Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-06-05, 09:13   #16
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45592
Standard

Vad har ni för info om Zlatan blou i första? Jag har bränt mig så många gånger på den hästen innan och lär fortsätta göra det. Hästen är riktigt startsnabb om kusken vill ladda. Har hållit ut många snabba hästar innan. Nu har den även toppspåret 5 på kort. SOS? Eller kommer kusken välja passivt upplägg och ryggresa såsom han ibland gjort tidigare?
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-06-05, 09:18   #17

laxdasens avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 489
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Vad har ni för info om Zlatan blou i första? Jag har bränt mig så många gånger på den hästen innan och lär fortsätta göra det. Hästen är riktigt startsnabb om kusken vill ladda. Har hållit ut många snabba hästar innan. Nu har den även toppspåret 5 på kort. SOS? Eller kommer kusken välja passivt upplägg och ryggresa såsom han ibland gjort tidigare?
Den ska köras passivt idag säger Jorma....pga av tveksam form.....inte laddas..
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-06-05, 09:34   #18
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
Den ska köras passivt idag säger Jorma....pga av tveksam form.....inte laddas..
Stämmer, hittade en intervju på nätet nu. Bort bort!

Citat:
Jorma Kontio kör följande hästar inom V86-spelet på sin hemmabana Solvalla:

V86-1
5 Zlatan Blou
laddade jag med för hårt från start inför 140-meters loppet på Solvalla under Elitloppshelgen och det blev galopp. Han känns helt okej i jobben hemma på gården efter loppet men det saknas en bit till den rätta formen. Nu kommer jag att ge honom ett snällt upplägg och han känns inte som något hett segerbud denna gång.
Jorma bedömer segerchansen: 10%

V86-3
6 Idonette har jag inte kört mer än i ett banjobb men då gjorde hon ett positivt intryck på mig. Det finns bra fartresurser i henne men hon är samtidigt inte att lita på. 2 Queasy känns svårslagen på förhand men väljer man att ta med fyra, fem hästar på V86-kupongen kan hon vara ett roligt skrällbud.
Jorma bedömer segerchansen: 15%

V86-4
15 Montgomery Gel blev alldeles för peppad senast i volstart och han galopperade bort sig direkt. Nu är det bilstart och det gynnar honom. Han känns uppåt för dagen och formkurvan pekar åt rätt håll. Vi har ett fullt fält att runda men klaffar det någorlunda med positionerna ska han ses som ett platsbud.
Jorma bedömer segerchansen: 20%

V86-7
4 Spiderpig har jag inte kört tidigare men han har presterat jämna och säkra takter i Pekka Korpis regi. Nu gör han debut i Anna Forssells regi men jag har svårt att sätta in honom i loppet. 1 Rebellion känns svårslagen om inte innerspåret ställer till det för honom.
Jorma bedömer segerchansen: 10%

V86-8
14 Kiss Me Kemp har jag inte heller kört tidigare, men stoet har hävdat sig fint i årgångsloppen även om hon endast har vunnit två lopp. Med lite klaff kan vi få en vettig position från vårt springspår på tillägg och tar man med fyra, fem hästar på V86-kupongen kan även hon vara värd en markering.
Jorma bedömer segerchansen: 15%
Gammal 2013-06-05, 09:36   #19

capones avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 13389
Standard

Avd6. Hällsjö Albert spikförslag
Avd7. Spiderpig gör debut i ny regi
Avd8. Check In Blågul i ryggen på Kimono Pearl senast

1. 3,4,5,8
2. 1,2,5,7
3. 2,5,11
4. 3
5. 1,2,8,9,10 (Chiquellinne kan vara spik)
6. 15
7. 1,4,6,12
8. 1,11,15

720:- mitt andelsystem 8st är vi

Senast redigerad av capone den 2013-06-05 klockan 13:44.
capone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-06-05, 09:42   #20

Kyodais avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 5225
Standard

Citat:
Jag tror L.K. kan vara riktigt bra idag...och kan den överflygla örjans. så kan det bli riktigt intressant!
Precis! har suttit med kaffe och V-86 genomgång sedan kl 6 i morse.

Har hamnat på spikarna Marshland - Queasy - L.K

Tror de två första spikvalen även blir betrodda när nätbolagen strax släpper en del odds.

Däremot kan det vara värt hålla uppsikt på oddsen för Grei Sol - L.K. - Check In Blågul

1) Allt över 4-5 ggr är bra
2) Draget
3) Satsar nog på att åter skugga Kimono Pearl - vass sedan
Kyodai är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-06-05, 09:53   #21

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kyodai Visa inlägg
Precis! har suttit med kaffe och V-86 genomgång sedan kl 6 i morse.

Har hamnat på spikarna Marshland - Queasy - L.K

Tror de två första spikvalen även blir betrodda när nätbolagen strax släpper en del odds.

Däremot kan det vara värt hålla uppsikt på oddsen för Grei Sol - L.K. - Check In Blågul

1) Allt över 4-5 ggr är bra
2) Draget
3) Satsar nog på att åter skugga Kimono Pearl - vass sedan
stark jobbat! det gäller att börja i tid! ledig idag så tänkte läs på lite extra för idag ska det göras ett stort system...
Gammal 2013-06-05, 10:52   #22

laxdasens avatar

Standard

Om filofax går barfota så ska man ha med den annars finns det ingen chans för vinst.... annars bara låsa på 1,5 någon som vet om barfota runt om??
Gammal 2013-06-05, 11:02   #23

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8422

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Om filofax går barfota så ska man ha med den annars finns det ingen chans för vinst.... annars bara låsa på 1,5 någon som vet om barfota runt om??
Greisol bollade med filofaxen senast
Gammal 2013-06-05, 11:04   #24

laxdasens avatar

Standard

ja jag tror Grei slo är klar.... mkt talar för spik på den....men går filofaxen barfota kan den vara 40 m bättre med skor är den totalt chanslös...ska försöka få 100% koll på det......ringa några samtal...
Gammal 2013-06-05, 11:12   #25

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Citat:
ja jag tror Grei slo är klar.... mkt talar för spik på den....men går filofaxen barfota kan den vara 40 m bättre med skor är den totalt chanslös...ska försöka få 100% koll på det......ringa några samtal...
Har dålig koll på Kluivert
Försöker hitta loppen någonstans
ATG's länkar verkar inte fungera
Gammal 2013-06-05, 11:13   #26
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Själv tror jag mycket på nr4 Torlandia i kallblodet men kommer att gardera med 1,2,4,5,7

4 Torlandia "Har inte tagit i på slutet och normalt sett ska hon ju leka med ett gäng som detta. Men som sagt, hon har inte visat rätta takter på slutet så det är bäst att ligga lite lågt ändå. Vi kommer inte att ändra något, säger Esbjörn Glantz."
Gammal 2013-06-05, 11:19   #27

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Har dålig koll på Kluivert
Försöker hitta loppen någonstans
ATG's länkar verkar inte fungera
inte jag heller...men känns som en tidig häst i detta gäng....nr 2 tyckte jag var bra när den speeda fort vid seger...men ....nja.... favorit nu och tror faktiskt ej den duger mot grei sol...
Gammal 2013-06-05, 11:22   #28

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Citat:
Själv tror jag mycket på nr4 Torlandia i kallblodet men kommer att gardera med 1,2,4,5,7

4 Torlandia "Har inte tagit i på slutet och normalt sett ska hon ju leka med ett gäng som detta. Men som sagt, hon har inte visat rätta takter på slutet så det är bäst att ligga lite lågt ändå. Vi kommer inte att ändra något, säger Esbjörn Glantz."
Ägare är ju lite blinda.
Den tappade högst 15 m på sin galopp senast och såg närmast seg ut över upploppet.
Gick i rygg på filofaxen över upploppet och var likvärdig med den, men bägge blev utklassade av greisol
Gammal 2013-06-05, 11:23   #29

Kyodais avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 5225
Standard

Citat:

1-2-4-5-7 står det i mina papper också...
Kyodai är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-06-05, 11:24   #30

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Hallå där…
…Henrik Larsson, Solvallatränaren vars fyrfaldige miljonär Caballion gör comeback i V86-1 på onsdagen. Både spänt och efterlängtat förmodar vi.
- Ja, det ska bli jätteskönt. Klart att vi har längtat efter det här. Men det är ju inte en av de enklaste hästarna att årsdebutera heller eftersom man med hans historia inte riktigt vet vad han ska hitta på.
Operation i december för förträngningar i de så kallade karpaltunnlarna i hästens knän och en sträckning i mars som gjorde att ni fick sakta ner lite. Det har tagit tid.
- Nja, det var mest att vi stoppade upp några planer på tidiga lopp. När han fick sin lilla sträckning kom vi på att det inte fanns någon anledning att vara ute tidigare. Elitloppet skulle vi exempelvis inte vara med i. Det var lagom att komma ut nu.
Är formen kanske 70-80 procent inför starten i V86 i Bollnäs?
- 70 skulle jag kunna gissa. Han har i alla fall känts väldigt fin i jobben en längre tid. Vi har tränat honom rejält och även kollat upp honom ett flertal gånger. Allt har sett perfekt ut. Det är några hårda hästar med i loppet som blir svåra. Jag säger inte att han inte kan vinna, men jag tror att det kommer att bli tufft.
Vad hoppas du och broder Fredrik av sommaren om Caballion går bra i Bollnäs?
- Då hoppas vi kunna höja ribban. Det finns flera stora lopp vi vill vara med i. Norrbottens Stora Pris (15 juni) ligger exempelvis i vår planering om nu allt funkar.
10 O.F.V. Continue (V86-7) vann sin comeback i början av maj. Startgalopp senast.
- Han blev för ivrig och slog i vingen så det var lite orutin som sken igenom. Han är normalt sett travsäker och jag tycker att han duger en bit i klassen. Vi är lite småoptimister.
I Diamantstoet, V86-8, plockar ni ut 7 Julles Electra som startat tre gånger för er och jagar första segern. Chansen?
- Hon satt fast sist på Färjestad med mycket krafter kvar och hade varit långt framme med fritt. Formen är bra och läget intressant. En fin häst som gjort det bra hos oss och en plats bland de tre är ingen omöjlighet. Julles Electra och O.F.V. Continue har likvärdiga chanser. Caballion får väl vara en outsider då.

td