxå 1-25 på V7. Till motsatsen är bevisad har dom inget på min bong att göra.

Klar första häst i dessa lopp är Ed You, skrällen 11 For Life
flaque är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-02, 08:10   #22
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av flque Visa inlägg
jag säger som jag sa tidigare i morse Main Kronos har 0-11 på V7 o här lär ju guldtanden
gasa oxå 1-25 på V7. Till motsatsen är bevisad har dom inget på min bong att göra.

Klar första häst i dessa lopp är Ed You, skrällen 11 For Life
Helt enig med dig. Tog ändå med den då hästar med startspår 2,4,5 när det kommer till kort vinner nästan 50% utav alla loppen, oavsett vilken häst det är.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-02, 08:16   #23
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 398
Sharp$: 14204
Standard

Brukar även göra ett Andelssytem på V5 varje lördag 960 Rader.

Där har jag spikart Ed You, i övrigt är det som V75
flaque är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-02, 08:29   #24
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 398
Sharp$: 14204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Helt enig med dig. Tog ändå med den då hästar med startspår 2,4,5 när det kommer till kort vinner nästan 50% utav alla loppen, oavsett vilken häst det är.
Det kan jag hålla med om spår 5 är väl det bästa.

Men med den staten hoppar jag över o definitivt när dom är bland
favoriterna. Som Monster Drive 1-27 på V7 den segern togs när han
var hos Lennartsson, osäker om det var Brons el Silver.

Läste någonstans att Spår 9 är det sämsta spåret både volt o auto
det är lite överraskande om det stämmer extra dåligt på Jägers tydligen
flaque är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-02, 08:32   #25
 
Grogg12s avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 502
Sharp$: 411


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

orion kronos i sista känns som en luring! bästa spåret,offensiv kusk, mötte mkt hårdare hästar sist!

kan bli en chansspik
Grogg12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-02, 08:38   #26
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

Tänk att ingen fattar något , hur orkar ni tro att åka ska förlora med Meteor Easy....vinner med hundra...bara galopp emot! Jag sätter min dase på detta!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
heddari (+10)
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-02, 09:29   #27
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 433
Sharp$: 2426
Standard

Väldigt jämnstreckat i sista men jag låser nog på två alternativt chansspikar Svanstedt. Main Kronos med framspår brukar betyda seger eller sämst tvåa nuförtiden. Ed You får loppet om det körs lite om ledningen?

I övrigt:
3% på Dreams Take Time, Disco A.E med framspår måste med. Har även en känsla av att Lavec Kronos kan leda runt om...
anderna är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-02, 10:21   #28
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8281

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Ända sedan man såg Vincennes vinna Oaks efter galopp har hon ju visat gång efter gång att hon är bäst i Sverige.
Men det som är sannolikt är inte alltid det som är lönsamt och det var en hel del hästar som var riktigt bra i försöket.
Askens Valencia gör ett osannolikt bra slutvarv, Mermaid Ås vinner efter ett helt lopp i dödens, red red red och chatchip gör ju helt fantastiska avslutningar.
Krävs inte mycket strul för att någon dessa skall kunna utmana.
Finns det något som tyder på att en favorit kan förlora brukar åtminstone jag försöka fälla den.
Lycka till !
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-02, 10:23   #29
 
Reg.datum: dec 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 866
Sharp$: 7810
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
Tänk att ingen fattar något , hur orkar ni tro att åka ska förlora med Meteor Easy....vinner med hundra...bara galopp emot! Jag sätter min dase på detta!
Äntligen!!!! en som sätter sin prestige på spel. Men jag tror din "tur" håller på att sina??? Sist gick det inte så bra "eller"?? Vi får svaret på lördag.....
hanscrispi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-02, 11:08   #30
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 363
Sharp$: 1368
Standard

Saston höll ut parkin senast på valla, och visade bra speed,blir kul o se vad han kan göra på kort, har gjort 2 grymma starter, och det är nu elitlopps biljetterna börjar nomineras
hur många hästar har melander i elitloppet 2013?
fyllot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td