Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-03-24, 08:43   #16
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3826
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av criba Visa inlägg
Kanske lite oftopic. Nu följer jag ju mest lördagstravet men upplever det som att Travtjänsten är betydligt mer lyckosamma på Solvalla med omnejd och norrut jämfört med på landets sydliga banor. Ringer ibland deras slutspelstelefon och det är olika röster på de olika banorna. Vet inte hur de delat upp landet. Tar dock numera betydligt mindre notis om deras tips på Jägersrotravet exempelvis, gårdagen case in point. Däremot är de som sagt ofta väl förberedda till Solvalla och likaså så verkar deras så kallade 'Norrlandsman' mycket väl påläst. Har inte orkat gå igenom statistik över detta utan är mest en magkänsla. Någon annan som har tankar runt det?
Solvalla är deras "hemmabana" så lär väl vara bäst där, har flest kontakter och ser flest banjobb osv.

Dock så vet jag att de själv alltid hävdar att de "gillar" Jägers extra mycket och ofta har bra spelframgång där.
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-24, 09:02   #17
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 427
Sharp$: 567
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av donkyklonk Visa inlägg
Solvalla är deras "hemmabana" så lär väl vara bäst där, har flest kontakter och ser flest banjobb osv.

Dock så vet jag att de själv alltid hävdar att de "gillar" Jägers extra mycket och ofta har bra spelframgång där.
Tack för svaret. Dock så tycker jag att svansföringen är lika hög inför alla omgångar på alla banor från dem. Detta är absolut ingen kritik till dem då jag förmodligen skulle agerat liknande för att sälja så mycket som möjligt. Det jag är fundersam över är snarare en skiftande kvalitet i tipsen men det är bara en subjektiv åsikt från ännu en nettobetalare
criba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-24, 09:48   #18
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av criba Visa inlägg
Tack för svaret. Dock så tycker jag att svansföringen är lika hög inför alla omgångar på alla banor från dem. Detta är absolut ingen kritik till dem då jag förmodligen skulle agerat liknande för att sälja så mycket som möjligt. Det jag är fundersam över är snarare en skiftande kvalitet i tipsen men det är bara en subjektiv åsikt från ännu en nettobetalare
Det bästa skulle vara om de gick ut med alias på vem som gör analysen och systemförslagen. För som du säger så skiftar sig kvalitén mycket.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
criba (+1)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-24, 10:10   #19
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 374
Sharp$: 2502
Standard

Min hemma bana Halmstad har TT ingen bra statistik heller på. Man köper varje gång i tron att vara väl förberedd inför omgången. Ej att rek.

Jag resonerar så här :

Svergie är indelat i olika speldistrikt med varierande spelintresse.
Jag har väl läst någon stans hur många som tippar procentuellt i varje län.
Mycket av trav litteraturen man läser har jag en uppfattning att den är stockholms influerat.
Stockholm är ju Svergies huvudstad med mest invånare. Storstads regionerna har ju och så en högre medel inkomst, därav potentiell spelmarknad. Huruvida hur mycket en stockholmare läggar på spel i genomsnitt eller inte.
Om jag minns rätt så spelar skåne regionen mera i genomsnitt än stockholms regionen.
Grundläggande fakta bara.
Någon kanske kan ta fram sådan siffror på detta.

TT har ju sin bas på solvalla.
TT kan ju verka för, att jobba upp "omsättningen" därav flera spelförslag per dag.
TT lever inte på sina spel utan på vi spelare som köper deras tips.

Och så har vi det här med "spelvärde Principen" som alla pratar om och att gå emot favoriten för att eventuellt få ett högre odds och eventuell vinst. Spelvärde principen är nog och så omsättnings höjande.
Att jaga högre odds för i längden gå med vinst och överleva förlust omgångar.
En svår balans gång att lyckas med det.

Kan det möjligt vis finnas en koppling mellan ATG och TT angående omsättningen. Att precis som Nybrink att TT får betalt att jobba upp omsättningen ochså.

Det är kris i travet vet vi ju vi alla vid detta laget. Omsättningen minskar och prissummor minskar till för tävlandet för hästägarna i sin tur. Jag är bekymrad som många andra spelar över utvecklingen. inget nytt med det. Hoppas och tror Hans Skarplöth vänder utvecklingen.
Vi svenskar spelar ganska mycket ur ett internationellt perspektiv.
Jag läste någonstans om som förslag att 1 omgång av v75 per månad skall stationeras ut i Europa för större potter totalt.
Jag hoppas för guds skull man inte i framtiden byter ut konceptet v75 mot v86 för då är man illa ute.
Men nu var det TT det gällde i tråden. TT har ju som målsättning att sätta 1 av 3 spel. Kanske det finns en koppling huruvida hur mycket det påverkar den total omsättningen. Hur bra man är på det eller inte från TT. Om TT sätter en v86 med 6 siffrigt belopp blir det liv i luckan. Men vad händer ifall man blir för duktig vad händer med omsättningen då?
Visst Anders Malmroth lever på sitt företag. Men jag är i tron att det finns en koppling till ATG och omsättning.
Men tyckte att mitt resonemang hörde ihop på ett lite större plan, därav min utläggning.
TT drar väl ochså sitt strå till stacken och lockar nya spelare till trav. och som sagt vi måste blir fler spelare som hjälper till med att driva runt det hela...och vi behöver fler tillfällen med höga utdelningar på 7 rätt. Bästa marknadsföringen. Det skulle vara minst 6 siffrigt varje lördag i en 7 rätts i utdelning. Men ibland är ju v75 bara v65 elle v5 ni vet ju varför.

Ska man öka svårighets kraven på v75 och hur skulle de se ut. Baka in en variant med quintee som krav för att få 7 rätt till högre utdelning. Kanske 2 st utdelningar på 7 rätt varav den större med ovanstående krav..tippa 1:an 2:an i sista loppet + 7 rätt. som jokernummret (lotto) och där vinstpotten potten byggs på för varje veckan, fast med ett krav. en 7 rätts pott med krav som kanske utfaller 2 ggr om året.

Bara såga ni om känner för det,, jag flummade visst ut lite från tråden..

Senast redigerad av dumle den 2013-03-24 klockan 12:39.
dumle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-19, 22:54   #20
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 374
Sharp$: 2502
Standard

Ute o cyklade men...


Citat:
Ursprungligen postat av dumle Visa inlägg
Min hemma bana Halmstad har TT ingen bra statistik heller på. Man köper varje gång i tron att vara väl förberedd inför omgången. Ej att rek.

Jag resonerar så här :

Svergie är indelat i olika speldistrikt med varierande spelintresse.
Jag har väl läst någon stans hur många som tippar procentuellt i varje län.
Mycket av trav litteraturen man läser har jag en uppfattning att den är stockholms influerat.
Stockholm är ju Svergies huvudstad med mest invånare. Storstads regionerna har ju och så en högre medel inkomst, därav potentiell spelmarknad. Huruvida hur mycket en stockholmare läggar på spel i genomsnitt eller inte.
Om jag minns rätt så spelar skåne regionen mera i genomsnitt än stockholms regionen.
Grundläggande fakta bara.
Någon kanske kan ta fram sådan siffror på detta.

TT har ju sin bas på solvalla.
TT kan ju verka för, att jobba upp "omsättningen" därav flera spelförslag per dag.
TT lever inte på sina spel utan på vi spelare som köper deras tips.

Och så har vi det här med "spelvärde Principen" som alla pratar om och att gå emot favoriten för att eventuellt få ett högre odds och eventuell vinst. Spelvärde principen är nog och så omsättnings höjande.
Att jaga högre odds för i längden gå med vinst och överleva förlust omgångar.
En svår balans gång att lyckas med det.

Kan det möjligt vis finnas en koppling mellan ATG och TT angående omsättningen. Att precis som Nybrink att TT får betalt att jobba upp omsättningen ochså.

Det är kris i travet vet vi ju vi alla vid detta laget. Omsättningen minskar och prissummor minskar till för tävlandet för hästägarna i sin tur. Jag är bekymrad som många andra spelar över utvecklingen. inget nytt med det. Hoppas och tror Hans Skarplöth vänder utvecklingen.
Vi svenskar spelar ganska mycket ur ett internationellt perspektiv.
Jag läste någonstans om som förslag att 1 omgång av v75 per månad skall stationeras ut i Europa för större potter totalt.
Jag hoppas för guds skull man inte i framtiden byter ut konceptet v75 mot v86 för då är man illa ute.
Men nu var det TT det gällde i tråden. TT har ju som målsättning att sätta 1 av 3 spel. Kanske det finns en koppling huruvida hur mycket det påverkar den total omsättningen. Hur bra man är på det eller inte från TT. Om TT sätter en v86 med 6 siffrigt belopp blir det liv i luckan. Men vad händer ifall man blir för duktig vad händer med omsättningen då?
Visst Anders Malmroth lever på sitt företag. Men jag är i tron att det finns en koppling till ATG och omsättning.
Men tyckte att mitt resonemang hörde ihop på ett lite större plan, därav min utläggning.
TT drar väl ochså sitt strå till stacken och lockar nya spelare till trav. och som sagt vi måste blir fler spelare som hjälper till med att driva runt det hela...och vi behöver fler tillfällen med höga utdelningar på 7 rätt. Bästa marknadsföringen. Det skulle vara minst 6 siffrigt varje lördag i en 7 rätts i utdelning. Men ibland är ju v75 bara v65 elle v5 ni vet ju varför.

Ska man öka svårighets kraven på v75 och hur skulle de se ut. Baka in en variant med quintee som krav för att få 7 rätt till högre utdelning. Kanske 2 st utdelningar på 7 rätt varav den större med ovanstående krav..tippa 1:an 2:an i sista loppet + 7 rätt. som jokernummret (lotto) och där vinstpotten potten byggs på för varje veckan, fast med ett krav. en 7 rätts pott med krav som kanske utfaller 2 ggr om året.

Bara såga ni om känner för det,, jag flummade visst ut lite från tråden..
För några år sedan påpekade jag om lotto/joker nr på v75. Nu införs v75 boost. Läs mitt inlägg längst ner som jag skrev då. Hoppas det lockar lottospelare till travet.
dumle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-19, 22:58   #21
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8286

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Rökt på ?
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-19, 23:03   #22
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8286

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Tänk på din egen ekonomi !






------------------------------------------------------------------------
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-20, 15:12   #23
 
simb chaplin 1s avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 158
Sharp$: 1616

chaplins spel
Stats: 125 - 85 - 7
ROI: 101.11%
Vinstprocent: 59.52%

Standard

Travtjänsten spelar INTE sina egna system.
simb chaplin 1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td