Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-06-07, 10:32   #16

chelfs avatar

Reg.datum: apr 2013
Sharp$: 36
Standard

På lördag sänder vi i samarbete med Östersunds-Posten direkt från stallbacken på Östersundtravet med start 10.30.

Där blir det intervjuer med tränare, kuskar, hästägare och andra gäster inför V75-tävlingarna på banan.

/ Hingsten.se

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Haltmathe (+10)
chelf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-06-07, 10:36   #17

bokis29s avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1402

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Länk till Ö-P

http://op.se/sport/1.5953091-live-fr...avet-pa-lordag
AbbeAce (+3), Haltmathe (+10)
bokis29 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-06-07, 11:25   #18

AbbeAces avatar

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 524
Standard

Hej Jag undrar vad kastrering gör för skillnad mer än att de blir möjligen mer koncentrerade. Men fart mässigt? Vad kan det göra ,tänker på Carlos Lightning. Tacksam för svar
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-06-07, 12:09   #19

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Åkes intervjuer i aftonblaskan.

Mina starthästar på V75 lördag:

Fyra plus
Mr Chicago (V75-7) gjorde ett topplopp som kunde runda till seger i finalen senast. Det här är en riktig vinnarhäst och faktum är att han bara känns bättre och bättre hela tiden. Han har känts ännu finare i träningen efter förra starten än vad han gjorde tidigare. Framförallt känns hästen starkare än förut. Det visar att han tar loppen på rätt sätt och bara går framåt. Jag sa efter första V75-segern att det är en blivande guldhäst och det finns ingen anledning att ändra sig nu. Han har gått upp en klass till den här starten och är ny i Silverdivisionen.

Men jag tycker inte att det här loppet ser tuffare ut än vad det gjorde senast, trots att det är en klass högre. Det känns som att han kan öppna snabbt bakom bilen och han är min klart bästa chans i V75. Inga ändringar utan fortsatt barfota runt om.

Tre plus
Emerald Express (V75-2) har varit fin i två raka segrar även om det har varit i enklare gäng. Fast han var ännu finare senast än vid den första segern och visade bra inställning då han kontrade på upp­loppet. Så hästen är helt klart på ­uppåtgående formmässigt. Nu är motståndet betydligt tuffare men han känns fortsatt fin i träningen och är under utveckling. Han har ett bra läge och är rätt så snabb ut. Det känns som att han är en av flera som kan duga om det skulle stämma fullt ut. Bar­fota runt om igen.

Tre plus
Loke So Lovely (V75-5) borde ha kunnat bättre senast men hon har fått tuffare träning efteråt som hon har svarat bra på. Framförallt har hon fått träna fler intervaller och känns klart starkare än tidigare. Det känns som att hästen har bra form nu och hon kommer nog att göra ett bättre lopp än senast. Hon har även varit klart plusbetonad i veckans jobb och är den av mina hästar i det här loppet som har bäst chans. Hon kan öppna snabbt men spår sju på Östersunds bana är inte så himla bra för den banan är smal och det gäller att kusken kommer rätt på det och prickar perfekt i starten. Skulle hon hamna bra till bör hon nog räknas. Barfota runt om igen.

Två plus
Sugar Boy (V75-2) avslutade bra näst senast i V75 men senast räckte han inte från ett dåligt läge. Han hamnade bland de sista och det gick otroligt fort till slut runt 1,11 sista
varvet. Hästen känns bra och formen är hygglig men nu har han samma dåliga läge som senast så det går inte. Hade han haft spår ett hade han kunnat vara bland de tre men härifrån är jag nöjd om han kan tjäna en slant. Barfota runt om.

Två plus
Metior Easy (V75-5) har utvecklats lite dåligt i år och bara gått sådär. Jag vet inte vad det är som fattas. Hon var ju jättebra
i fjol men det är nästan så att hon är sämre i år. Senast gick det visserligen fort till slut men jag hade nog väntat mig lite mer. Vi får hoppas att hon blir bättre och i träningen känns allt helt normalt i alla fall och det är inga fel på henne. Nu står hon med dubbla tillägg och det är många hästar att runda.
Det känns som att det blir svårt att ta 40 meter och speciellt som jag tror att några som står framför henne springer under 1,15. Då blir det väldigt svårt om hon ska ut i tredje- och fjärdespår och runda hela fältet. Hon får smyga med och spara speeden till slut och det är ingen häst man kör ­offensivt med här. Jag blir överraskad om hon vinner och är nöjd med en bra placering. Barfota runt om.

Två plus
Clear Sign (V75-6) har haft ett litet tävlingsuppehåll efter ett intensivt tävlande men han känns pigg och fin i jobben. Han har ett bra startspår och med ­lite tur är det inte omöjligt att han kan vara bland de tre främsta. Det gäller att komma ner på innerspår så fort som möjligt och det är inte aktuellt att köra i någon ledning. Med rätt resa kan han nog tjäna fina pengar. Barfota runt om.
.

Åke Svanstedt
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-06-07, 12:14   #20

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Trist att Åke går ut o fullkomligt sågar Metior Easys chanser imorgon. Kommer falla rätt mycket i streckprocenten och spelvärdet i loppet kommer bli lägre. Va ju supernöjd med att en chanslös häst såg ut att bli storfavorit.
Helge (+5)
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-06-07, 13:40   #21

AbbeAces avatar

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 524
Standard

litar inte ett skit på Åke vinner säkert med ME och CS bara för det...
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-06-07, 14:38   #22

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2602
Standard

Tror att 10 Credit Fayline avslutar morgondagens V75:a... Lycka till med era spel!
Nedomansky är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-06-07, 14:39   #23

laxdasens avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 489
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AbbeAce Visa inlägg
Hej Jag undrar vad kastrering gör för skillnad mer än att de blir möjligen mer koncentrerade. Men fart mässigt? Vad kan det göra ,tänker på Carlos Lightning. Tacksam för svar
en del har ont av sina stora kulor...på 80talet fanns en häst som hette DON PREGO ägd av hambugerkungen egon eriksson.. den hade TRE testiklar... i flera år.... den blev bättre för den hade inte ont av det längre.....men tror det är väldigt individuellt hur mkt effekt det har.....
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-06-07, 15:06   #24
DIF

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1838
Standard

Jag tror att Tessan Palema med Djuse har fin chans med ett lopp i kroppen. Kul lopp att spika i och gärna 15%.
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-06-07, 18:42   #25

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 40
Standard

Månprinsen är mogen att möta dessa hästar, det gäller att Gunnar styr rätt, spik för mig
Benga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-06-07, 18:53   #26

capones avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 13389
Standard

Metior Easy är klar i morgon
capone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-06-07, 19:58   #27

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 6933
Standard

Enligt Robban är hans bästa chans 6 Hanypanky Pagan (V75-2)

Janolov Persson säger att 3 Hallsta Lotus nu är så fin i jobben som han aldrig känts förut, men det är inte säkert att kapaciteten är lika hög längre som för ett par år sen.

Åke Svanstedt säger att 7 Loke So Lovely (V75-5) är rejält tuffare tränad nu och har givit ett riktigt bra svar i dessa jobb och hon kommer att vara mycket vassare än tidigare hos mig nu. Skulle hon komma till ledningen kan hon bli svår att lugga för hon är kapabel att gå runt 1.14 över distansen. Barfota. Åke kan inte förstå att 15 Metior Easy är mer streckad för är Loke så bra som jag tror så kan inte Metior ta 40 m ute i spåren i alla fall.

6 Mr Chicago (V75-7) är min bästa chans i omgången.
hanscrispi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-06-07, 20:01   #28

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 6933
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av capone Visa inlägg
Metior Easy är klar i morgon
Inte enligt Åke!!!
hanscrispi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-06-07, 21:19   #29

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 936
Standard

I avd1 väljer jag att låsa på ledaren plus bästa hästen dvs 5 och 6. i avd2 tyckte jag att Op flirt såg så där ut senast och säger idag syn! Många roliga drag som bjuder upp till dans! avd3 tror jag Norsken bara är bäst ska gå en tid runt 1.21, bara att spika.. avd4 vidöppet, första övernattningen för Offshore man är ??? Spring Break och Greve E gynnas om tempo. avd5 här tror jag mest på My love star som är mycket kapabel och vinner troligen detta felfri. Åke ger avslag på Metior Easy (bort,bort) avd6 provar jag att chansspika 9%aren Hard Livin som har avslutat nedåt 1.10 de senaste två loppen, på gång rent formmässigt, klaffar det med positionerna kan han vinna detta, intressant är att Johan hoppar upp för första gången. Drag! Tidead Accelerator blev rädd av en skugga senast är annars fint i ordning och går ofta hela vägen in. Sida vid sida blir han nog tuff att konkurrera med. När två trätter vinner, tja varför inte Speedige Credit Fayline eller Kastrerade Carlos Lightning eller Sundviks Sairgon som har form och får fin resa i ryggen på Chicago...

Senast redigerad av Klanke den 2013-06-08 klockan 11:04.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-06-07, 21:34   #30
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45592
Standard

Själv utnämner jag Hallsta lotus till omgångens bästa spik. Jag har gjort samma tabbe år ut år in, nämligen att gardera just detta lopp. Titta vems lopp det är, jo Sven O Perssons Minne. Detta lopp vinner Hallsta efter Järvsöfaks pension varje år. Hallsta matchas inför detta år ut år in och det är även anledningen till att den vunnit detta lopp senaste 3 åren.
J-O Persson vill göra pappa stolt Den som väljer att gardera ska överväga att ta med alla JOP hästar som startar här dvs, 1,3,5,7. Själv spikar jag Hallsta utan att tveka.

Spik nr2 är adielsson i avd2. Adielsson är redan kungen inom volt, när han dessutom har ett överlägset spår och sitter på en bra häst samt favoritskap så infriar han bara.

Missa inte heller Redéns häst Hard living. Synd på Johan bara.

Citat:
Daniel Redén drar till med ett överraskande tips i Fem tippar V75. I Jämtlands Stora Pris får elitloppsdeltagaren Shaq stå tillbaka mot 7 Hard Livin från samma stall som på lördag körs av Johan Untersteiner.
Hard Livin spikas i tipset. Lite på chans visserligen men det säger mycket om vilka tankar stallchefen har för hästen.
Endast två starter i år för sexåringen. Femma senast i Meadow Roads lopp på Solvalla.
- Jag tycker att det är en jättebra häst men var trots allt lite besviken på honom senast då han var blekare än han skulle vara. Men dålig vill jag inte kalla honom. Trots allt kutade han 10,5 och var en längd efter Formula One och Amaru Boko. Detta utan att vara på topp. Hard Livin är avelshingst och tömdes på sperma samma morgon som loppet gick vilket kan ha varit orsaken till den sämre insatsen.
- Nu har han fått träna inför det här loppet och det kan vara en farlig överraskning för många om han har en bra dag. Han kommer eventuellt att tävla med helstängt huvudlag alternativt norskt huvudlag. Jag har inte bestämt mig, Men nån ändring blir det. Taktiken är upp till Johan men han går bäst bakifrån tycker jag.

Och så har du 6 Up Up And Away (V75-1) till start som du tippar etta.
- Up Up har gjort två bra lopp i år tycker jag och gått elvatider. Höll jättebra senast i Gävle efter ett omöjligt lopp, kämpade men var inte riktigt körbar sista 300 meterna. Vi har inte hittat några fel och kanske var det bara var mjölksyran som satte in. Han är snabb bakom bilen.Vi ändrar inget där.
Daniel Redén åker upp till Östersund efter lunch på fredagen. En formtränare att räkna med.
Mikael Wikner
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td