Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-08-26, 04:30   #1
 
fusbars avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 900
Sharp$: 302
Lightbulb

Stor spelskandal på Övrevoll igår 25/8


Läste precis på AB om en stor spelskandal i V64-4 där domaren dömde 2 Simbad till vinnare men i efterhand visade sig att 10 Mamaloca va först i mål.
Hur kunde detta hända?, vad kommer hända nu? Hur tycker ni man ska gå tillväga för att kompensera spelarna som förlorade på denna miss? Frågan är, ska man kompensera? Hänt har hänt, låt det gå vidare kanske?

Själv tycker jag man ska titta på om det fanns någon kvar som kunde få 6 rätt, betala ut till de som spelade vinnare på 10 Mamaloca. Alla pengar som betalats ut ska ej återbetalas (vilket inte kommer ske ändå) Vad säger ni?

Bild från AB


Egen bild från ATG-PLAY (kanske inte så exakt som ab's)



Källa http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle17351929.ab

Senast redigerad av fusbar den 2013-08-26 klockan 16:54. Anledning: Rättelse
fusbar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-26, 05:39   #2
 
Reg.datum: feb 2011
Ort: Norrland
Inlägg: 184
Sharp$: 2072
Standard

Har vart med om på travet att dom ropat ut fel häst på platsspel. När dom kommit på detta har dom slutat betala ut på den utropade och börjat betala ut på den egentliga platshästen. Bör ju vara rättvisast.

Har man begått ett så stort fel känns det som man bör krypa till korset om man inte vill tappa en helvetes massa förtroende. Får eventuella förfördelade spelare tag på domaren som dömt fel vinnare i detta fall måste han ju ligga lite risigt till också om det rör sig om stora pengar?
werygod är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-26, 05:54   #3
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Det blev ju jackpott, så en hel del av pengarna ligger ju just nu kvar. Det borde vara en enkel sak att justera detta.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-26, 06:06   #4
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Är inte detta en anledning till varför det finns fler än endast 1 måldomare? Eller såg alla fel?
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-26, 06:12   #5
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

De hade tydligen lyckats göra fel i loppet innan också, där den som inkom nia i mål utropades som tvåa...

Gör man inte alkotest på alla funktionärer i Norge?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fyran (+5)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-26, 06:22   #6
 
fusbars avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 900
Sharp$: 302
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
De hade tydligen lyckats göra fel i loppet innan också, där den som inkom nia i mål utropades som tvåa...

Gör man inte alkotest på alla funktionärer i Norge?
Haha. va! Detta måste gå till historien. domarteamet borde få
fusbar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-26, 06:24   #7
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 967
Sharp$: 4413
Standard

Vasinnigt. Därför inte Galopp ska vara på "vårat" riksspel...

Dessutom, någon som såg inför sista avdelningen, vilken häst den kvarvarnade kupongen hade spik på. Måste kännas bra att sitta kvar med spik på en häst som står i 68ggr pengarna när det är ett system kvar. Sen när jättefavoriten går och vinner också.

Nä detta är något för Lindberg & CO att ta tag i. Plocka bort detta vansinne till galopp från våra Travspel. Nu var det alltså en "stordag" och omsättningen inte närheten av vad en vanlig V64:a omsätter på vilken bana som helst en vardag.
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-26, 07:29   #8
 
fusbars avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 900
Sharp$: 302
Standard

Kollar man atg classic på evutdel... så visar den. (se bild) dock svårt ock säga vilka hästar spelaren hade i avd.5

fusbar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-26, 08:45   #9
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 363
Sharp$: 1368
Standard

vinnar och platsspel kombspel påverkas oavsett om det är jackpott eller inte
och ingen kommentar på atg.se ännu
fyllot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-26, 11:52   #10
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Vad, fan! Jag spelade 100 vinnare på Mamaloc! Undrar om jag skall kontakta ATG? Har ni sett något om detta i norsk media?
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-26, 12:58   #11
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Var i kontakt med ATG med de slängde sig bara med floskler och annat skitsnack, som väntat! Jämförde det ex. med fotboll och ishockey, där domaren i alla matcher gör fel men inte går in och ändrar i efterhand - trodde jag skulle få löständerna (hehe) i halsen när hans sade detta.

Han var sååå förstående men kunde inget göra då det var Övrevolls måldomare som gjort fel... Tydligen, enligt informationschefen (eller vad fan han var) så tog han själv kontakt med Övrevoll direkt efter att resultatet redovisats och undrade om det blivit en skiftning i ordningsföljden på grund utav trängning, eller något - så de på Övrevoll granskade fotot både före och efter att resultatet var utsänt och ändrar inte resultatordningen ändå - det gör man senare...

Vidare skulle jag ta kontakt med Övrevolls måldomare(!!!) om jag undrade över något mer...!!! Några pengar kommer inte betalas ut då det dels redan betalats ut pengar och dels att ATG (självklart) inte anser sig kunna stå till svars för vad norrmännen håller på med. Jag frågade då om det inte är deras ansvar också då det är de som tillhandahåller spelet, men se det var det inte - det var Rikstoto i Norge som var "skyldiga"...

Jag försökte med att påtala "Goodwill", men det skulle inte ändra något även om han höll med mig i stort, så kunde han inte göra något... Vad han kom ihåg så har ATG ALDRIG betalat ut pengar i efterhand vid liknande situationer där ATG anser sig själva som icke orsakande part...

Så 1000 spänn åt helvete (hade 100 vinnare)... Tack, ATG! Jag är glad att det inte gällde mer pengar, men principiellt skulle ATG krypa till korset och betala ut dubbelt - svälj stoltheten och kom för fan in i matchen! Jag tappade i alla fall, om inte allt, men mycket av mitt förtroende för ATG nu, sanna mina ord!

__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1), sandro (+5), Fyran (+5), alle (+10), Trinity (+5)
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-26, 14:02   #12
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 907
Sharp$: 488
Standard

Ja efter att ha sett målfotot så kan väl ingen ens tveka på vem som är först i mål.

Ganska säker på att även måldomaren såg vem som var först i mål utan tvekan men att misstaget att sätta fel häst som vinnare är resultatet av kraftigt med alkohol alternativt Solbengt 83 år som knappt kan se eller skriva.

Hur som så är det helt sjukt att det kan gå till på detta sättet.

Lider med Er som missade pengar på det och lider ännu mer med dom som eventuellt hade satt 6.rätt (inte hört om någon hade gjort det med rätt vinnare).
sandro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-26, 17:24   #13
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3629
Standard

Trist inställning ifrån ATG!

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle17356245.ab
Migge är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-26, 19:25   #14
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Med tanke på den ocean av tid de har på sig i och med invägning borde det vara kicken direkt för de som tagit det här beslutet! Göttans med jacke för oss travlirare dock, det kanske det inte blitt annars
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-27, 16:40   #15
 
Reg.datum: jun 2013
Ort: Malmö
Inlägg: 1 498
Sharp$: 1794
Standard

Stor skandal för ATG! Nej fy-fan likt dom att släta över och stryka medhårs USCH!!!!
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td