Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-04-22, 09:06   #1
Banned
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 102
Sharp$: 818
Standard

Elitloppet 2013


Nedräkningen har börjat till 2013 års elitlopp.

Vem vinner?
Kan vi hitta tidiga spelvärda odds?(svårt med bolagens bedragarskala)
Vilka är klara för start?
Årets dark Horse?
Är Sebastian K sämre i år?
Startar Maharadjha? Kan han vinna?
Duger panne D monteur eller får han en mellansäsong den svåra femårsssäsongen?

Ös på bara med era spekulationer?
PEACE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-22, 09:08   #2
Banned
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 102
Sharp$: 818
Standard

Just nu håller jag Maharadjha som favorit. Kommer han gå framåt nu med lite lopp och tätare matchning? Eller kom han att tappa fräschören snart igen?

6ggrpå Handlarn just nu. Det känns lite tunt.
PEACE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-22, 09:19   #3
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

2 st är väl klara, Timoko & Sebastian K, Maharajah inbjuden men Hultman vill fundera, lär garanterat inte komma ngt besked från Hultman förräns efter Oslo.

Som du skriver, svårt att spela på Elitloppet (iaf stora slantar) i förtid då bolagen inte bet tebax slantar för de hästar som inte startar. Jag hoppas av hela mitt hjärta att Maharajah startar, men frågan är hur han klarar 2 lopp samma dag. Kikade in på Expekt, de håller Maharajah & Sebastian K som favoriter till 4.75.

Om Commander kommer upp i samma form som förra året är ju 9.75 ett klart bra odds. Bland spelvärda skrällar som ev kan dyka upp i ett elitlopp ser jag Main Wise As (30 ggr) & Noras Bean (50 ggr). Även Caballion kan få en inbjudan i slutet, & skulle de få ordning på hästen till elitloppet kan den vara en jätteskräll, kapacitet finns (40 ggr).

Senast redigerad av robfri den 2013-04-22 klockan 09:20.
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-22, 09:21   #4
 
Skubb14s avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Ort: Göteborg
Inlägg: 163
Sharp$: 4053

Rekar sharps
Stats: 17 - 15 - 0
ROI: 110.44%
Vinstprocent: 53.13%

Standard

Det kanske är trist att säga Sebastian K, men det är trots allt den jag tror på. Hästen ser ruskigt vältränad ut, och den lär inte vara sämre iår efter vinterträningen hos Svanen.

Hästen har väl det mesta man kan begära, ruskigt startsnabb och extremt speed och nuförtiden även styrka att göra en del själv i loppen.

Om jag skall säga en dark horse så nämner jag: Occhione Jet.


Tyvärr är ju oddsen usla på elitloppet, med tanke på att mycket kan hända innan dessa 16 hästar är med sista helgen i maj.
Skubb14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-22, 09:27   #5
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av PEACE Visa inlägg
Nedräkningen har börjat till 2013 års elitlopp.

Vem vinner?
Kan vi hitta tidiga spelvärda odds?(svårt med bolagens bedragarskala)
Vilka är klara för start?
Årets dark Horse?
Är Sebastian K sämre i år?
Startar Maharadjha? Kan han vinna?
Duger panne D monteur eller får han en mellansäsong den svåra femårsssäsongen?

Ös på bara med era spekulationer?
Unibet ger just nu 9 ggr på commander crowe
Tror det blir enkelt att träda sig ur en sådan position efter han vunnit finlandio ajo och varit bra i Oslo grand prix
Men det är ju förstås bara spekulationer.....
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-22, 09:28   #6
 
Skubb14s avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Ort: Göteborg
Inlägg: 163
Sharp$: 4053

Rekar sharps
Stats: 17 - 15 - 0
ROI: 110.44%
Vinstprocent: 53.13%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
2 st är väl klara, Timoko & Sebastian K, Maharajah inbjuden men Hultman vill fundera, lär garanterat inte komma ngt besked från Hultman förräns efter Oslo.

Som du skriver, svårt att spela på Elitloppet (iaf stora slantar) i förtid då bolagen inte bet tebax slantar för de hästar som inte startar. Jag hoppas av hela mitt hjärta att Maharajah startar, men frågan är hur han klarar 2 lopp samma dag. Kikade in på Expekt, de håller Maharajah & Sebastian K som favoriter till 4.75.

Om Commander kommer upp i samma form som förra året är ju 9.75 ett klart bra odds. Bland spelvärda skrällar som ev kan dyka upp i ett elitlopp ser jag Main Wise As (30 ggr) & Noras Bean (50 ggr). Även Caballion kan få en inbjudan i slutet, & skulle de få ordning på hästen till elitloppet kan den vara en jätteskräll, kapacitet finns (40 ggr).


Jag tror Commander har sett sina bästa stunder, och fick sin maxutdelning på sin hysteriska form förra året.

Jag träffade ägarna till Noras Bean i lördags, och det kommer inte starta i elitloppet, utan siktar på andra lopp om hästen bara hinner komma i form efter sin skada.

Caballion är ju en personlig favorit, och ingen skulle vara gladare än mig om man fick ordning på denna pålle. Hästen besitter en skyhög kapacitet.

Tyvärr så tror jag bröderna Larsson har lallat bort Caballion´s chanser att bli så bra som många hoppats , då man kört sönder hästen, och något har satt sig på psyket när den tar till galopp så fort mållinjen närmar sig..
Skubb14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-22, 09:30   #7
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Unibet ger just nu 9 ggr på commander crowe
Tror det blir enkelt att träda sig ur en sådan position efter han vunnit finlandio ajo och varit bra i Oslo grand prix
Men det är ju förstås bara spekulationer.....
Då blir det ännu lättare att trada ur om man lirar på expekt alltså, 9.75. Men absolut, du har en poäng där. ALDRIG att Commander står kvar på dryga 9 ggr om han gör bra ifrån sej i Finland !
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-22, 09:32   #8
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Skubb14 Visa inlägg
Jag tror Commander har sett sina bästa stunder, och fick sin maxutdelning på sin hysteriska form förra året.

Jag träffade ägarna till Noras Bean i lördags, och det kommer inte starta i elitloppet, utan siktar på andra lopp om hästen bara hinner komma i form efter sin skada.

Caballion är ju en personlig favorit, och ingen skulle vara gladare än mig om man fick ordning på denna pålle. Hästen besitter en skyhög kapacitet.

Tyvärr så tror jag bröderna Larsson har lallat bort Caballion´s chanser att bli så bra som många hoppats , då man kört sönder hästen, och något har satt sig på psyket när den tar till galopp så fort mållinjen närmar sig..
Ok, då kan jag plocka bort Noras från listan, bra info. Jo Caballion kan vara som du säger körd i psyket, å andra sidan kan en chanspeng vara rolig då man vet hästens kapacitet, iaf till det oddset
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-22, 09:35   #9
 
Skubb14s avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Ort: Göteborg
Inlägg: 163
Sharp$: 4053

Rekar sharps
Stats: 17 - 15 - 0
ROI: 110.44%
Vinstprocent: 53.13%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Ok, då kan jag plocka bort Noras från listan, bra info. Jo Caballion kan vara som du säger körd i psyket, å andra sidan kan en chanspeng vara rolig då man vet hästens kapacitet, iaf till det oddset
Absolut!!

Jag lirade Giant Superman plats som långtidsspel när den var 2:a i elitloppet. Jag lirade en lax och fick 15ggr på plats 1-4.

Så visst kan man hitta lite godbitar ibland
Skubb14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-22, 09:40   #10
Banned
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 102
Sharp$: 818
Standard

Fattar inte vad Handlarn ska till Oslo att göra. Får dåliga vibbar av den tilltänkta starten.

Förövrigt är det ju ganska märkligt att Handlarn först nu, När Marre är 8 år, hittat rätt i balansen. Som ex ,Svanen rycker ju dojjarna på sina kids i 3dje starten.

Om Marre håller denna formen och får ett bra spår i försöken. Då äter han de andra lössen till frukost. Han står i en klass för sig när han är som bäst.

Senast redigerad av PEACE den 2013-04-22 klockan 09:43.
PEACE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-22, 10:08   #11
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Vi får hoppas marre är med
Blir det bara bra fart första 1000 kan han vinna
Men har trots sin tuffhet på banan alltid varit en glas bit så man vet aldrig 100% säkert var man har honom
Med en sådan som timoko med brukar det alltid bli bra fart och commandern kördes offensiv i varenda lopp förra året, så det kan bli bra för marre
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-22, 10:21   #12
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Skubb14 Visa inlägg
Absolut!!

Jag lirade Giant Superman plats som långtidsspel när den var 2:a i elitloppet. Jag lirade en lax och fick 15ggr på plats 1-4.

Så visst kan man hitta lite godbitar ibland
Mitt bästa minne gällande vinst på elitloppet var -07 (tror jag), franska hästen, L'Amiral Mauzun. Lirade på betsson direkt när lottningen var klar, fick 75 ggr minns jag, la 200 svenska riksdaler, minns att den efter försöket gav ca 5 ggr i finalen så där kan man snacka överodds, haha. Stod precis vid mållinjen i finalen, var en spänd väntan innan de ropade ut segraren, L'Amiral Mauzun
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Skubb14 (+2)
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-22, 11:25   #13
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 386
Sharp$: 268
Standard

Jag lirade Marre i torsdags och fick 15 ggr så nu är de väl bara å hoppas att det blir start.
__________________
if it has tits or wheels sooner or later your gonna have problems with it
lepadd är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-22, 12:35   #14
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Satt och filade på en rek på Timoko, för ett par veckor sedan - den skulle gett 5.00 på plats, men oddset hann sänkas innan reken var klar och då sket jag i det hela - spelet likaså! 5.00, mmmm! Men, hann inte spela, heller - suck!

__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-22, 12:40   #15
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Egentligen kanske man ändock skulle spela Timoko till 3.50 på plats. Färdig för Elitloppet, toppform och bevisad distansfördel, samt styrka att klara två heat samma dag...
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td