Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-09-09, 09:21   #1

Rickarts avatar

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 2729
Standard

V75 Färjestad 14/9 SNIK-SNAK

Tycker det ser lurigt ut, kommer vara där. Mellby Viking?
Rickart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-10, 10:30   #2

Reg.datum: jun 2013
Sharp$: 1283
Standard

Hm med Gylden balder struken så bör väll tekno odin vinna? Hjärtat talar för månprinsen men vet inte riktigt. You bet hornline känns som ett roligt drag
Posaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-10, 14:44   #3

Rickarts avatar

Standard

Adrian, kuskminus?
Gammal 2013-09-10, 15:06   #4

Standard

Jag hade iaf spikat om någon annan kusk än adrian körde :P
Gammal 2013-09-10, 15:31   #5

Rickarts avatar

Standard

Adrian, rejält kuskminnus?
Ospikbar helt?
Gammal 2013-09-10, 16:21   #6

laxdasens avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 489
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rickart Visa inlägg
Ospikbar helt?
hoppas vi är mindre sura på varandra denna vecka Inrikta dig på travet och lämna damerna så får du sju rätt denna vecka Lycka till!
Gammal 2013-09-10, 17:06   #7

Rickarts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
hoppas vi är mindre sura på varandra denna vecka Inrikta dig på travet och lämna damerna så får du sju rätt denna vecka Lycka till!
Bara du inte jobbar bort mina eller andras kvarvarande system så
Damerna lämnas dock inte, trav och kvinnor är lasterna...
Någon klar? Melby Viking just nu andrahandare, känns väldigt spikbart, lär väl ändra sig eller?
Jo jag vet, 5e spår i volt är kanske inte riktigt optimalt...
Gammal 2013-09-10, 17:27   #8

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Bara du inte jobbar bort mina eller andras kvarvarande system så
Damerna lämnas dock inte, trav och kvinnor är lasterna...
Någon klar? Melby Viking just nu andrahandare, känns väldigt spikbart, lär väl ändra sig eller?
Jo jag vet, 5e spår i volt är kanske inte riktigt optimalt...
lämna damerna en stund den har andraspår i volt tillägg....
Gammal 2013-09-10, 18:20   #9

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 8045
Standard

Att spika Mellby från andra spår i volt som trolig favorit känns inte speciellt hett. Men såklart segerfarlig om den håller sig till trav.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-10, 18:27   #10

Rickarts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
Att spika Mellby från andra spår i volt som trolig favorit känns inte speciellt hett. Men såklart segerfarlig om den håller sig till trav.
Andraspår i volt är väl inte så jäkla illa som 4e eller 5e spår? Just nu andrahandare, blir den favorit?
Gammal 2013-09-10, 18:42   #11

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Andraspår i volt är väl inte så jäkla illa som 4e eller 5e spår? Just nu andrahandare, blir den favorit?
tror inte spåret spelar någon roll alls.... bra spår för den slipper bli hängade sen bara söra sör jorma!
Gammal 2013-09-10, 19:01   #12

Rickarts avatar

Standard

Citat:
tror inte spåret spelar någon roll alls.... bra spår för den slipper bli hängade sen bara söra sör jorma!
Nä, jag tror ju bara den mördar allt motstånd om den nu står på benen, som andrahandare spikar jag gärna...
Gammal 2013-09-10, 19:56   #13

drakens avatar

Standard

Tror att den hinner växa till favorit tills på lördag. Borde göra det,trots respekt för pajsarna bredvid.
Hanky panky får vi hoppas hålla streck%en i andra. Möter ett hyfsat kamelgäng. Inte mkt mer men är väl inte heller världens bästa spår. Kan bli jobbiga trafikproblem.
Gammal 2013-09-10, 20:56   #14

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

En så pass entaktad och osäker häst som Mellby Viking måste vara rätt så mycket bättre än de andra för att vinna. Kanske är den så mycket bättre men det är alltid nära till strul för hästen. Skulle t.ex Laurier Dag ta sig till ledningen så har jag svårt att se Bergh släppa till Vikingen, eller kanske kör Goop i ledningen. Här blir ju såklart intervjuer innan starten väldigt viktiga. Hur det låter på de andra i loppet. I sånna fall blir det tuggande i andra och kanske tredjespår för vikingen. Är det någon häst som ska klara det är det väl han men känns ändå chansartat. Skulle hästen klara starten och sen enkelt få överta så är ju loppet förmodligen över men jag tror det blir svar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
benny28hbg (+5)
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-10, 21:18   #15

drakens avatar

Standard

Visst är det så. Tror Bergh dundrar mot ledningen tämligen fort även om det kanske är hårdare emot. Känns som att starthästarna kommer väga lite lätt även om de är kababla och kommer dra många streck. Inte chanslösa men känns nästan lite för veka. Val`d amour är inte heller helt usel. Tycker nog att loppet är jämnare än att jag törs lämna vikingen ogarderad.
Nu kommer väl säkert alla betalsidor att gardera och alla andra också så kan ju bli en frestande streckvärd spik också.
Gammal 2013-09-10, 21:22   #16
Banned

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Visst är det så. Tror Bergh dundrar mot ledningen tämligen fort även om det kanske är hårdare emot. Känns som att starthästarna kommer väga lite lätt även om de är kababla och kommer dra många streck. Inte chanslösa men känns nästan lite för veka. Val`d amour är inte heller helt usel. Tycker nog att loppet är jämnare än att jag törs lämna vikingen ogarderad.
Nu kommer väl säkert alla betalsidor att gardera och alla andra också så kan ju bli en frestande streckvärd spik också.
de på start gör sej icke besvär, bar plombier på tok för entaktad, även om den skulle vilja svara när bergh kommer hinner den inte. för mej ett givet lås med 5,6,7 i detta lopp. bläddra & gå vidare
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-10, 21:28   #17

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
de på start gör sej icke besvär, bar plombier på tok för entaktad, även om den skulle vilja svara när bergh kommer hinner den inte. för mej ett givet lås med 5,6,7 i detta lopp. bläddra & gå vidare
Bar Plombier tror jag är chanslös mot dessa hästar. Men troligtvis så kommer den inte vara mer streckad än 10-15% på lördag. Kan inte tänka mig något annat.
Beroende på tongångarna i slutet på veckan och streckprocenten så skulle jag kunna tänka mig att singla Laurier Dag här. Höll senast tappert mot en så fin häst som Juggle Face. Bergh pratar om att hästen är en blivande gulddivisionshäst och hästen är dessutom startsnabb och lättplacerad.
Gammal 2013-09-10, 22:13   #18

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ospikbar helt?
javisst är den ospikbar. October är inte jättekvick från början och det blir ingen ledning här. Det är spets o slut på time machine. bara att spika
Pilkast (+5)
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-12, 09:05   #19

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 1241
Standard

Avd 5 = 5, 6, 7, 14

Kalle Quivivra måste tas på allvar i detta lopp. Mellby om felfri.
ASteffEA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-12, 09:18   #20

Standard

Avd 2 =

http://www.youtube.com/watch?v=tb-gUwAgxWc

bjuder på en riktig schlagervinnare =)
Gammal 2013-09-12, 12:16   #21

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 938
Standard

Senast redigerad av Klanke den 2013-09-13 klockan 14:01.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-12, 13:09   #22

laxdasens avatar

Standard

spikarna redan klara till lördag....Alamo Boko och Yarrah Boko. Så blir det !
Gammal 2013-09-12, 15:31   #23

Reg.datum: aug 2013
Sharp$: 33
Standard

Spika Tekno Odin och Mellby Viking sen är det bara att ladda på i resterande!
manunited03 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-12, 16:12   #24

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av manunited03 Visa inlägg
Spika Tekno Odin och Mellby Viking sen är det bara att ladda på i resterande!
tekno odin är ruskigt illa ute..... blir ingen promenadseger alls... har en helt annan uppfattning om det loppet
Gammal 2013-09-12, 16:33   #25

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 31
Standard

Citat:
spikarna redan klara till lördag....Alamo Boko och Yarrah Boko. Så blir det !
Gillar också Yarrah. Rebellion i tredje kanske?
niklasstoor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-12, 18:01   #26

Standard

FOR PLEASURE AS (DE)

BLUE ROCK

Mina spikar, bara mina =)
Gammal 2013-09-13, 00:52   #27

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 1150
Standard

Avd 1. Det pratas om att adrian inte är nå bra kusk men jörgen kör inte allt för bra han hlr!? De bästa kuskarna i loppet erik o björn kör inte så i intressanta hästar denna gång..?anders svansteth har hyfsad statistik på v75 13% segerprocent. Förutom listas rafiki så tycker jullex dante med peter ingves e intressant. Adrian o jörgen kommer köra som tokar?

Två starka spikar i omgången är mellby viking och tekno odin. Något jag dock lärt mig på det här forumet är att ta NicklasJ's tips o analyser på allvar..att många bra starka hästar kan sätta käppar ihjulet på mellby viking..tex laurier dag i spets..men så som viking såg ut senast...så vinner den utan galopp o utan massa oflyt i loppet.

Senast redigerad av Champinj0nen den 2013-09-13 klockan 00:56. Anledning: stavning
Champinj0nen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-13, 08:27   #28

capones avatar

Sharp$: 13405
Standard

min spik Yarrah Boko har fått två lopp i kroppen nu.
han ska köras med jänkarvagn för första gången
capone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-13, 14:11   #29

Klankes avatar

Standard

Senast redigerad av Klanke den 2013-09-13 klockan 21:06.
Gammal 2013-09-13, 15:04   #30

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Det börjar ramla in en del strykningar som gör att dåliga spår inte är så dåliga spår längre. Tre avdelningar med vardera två strykningar, och en avdelning med en strykning. Det blir långt bad i karet ikväll.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-13, 15:45   #31

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 1533
Standard

Svanstedt: Tråkigt att inte få köra Åby Stora
Tränarens krönika

Tråkigt att jag inte får köra Sebastian K. i Åby Stora Pris vilket kan vara både hästens och mitt sista stora lopp i Sverige.

Nu blir det Jorma Kontio som kör istället.

Och så har vi även bestämt flyttdatumet till USA och vilken som blir min sista tävlingsdag här hemma.

Vi börjar med något trevligt och New Line vill jag verkligen lyfta fram efter hans kanonlopp förra lördagen. Det är verkligen inte lätt att vinna direkt när man gör debut i Gulddivisionen. Framförallt inte på det sättet han gjorde. Jag hade på känn att han skulle göra ett topplopp men trodde ändå att det skulle bli svårt att slå Panne de Moteur. Dessutom gick han en väldigt bra tid. Han visade att han inte bara är stark utan även snabb i benen.

Även Twin’s Fairytail var ruggigt bra och den hästen har hög kapacitet för sin klass. Jag tror att han går upp till Silverdivisionen om han får vara frisk.

Dessvärre blev jag avstängd för en drivningsförseelse i lördags och det föll sig så olyckligt att jag inte får köra under Åby Stora Pris-dagen. Det gick inte att få dispens trots att det är ett miljonlopp. Det var synd eftersom det är Sebastian K:s sista start i Sverige och mitt kanske sista stora lopp här hemma. Klart att det är tråkigt men det är som det är och inget att göra åt nu.

Nu blir det Jorma Kontio som kör Sebastian K. i Åby Stora Pris och även övriga våra hästar inom V75.

Sebastian K. känns i alla fall väldigt fin i träningen och har gått som vanligt under veckan. Jag tycker att han gjorde sitt bästa lopp någonsin för mig när han var tvåa i Sundsvall Open Trot efter att ha fått press hela vägen. Det har inte varit samma tur med Sebastian K. i år som det var i fjol. Han har varit moralisk vinnare flera gånger men det har inte stämt riktigt i loppen. Det har varit olyckliga omständigheter med dåliga banor och väder som har gjort att han inte har kunnat gå för fullt i viktiga lopp. Det krävs lite tur i de här stora loppen om det ska bli full pott, det räcker inte bara med en väldigt bra häst.

Vi har nu även bestämt flyttdatum till USA och det blir den 22 oktober. Sista gången jag kör travlopp i Sverige på bra länge blir söndagen den 20 oktober på Axevalla. Dagen innan är det V75 på Romme och det blir min sista V75-omgång.

När det gäller mina starthästar på V75 den här veckan så är de bara tre till antalet och eftersom jag är avstängd även den här helgen är det Anders som kör alla tre:

Listas Rafiki (V75-1) gick bra senast i ett lite överpacat lopp. Han hamnade illa till men spurtade vasst när han väl kom loss. Hästen känns fortsatt fin i träningen och har nu fått en genomkörare efter sitt långa uppehåll. Formkurvan pekar uppåt men även om han vann på en bra tid senast så är det tuffare emot den här gången. Dessutom är startspåret dåligt och eftersom han är långsam från start så riskerar han att hamna illa till. Jag tror inte att han räcker till vinst i V75 från ett så här dåligt läge. Men det är en så pass kapabel häst i grunden som är i bra form nu att jag ändå ger honom en trea i betyg. Fast det kommer att krävas mycket tur om han ska vinna från det här spåret. Han går fortsatt barfota runt om.

Echo’s Girl (V75-2) har utvecklats bra i år och är i jättefin form, faktiskt bättre än hon någonsin har varit. Hon blev struken inför en start på Åby för en tid sedan. Vi valde att rycka framskorna och köra barfota runt om men det fungerade inte i värmning och provstarter så då valde vi att inte starta. Normalt går hon alltid med framskor och hon behöver den balansen så till den här starten åker framskorna på igen. Däremot kommer hon att tävla barfota bak som hon har gjort tidigare så balansen nu blir samma som förut. Hästen har tränat fortsatt bra men från femtespår på tillägg gäller det att ha lite tur med löpningen. Risken finns att hon kan bli hängande ute i spåren men hon är stark och rejäl och tål att gå en bit. Hon har varit ute och mött tufft motstånd i sommar och gjort det bra. Jag har feeling för att hon även här kommer att göra ett bra lopp och med lite flyt tror jag att hon är långt framme. Det känns att hon är riktigt bra i ordning.

Rocky Winner (V75-6) vann enkelt ett billigt lopp senast och hade krafter kvar trots att han gick en så pass fin tid. Näst senast satt han fast med sparat i Jubileumspokalen och formen är helt på topp. Han har även känts jättefin i träningen under veckan. Nu är det första starten i gulddivisionen och han möter tuffare hästar än vanligt. Det brukar vara svårt att vinna direkt även om New Line klarade av det förra lördagen. Han är väl inte helt borta om det skulle stämma fullt ut men mer realistiskt är väl att tro på en platschans. Han har blivit snabbare från start och eftersom han har blivit så lugn och fin har det gått att ladda med honom mer än tidigare. Men nu när han har spår lite långt ut samtidigt som det finns flera startsnabba innanför så lär han inte nå någon ledning. Han går barfota runt om som vanligt och inga ändringar.
4KUziel (+6)
Helgesson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-13, 16:35   #32

laxdasens avatar

Standard

Hade inte Erik kört Ray Damgård hade jag spikat på allt... en ruskigt bra häst.... nu är erik helt under isen så måste tyvärr gardera...
Gammal 2013-09-13, 17:18   #33

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 12246
Standard

Citat:
Hade inte Erik kört Ray Damgård hade jag spikat på allt... en ruskigt bra häst.... nu är erik helt under isen så måste tyvärr gardera...
Trevligt med folk som är VAKNA! Det är en riktig "bössa" till häst, MEN Adielsson har blivit rent katasrofalt usel som artist! Vad har hänt!? ÄRLIGT TALAT!! Från att ha tillhört den absoluta toppen till rent ut sagt pissdålig! Han får galopp med det mesta, tar fel beslut, inte alls samma taktiker och tempobedömare som tidigare... Svacka? Nej! Det måste vara nåt annat!
Alanya är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-13, 17:25   #34

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Alanya Visa inlägg
Trevligt med folk som är VAKNA! Det är en riktig "bössa" till häst, MEN Adielsson har blivit rent katasrofalt usel som artist! Vad har hänt!? ÄRLIGT TALAT!! Från att ha tillhört den absoluta toppen till rent ut sagt pissdålig! Han får galopp med det mesta, tar fel beslut, inte alls samma taktiker och tempobedömare som tidigare... Svacka? Nej! Det måste vara nåt annat!
han har tappat känslan inget går av sig själv längre.....mitt råd till honom i all välmening... ta semester i några veckor....umgås med familjen på en resa till varmt land...kom hem och var hungrig igen.....tror det löser sig då.... han kan....men just nu funkar inget.
Gammal 2013-09-13, 17:38   #35

Sharp$: 12246
Standard

Citat:
han har tappat känslan inget går av sig själv längre.....mitt råd till honom i all välmening... ta semester i några veckor....umgås med familjen på en resa till varmt land...kom hem och var hungrig igen.....tror det löser sig då.... han kan....men just nu funkar inget.
๋Jo för nu funkar nada som du säger, men hela året har ju mer eller mindre varit ett stort mörker för karln! Semester är nog en god idé, där är vi överens, men känslan är att han kanske behöver mer än bara några veckor...
laxdasen (+5)
Alanya är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-13, 17:51   #36

Reg.datum: aug 2012
Sharp$: 1354
Standard

Jag tycker det va längesedan Erik berglöf var i form
monimaker1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-13, 17:56   #37

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av monimaker1 Visa inlägg
Jag tycker det va längesedan Erik berglöf var i form
Ja det var när Brilana och sen sans rival var bra är ju mellan 20-30 år sen
Gammal 2013-09-13, 18:16   #38

laxdasens avatar

Standard

glömde visst COPIAD...
Gammal 2013-09-13, 18:17   #39

crossbows avatar

Sharp$: 8842
Standard

Inför V75 Unionstravet: Intervjuer till alla lopp!

V75-1
- 1 Time Machine snubblade över i galopp senast. Är normalt travsäker och den här gången har vi fått ett riktigt intressant utgångsläge. Han är kvick iväg och kommer jag till spets är jag inte intresserad av att släppa ifrån mig den positionen. Han går med samma balans och utrustning som på slutet, säger Jörgen Westholm.
- 2 Kimono Pearl är behandlad efter den senaste starten och allt verkar okej i jobben. Stoet är snabb den första biten och från det här utgångsläget ska man nog inte räkna bort henne helt. Tanken är att hon ska tävla barfota bak igen, säger Ville Karhulahti hos Stig H Johansson.
- 3 Rite on Win var tillbaka senast efter ett kortare uppehåll och gjorde det fullt godkänt även om det kanske blev ett väl tufft lopp. Han bör ha gått framåt med den starten i kroppen och är rask ut om Olle väljer att ladda. Vi gör inga ändringar, säger Ola Frissell i stallet.
- 4 General Ideal är i väldigt bra form och snabb från start, så han bör få en fin position härifrån. Sprint passar bra och jag tror att han kan springa en snabb tid på Färjestad. Att vinna blir nog för tufft, men jag tror på en fin premie med lite klaff, säger Öystein Tjomsland.
- 5 October Kronos är snabb från start och Adrian måste ladda den första biten så får vi se vart han hamnar. Det är några snabba invändigt men det känns lite som vår chans att vinna loppet om vi kan nå spets. Har varit jättefin i tre starter efter vila och formen känns fortsatt mycket bra. Han ska räknas och det blir samma balans som på slutet, säger Preben Sövik i stallet.
- 6 Lazer Broline blev lite stum till slut över den långa distansen senast. Bättre förutsättningar den här gången och han känns fantastisk fin för dagen. Jag tycker absolut att han är streckvärd. Det blir inga ändringar, säger Ola Samuelsson.
- 7 Pebbe Simoni är en häst som duger i sin klass hemma i Norge, men jag har stor respekt för de svenska motståndarna. Senast satt hästen fast med krafter kvar i mål. Det är inte planerat några utrustningsändringar som jag känner till, säger Thor Borg.
- 9 Search Launcher håller jämn och nyttig form för dagen. Hästen gör alltid sitt i loppen och från det här utgångsläget kan han vara en tänkbar outsider. Vi siktar på att köra barfota runt om igen, säger Peter Untersteiner.
- 10 Rapide Marke fick en halsinfektion efter starten på Eskilstuna och var tillbaka senast men var inte som bäst. Nu är det bakspår (igen) och han är mer stark än snabb så vi är beroende av att det blir tempo där framme. Jag ligger lågt på förhand då jag är osäker på formen, säger Micke Selin som även meddelar att det inte är aktuellt med några ändringar.
- 11 You Talking To Me håller absolut toppform för dagen men från ett bakspår över den korta distansen behövs mycket tur. Han överraskar positivt på oss hela tiden men nu kliver han upp en klass. Inga ändringar på den här heller och jag tycker att chanserna är jämngoda för våra två, konstaterar Ola Frissell.
- 12 Jullex Dante är i sitt livs form men vi får hoppas på full fart där framme. Det är långsökt att tro på seger från det här spåret men jag hoppas att vi kan få med oss en hygglig slant. Jag gör inga ändringar i varken utrustning eller balans, säger Carl-Otto Göransson.

V75-2
- 2 Rybo Fiona gör det bra i loppen och jag tycker att dagsformen är god. Senast vann hon med krafter kvar i Vaggeryd och jag tror inte att spåret ställer till med problem. Det blir barfota runt om igen och jag tror återigen på en stark insats, säger Peter Untersteiner.
- 3 Global Oasis har utvecklats på sistone och i den senaste starten vann hon på ett bra sätt. Stoet är kvick den första biten och det är inte omöjligt att hon hittar till ledningen igen. Förmodligen blir det skor bak den här gången och det är ett litet minus, säger Ville Karhulahti hos Stig H.
- 4 Blue Star Mythical har varit riktigt rejäl vid segrarna på slutet och det känns som att hon fortsätter att utvecklas åt rätt håll. Möter lite tuffare hästar nu men jag tycker ändå att hon ska räknas på en garderad kupong. Spåret ska inte vara några problem, hon verkar förnuftig. Det blir inga ändringar, säger Håkan K Persson.
- 5 Ariel Tabac ska inte ha några problem med spåret men det är några bra emot så jag ligger lite lågt på förhand. Förhoppningsvis hittar vi ner i banan och kan smyga med. Tjänar hon en slant så är jag nöjd och det blir halvstängt huvudlag och barfota runt om som på slutet, säger Johanna K Karlsson.
- 6 Eloise känns allt bara fint med. Hon har gjort det bra i två sprinterlopp på slutet men är stark så medeldistansen är inga problem. Relativt kvick iväg så vi får prova en bit från start sedan överlåter jag taktiken till Jorma. Jag har varit tvåa ett par gånger på V75 så visst vore det kul med en seger och på hemmaplan dessutom. Inga ändringar, säger Conny H Andersson när vi når honom under de sista semesterdagarna på Cypern.
- 7 Iris Iris har verkligen hittat en fin form för dagen och från det här läget ska det vara bra chans att ta hand om ledningen. Vi släpper inte till vem som helst men det där får Björn avgöra i loppet. Inga ändringar säger Ulf Stenströmer.
- 8 Hankypanky Pagan blev lite ivrig senast och galopperade. Har varit fin dessförinnan och formen ska det inte vara något fel på. Det är inte aktuellt med några ändringar i nuläget och jag tycker att hon ska räknas till den skaran som är med och gör upp om det förutsatt att det löser sig med positionerna, säger Jimmy Jonsson i stallet.
- 9 Thetasteofenergy är inte så tokig, men jag fruktar att det blir väldigt svårt att hämta in tillägg på bra hästar. Knappast mer än en premiechans, säger Tom Erik Solberg.
- 10 What Love Can Do hade varit sjuk inför den senaste starten och jag tycker att hon ska gå framåt ytterligare till den här starten. Hästen känns fin i jobben och det här är ett lopp som vi har siktat på. Hon kan öppna ganska bra och vi tror på en stark insats igen, säger Henrik Södervall.
- 11 Pretty Cowboyland är i bra form och travade ett fint lopp till fjärdeplatsen från tillägg i norska V75 senast. Hon möter tuffa hästar och det primära målet är att tjäna en peng, säger Lars Anvar Kolle.
- 13 Com Ullna var sämre senast på Örebro och det visade sig att hon hade en halsinfektion. En veckas behandling och sedan har hon tränat på som vanligt och känns fin igen. Hon har gått bra efter vila tidigare och jag känner mig inte slagen på förhand. Det blir barfota runt om igen är tanken, säger Fredrik Gränefjord.
- 14 Jolly de Brest känns kanonfin för dagen och hon har gått bra med barfotabalansen på slutet så vi gör inga ändringar. Hon är bäst om hon får spara speeden till slut och jag tycker absolut att man ska strecka henne om man tar ett par stycken i loppet, säger Tommy Dyfverman.
- 15 Thai Goldie är bra i ordning men det är givetvist tufft att stå på dubbla tillägg när det handlar om V75. Jag tror att Magnus har vunnit det här loppet två gånger tidigare med Global Kitten om det kan ha någon betydelse. Vi får smyga med och hoppas att det blir hårt tempo där framme, då går hon bra till slut. Inga ändringar och viss outsiderchans, säger hemmaamatören Berne Gustafsson.

V75-3
- 1 For Pleasure As är snabb den första biten och från det här spåret tror jag att Conrad tänker offensivt. I den senaste starten var han trea i ett lopp som Chelsea Boko vann på Solvalla. Hästen håller mycket god form och den här gången blir det eventuellt barfota runt om, säger lärlingen Markus Waldmuller hos Conrad Lugauer.
- 2 Headhunter blev det alldeles för tufft för senast med en ursinnig öppning. Formen känns fortsatt fin och blir det ett liknande scenario som i Rättvik där vi får spara krutet till slut tycker jag inte att vi är helt borta. Det blir barfota och helstängt precis som vanligt, säger Magnus Jakobsson.
- 3 Rebellion såg fin ut vid segern senast och det verkar som att dagsformen är uppåt. Hästen duger klart bra i klassen och han är gynnad av att springa i sitt eget tempo. Nu är läget passande och det blir barfota runt om med ett stängt huvudlag som senast. Jag tycker att han ska ses med segerchans, säger Emil Magnusson hos Stefan Hultman.
- 6 Working On A Dream håller absolut toppform för dagen och är startsnabb, dock kanske inte tillräckligt för att det ska innebära ledning så viss vingelrisk är det. Motståndet såg rätt tufft ut och jag är nöjd om vi kan vara trea, fyra någonstans och vi gör inga ändringar, säger Stenströmer.
- 7 Sejr Gammelsbäk är i finfin form och har tränat väldigt fint inför det här. Jag hade gärna sett ett bättre spår, men tycker också att det kunde ha varit värre. Hästen är flink från start och jag ser positivt på chanserna. När det gäller de svenska deltagarna är jag inte påläst, men de bästa i den här divisionen är väl inte med? Jag gör inga ändringar, det blir öppet huvudlag och skor runt om, säger Frode Hamre.
- 8 Harvey Tornado kom dessvärre aldrig till i Derbyfinalen senast, men Thomas Uhrberg som körde var nöjd med honom. Hästen verkar fortsatt fin och jag tror återigen på en stark insats. Tyvärr drar utgångsläget ner möjligheterna, säger Erik Holm hos Per Lennartsson.
- 9 Digital Motion kommer till den här starten med stigande form och senast slutade han på andraplats bakom Rebellion. Allt känns okej i träningen och jag räknar med att han gör ett fint lopp på nytt. Det blir barfota runt om på nytt och han står sig fint i klassen, säger lärlingen Marcus M Melander i stallet.
- 11 Mister Pepper har inte startat sedan juni, men tränar väldigt fint. Jag körde snabbt med honom på Momarken förra lördagen. Då travade han 1.15/2 000 meter på flott sätt. Han är klart bäst när han är med där framme direkt så bakspåret är ett stort minus. Vi är kort och gott bortlottade och jag tvivlar på att det ska räcka till seger. Han tävlar med samma utrustning som vanligt, det vill säga aluminiumskor runt om, säger Knut Arne Ödegaard.
- 12 Virvel fick öppna tufft senast och det blev helt enkelt lite för mycket för henne den gången. Hästen känns okej efter det och från det här spåret får vi hoppas på turen. Jag tror dock inte att hon är sämre än någon annan och med klaff kan hon dyka upp på en fin placering. Den här gången kommer hon att tävla med skor runt om, säger Ville Nisonen.

V75-4
- 1 Absolutely Fabulous möter alldeles för bra hästar här. Vi hoppas på en slant, att vinna blir för tufft, säger Olav Mikkelborg.
- 2 Ray Damgård håller fin form och jag var fullt nöjd med honom i den senaste starten. Nu är läget passande och jag hoppas att han dyker upp långt fram. Inga ändringar är aktuella just nu, säger Tomas Malmqvist.
- 3 Premier Kronos har galopperat bort mycket pengar i sin karriär men nu verkar det som att han har stabiliserats och det här tycker jag är vår bästa chans i omgången, om han håller sig till rätt gångart. Han gick en låg 13-tid i ett uttagningslopp till Kungapokalen i maj så det finns bra fart i honom. Inga ändringar, meddelar Preben Sövik i stallet.
- 5 Enjoy Va Bene har jag inte kört förut, men väl sett tävla många gånger. Det handlar om en häst med kapacitet som har formen på topp. Motståndet är hårt, men jag hoppas att han kan duga till att tjäna fina pengar. Att räcka hela vägen till seger blir nog tufft, säger Tom Erik Solberg.
- 6 Yield To None är min bästa chans för dagen. Han svarade för en grym insats på Solvalla och senast vann han trots en galopp. Han är lite knepig och inte helt att lita på men sköter han sig tror jag att han är med och gör upp om det. Ingen balans- eller utrustningsändring, säger Ulf Stenströmer.
- 7 Shiraz J.C. (V75-4) är i mycket fin form. Han har levererat goda lopp under en längre period och var väldigt duktig vid segern senast. Nu står han tufft till med spår sju mot väldigt bra hästar. Jag tror att det blir hårt att vinna, men en fin slant bör finnas inom räckhåll, säger Erland Holm.
- 8 Tagena Run har visat god form en längre tid och jag tror knappast att hon gör bort sig den här gången heller. Tyvärr drar spåret ner möjligheterna rejält och härifrån kommer vi givetvis att behöva mycket tur. Är vi trea-fyra måste jag vara nöjd, säger kusken Kaj Widell.
- 10 Antagonista håller absolut toppform. Läget behöver inte vara helt fel eftersom han kan bli lite pigg om man laddar från start. Jag hoppas och tror på en bra prestation. “Calle” tyckte att han var likvärdig barfota senast så troligtvis åker skorna på den här gången. I övrigt blir det samma utrustning och garderar man tycker jag att han är värd ett streck, säger Fredrik Söderberg.

V75-5
- 1 Daniel Melun har vaknat till liv ordentligt och är snabb ut. Nu är det hårdare motstånd än tidigare och det blir svårt att vinna tror jag. Vi får hoppas att det kan räcka till en fin slant från det här läget och jag gör inga ändringar, säger Henry Nilsson.
- 3 Bar Plombier har verkligen gjort det bra i år och det finns ingenting som tyder på att det skulle vara sämre inför den här starten. Distansen är bara en fördel och han går barfota precis som vanligt. Visst måste jag tro på viss chans även om motståndet är tuffast tänkbara, säger Eric Martinson.
- 4 Jan Cahoot har inte varit som bäst på slutet trots ettorna i raden. Vi har gjort ett foderbyte men nu känns det som att formen är stigande. Han var otroligt stor i nederlaget Årjäng och fungerar han som han ska är det här min bästa chans i loppet. Samma balans och utrustning som tidigare, säger Henry Nilsson.
- 5 Mellby Viking vann på en hög 1.12-tid i den senaste starten hemma på Solvalla. Hästen står sig till och med mycket bra i klassen och jag tycker att han ska räknas tidigt trots att det är tufft emot. Distansen är inga bekymmer och han kan göra grovjobbet på egen hand i loppen, säger Clas-Göran Björkroth hos Timo Nurmos.
- 7 Laurier Dag känns jättefin efter segern senast på Jägersro och även om det är några riktigt tuffa emot den här gången tycker jag att det är vår bästa chans i omgången. Det blir troligtvis ett annat upplägg den här gången än senast och vi selar ut med samma balans och utrustning som tidigare, säger Jimmy Jonsson.
- 8 Broadway Fortuna ska inte ha några problem med spåret och distansen är bara ett plus. Det är några tuffa emot men trea, fyra tycker jag att vi ska kunna vara. Med lite tur kanske ännu längre fram. Det blir samma balans och utrustning den här gången, säger Preben Söviki Kolgjinis stall.
- 9 Elit Håleryd gick helt okej i den senaste starten på Axevalla över tre varv. Vi får försöka att hitta ner i banan och sedan smyga med till en hyfsad placering, säger Peter Untersteiner.
- 10 Val d’Amour hade tyvärr en halsinfektion senast och den starten kan vi glömma. Hästen har fått stå över jobb och jag har bara kört lugnt med honom inför det här. Han är mycket kapabel och jag tycker inte att man ska nonchalera honom helt på förhand, säger Erik Berglöf.
- 11 Pine News kan jag meddela fin form för eftersom hästen satt fast i stort sett hela vägen i sin senaste start på Drammen. Naturligtvis fruktar jag att den svenska konkurrensen är hård, jag har respekt för hästarna där borta. Distansen faller Pine News i smaken och senast hästen tävlade i Sverige visade han klass genom att vinna med tiotalet meter. Körspö har ingen betydelse för honom och han får ses som en outsider, säger Gunnar Austevoll.
- 12 Oozing får svårt att vinna tror jag. Mellby Viking är normalt för tuff. Min häst är stark så distansen är en fördel och formen är god. Senast på Solvalla blev det tyvärr startgalopp men han gick riktigt bra i skymundan trots att han förlorade dryga 30 meter. Inga ändringar, säger Berne Gustafsson.
- 13 Sharpshooter möter också hästar som är för bra för honom. Det är en duktig häst när han tävlar på topp, men att hämta in tillägg på hästar som han normalt sett är sämre än blir för jobbigt, säger Olav Mikkelborg
- 14 Kalle Quivivra har hittat en otrolig form och allt känns precis lika bra som det har gjort på slutet. Jag tror inte att någon springer ifrån honom men motståndet ser riktigt tufft ut den här gången. Vi får hoppas att Tony kan hitta någon vettig rygg och att det blir tempo på tillställningen, då kan allt hända. Men jag är nöjd om det kan räcka till en fin slant. Han tävlar med en uppsättning lättare aluminiumskor som vanligt, säger Per Nordberg.
- 15 Relax Jet är jag inte nöjd med senast, han fungerade inte som bäst. Distansen passar perfekt och hästen trivs med jämnt, hårt tempo. Med tanke på förra insatsen ligger jag lågt med ambitionerna och har en premie som målsättning, säger Lars Anvar Kolle.

V75-6
- 1 Blue Rock håller fin form just nu och från innerspåret kan han öppna snabbt om kusken trycker av honom. Kommer han till ledningen tror jag att han kan springa en 1.11-tid. Vi kör barfota runt om och i en jänkarvagn igen, säger Erik Holm hos Per Lennartsson.
- 2 Hitchcock galopperade senast och kollades upp efter loppet, då det visade sig att hästen var allmänt öm i hela kroppen. Vi har gett honom massage och annan naturlig behandling för att få bukt med problemen. Uppgiften ser hård ut, det blir till att lifta med och hoppas på en peng, säger Frode Hamre.
- 3 You Bet Hornline är kvick iväg men taktiken vågar jag inte uttala mig om. Det finns ett par till som kan öppna raskt. Han vann pliktskyldigt senast och allt känns helt ok efter den starten. Vi siktar på att köra med samma balans som senast, säger Jimmy Jonsson.
- 4 Pactole de l’Iton verkar fin för dagen, men möter för hårda konkurrenter. Det blir till att söka sig ner till sargen och hoppas på pengar, säger Erlend Rennesvik.
- 5 Harry Haythrow verkar fortsatt fin efter den senaste starten och vi valde att gå ut här istället för i Åbys Stora Pris. Han kommer att tävla med samma balans som senast och vi hoppas givetvis att han dyker upp där framme, säger Johnny Johansson.
- 7 Mr X.F.Royal var bra efter en resa utvändigt ledaren senast och bekräftade sin fina form. Vi har åter haft otur i spårlottningen vilket gör uppgiften mycket vanskligare. Det blir som vanligt optimal balans, det vill säga skolöst bak, amerikavagn och can’t see back-rulle på vänster sida. Det är knalltufft emot så kan hästen vara bland de tre-fyra främsta är jag nöjd, säger Lars Anvar Kolle.
- 8 Royal Neo återkommer efter frånvaro och från det här spåret måste jag ligga lågt. Hästen känns okej i träningen, men får svårt att vinna. Det blir barfota fram, säger Jonny Lehrberg.
- 9 Yarrah Boko har jag varit helnöjd med efter skadeuppehållet. Han var duktig i stayerloppet på Jarlsberg och ännu bättre efter tung resa på Sörlandets travpark. Spår i andra ledet bör inte vara så illa. Jag har stor respekt för Friction, men det är klart att jag åker till start med ambitioner, lovar Kai Johansen.
- 10 Friction verkar fortsatt fin efter den senaste starten där han inte var som allra bäst för dagen. Hästen var mycket rejäl näst senast och vi hoppas att han är piggare nu. Med tanke på att han var blek senast måste vi ligga lite lågt den här gången från bakspår. Vi siktar på att köra barfota runt om den här gången också, säger lärlingen Marcus M Melander i stallet.
- 12 Caballion återkommer efter frånvaro och är lugnt jobbad inför den här starten. Vi vill främst se att han fungerar i travet och det är det som är prio ett nu på lördag. Från det här spåret blir det inget offensivt upplägg, säger Fredrik B Larsson.

V75-7
1 Hallsta Lotus blev för het senast, men vi var ändå nöjda med hästens insats. Från innerspåret kommer han inte att kunna hålla upp ledningen, men han borde ändå få ett fint lopp. Hästen höjer sig när han möter bättre hästar och jag tycker att han ska räknas. Det blir barfota runt om igen, säger Jan Ove Olsen hos Persson.
- 3 Raggmunken har tagit sig in i den absolut högsta klassen, men den här gången måste vi ligga ganska lågt med segerchanserna. Den här gången kör Björn Goop honom, men jag har inte bestämt balansen. Motståndet är ruggigt tufft, säger Conny Gustafsson.
- 4 Bork Odin fick en tuff öppning senast och fullföljde strålande. Nu tror jag att vi har toppchans att nå till ledningen men taktiken har jag inte bestämt än så vi får se om vi kör där eller släpper till 8 Tekno Odin. Hur som helst tycker jag att Bork Odin ska ha bra chans att vara med i segerstriden. Han tävlar med sin ordinarie balans, säger Vidar Hop.
- 5 Joker Elden var jag inte nöjd med senast. Det var inget drag i honom. Vi står fint till nu och jag tror att han kommer att skaffa sig en bra position. Jag tror att körspö kan vara ett plus men med tanke på hans senaste prestation är jag nöjd med en bra placering. Jag tror inte att han vinner, säger Lars Anvar Kolle.
- 6 Månprinsen A.M. var jag väldigt nöjd med i SM, jag har aldrig känt hästen så fin. Han sprang och slog med öronen framåt sista biten och hade gott om krafter kvar. Jag tror att det var den snabba repan i 500 meter han gick i loppet innan som förde honom framåt, hästen har aldrig sprungit så fort i sitt liv. Faktum är att han aldrig varit riktigt trött, vare sig i lopp eller träning eftersom jag varit väldigt försiktig med honom. Jag har mixtrat lite med balans och utrustning vilket gett olika resultat. Senast tycker jag att vi hittade rätt så vi fortsätter så. Det finns inget som säger att hästen ska vara sämre den här gången, han gick ett lite tuffare jobb i fredags och ett lättare i måndags, i båda kändes han jättefin, precis där jag vill ha honom. Jag har sett fram emot att få möta Tekno Odin och tycker att hästen är redo, även om det fortfarande finns saker att utveckla, som exempelvis startsnabbheten, vilket gör att jag tror att han kommer att vara som allra bäst först nästa år. Det ska bli roligt att representera Sverige, framförallt när man har en häst som har chans att vinna om det skulle klaffa på vägen, säger Gunnar Melander.
- 7 Hibogubben hade troligtvis vunnit utan galopp i den senaste starten. Jag tycker att formen är god och han gör säkert ett bra lopp igen. Nu möter han många tuffa hästar och det blir givetvis svårt att vinna loppet. Han kommer att tävla barfota runt om igen, säger Bo Landgren.
- 8 Tekno Odin var jag fullt nöjd med på Bjerke i helgen. Han kommer bara att tränas lugnt fram till lördagens lopp. Från spår sju kan det bli en tuff inledning men jag tror att han kommer att göra en ny toppinsats och jag kör ut till start med segerförhoppningar. Jag ändrar inget i utrustningen. Om han gynnas av körspö? Det vill jag inte spekulera i för jag har aldrig haft med körspöet när han har startat i Sverige, säger en optimistisk Öysten Tjomsland.
- 9 Faksen J:r gjorde ett fint lopp senast på Bergsåker. Formen ska vara intakt och från det här spåret får vi hoppas på hård körning hela vägen. Jag tycker att Hallsta Lotus är den bättre chansen, men vid gardering ska han med på kupongen. Den här gången kommer han att tävla med fyra lätta skor och jag tycker inte att det har någon större betydelse, säger kusken Jan Ove Olsen.
- 10 Särpefanten vann Nordiskt Mästerskap efter en strålande insats. Det var synd på spåret den här gången men att 2 Gylden Balder är struken gör det lite enklare för oss. Jag kommer att klistra mig i rygg på Bork Odin från start och hoppas få en bra position. Min häst är så pass bra att jag tycker att han ska streckas tidigt. Han ska tävla utan skor som vanligt, säger Ole Joan Östre.

Kanal 75
crossbow är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-13, 18:18   #40

drakens avatar

Standard

R I P Copiad
Gammal 2013-09-13, 18:23   #41

laxdasens avatar

Standard

R I P BRILANA....men det var före din tid Draken...
Gammal 2013-09-13, 18:28   #42

drakens avatar

Standard

Nja inte riktigt. Är betydligt äldre än vad inläggen ibland tyder på. Skyller allt på alkohol. Är själv alltid oskyldig såklart. Född på 60-talet så inte purfärsk.
Gammal 2013-09-13, 18:32   #43

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Nja inte riktigt. Är betydligt äldre än vad inläggen ibland tyder på. Skyller allt på alkohol. Är själv alltid oskyldig såklart. Född på 60-talet så inte purfärsk.
ja jag vet men trodde inte du mindes brilana....
Gammal 2013-09-13, 18:35   #44

laxdasens avatar

Standard

jag är ju född -69....men började tidigt med trav.... kunde knappt gå när jag började se trav....två india pale ale.... gott!
Gammal 2013-09-13, 18:43   #45

drakens avatar

Standard

Gör jag inte heller. Kommer knappt ihåg Järvsöfaks. Försöker att se framåt istället för bakåt.
Gammal 2013-09-13, 18:47   #46

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Gör jag inte heller. Kommer knappt ihåg Järvsöfaks. Försöker att se framåt istället för bakåt.
det ska man men stammar har oerhörd betydelse... så gäller att ha bra känsla och bra minne vunnit massor i nollopp på det....
Gammal 2013-09-13, 18:55   #47

Helges avatar

Sharp$: 42467
Standard

Citat:
jag är ju född -69....men började tidigt med trav.... kunde knappt gå när jag började se trav....två india pale ale.... gott!
Rena snorisen då Som min lillebror :P

Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-13, 18:57   #48

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Rena snorisen då Som min lillebror :P

Helge lägg upp lite nakenbilder... tröttnat på älgen
Gammal 2013-09-13, 19:07   #49

Helges avatar

Standard

Citat:
Helge lägg upp lite nakenbilder... tröttnat på älgen

OK!

*not*

Snart kommer spermien tillbaka
laxdasen (+20)
Gammal 2013-09-13, 20:06   #50

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 892
Standard

Här kommer troligtvis mitt system imorgon:

V75 1:
A= 11
B= 1,2,3,5,8,9,12
C= 6,7

Alla på systemet & tror att Björn kan få loppet om det blir högt tempo som jag tror ?

V75 2:
8 HANKYPANKY PAGAN (4-6)

Dagens första spik som jag tror kommer ut från invändigt spår & bara vinner med c:a 40Meter ?

V75 3:
B= 1,5
Lås på dessa & antingen vinner Conrad från spets eller om det går för fort sitter bara "Isemannen" & tittar sig omkring på upploppet !!!

V75 4:
A= 9
B= 3,4,10
C= 2,6

Svårt lopp & hoppas dessa hästar räcker & litar på flemming igen som A-häst !!!

V75 5:
A= 7
B= 1,3,4,5,6,8,9,10,12,14
C= 2,11

Alla hästar igen i ett för mig olösligt lopp !!!
Berg kanske till spets direkt ?

V75 6:
B= 3,5 (9-1)

Lås på spetshästen & rygg ledaren nu när berg skall släppa till Peter !!!

V75 7:
8 TEKNO ODIN (6-4)

Dagens andra spik & 4 Bork Odin till spets & släpper bara till sin Norska kamrat & i spets är det S L U T.............

A = 1-3
C = 0-2

3120 Rader (69%) Nerreducerat till 960 = 480:-

GOD TUR IMORGON ALLA SHARPSARE........................
krilla18 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-13, 20:25   #51

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 1631
Standard

Yarrah Boko är stenklar.
robinavellan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-13, 20:28   #52
Banned

Robfri Expertrekar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av krilla18 Visa inlägg
Här kommer troligtvis mitt system imorgon:

V75 1:
A= 11
B= 1,2,3,5,8,9,12
C= 6,7

Alla på systemet & tror att Björn kan få loppet om det blir högt tempo som jag tror ?

V75 2:
8 HANKYPANKY PAGAN (4-6)

Dagens första spik som jag tror kommer ut från invändigt spår & bara vinner med c:a 40Meter ?

V75 3:
B= 1,5
Lås på dessa & antingen vinner Conrad från spets eller om det går för fort sitter bara "Isemannen" & tittar sig omkring på upploppet !!!

V75 4:
A= 9
B= 3,4,10
C= 2,6

Svårt lopp & hoppas dessa hästar räcker & litar på flemming igen som A-häst !!!

V75 5:
A= 7
B= 1,3,4,5,6,8,9,10,12,14
C= 2,11

Alla hästar igen i ett för mig olösligt lopp !!!
Berg kanske till spets direkt ?

V75 6:
B= 3,5 (9-1)

Lås på spetshästen & rygg ledaren nu när berg skall släppa till Peter !!!

V75 7:
8 TEKNO ODIN (6-4)

Dagens andra spik & 4 Bork Odin till spets & släpper bara till sin Norska kamrat & i spets är det S L U T.............

A = 1-3
C = 0-2

3120 Rader (69%) Nerreducerat till 960 = 480:-

GOD TUR IMORGON ALLA SHARPSARE........................
Bergh släppa ???
Gammal 2013-09-13, 20:31   #53

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 4815
Standard

v75 bud

1. afd.: 1-5-6-10
2. afd.: 1-2-3-4-6-7-8
3. afd.: 1-5
4. afd.: 2-3-6-9
5. afd.: 5-6-7
6. afd.: 5-6-9
7. afd.: 8 Tekno Odin
2.016 rækker = 1.008 kroner.
V75-forslag:
Den bedste ugarderede
11. løb: 8 Tekno Odin
– Er bare bedst i feltet.
Mulig udgangshest
6. løb: 8 Hankypanky Pagan
– Har bedst kapacitet her.
V75-fidusen
10. løb: 6 Rocky Winner
– ”Svanen” har før tryllet i gulddivisionen
michel65 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-13, 20:34   #54

Standard

interesant intervju med Flemming Jensen

Den danske championtræner Flemming Jensen har gode odds på forhånd i lørdagens V75-spil på Färjestad. Løbene begynder klokken 12.30.

Med 12 V75-sejre i år har Flemming Jensen taget godt for sig af retterne i den svenske travsports såkaldte elitedivision, og mere kan måske følge lørdag eftermiddag på Färjestad-banen i Karlstad.

”Piano Dilli (7. løb – nr. 5) var meget bedre end sidst end forventet efter pausen, og kommer derfor nu ud i V75. Modstanden er givetvis hårdere i V75, men jeg har alligevel forhåbninger her som hesten var sidst, hvor hun gjorde sit bedste løb hidtil. Tror på sejrschance, mener Flemming Jensen.

”Roxy Hill (8. løb – nr. 4) var jeg optimistisk med sidst, men det blev desværre til galop. Hun er ellers rimelig sikker i travet. Hun har et godt spor, og skal ikke være helt chanceløs. En lille outsider, mener Flemming Jensen.

”Sensei (8. løb – nr. 9) kommer fra start i derbyet, hvor han aldrig kom til i løbet. Han afsluttede stærkt, og har trænet nydeligt efter derbyet. Jeg har en god fornemmelse for ham i det her løb, og tro han er med helt fremme. Ser Sensei som min staldens bedste chance i denne V75-omgang, kommenterer Flemming Jensen.

”Alama Boko (9. løb – nr. 5) udvikler sig hele tiden. Vandt senest V75, og de tre kilometer lørdag er en ubetinget fordel, da hesten er vældig stærk. Han møder dog hårdere modstand end tidligere. Tror på en Top3-placering, men jeg er ikke så optimistisk som i V75-starten forinden, understreger Flemming Jensen
Gammal 2013-09-13, 20:46   #55

Sharp$: 1292
Standard

Tror en del på 9 DIGITAL MOTION imorgon och 9 SENSEI bara rundar packet.
Lookslikeastar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-13, 20:50   #56

laxdasens avatar

Standard

har luskat fram en klar spik.... spets och slut... IRIS IRIS ingen når den.... blir lätt seger.... härligt med en sååå braaa spik!
Gammal 2013-09-13, 20:55   #57

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 892
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Bergh släppa ???
Han skall släppa nu när det är medel & "hålet" är perfekt enl Berg !
krilla18 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-13, 21:01   #58

mijo14s avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1930
Standard

11 (Två strykningar och Adrian som ADHD-kör bäddar för Björn)
2 6 7 8 10
1 (ingen Chelsea Boko eller Digital Ink med direkt)
2 3 6 9
3 5 6 7 10 14
3 5 9
6 (Månprinsen A E...spåret avgjorde valet)

Lycka till!
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-13, 21:01   #59

laxdasens avatar

Standard

Citat:
var har du fått det ifrån?? säger han det sj eller har du drömt det??
Gammal 2013-09-13, 21:06   #60

laxdasens avatar

Standard

Alamo boko och Iris iris blir mina miljondrag i morgon spikas på stort hippo... sen sjöa!
Gammal 2013-09-13, 21:10   #61

Klankes avatar

Standard

Kommer att lira så här imorgon

avd1. 1-2-11
avd2. 2-3-4-8-10-13-14
avd3. 2 Headhunter
avd4. 2-3-6-8-9
avd5. 5-6-12
avd6. 1-6-9-10
avd7. 8 Tekno Odin

kostnad 630 kr

andelarna kostar 50 kr styck, finns några få andelar kvar. Skicka mig pm så bjuder jag in er.

Har nu fått sista infot och vi kör ett rövare till system. avd1. Ska det vara bra chans på tidsmaskinen som ska spåra runt om och ska ha jättechans men skulle Adrian syna kan det kosta och därför stänger vi igen med 2 och 11 som är gynnade. i avd2 känns öppet på förhand. Peter har toppform, Com Ullna och Bo fasigs styrning får agera som skrällar. avd3. Feeling för att Headhunter tar hem det och spikar. Snällare upplägg nu och Magnus swischar förbi hela gänget till slut. avd4 känns också öppet, Tagena Run ska provas med jänkarvagn igen som vid segern i Örebro, avd5 Oozing har jag jagat ett tag 1% nu känns underbart! avd6 Rocky Winner gillar jag och Friction slipper dödens denna gång. Tekno odin obesegrad i Sverige efter 7 försök, toppchans igen. Ett Unikum.....

Senast redigerad av Klanke den 2013-09-14 klockan 13:25.
Gammal 2013-09-13, 21:13   #62

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Klanke Visa inlägg
Kommer att lira så här imorgon

avd1. 1-2-11
avd2. 2-4-8-10-13-14
avd3. 2 Headhunter
avd4. 1-2-3-6-8
avd5. 6-7-12
avd6. 1-3-6-10
avd7. 8 Tekno Odin

kostnad 540 kr

andelarna kostar 50 kr styck, finns några få andelar kvar. Skicka mig pm så bjuder jag in er.

Har nu fått sista infot och vi kör ett rövare till system. avd1. Ska det vara bra chans på tidsmaskinen som ska spåra runt om och ska ha jättechans men skulle Adrian syna kan det kosta och därför stänger vi igen med 2 och 11 som är gynnade. i avd2 känns öppet på förhand. Peter har toppform, Com Ullna och Bo fasigs styrning får agera som skrällar. avd3. Feeling för att Headhunter tar hem det och spikar. Snällare upplägg nu och Magnus swischar förbi hela gänget till slut. avd4 känns också öppet, Tagena Run ska provas med jänkarvagn igen som vid segern i Örebro, avd5 Oozing har jag jagat ett tag 1% nu känns underbart! avd6 Rocky Winner gillar jag och Friction slipper dödens denna gång. Tekno odin obesegrad i Sverige efter 7 försök, toppchans igen. Ett Unikum.....
du glömde klara vinnaren i andra...
Gammal 2013-09-13, 21:31   #63

Trinitys avatar

Reg.datum: jun 2012
Sharp$: 1284
Standard

Citat:
tekno odin är ruskigt illa ute..... blir ingen promenadseger alls... har en helt annan uppfattning om det loppet
Spik på Bork Odin ? endast 11 %
Trinity är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-13, 21:32   #64

laxdasens avatar

Standard

utser årets skämt att alla tror på Laurier dag.... stenklar senast lika chanslös nu..... tala om att folk inte kan bedöma motstånd... den viktigaste egenskap en spelare måste ha... totalt chanslös..
Gammal 2013-09-13, 21:35   #65

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Trinity Visa inlägg
Spik på Bork Odin ? endast 11 %
nej nej fem hästar... 3,4,6,8,10
Gammal 2013-09-13, 21:36   #66
Banned

Robfri Expertrekar

Standard

Citat:
Har väldigt svårt att se bergh släppa om han kan hålla ut harry från start. känns ju också lustigt om alla bet.tjänster spikat bergh med det scenariot. nu tror ja iof bergh håller ut harry, men skulle inte så bli fallet tror ja snarare Untersteiner kan va intresserad av att släppa över full väg
Gammal 2013-09-13, 21:36   #67

Helges avatar

Standard

Citat:
har luskat fram en klar spik.... spets och slut... IRIS IRIS ingen når den.... blir lätt seger.... härligt med en sååå braaa spik!
Alltid trott du och spiken på Travpunkten är samma - där ser man
Klanke (+5)
Gammal 2013-09-13, 21:39   #68

Helges avatar

Standard

Citat:
utser årets skämt att alla tror på Laurier dag.... stenklar senast lika chanslös nu..... tala om att folk inte kan bedöma motstånd... den viktigaste egenskap en spelare måste ha... totalt chanslös..
Den tog vi som spik sist, lite uttjatat och sent nu
Gammal 2013-09-13, 21:51   #69

Sharp$: 2301
Standard

Rebellion och yarrah boko tror jag vinner, spikas. Time machine stark A-häst! Iris Iris är dagens roliga idé!
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-13, 21:56   #70

laxdasens avatar

Standard

laxdasen lyssnar inte på folk han spikar själv... och sjöar obegr!
Gammal 2013-09-13, 21:56   #71

Sharp$: 23
Standard

Spiken/laxdasen är bra.
Björnland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-13, 22:01   #72

Trinitys avatar

Standard

Citat:
nej nej fem hästar... 3,4,6,8,10
Okej, Fast ser att Bork Odin finns med.
Gammal 2013-09-13, 22:11   #73

Sharp$: 5782
Standard

Veckans bästa spikar
Alamo boko och Blue rock
Skrällarna
Avd 1 Jullex Dante
Avd 2 Rybo Fiona
Kocken14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-13, 22:17   #74

drakens avatar

Standard

Hmmm. Vet ej om jag vill ge mig in i kriget mellan analyserande Helge och höftskjutande på fyllan dasen. Hårt på en fredagskväll men väger kraftigt över till typ oj det tog slut på bleck i datorn
Gammal 2013-09-13, 22:21   #75

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Hmmm. Vet ej om jag vill ge mig in i kriget mellan analyserande Helge och höftskjutande på fyllan dasen. Hårt på en fredagskväll men väger kraftigt över till typ oj det tog slut på bleck i datorn
helt nykter du måste ha belägg för dina uttalanden.... annars ingen substans....dricker aldrig innan v7 renlevnadsmänniska....två ale sen ramlösa och arkiv
Gammal 2013-09-13, 22:22   #76

Standard

fan fan fan vad svårt, får gråa hår ännu fler =(
Gammal 2013-09-13, 22:24   #77

Standard

ska spika "For Pleasure As" iaf
börjar luta mot spik på "You Talking To Me" och "Bork Odin" slutar kanske på annat sätt
Gammal 2013-09-13, 22:27   #78

drakens avatar

Standard

Haha. såklart att du är. Var en vild chansning. Ber såklart obegränsat om ursäkt om jag råkade förolämpa dig För en otippat onykterhet som alla ser som en belöning efter en hård arbetsvecka. Sorry. Bara jag som är kraftigt homosexuell.
Hmm. Ibland är det fel att vara född med en stor käft
Går det inte att radera skitet man skriver ibland vafan

Senast redigerad av draken den 2013-09-13 klockan 22:37. Anledning: Vafan
Gammal 2013-09-13, 22:32   #79

Standard

Antagonista borde väl rankas upp efter kuskbytet, höll på att missa "s" et i kuskbytet. tur man är uppmärksam =)
Gammal 2013-09-13, 22:43   #80

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Haha. såklart att du är. Var en vild chansning. Ber såklart obegränsat om ursäkt om jag råkade förolämpa dig För en otippat onykterhet som alla ser som en belöning efter en hård arbetsvecka. Sorry. Bara jag som är kraftigt homosexuell.
Hmm. Ibland är det fel att vara född med en stor käft
Går det inte att radera skitet man skriver ibland vafan
haha... ta det lugnt draken alla vill vi åt spriten... utan den orkar men ej jobba oavsett omman jobbar med trav 100% eller har ett tråkigt jobb....vill jobba med travet heltid... kör sista säsongen på vanligt jobb sen blir det trav för hela slanten....
Gammal 2013-09-13, 23:32   #81
robust
Guest

Sharp$:
Standard

Jag ska spika Global Oasis, Headhunter och Ray Damgård.
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-14, 00:10   #82

Standard

Låter väldigt bra på For Pleasure As. Håller den spets tror jag loppet är över, men är inte säker på ifall den gör det.
Gammal 2013-09-14, 00:11   #83

Pilkasts avatar

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Snacka om bra spik i första - Time Machine, start till mål - vem skulle kunna ta en längd på denne i starten? Tänk också på att Färjestad har en av landets självspringande banor vid fint väder och vigör på banunderlaget... Går lätt en 10.tid i morgon...

Sjöa, sjöa ta mig faan...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-14, 00:22   #84

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Cabballion laddas möjligtvis från start och får överta efter 500 körda - ingen häst framför och bara att dyngköra framåt... Det är ju dock aktionen till slut och Eriks form som är stora ???

Tror därmed och som sagt att hästar med knepig aktion och galopplystna får det lätt i morgon då det kommer bli grymma tider igen - banan är i kanonskick!!! Spetshästarna kommer regera i morgon, sanna mina ord!

Gammal 2013-09-14, 00:47   #85

OtaBengas avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1154
Standard

Får bli så här denna vecka!
Ram:
Avd.1: Ua 1 G 2-3-5-6-8-9-11-12
Avd.2: Ua 8 G 1-2-3-4-6-7-10-12-14-15
Avd.3: 1 FOR PLEASURE AS
Avd.4: Ub 3 G 2-4-6-9
Avd.5: X 3-5-14 Y 6-7-10
Avd.6: 5-11
Avd.7: Ub 8 G 4-6

4 Kuponger

1
1-2-3-4-6-7-10-12-14-15
1
3
3-5-14
5-11
4-6-8

1
1-2-3-4-6-7-10-12-14-15
1
2-4-6-9
6-7-10
5-11
8

1-2-3-5-6-8-9-11-12
8
1
3
6-7-10
5-11
4-6-8

1-2-3-5-6-8-9-11-12
8
1
2-4-6-9
3-5-14
5-11
8

798 Rader...
OtaBenga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-14, 08:14   #86

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2617
Standard

Med fart på loppet kan Nr 12 Jullex Dante vara vinnaren i V75 1. I andra avdelningen har 4 Blue Star Mythical varit överlägsen på slutet. Trots hårdare motstånd nu kan den mycket väl ta tredje raka. Lycka till idag!
Nedomansky är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-14, 08:18   #87

Sharp$: 2617
Standard

Fjärde raka skall det vara...
Nedomansky är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-14, 08:31   #88

putte64s avatar

Sharp$: 8444

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Yarrah Boko gick i princip dött lopp med Hitchcock senast.
60 % mot 2 % nu.
Omgångens konstigaste favorit.
Gammal 2013-09-14, 08:55   #89

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Yarrah Boko gick i princip dött lopp med Hitchcock senast.
60 % mot 2 % nu.
Omgångens konstigaste favorit.
kan man tycka men alla fattar ju att trond satt den i ordning... 40 m bättre nu + jänkarvagn.....
Gammal 2013-09-14, 08:58   #90

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 784
Standard

Facit

Avd Ordinarie hästar
1 1, 2, 5, 6, 12
2 7 Iris Iris
3 1, 3
4 6 Yield to None
5 6 Alamo Boko*
6 3, 5, 9, 11, 12
7 3, 6, 8, 10

Vadet gäller startnummer

200 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 100,00 kr
barkman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-14, 09:02   #91

laxdasens avatar

Standard

kan någon förklara för mig hur man tänker om man tror Laurier dag räcker mot dessa hästar?? Ser den som den mest chanslösa häst som startat på v7 och som flera spelbolag tror på....helt sjukt att folk inte har bättre bedömning av motstånd....den får var nöjd om den får pengar idag....
Gammal 2013-09-14, 09:16   #92

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Den tog vi som spik sist, lite uttjatat och sent nu
Tack för info på twitter ....du är urstark!
Gammal 2013-09-14, 09:24   #93

Standard

Citat:
kan någon förklara för mig hur man tänker om man tror Laurier dag räcker mot dessa hästar?? Ser den som den mest chanslösa häst som startat på v7 och som flera spelbolag tror på....helt sjukt att folk inte har bättre bedömning av motstånd....den får var nöjd om den får pengar idag....
Vi säger att 5 och 6 hoppar bort sig, tar du bort "Laurier" på 3 hästar då ?
Gammal 2013-09-14, 09:27   #94

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ASteffEA Visa inlägg
Vi säger att 5 och 6 hoppar bort sig, tar du bort "Laurier" på 3 hästar då ?
Då har den viss chans men ej stor.... flemming kommer leka....menar bara att den är ruskigt överskattad idag.....laurier var lika klar sist som chanslös nu....vi får se!
Gammal 2013-09-14, 09:28   #95

Viroids avatar

Standard

Citat:
Man tänker sig att den körs framåt och sitter i spets efter 4-500m. Att gå utanpå ledaren betyder c:a 10m längre väg att springa per varv eller c:a 0,7 bättre kilometertid. (Själv hoppas jag på en vild duell i täten, trötta ben på upploppet, då kommer Kalle Quivivra hinnar fram. Det vore bra för systemet idag).
Gammal 2013-09-14, 09:30   #96

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Man tänker sig att den körs framåt och sitter i spets efter 4-500m. Att gå utanpå ledaren betyder c:a 10m längre väg att springa per varv eller c:a 0,7 bättre kilometertid. (Själv hoppas jag på en vild duell i täten, trötta ben på upploppet, då kommer Kalle Quivivra hinnar fram. Det vore bra för systemet idag).
Jag tror och hoppas på "Kalle" med men är ju en kantboll
Gammal 2013-09-14, 09:36   #97

Standard

Har bestämt mig för att fega o spika "Tekno Odin" till slut.

Slog Bork Odin i dennes näst senaste start Målfoto :

https://www.rikstoto.no/Resultater/M...R&raceNumber=9

hoppas på liknande scenario nu =)
Gammal 2013-09-14, 10:17   #98

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 24
Standard

Antagonista

Citat:
Ursprungligen postat av ASteffEA Visa inlägg
Antagonista borde väl rankas upp efter kuskbytet, höll på att missa "s" et i kuskbytet. tur man är uppmärksam =)
Jag tror inte att kuskbytet betyder något, men hästen verkar trivas på Färjestad. Premier Kronos är dock förstahästen i loppet. Den visade fin form vid vinsten senast.
Keke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-14, 10:17   #99

Kyodais avatar

Sharp$: 5228
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robust Visa inlägg
Jag ska spika Global Oasis, Headhunter och Ray Damgård.
2 RAY DAMGÅRD intressant med skåningen. Ett av vinnarspelen idag till odds 15.00

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Kyodai är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-14, 10:24   #100

Sharp$: 24
Standard

Citat:
kan någon förklara för mig hur man tänker om man tror Laurier dag räcker mot dessa hästar??...
Tror inte så mycket på den heller. Min förstahäst i loppet är, med tanke på ev. galopp för Mellby V., Val D´Amour. Fin styrka, hemmabana och Berglöf ++
Keke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-14, 10:25   #101

Helges avatar

Standard

Citat:
Tack för info på twitter ....du är urstark!

haha, vad du kör med Stenströmer där just nu
Gammal 2013-09-14, 10:27   #102

Sharp$: 2500
Standard

Enkelt litet system idag....

Registrerat spel

Datum: Lördag 2013-09-14
Bana: Färjestad
Spelform: V75, omg. 45

Avd Ordinarie hästar
1 1, 6, 11
2 7 Iris Iris
3 1, 2
4 6 Yield to None
5 5, 6
6 3, 6, 9, 10, 11
7 6, 8, 9

Vadet gäller startnummer

180 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 90,00 kr

Kvittonummer: 4Dxxxxxxxxxxxxxxxxxx
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-14, 10:32   #103

Standard

v75 system

V75

V75 Bane
14.09.2013

V75-1: 1,2,5,6,11,12
V75-2: 6,7,8,10
V75-3: 1,3,5
V75-4: 9
V75-5: 5,6,7,10,14
V75-6: 1,3,5,9,12
V75-7: 8

Beløb pr. række:
Antal rækker:
TOTAL:

0,50 kr.

1800
900 kr.

Udbydes af Danske Lotteri Spil A/S
Gammal 2013-09-14, 10:43   #104

drakens avatar

Standard

Hanky Panky möter bara skit idag. Men hoppas på trafikproblem. Bedövaren heter Jolly de Brest.
Time Machine är snabb ut. Även om innerspåret inte är det allra bästa och han snubblade över i galopp senast så tror jag att han vinner.Går en låg 11 idag.
Gammal 2013-09-14, 10:43   #105

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

1,3,5 laddar
Står Caballion på benen slår den Yarrah Boko 10 ggr av 10
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-14, 10:49   #106

Standard

Lite video länkar :

"Winners Corner" längst upp till höger
http://www.atgvision.com/

Björn Goops tankar
http://www.atgplay.se/#/video/20130913-v75farjestad

Vass eller Kass
http://www.atgplay.se/#/video/201309...rkass-v75-14-9
Gammal 2013-09-14, 10:49   #107

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Tips från Kai Johansen (Yarrah Boko)
https://www.rikstoto.no/Nyheter-og-t...ar-ambisjoner/
Gammal 2013-09-14, 10:52   #108

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Norska Ronden
https://www.rikstoto.no/Nyheter-og-t...V75-Farjestad/
Gammal 2013-09-14, 10:54   #109

Kyodais avatar

Sharp$: 5228
Standard

Jupp - idag skall vi sjöa vilt med dasse klara och sixpack multistrongisar (dock ej 65% bärs..)

Hoppas slippa alltför många kallsupar bara...

Fast roplem i tredje om rebellion orkar eller conrad tar't - vill helst spika där fast får bli
fyra på v5:an då

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Kyodai är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-14, 11:05   #110

laxdasens avatar

Standard

Citat:

haha, vad du kör med Stenströmer där just nu
ja jag berättar för honom saker han själv ej vet tränare har aldrig förstått sig på chanser....
Gammal 2013-09-14, 11:18   #111

Sharp$: 6036
Standard

Citat:
1,3,5 laddar
Står Caballion på benen slår den Yarrah Boko 10 ggr av 10
he he. vilket skämt. yarah är en klass bättre än caballion
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-14, 11:21   #112

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
Caballion har visat att den saknar kapacitet...... fått bra lopp iskall till slut.... den är slut.
Gammal 2013-09-14, 11:30   #113

laxdasens avatar

Standard

Listas Rafiki är sjukt lite streckad.....mkt tidig idag...
Gammal 2013-09-14, 11:36   #114

Standard

Citat:
Listas Rafiki är sjukt lite streckad.....mkt tidig idag...
ja mkt speedig om den får rätt lopp
Gammal 2013-09-14, 11:37   #115

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Time Machine och For Pleasure As mina spikar idag - spets och slut på båda...!

Lycka till, alla!

Gammal 2013-09-14, 11:39   #116

laxdasens avatar

Standard

Den de flesta sågar idg är yarrah.... känslan är att alla hoppas den ska vara dålig.. tror den är riktigt i ordning.....trond kan sätta dem i ordning... räknar med en kanoninats
Gammal 2013-09-14, 11:40   #117

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Val DÁmour sitter i spets efter 300 körda - kan bli svårfångad om några av favoriterna galopperar bort sig - rysare...

Gammal 2013-09-14, 11:43   #118

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:
Den de flesta sågar idg är yarrah.... känslan är att alla hoppas den ska vara dålig.. tror den är riktigt i ordning.....trond kan sätta dem i ordning... räknar med en kanoninats

Bakspår på en hypersnabb Färsjestadbana är INTE bra - särskilt inte i Guld där positionerna oftast avgör... Hitcock, hur snabb är denne ut - har för mig att denne är ganska seg från start, eller? Skall i alla fall inte laddas och då kan Yarrah snabbt hamna bland de sista och är då nästan rökt... Två hästar strukna ser jag nu - det underlättar ju stort för bakspåren, dock...

Lycka till, i alla fall!

Senast redigerad av Pilkast den 2013-09-14 klockan 12:00.
Gammal 2013-09-14, 11:47   #119

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 6
Standard

AVD 1: 1,5,11
AVD 2: 8,4,1,10,7,13
AVD 3: 1,5,7,2,11
AVD 4: 3,9,6,2
AVD 5: 6,5,14
AVD 6: 9,1
AVD 7: 8 Tekno Odin

går in ?
sportspel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-14, 11:48   #120

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
Caballion har gått 9,2 på kort och 11,5 på medel.
Det kommer Yarrah Boko aldrig vara i närheten av.
Caballion har tyvärr hoppat bort flera miljoner, men han har skyhög kapacitet.
Och YB var inte ens bra senast, slog Hitchkock med 1 cm.
YB lär väl vara bättre nu, men blir det kört som jag tror... i stenhårt tempo.... blir Caballion livsfarlig.
Gammal 2013-09-14, 11:50   #121

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Undrar om inte Adielsson bryter sin trend ikväll och vinner med Maximmillan i första... Hur länge sedan var det han vann nu...?

Åker ut till Färjestad och sjöar snart - sitter och grundar med en rom och cola nu - nam nam så här på förmiddagen...

Gammal 2013-09-14, 11:57   #122

Standard

Blev såhär till slut :

1 - A=1,11 C=3,8,9,12

2 - A=6 C=4,7,8,15

3 - For Pleasure As

4 - B=3 C=6,9,10

5 - A=14 C=5,6,7,10

6 - B=1 C=5

7 - Tekno Odin

Minst 1 A och 1 B

Ser rätt tråkig ut raden, får hoppas på "Kalle" och "Eloise"

Lycka till med era system !

Senast redigerad av ASteffEA den 2013-09-14 klockan 11:58.
Gammal 2013-09-14, 12:04   #123

Trinitys avatar

Standard

1: 1
2: 3,4,6,7,8,10
3: 1,2,3,5,7,9,10
4: 2,3,6,9
5: 5
6: 3
7: 8

God tur och Lycka till!
Gammal 2013-09-14, 12:37   #124

laxdasens avatar

Standard

macahan loss på v4 har aldrig sett något liknande....
Gammal 2013-09-14, 12:40   #125

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 4151
Standard

Registrerat spel

Avd Ordinarie hästar
1 1, 8
2 1, 4, 7, 8, 10, 14
3 1, 2, 3, 9
4 9 Sensei*
5 5, 6, 12, 14
6 1, 3, 5, 9
7 8 Tekno Odin*

Vadet gäller startnummer

768 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 384,00 kr

Kvittonummer:

Hoppas på vinst
ajvide är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-14, 12:46   #126

Helges avatar

Standard

Citat:
macahan loss på v4 har aldrig sett något liknande....
Ja, den tog jag några bilder på senast på Valla för att studera teckningen närmare, unikt.

http://piclair.com/data/bzjpi.jpg

http://piclair.com/data/mhp9c.jpg
Gammal 2013-09-14, 12:50   #127

TOBYTYKEs avatar

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 9519
Standard

60 Lopp utan vinst tyckte jag de sa nu för Adielsson..
TOBYTYKE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-14, 12:50   #128

laxdasens avatar

Standard

Erik A började med att vara chanslös till 2.10....ja inte stärktes självförtroendet inte....
Gammal 2013-09-14, 12:58   #129

drakens avatar

Standard

Caballion med Erik A låter som ett riktigt segersuget team,eller inte. Ingen av de orkar vinna längre..
Jag blir black endå så jag gör ett litet skitsystem. Inte vunnit en krona på streckspel sedan Stockholm brann. JO Just ja. Satte en V75 -10 tack vare Caballion. Lekstuga från spets. Vi tog slut samtidigt.
laxdasen (+5)
Gammal 2013-09-14, 13:01   #130

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 1347
Standard

Citat:
Caballion har gått 9,2 på kort och 11,5 på medel.
Det kommer Yarrah Boko aldrig vara i närheten av.
Caballion har tyvärr hoppat bort flera miljoner, men han har skyhög kapacitet.
Och YB var inte ens bra senast, slog Hitchkock med 1 cm.
YB lär väl vara bättre nu, men blir det kört som jag tror... i stenhårt tempo.... blir Caballion livsfarlig.
Visst har Cabballion skyhög kapacitet men att en häst som inte har vunnit ett vanligt guldlopp på v75 än ska gå ut och vinna från tolftespår på en snabb bana? Om man jämför Yarrah med Caballion så kan man säga att båda är förbannat bra stayers men att Yarrah har det bättre löphuvudet av de två. Och nu när det är 2140A så tror jag faktiskt att Yarrah är någon klass bättre, men detta är tills Caballion får allt att fungera och det verkar kunna dröja...
Rulf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-14, 13:05   #131

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 6564

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Vinnarraden:

Registrerat spel

Avd Ordinarie hästar
1 3 Rite on Win
2 8 Hankypanky Pagan
3 1, 2, 3
4 3, 6, 9
5 5, 6, 7, 10
6 1 Blue Rock
7 6, 8

Vadet gäller startnummer

72 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 36,00 kr
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-14, 13:05   #132

Sharp$: 5782
Standard

Glöm inte en sak på v75.. att det
alltid är storkuskarna eller tränarna som skräller när det smäller.
Inte ofta Westholm eller Lugauer är favoriter , ngn som vet hur ofta de infriar favoritskapet?
Kolla Svanstedts hästar idag inte streckade överhuvudtaget...
Björn Goops körningar oxå väldigt lite streckade.... agerar ju skrällkusk väldigt ofta.

Bästa spiken Alamo Boko tror jag är stenklar

Spik på den och ta med Åkes kusar, Björns uppsittningar så får det bli idag
Lycka till
laxdasen (+15)
Kocken14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-14, 13:09   #133

TOBYTYKEs avatar

Standard

Blir ingen ledning för Time Machine de första 300 meterna. Innerspåret är inte helt lätt att svara upp. Adrian kan ta sin andra V75 vinst med samma ekipage är förhoppningen
Gammal 2013-09-14, 13:10   #134

drakens avatar

Standard

Björn och Färjestad brukar vara en bra komb.
Gammal 2013-09-14, 13:13   #135

Viroids avatar

Standard

Citat:
Erik A började med att vara chanslös till 2.10....ja inte stärktes självförtroendet inte....
Nej, men man kan inte klaga på den styrningen, och inte den i V4-2 heller. utmärkta positioner i fältet, men kör man hästar som inte räcker till vinner man inte ofta.
Gammal 2013-09-14, 13:26   #136

Sharp$: 20
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TOBYTYKE Visa inlägg
60 Lopp utan vinst tyckte jag de sa nu för Adielsson..
Och så skräller han i V75-1 med Kimono Pearl
dzeno är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-14, 13:26   #137

Klankes avatar

Standard

Headhunter är stenklar i avd3 bara sjöa obeg....
TOBYTYKE (+1)
Gammal 2013-09-14, 13:35   #138

Standard

1 9 SEARCH LAUNCHER
2 8 HANKYPANKY PAGAN
3 2 HEADHUNTER
4 3, 9
5 3, 5, 6, 7, 10
6 5, 10
7 1, 3, 4, 6, 8
100 RADER x 1 x 0,50 KR
Totalt: 50,00 k

Chans bongen
Gammal 2013-09-14, 13:39   #139

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Klanke Visa inlägg
Headhunter är stenklar i avd3 bara sjöa obeg....
vinner headhunter är jag borta på precis allt så den vinner nog
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-14, 13:44   #140

drakens avatar

Standard

Samma här. Inte med den på 5. Kan vara obegränsat korkat. Såklart är den helt överlägsen
Gammal 2013-09-14, 13:45   #141

TOBYTYKEs avatar

Standard

Harry ska köras till ledning idag säger Peter. Hm tror inte på den...ju..
Gammal 2013-09-14, 13:45   #142

laxdasens avatar

Standard

Kliver in på STCC Faksa.. ser stenklar ut... ruskigt snabb..... 500 vinnare
Gammal 2013-09-14, 13:48   #143

Sharp$: 4126

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Mycket snack från den mannen. Inte första gången han målar upp hästen. Känns som lite självförsvar.
Hästen är ju bra så visst finns förutsättningarna.

Snuskigt smyg snack från B.Goop om Rite on win. De räknar helt klart att den tar ledningen från ettan.
Den har jag ej på 5 häst

Bortglömd idag är ju Sarpefanten om det blir körning. Och det lär det bli.

Spiken idag från mig är alltid övervärderade Flemming.

Sensei
Stall 4 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-14, 13:51   #144

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Kliver in på STCC Faksa.. ser stenklar ut... ruskigt snabb..... 500 vinnare
kan säga att det var den värsta bortstyrning jag sett på länge... såg ni hästen..... ruskigt bett i steget..... sjuk styrning han kunde gå ut efter 100 m men nej nej... sanslöst....vinner med 100 nästa gång ... ska leta efter den till varje pris och ösa in lax då!
Gammal 2013-09-14, 13:56   #145

HuBBaBuBBas avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 1750
Standard

Tack för allas tips och kommentarer
Mitt lilla bidrag:

Registrerat spel

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 1, 6, 9 (11, 3)
2 2, 7, 8, 10, 15 (6, 13)
3 1, 3, 10 (7, 5)
4 9 Sensei* (3, 6)
5 5, 14 (7, 6)
6 9, 12 (3, 5)
7 8 Tekno Odin* (6, 4)

Vadet gäller startnummer

180 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 90,00 kr

Kvittonummer: A344 2500 xxxx xxxx
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-14, 14:03   #146

Helges avatar

Standard

Hallsta Lotus struken nu, för misstänkt kolik.. :(
Gammal 2013-09-14, 14:05   #147

laxdasens avatar

Standard

Citat:
ja dagens mest chanslösa blev struken......ingenhade med den om man kan trav....
Gammal 2013-09-14, 14:08   #148

Helges avatar

Standard

Citat:
ja dagens mest chanslösa blev struken......ingenhade med den om man kan trav....

Är du helt slut? MYCKET tråkigt och Gylden Balder misstänkte dom samma med i början/var värre ändå. Jag håller alla tummar för snabbt tillfrisknande.
Gammal 2013-09-14, 14:11   #149

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Är du helt slut? MYCKET tråkigt och Gylden Balder misstänkte dom samma med i början/var värre ändå. Jag håller alla tummar för snabbt tillfrisknande.
det gör jag med så klart men hallsta var helt chanslös på förhand.....räcker inte längre mot dessa hästar har 5 hästar ej med den....
Gammal 2013-09-14, 14:12   #150

Viroids avatar

Standard

Citat:
Aj då, hoppas det går bra.

Men det betyder att Tekno Odin nu har spår 6 istället för 8, vilket man skall ha i åtanke vid streckandet.
Gammal 2013-09-14, 14:13   #151

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 1035
Standard

Ändrade till spik i sista nu när även Hallsta kliver av, lättare väg till ledningen.
Registrerat spel

1 1, 3, 5, 9, 11, 12 (6)
2 3, 7, 8, 10 (14)
3 1, 2, 3, 5, 10 (9)
4 3 Premier Kronos
5 5, 6, 7 (14)
6 1, 3, 5, 9, 10
7 8 Tekno Odin*

Vadet gäller startnummer

1 800 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 900,00 kr

Kvittonummer:
pesven är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-14, 14:14   #152

laxdasens avatar

Standard

8700 satsade på v7.... hoppas något av tre system går in....
Gammal 2013-09-14, 14:18   #153

laxdasens avatar

Standard

Ett av systemen.

1,3,6,8
1,2,3,6,7,8,10,14
1,3,5,7,10
9
6
1,3,5,6,9,10,12
3,4,6,8,10
Gammal 2013-09-14, 14:19   #154

Sprites avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 8434
Standard

Blev riktigt spännande förra lördagen när jag återgick till ABC-system med extra utdelningsreducering så vi kör igen. Dagens system blir

5 October Kronos
A 8 B 1 6 C 7 10
A - B 1 3 5 C 2 7 9 10 12
A 9 B 2 6 C 1 4 5 10
A 5 B 7
A 5 B 10 12 C 1 11
8 Tekno Odin

1-2 A
1-2 B
1-2 C

Minst 63 000 kr på 7 rätt ger 599 rader
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-14, 14:21   #155

Standard

En sån här + en större Jokersystem blir det
Färjestad Omg 45,
2013-09-14
Ordinarie Reserver
V75-1) 1, 2, 3, 5, 6, 8, 11, 12 (9, 7)
V75-2) 4 (8, 6)
V75-3) 1, 2, 3, 7 (5, 8)
V75-4) 9 (3, 6)
V75-5) 5, 6, 7, 9, 10 (3, 14)
V75-6) 9 (10, 5)
V75-7) 4, 6, 8 (9, 10)
480 rader x 1 x 0,50 kr = 240,00 kr

2013 TSN: 8322 xxxx xxxx 8905
Vadet är registrerat.

Lycka till allihopa
Gammal 2013-09-14, 14:23   #156

AbbeAces avatar

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 524
Standard

Kör ett litet eget spel idag,,God tur alla
Registrerat spel

Avd Ordinarie hästar
1 1, 2, 3, 5
2 3, 6, 8
3 1, 2, 3, 5, 9, 10
4 3, 9
5 5 Mellby Viking
6 5 Harry Haythrow
7 6, 8

Vadet gäller startnummer

288 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 144,00 kr

Kvittonummer: A78A AAAA AAAA AAAA
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-14, 14:25   #157

johanls avatar

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 696
Standard

mitt system

Börjar med två spikar ryker man kan man se Sveriges bästa lag Brynäs If.
Avd 1. 1
2. 8
3. 1, 3, 5, 7, 10
4. 2, 3, 4, 5, 6, 9
5. 5, 7, 10
6. 1, 3, 5, 9, 10, 11
7. 4 , 6, 8
Lycka till med spelen och Forza Brynäs
elwiz (+10), ASteffEA (+20)
johanl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-14, 14:28   #158

TOBYTYKEs avatar

Standard

Ett av två system.

Registrerat spel

1 5 October Kronos (1)
2 1, 4, 6, 7, 8, 10, 13, 14, 15
3 1, 2, 3, 8, 10
4 3, 6, 9
5 5, 7, 10, 14
6 1, 9
7 8 Tekno Odin*

Vadet gäller startnummer

1 080 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 540,00 kr

Kvittonummer: CD0E 2340 6232
Gammal 2013-09-14, 14:29   #159

linfres avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 5751
Standard

Fegisrad idag

Registrerat spel

1, 3, 5, 11
4, 7, 8, 10
1, 3, 5, 7, 10
3, 6, 9
3, 5, 6, 7
9 Yarrah Boko*
8 Tekno Odin*

Totalt: 480,00 kr
Gammal 2013-09-14, 14:29   #160

Standard

1 1, 2, 5, 9, 11, 12
2 3, 4, 6, 7, 8, 10
3 1, 2, 3, 5, 7
4 9 SENSEI* (DK)
5 5, 6
6 5 HARRY HAYTHROW
7 3, 4, 6, 8, 10

Lycka till alla
Gammal 2013-09-14, 14:33   #161

TOBYTYKEs avatar

Standard

Citat:
Blir ingen ledning för Time Machine de första 300 meterna. Innerspåret är inte helt lätt att svara upp. Adrian kan ta sin andra V75 vinst med samma ekipage är förhoppningen
1 lax vinnare och plats samt spik. Äntligen går det åt rätt håll.
laxdasen (+10)
Gammal 2013-09-14, 14:33   #162

laxdasens avatar

Standard

grattis BLACK COBRA all heder till dig! och till TOBYTYKE!
Gammal 2013-09-14, 14:33   #163

Sprites avatar

Standard

Så lätt och så skönt att börja med en spik som inte ens var favorit! Sämst kusk som släpper ut enda motbudet Rite On Win på upploppet men hästen var för bra så inte ens Adrian kunde förlora

Citat:
grattis BLACK COBRA all heder till dig! och till TOBYTYKE!
Tack ska du ha. Men hade ju ingen motivering denna lördag till spikarna, så förtjänar inte så jättemycket credd

Senast redigerad av Sprite den 2013-09-14 klockan 14:35.
Gammal 2013-09-14, 14:36   #164

Helges avatar

Standard

Redén varnade för Färjestads bana överlag tidigare idag och nu innan start skrev han detta.

"Daniel Redén ‏@StallZet 8m
Bergh's intervju om banan,väldigt lös som den varit på slutet.Time Machine stor häst som kan vara i fara från innerspår?#funderingar "
Gammal 2013-09-14, 14:39   #165

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg
Så lätt och så skönt att börja med en spik som inte ens var favorit! Sämst kusk som släpper ut enda motbudet Rite On Win på upploppet men hästen var för bra så inte ens Adrian kunde förlora

Tack ska du ha. Men hade ju ingen motivering denna lördag till spikarna, så förtjänar inte så jättemycket credd
motivering är bra... riktiga vinnare är bättre! har jag alltid sagt..... och det är så självklart som AMEN i kyrkan
Gammal 2013-09-14, 14:39   #166

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Nu måste gubben helt enkelt pensionera sig
Gammal 2013-09-14, 14:56   #167

laxdasens avatar

Standard

bergh lekte..... bra eller dåligt för mig..... ja vem vet
Gammal 2013-09-14, 14:58   #168

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Håkan k persson visade igen att han är Sveriges absolut sämsta kusk
Hur kan folk strecka honom?
Gammal 2013-09-14, 14:58   #169

Sharp$: 2306
Standard

Haha, Håkan K Persson, vilken idiot, svara dödens med en nära nog iskall skithäst mot favoriten när den kommer och kunde avlöst.... Inte särskilt förvånande att han ståtar med en segerprocent som pendlar mellan 5 o 6...
tomtom2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-14, 14:59   #170

Helges avatar

Standard

Citat:
bergh lekte..... bra eller dåligt för mig..... ja vem vet
Trodde det var Iris Iris för hela slanten för dig :P
Gammal 2013-09-14, 14:59   #171

laxdasens avatar

Standard

vinner piano dilli nästa ser det bra ut....annars halvdåligt...dubblade iris iris med hanky panky var feg......men det var ju tur...
Gammal 2013-09-14, 14:59   #172

Sprites avatar

Standard

Klantigt av Goop att köra på hjulen på ledaren, hade varit intressant i rygg ledaren annars efter förra starten då den spurtade sylvasst och nu hade vänsterhänte Goop upp.

Nu vill jag ha B och C häst!
Gammal 2013-09-14, 15:00   #173

Steffe1988s avatar

Sharp$: 1367

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Får hoppas på NR 1 FOR PLEASURE AS i nästa så ser det bra ut =).
Steffe1988 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-14, 15:01   #174

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Håkan k persson visade igen att han är Sveriges absolut sämsta kusk
Hur kan folk strecka honom?
jag hade inte med honom på 8 hästar jag vet hur usel han är....
Gammal 2013-09-14, 15:05   #175

drakens avatar

Standard

Kommer se bra ut för mig i dag efter de 4 första sedan går det kraftigt utför. Dundrat på i början och avslutar med 3 spikar. Inte helt sensationellt så börjar det homoenkelt. Fan att man alltid orkar göra fel.
hanscrispi (+1)

Senast redigerad av draken den 2013-09-14 klockan 15:11.
Gammal 2013-09-14, 15:10   #176

Reg.datum: apr 2013
Sharp$: 399
Standard

dyrer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-14, 15:19   #177

Sprites avatar

Standard

Sådärja! Bra Goopen, där reparerade du för galoppen på Iris Iris

Nu vill vi ha en B-häst också så vi har en av alla!
Gammal 2013-09-14, 15:19   #178

clarunds avatar

Sharp$: 437
Standard

Citat:
Blev riktigt spännande förra lördagen när jag återgick till ABC-system med extra utdelningsreducering så vi kör igen. Dagens system blir

5 October Kronos
A 8 B 1 6 C 7 10
A - B 1 3 5 C 2 7 9 10 12
A 9 B 2 6 C 1 4 5 10
A 5 B 7
A 5 B 10 12 C 1 11
8 Tekno Odin

1-2 A
1-2 B
1-2 C

Minst 63 000 kr på 7 rätt ger 599 rader

So far so good, ser bra ut, sista måste vara bästa spiken.

63k i prognos... spännande

GL !
BlackCobra (+10)
clarund är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-14, 15:22   #179

laxdasens avatar

Standard

borta på v7 tyvärr spikade 10 på v5 så hoppas på det....
Gammal 2013-09-14, 15:30   #180

Sprites avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av clarund Visa inlägg
So far so good, ser bra ut, sista måste vara bästa spiken.

63k i prognos... spännande

GL !
Tack så mycket!

Leder nog "chanslösa"-tävlingen med, då en favorit vunnit och jag har tippat två favoriter och en andrahandare som ej vunnit

Långt kvar och just nu tycker man att det är lite tråkigt att man reducerade på utdelningen, men 300 kr känns lagom så det var det som satte utdelningsgränsen.
Gammal 2013-09-14, 15:34   #181

TOBYTYKEs avatar

Standard

Prisa gudarna. Piano dilli blev diskad och min Headhunter kom in på plats.
Gammal 2013-09-14, 15:36   #182

Standard

DD

1,3,5,9,12
8
x 100
Gammal 2013-09-14, 15:36   #183

Sprites avatar

Standard

Citat:
Prisa gudarna. Piano dilli blev diskad och min Headhunter kom in på plats.
Gick Headhunter såpass bra idag alltså? Trodde han skulle vara helt förstörd efter förra starten...
Gammal 2013-09-14, 15:37   #184

drakens avatar

Standard

Är en av de dryga 40 tusen som är kvar men det börjar se obegränsat tunt ut redan. Bedrövligt
Gammal 2013-09-14, 15:44   #185

Sprites avatar

Standard

Haha pga det låga värdet har jag en enda rad kvar...

Laurier dag - David Sisu - Tekno Odin

Hade missat att jag valde Headhunter som chanslös istället för favoriten men borde ligga bra till nu med favoriten som gjorde bort sig. Kvarvarande chanslösa som ni inte behöver spela är:

Alamo Boko - Yarra Boko - Månprinsen

Senast redigerad av Sprite den 2013-09-14 klockan 15:46.
Gammal 2013-09-14, 15:45   #186

Helges avatar

Standard

Citat:
ja jag berättar för honom saker han själv ej vet tränare har aldrig förstått sig på chanser....
*fniss*

Ja, koll var just vad han hade.

Gammal 2013-09-14, 15:52   #187

laxdasens avatar

Standard

5000 vinnare på Alamo boko.... får bära eller brista....tror den är helt klar....jobba flemming!
Gammal 2013-09-14, 15:53   #188

Sprites avatar

Standard

Hur kan Laurier dag stå i 5 ggr? Är väl i princip spetsgaranti efter 500m och knallformen finns!

Hoppas bara Kalle Quivivra tar plats som han "alltid" gör. Har spelat till 5.50 på Expekt och nu ger ATG 1.80-3.00 i platsodds
Gammal 2013-09-14, 15:54   #189

drakens avatar

Standard

Inte heller fått de resultat jag vill ha.Sitter med Alamo Boko,Blue Rock och tekno Odin.
Inte ens spännande. Såklart chanslös och inte ger det pengar som duger heller. Bara att stänga av och åka ut med båten i stället.
Gammal 2013-09-14, 15:55   #190

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Hur kan Laurier dag stå i 5 ggr? Är väl i princip spetsgaranti efter 500m och knallformen finns!

Hoppas bara Kalle Quivivra tar plats som han "alltid" gör. Har spelat till 5.50 på Expekt och nu ger ATG 1.80-3.00 i platsodds
Laurier dag har jag utsett till den mest överspelade någonsin totalt chanslös... räcker. ej alls.....så vi är inte överens vi får se vem som har rättt
Gammal 2013-09-14, 15:57   #191

Sprites avatar

Standard

Citat:
Laurier dag har jag utsett till den mest överspelade någonsin totalt chanslös... räcker. ej alls.....så vi är inte överens vi får se vem som har rättt
Laurier Dag vs Alamo Boko. BlackCobra vs Laxdasen. Årets tungviktsmöte alla kategorier

Vill du sätta 100 sharps om vem som är först i mål av dem? Skriv innan start eller så ger du 100 sharps så får du 200 tillbaka om du vinner
Helge (+100)
Gammal 2013-09-14, 16:00   #192

Sprites avatar

Standard

Tiden ute
laxdasen (+100)
Gammal 2013-09-14, 16:04   #193

laxdasens avatar

Standard

ja ibland har man fel...så är det... men räknade inte med galopp på flemming.....grattis till alla som är med.....borta på allt.....men jag vet att egna ideer lönar sig i längden.....ska hata den resten av livet i varje start spelar 9-4 på DD 2000. ska räta mig....

Senast redigerad av laxdasen den 2013-09-14 klockan 16:06.
Gammal 2013-09-14, 16:05   #194

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 1634
Standard

Laurier Dag var helt ensam på banan idag! 5 av 5 =)
BlackCobra (+2)
jazboy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-14, 16:06   #195

Helges avatar

Standard

Citat:
Tiden ute
Grattis! Du får 100 Sharps av mig
Jag trodde inte på L idag efter rapporten om skada och avstått jobb.
Gammal 2013-09-14, 16:18   #196

Sprites avatar

Standard

Haha tack grabbar! Skönt att stämningen är så jävla god här på V75-lördagarna igen

Bättre att vi jobbar in varandra som vi gjort senaste veckorna än att diskutera argsint!

Nu åker dock jag. David Sisu var en rejäl kantboll som kan spurta men kan aldrig tro han räcker från det läget mot dessa hästar
Gammal 2013-09-14, 16:18   #197

Sharp$: 2414
Standard

DD

3-3
Djingis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-14, 16:26   #198

laxdasens avatar

Standard

allasågade yarrah.... vann med hundra.... lekstuga..... jobba nu vidar hop då blir et laxar på DD!!!!! spets och slut!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!! 33 gånger om spets och slut... 66 lax tillbaka då jobbar!

Senast redigerad av laxdasen den 2013-09-14 klockan 16:27.
Gammal 2013-09-14, 16:28   #199

Sprites avatar

Standard

Nu ska alla vinna tillbaka förlusterna så det är väl bara spela Tekno Odin på spelvärdet?
Gammal 2013-09-14, 16:29   #200

Migges avatar

Sharp$: 1
Standard

Citat:
allasågade yarrah.... vann med hundra.... lekstuga.....
Vann med hundra???

Läge för glasögon till Laxen...
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-14, 16:30   #201

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Vann med hundra???

Läge för glasögon till Laxen...
lekte... 100 innebär inte 100 m.... innebär klar...
Gammal 2013-09-14, 16:46   #202

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 3770
Standard

jackpot

jackpot på 5 rätt om tekno vinner eller?
jeanpier007 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-14, 16:52   #203

laxdasens avatar

Standard

uppvisning.... bara inse
Gammal 2013-09-14, 16:52   #204

TOBYTYKEs avatar

Standard

7 rätt och V5. Pengar är pengar. Utdelningen kan man inte påverka
sandro (+5), hanscrispi (+2), laxdasen (+5), dzeno (+5), BlackCobra (+2)
Gammal 2013-09-14, 17:00   #205

Sharp$: 488
Standard

Citat:
7 rätt och V5. Pengar är pengar. Utdelningen kan man inte påverka
Du fortsätter hålla kanon form kungen

Medans dasen har sämre form än Adielsson , gå emot dom båda ett par dagar kan vara lönsamt (snuskigt dyrt för honom idag).

Gillar dock personer som står på sig och tror på sina spel till 110% oavsett vad andra säger, det vänder ska du se dasen och travtråden behöver någon färgklick som får folk att skratta!
sandro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-14, 17:01   #206

Sharp$: 885
Standard

Grattis alla som vann å skål på er... min efterhandare, tro vad ni vill:

Registrerat spel

Avd Ordinarie hästar
1 5 October Kronos
2 8 Hankypanky Pagan
3 1, 2, 3, 7, 10
4 6 Yield to None
5 6, 7
6 9 Yarrah Boko*
7 1, 3, 4, 6, 8

Vadet gäller startnummer

50 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 25,00 kr

Kvittonummer:
niveon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-14, 17:04   #207

linfres avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 5751
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av linfre Visa inlägg
Fegisrad idag

Registrerat spel

1, 3, 5, 11
4, 7, 8, 10
1, 3, 5, 7, 10
3, 6, 9
3, 5, 6, 7
9 Yarrah Boko*
8 Tekno Odin*

Totalt: 480,00 kr
Oavsett utdelning så får man vara nöjd med 7:an idag. Var längesen sist. Och 7671:- in är inte helt fyskam. Grattis till alla som vann idag

Nu går vi in på ölen istället
Gammal 2013-09-14, 17:35   #208

drakens avatar

Standard

Gått på öl hela dagen och så klart inte 7 rätt. Det visste alla från början. Fick ett gäng med skit 5 or. Kan ha sprattlat in någon 6a på något system. Totalt ointressant. För kåt på dasen. Var klar hela veckan men blev övertalad att spika Alamo. Skäms brutalt såklart. Kraftigt homosexuell och påverkad i dag också hahaha. Gör inget. Har knappt spelat men kul att delta.
Gammal 2013-09-14, 17:40   #209

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av linfre Visa inlägg
Oavsett utdelning så får man vara nöjd med 7:an idag. Var längesen sist. Och 7671:- in är inte helt fyskam. Grattis till alla som vann idag

Nu går vi in på ölen istället
Grattis
Gammal 2013-09-14, 17:43   #210

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av niveon Visa inlägg
Grattis alla som vann å skål på er... min efterhandare, tro vad ni vill:

Registrerat spel

Avd Ordinarie hästar
1 5 October Kronos
2 8 Hankypanky Pagan
3 1, 2, 3, 7, 10
4 6 Yield to None
5 6, 7
6 9 Yarrah Boko*
7 1, 3, 4, 6, 8

Vadet gäller startnummer

50 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 25,00 kr

Kvittonummer:
Grattis
niveon (+5), OtaBenga (+5)
Gammal 2013-09-14, 17:50   #211

Helges avatar

Standard

Citat:
Gått på öl hela dagen och så klart inte 7 rätt. Det visste alla från början. Fick ett gäng med skit 5 or. Kan ha sprattlat in någon 6a på något system. Totalt ointressant. För kåt på dasen. Var klar hela veckan men blev övertalad att spika Alamo. Skäms brutalt såklart. Kraftigt homosexuell och påverkad i dag också hahaha. Gör inget. Har knappt spelat men kul att delta.
*fniss*

Ska ni gifta er?

Gammal 2013-09-14, 17:57   #212

Sprites avatar

Standard

Snyggt ni som satte sjuan idag. Tyvärr gjorde jag två misstag när jag var för girig med utdelningen och inte alls trodde på Yarrah Boko men jag kommer tillbaka. Fattar inte varför jag inte läste mer vad ni skrev linfre och tobytyke. Har stor respekt för era och NiklasJs spel då ni ofta har många rätt. Nästa helg ser ni dock inte mig då jag ska nolla de nya studenterna
Gammal 2013-09-14, 18:51   #213

Helges avatar

Standard

Vad skönt!

"Tessa Anlér ‏@Tessa_A76 3m
Lotus mår bättre och är på väg hem! Tacksam, och lättad. Jösses vilken pärs. #HallstaLotus #hjälte"
Gammal 2013-09-14, 18:53   #214

laxdasens avatar

Standard

jag är inte här för att få folk att skratta... jo delvis men inte bara.... jag har massa bra ideer men inte alltid det slår in... men jag tror på mig själv alltid gjort och det ligger jag 360000 plus på i år....känns rätt ok ändå....men sticker man ut hakan får man skit också... så är det alltid...
Gammal 2013-09-14, 18:56   #215

Helges avatar

Standard

Citat:
jag är inte här för att få folk att skratta... jo delvis men inte bara.... jag har massa bra ideer men inte alltid det slår in... men jag tror på mig själv alltid gjort och det ligger jag 360000 plus på i år....känns rätt ok ändå....men sticker man ut hakan får man skit också... så är det alltid...

Klart du inte är det!

Ska du till Sundbyholm på tisdag då?
Gammal 2013-09-14, 18:57   #216

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Klart du inte är det!

Ska du till Sundbyholm på tisdag då?
nej tyvärr... för mkt jobb och annat.... hinner med för lite trav just nu....tyvärr....ska sluta jobba så man hinner med travet till 100 enda chansen att sjöa varje dag....hatar jobb... tar för mkt tid.

Senast redigerad av laxdasen den 2013-09-14 klockan 18:59.
Gammal 2013-09-14, 19:03   #217

Helges avatar

Standard

Citat:
nej tyvärr... för mkt jobb och annat.... hinner med för lite trav just nu....tyvärr....ska sluta jobba så man hinner med travet till 100 enda chansen att sjöa varje dag....hatar jobb... tar för mkt tid.
Ja, så är det - man hinner inte med allt trav och får välja noga sina omgångar.

Ja, då får vi ses någon annan gång
Gammal 2013-09-14, 19:11   #218

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Citat:
Bra ide
Jobb bara saabbar
Gammal 2013-09-14, 19:29   #219

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 1422
Standard

Laxen?

Citat:
Hur menade du när du sa TeknoOdin illa ute? Tyckte det verkligen såg ut som en promenad seger!
TravRenen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-14, 19:41   #220

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TravRenen Visa inlägg
Hur menade du när du sa TeknoOdin illa ute? Tyckte det verkligen såg ut som en promenad seger!
nej jag tyckte inte det på förhand. Och jag tycker inte det om listan kommer ut igen..... men jag försöker analysera och se om det finns en chans att fälla...visst jag hade helt fel... men lika komiskt varje gång när folk skriver i efterhand... då är det lätt... då har jag också sju rätt på en enkelrad.... gäller att skriva innan....mkt mer imponerande om du skriver det innan.....då blir jag imponerad....efter noll imponerad.
Gammal 2013-09-15, 02:42   #221

Sharp$: 1292
Standard

Grattis vänner.
Ångrar ej V7...

Registrerat spel

Avd Ordinarie hästar
1 1, 5
2 6, 7, 8, 10
3 1, 3, 5, 7, 9, 10
4 6, 9
5 7 Laurier Dag
6 1, 9, 10
7 8 Tekno Odin*

Vadet gäller startnummer

288 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 144,00 kr

Kvittonummer: 2904 4260 XXXX XXXX

Utbetalt: 7 449,00 kr
Lookslikeastar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-15, 09:55   #222

Sharp$: 1353
Standard

Skrattretande att läsa alla "besserwisser" inlägg efter att loppen gått. Långt ifrån alltid man har rätt i sina analyser, men bara att man gjort en analys tyder ju på att man kan tänka själv. Och inte apar efter, för att sedan skylla sina förluster på andra. Och spy galla på folk till höger och vänster.

Sen alla dessa inlagda spelbongar i efterhand, vad är tanken med det?
Är det ett tafatt försök att vinna lite respekt ? Blir ju bara komiskt.
Är mot alla inlägg av spelbongar/spelförslag utan analyser för övrigt.
Alla kan ha tur och pricka vinnare nu och då, men i mitt tycke är det totalt ointressant att lägga ett spel utan tanke bakom.
Migge (+1)
Mrmatteoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-15, 10:02   #223

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mrmatteoo Visa inlägg
Skrattretande att läsa alla "besserwisser" inlägg efter att loppen gått. Långt ifrån alltid man har rätt i sina analyser, men bara att man gjort en analys tyder ju på att man kan tänka själv. Och inte apar efter, för att sedan skylla sina förluster på andra. Och spy galla på folk till höger och vänster.

Sen alla dessa inlagda spelbongar i efterhand, vad är tanken med det?
Är det ett tafatt försök att vinna lite respekt ? Blir ju bara komiskt.
Är mot alla inlägg av spelbongar/spelförslag utan analyser för övrigt.
Alla kan ha tur och pricka vinnare nu och då, men i mitt tycke är det totalt ointressant att lägga ett spel utan tanke bakom.

Jag skulle önska två separata trådar, en för enbart inlämnade spel (streckspel - ja allt inlämnat man vill redovisa) och en egen tråd för bara travsnack i övrigt.
Mrmatteoo (+20), Migge (+1), Viroid (+5)
Gammal 2013-09-15, 10:13   #224

Sharp$: 1353
Standard

Helt inne på din linje Helge.
Mrmatteoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td