Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-12-24, 14:02   #1
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 907
Sharp$: 488
Standard

Travet fortsätter i Tv4 och ny travkanal kommer under 2014


http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle18075038.ab

Inte sett om någon har skapat en tråd om det här än men många saker i den här artikeln har det snackats friskt om i dom flesta travtrådarna dagligen här inne så kom med Era åsikter om det hela.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Personligen tycker jag inte att det spelar någon roll om travet är kvar i 4.an eller inte, det har ingen betydelse om det visas i svt eller tv4 tex då det hela för min del handlar om upplevelsen och hur sändningen görs dom få gångerna man inte ser det på atg-live och sitter framför tv.n ist.

Senaste månaderna har sändningarna på tv4 rasat rejält när det kommer till travet, totalt ointressanta gäster i studion då det är direkt på tv4 sport och så kallade experter som inte har något vettigt att tillföra... det ska pratas om storlek på skorna eller vilka jeans man helst köper ända fram tills bilen börjar rulla ist för att visa provstarter direkt i tv.n och uppdatera spelarna lite.


Sedan kan man ju fråga sig varför i helvete travet går i tv4 sport direkt och inte på tv4 där det ska göras plats på lördagar för någon 5 veckor gammal repris av idol eller 3 avsnitt av halv 8 hos mig repriser, dom få gånger vinnare V75 visas på utsatt tid utan att flyttas i tv4 så snabbspolas loppen och dom avslöjar i princip vinnaren innan loppet startar genom att ha med tränare eller kusk som veckans profil och då vet man att den kusken vinner något lopp.

Något positivt då av hela den här cirkusen? Ja det verkar som att vi kommer få något som heter TV12 där det ska läggas bra mycket mer energi på loppen som det verkar, provstarter,värmningar,intervjuer och BRA travtips med vettiga analyser och ingen random gäst i studion som spottar ut sig tvillingar till varje lopp 10 sekunder innan start.

TV12 kommer vara grunden där VARJE V75 omgång kommer sändas direkt,V86 kommer äntligen börja sändas på utsatt tid i direktsändning igen så kanske folk får upp intresse för det streckspelet som atg en tid ist har valt att gömma för hela svenska folket genom att plocka bort det från tv sändningar mm, står även att vinnare V64.a och vissa V65 omgångar kommer sändas i kanalen men det framgår inte om dom streckspelen kommer sändas direkt eller inte vilket jag hoppas att dom kommer göra.

Anton Sandholt försvinner och har fått ett jobb som inte har med trav att göra och jag gissar att laxdasen studsar upp och ned av lycka samtidigt som glädjetårarna sprutar ut

En sak som jag inte riktigt gillade heller är att det kommer vara någon form av programserie i den här kanalen som följer veterinärer, visst det kan vara kul att följa men hade varit bra mycket mer intressant om dom ist hade gjort programserier om tränare och kuskar så folk som inte har fått upp ögonen för sporten kan få en vettig chans att göra det.

Läst att viasat kommer köra igång en travkanal också där det ska vara trav hela tiden så slutsatsen tycker jag är med beröm godkänt för oss som är intresserade.

Återstår att se vilka dessa experter blir som kommer jobba i TV12 senare.

Blev jävligt långt skrivet av mig men jag och fler med mig har väntat länge på att vissa av dessa ändringarna ska komma så det känns ganska bra tycker jag.

Tankar om det hela?

God jul och god fortsättning till Er alla, må spelgudarna vara med Er under 2014!
__________________
Travstatistiken sjöar cash hos V75 Pensionskassan:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Champinj0nen (+1), simb chaplin 1 (+2), jocklon (+5)

Senast redigerad av sandro den 2013-12-24 klockan 14:07.
sandro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-25, 11:47   #2
Banned
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 651
Sharp$: 335

WinterIsHere
Stats: 87 - 185 - 5
ROI: 88.82%
Vinstprocent: 31.99%

Standard

Citat:
Under 2014 kommer Kanal 75 försöka hitta nya profiler till tv-sändningarna.

– Vi har en bra talangfabrik i ATG Live, det är en bra träning i live-miljö. En del av dem kanske vi kan plocka in, men i vissa fall kan det handla om att plocka en person utifrån. Vi måste hela tiden röra om i grytan så det känns spännande och fräscht.
Nu fattar man varför det är så jävla uselt på ATG Live. Varför man alltid stänger av ljudet. För det är någon jävla talangfabrik där vilken sopa som helst tydligen får vara med. En av de absolut mest korkade kommentarer jag läst. Och det här ska vi betala för? Suck!

Va är det för jävla sopa som håller på att snacka nu? Vill man ha lite skoj är det ju bara att sätta på ATG Live med ljud. Men känns lite som när man står och tittar på apor på Skansen. Det blir liksom äckligt på något sätt.

Att de inte ens fattar att banreferenterna oftast är bättre än pajaserna i Live är ju pinsamt. Speciellt när det är trav från Danmark. Det blir lite som att försöka referea en aktionskammare när det budas ut saker! Det funkar inte eftersom den som sköter det från början är klart bäst till det!

Jag blir fan bara tiltad av att höra idioterna på ATG Live. Samtidigt missar man för helvete loppen ofta när man inte hör något.

Kan inte någon ringa han som snackar nu och säga till att han får julledigt! Lyssnar ju hellre på vem fan som helst. Någon som inte sitter och ordbajsar hela jävla tiden. GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAH!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1), Pilkast (+1)
RazshVollril är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-25, 14:03   #3
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Det kokas soppa på en spik. Tv4 Sport går i graven och ersätts med Tv12. Man tänker köra en tretimmarssändning på fredagseftermiddagar från Solvalla med lopp av uppsamlingskaraktär. Hugaligen för att försöka göra något TV-mässigt intressant av det. Jag tror de flesta TV-tittarna föredrar repriser av bröderna Cartwright och Lilla huset på prärien, framför det.

V86 har någon fått för sig att det skall sändas 18:30 - 20:30 på onsdagar. Jag konstaterar att de flesta som har barn kommer hoppa över det, eftersom man skjutsar till idrottsträning, äter kvällsmat, läser läxor med barnen eller ser till att de kommer i säng. Det finns en massa människor som knappt hinner hem från jobbet om man skall ha så tidig start. Hade nog hoppats på första start runt 20:15 och sista i mål runt 22.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-25, 14:17   #4
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2400
Standard

Min gissning är att man inte vill krocka med CL-sändningarna.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-25, 15:23   #5
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Min gissning är att man inte vill krocka med CL-sändningarna.
Jag har hört det också, men hur många onsdagar per år är det CL-sändningar, och vad betyder dem för omsättningen på travet?
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-25, 16:03   #6
Banned
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 651
Sharp$: 335

WinterIsHere
Stats: 87 - 185 - 5
ROI: 88.82%
Vinstprocent: 31.99%

Standard

Ska man satsa på travsändingar i TV kan man ju inte välja att visa några uppsamlingsheat på fredagar från Solvalla som Viroid säger. Det är ju som att visa korpen när det gäller fotboll. Det blir närmast sörjande och laxdasen som kommer följa det där bara :>

Nej, bra lopp med bra upplägg är vad som krävs ifall man ska kunna ta det där med travsändingar på allvar. Kanske hade det blivit bättre om han Niclas Andersson hade fått sparken. Flera här som säger det åtminstone!
RazshVollril är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-25, 18:18   #7
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 670
Sharp$: 2639
Standard

Det bästa om travet försvunnit från TV4 hade varit att vi sluppit den dryga, självgoda, uppblåsta och totalt överskattade Jessica Almenäs. Nu lär det inte vara nån risk för att vi blir av med henne inom överskådlig framtid, i synnerhet inte eftersom hennes exsambo Johan Edlund är exekutiv producent på TV4 för dom flesta travsändningarna.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+3)
tomtom2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-25, 18:22   #8
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3629
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tomtom2 Visa inlägg
Det bästa om travet försvunnit från TV4 hade varit att vi sluppit den dryga, självgoda, uppblåsta och totalt överskattade Jessica Almenäs. Nu lär det inte vara nån risk för att vi blir av med henne inom överskådlig framtid, i synnerhet inte eftersom hennes exsambo Johan Edlund är exekutiv producent på TV4 för dom flesta travsändningarna.
Lika illa med Raffe som med sin solbränna troligtvis endast är med för att locka några kvinnliga tittare till kamelracen...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+1)
Migge är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-25, 20:06   #9
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 34
Sharp$: 40
Standard

Tvärtom


Både Jessica och Raffe gör ett mycket bra jobb, liksom dom andra som sköter travsändningarna.
Benga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-25, 20:15   #10
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Det bästa hade varit en renodlad kanal med trav, dygnet runt... Sverige i första hand, sedan Frankrike, USA, Tyskland, Norge och sedan Danmark, Italien och Finland.

När inga lopp köres fullmatat med spännande och djuplodande reportage från alla länders trav, även blåbärsnationer - alltid kul att se på hur andra länder sliter medan vi i Europa har en frodande och suverän travsport - kanske kunde ge de gnällande travtränarna och kuskarna i Sverige lite perspektiv på tillvaron...

Självklart skall de gå att välja vilken tävlingsarena man vill följa - detta kan ju inte vara något problem då de finns kameror på alla travbanor som dagen bjuder.

Finns så otroligt mycket man skulle kunna göra OM man bara frågade och vågade gå på vad gemene travspelare tycker och tänker... Inga djävla skrivbordsprodukter, här inte...!
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5), Viroid (+5)
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-25, 21:25   #11
Banned
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 651
Sharp$: 335

WinterIsHere
Stats: 87 - 185 - 5
ROI: 88.82%
Vinstprocent: 31.99%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Benga Visa inlägg
Både Jessica och Raffe gör ett mycket bra jobb, liksom dom andra som sköter travsändningarna.
Tv-sändingarna är ju åtinstone bättre än ATG Live men tror man kunde utvecklat det hela flera nivåer med lite visioner. Men som någon annan ovan skrev känns det för mycekt inavel och sådant som styr vem som får vara med i gänget. Nu ser jag det dock inte så ofta på tv.
RazshVollril är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 09:35   #12
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Det bästa hade varit en renodlad kanal med trav, dygnet runt... Sverige i första hand, sedan Frankrike, USA, Tyskland, Norge och sedan Danmark, Italien och Finland.

När inga lopp köres fullmatat med spännande och djuplodande reportage från alla länders trav, även blåbärsnationer - alltid kul att se på hur andra länder sliter medan vi i Europa har en frodande och suverän travsport - kanske kunde ge de gnällande travtränarna och kuskarna i Sverige lite perspektiv på tillvaron...

Självklart skall de gå att välja vilken tävlingsarena man vill följa - detta kan ju inte vara något problem då de finns kameror på alla travbanor som dagen bjuder.

Finns så otroligt mycket man skulle kunna göra OM man bara frågade och vågade gå på vad gemene travspelare tycker och tänker... Inga djävla skrivbordsprodukter, här inte...!
Det körs en hel del trav/passgång i Australien och Nya Zeeland som tidsmässigt hamnar 7,5 - 12 timmar före oss. Morgon/förmiddagstrav med andra ord, eller på nätterna när de kör dagtrav på helgerna.

Även USA/Kanada tävlar ju rätt friskt och ger trav på nätterna när de kör kvällstrav.

Ser vi till hela världen så avgörs det mer än 100 sulkylopp varje dag i genomsnitt.

Spel dygnet runt är därför ingen utopi. Att åka runt och göra reportage överallt tror jag är för dyrt, men visst skulle man kunna klippa ihop ett program på 30min över det viktigaste som hänt i dag på svenska travbanor. Visa loppet och segerintervjun räcker rätt långt, och springer man runt på stallbacken kan man ju komplettera med intervjuer om "boxnytt" och liknande. Det behöver inte vara så svårt.

På samma sätt kan man säkert få till ett internationellt program med vad som har hänt under dygnet. En svensk speaker som förklarar lite vad vi ser till loppbilder från hela världen räcker en bit för att få intresset att vakna.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 09:45   #13
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Framför allt vore det bra om man satsar lite mer på Vincennes sändningarna.
Här pratar vi världstrav varje dag, men i stället visas bygdetrav från Danmark med fälten fulla av smörgåspålägg.


Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Det bästa hade varit en renodlad kanal med trav, dygnet runt... Sverige i första hand, sedan Frankrike, USA, Tyskland, Norge och sedan Danmark, Italien och Finland.

När inga lopp köres fullmatat med spännande och djuplodande reportage från alla länders trav, även blåbärsnationer - alltid kul att se på hur andra länder sliter medan vi i Europa har en frodande och suverän travsport - kanske kunde ge de gnällande travtränarna och kuskarna i Sverige lite perspektiv på tillvaron...

Självklart skall de gå att välja vilken tävlingsarena man vill följa - detta kan ju inte vara något problem då de finns kameror på alla travbanor som dagen bjuder.

Finns så otroligt mycket man skulle kunna göra OM man bara frågade och vågade gå på vad gemene travspelare tycker och tänker... Inga djävla skrivbordsprodukter, här inte...!
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td