|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#61 |
|
Guest
|
Det håller jag inte med om... I min butik består Harry Boy kanske för 10% av totala omsättningen på hästar. Är grym på göra/sälja andelar.
Senast redigerad av robust den 2014-03-06 klockan 11:05. |
|
|
|
#62 |
|
Banned
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213Robfri Expertrekar Stats: 72 - 87 - 1 ROI: 115.50% Vinstprocent: 45.28% |
Ok, ja döden för de gamla hederliga spelbutikerna lär ju bli när/om atg uttökar tillsammanssajten så man kan styra bolagspel även på v86 & v64 via nätet.
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
Guest
|
Inte så länge vi är bättre på att göra andelsspel än andra på tillsammans. Allt är inte heller synligt för kunderna. Värsta sortens kunder är de som kommer in och kopierar bara utan att betala. Därför gör man förbokade andelar. Den andra sorten är skitsnackarna, ger bara en massa vilseledande vinnare åt alla andra kunder som sen aldrig vinner.
|
|
|
|
#64 | |
|
Citat:
Väldigt många ombud är dessutom kompletta återförsäljare av spel. Där kan kunden köpa en andel i ett V75-system, en Lotto-kupong med joker, två trisslotter och en bingolott. De drar mycket spel till varandra genom att finnas på samma ställe. Ändå tappar ombuden spel undan för undan. Kupongavgifterna hjälper till, men också dyra butikslokaler och ökade personalkostnader som gör att ombud stänger igen, främst på mindre orter.
|
|
|
|
#65 |
|
Den 12:e Februari, för exakt en månad sedan, omsatte Solvalla med V86 och 11 lopp med vinnare/plats/tvilling 33,66Mkr. Man hade inte TV-sändning och inget Xpress-tempo.
Idag, den 12 Mars omsatte Solvalla och Bergsåker tillsammans 33,04 Mkr. Man har i förhållande till Solvalla lagt till 5 lopp, man spelar Trio i alla lopp och man har lagt till en V65. V86 sänds direkt i TV och man har annonserat rätt friskt. Ändå backar spelet med drygt 0,6Mkr. Effekten av det här kan bli en rejäl kyss för travet med nya sparpaket innan året är slut. Den här veckan var det ju ingen fotboll att skylla på, ändå backade spelet med över 3Mkr sedan förra veckan. Det är dags att tänka om och inse att +30Mkr i omsättning på Solvalla är bra en onsdag när Jägersro och Åby på tisdagar och torsdagar brukar ligga 15Mkr lägre. Det är svårt att krama ut mer mitt i veckan.
|
|
|
|
#66 |
|
Ja nu är travet illa ute.
![]() Själva konceptet med V86 var väl ändå ett hafsverk som stressades fram för att försöka vända trenden. Men har kniven väl börjat falla är det svårt att fånga den i luften. Nu när det gått upp för fler än den innersta kretsen att stora degbitar hamnar i Afrika och andra obskyra ställen som aldrig sett en travhäst är det inte konstigt att folk ruttnar.
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
|
|
|
|
|
#67 |
|
Björn Goop twittrade att V86 kan stramas åt på en och samma bana.
Till min förvåning - även att ALLA värmningar kan klaras av innan spelstopp på en och samma bana. Kanske nästa steg? OM det är viktigt det går fortare, som allt annat i samhället. Norge klarar av V75 mycket snabbare än vi, nästa steg? (vet inte vad jag tycker men som spelare guld om man får se värmningar och balanser INNAN spelstopp på ALLA lopp) |
|
|
|
|
|
|
#68 |
|
Ja, jag tror också att det går att köra valfritt V-spel i expressfart på en bana om man vill. Kanske inte med 11 minuter mellan varje lopp, men 15 minuter. Ropa ut segraren, låt denne segerdefilera förbi läktaren och ta intervjun och bilderna borta vid stallbacksutfarten (det är förmodligen mer folk där än på läktaren i alla fall).
Klarar man 15 minuter mellan loppen så tar det c:a 1timme och 20 minuter att avverka en V64, och en V86 går på under 2 timmar. Jag gillar högre tempo, men det här förbannade hattandet mellan banorna, resultat och intervjuer som släpar och spelformer man inte hinner med att kika på innan loppet går iväg gör det till ett par timmars stress istället för avkoppling.
|
|
|
|
|
#69 | |
|
Citat:
Ja, stressen märkte jag av idag, då man inte var klar innan. HUA! Å hur många har tiden innan? Inte många. |
||
|
|
|
|
|
#70 |
|
Kan ju lägga till i min klagosång att om det nu skall delas ut höga prispengar och betalas ut transportbidrag till de hästar som inte fick något med av priskakan så kanske tränarna kan vara så hyggliga och se till så att loppen blir fulla. Bergsåker hade två lopp idag med sex anmälda hästar. Solvalla hade ett treåringslopp med 100 i förstapris med 8 anmälda, samt ett stolopp med tillägg som samlade 10 anmälda. Sånt är inte särskilt spelvänligt.
|
|
|
|
|
#71 |
|
1: Lägg v75 på Onsdagar
2:Lägg v86 på lördagar 3:kör 15 minuter mellan loppen, men 20 inför DD 4:Inga saxbanor 5:färre spelobjekt 6:inför fetvinst på Vinnarspeletvarje onsd/lörd på 1 mlilj på dagens intressantaste lopp(finns 70 millar att ta av, ökade omsättningen betalar de sista 30 dagarna) 7:Utlokalisera onsdagarna varranan onsdag under maj-september 8:Lägg ALLTID ett flerklasslopp eller handikapplopp på respektive speldag, så minskar favoritparaderna och spelet blir intressantare Naturligtvis MÅSTE all utomnordisk rejkbackdrivet spel stoppas,samt övriga avtal skrivas om till minst 50/50 istället för 13-87 som idag. |
|
|
|
|
|
|
#72 | |
|
Citat:
Flerklasslopp tycker jag man är duktig på redan, men det behövs ju att det är fullt i alla lopp med hästar som har form för att det inte skall bli för enkelt. Idag är det många lopp där alla anmälda kommer med, oavsett hur få poäng de har. Det är ingen succé att se hästar som hör hemma i P21-lopp i våra mest exponerade spelformer. I övrigt vill vi nog samma sak, även om jag tror man kan få mer pang för pengarna med fetodds på DD än vinnarspelet.
|
|
|
|
#73 |
|
Fetodds på vinnarspel får man alltid i sista avdelningen, då Harrys godispåse lirar på samtliga hästar...
Om man är ute efter högre odds!! |
|
|
|
|
|
|
#74 | |
|
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8422Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Men det vet vi ju att det inte går att värma alla innan spelstopp.
Klart man kan det, men då får man värma en gång till senare. Det gör noll nytta att värma 3 timmar innan start. Citat:
|
|
|
|
#75 | |
|
Citat:
Sportens företrädare har ganska länge gett mulna blickar och "det går inte" varje gång man föreslagit något för att poppa upp själva sporten en smula. Samtidigt har många runt om drivit sina evenemang mycket längre, och det är nog en stor anledning till publiktappet. Se t.ex. vad man gjort med den ganska hopplösa längdskidåkningen med gemensam start, korta slingor, skidbyten och rent av olika stil att åka i varsin halva av loppen. Se hur man utvecklat arrangemangen runt fotboll och hockey, men också basket, handboll och innebandy. Man kan göra så mycket med travet för att anpassa den till publiken. Ta t.ex. att man bygger "smedjan" där hästarna får korrigera utrustningen mitt framför publikplats. Låt alla se vad som händer, och irritationen över förseningar blir mycket mindre. Låt startern pedagogiskt förklara på storbildsskärmen varför det blev omstart, låt måldomaren kliva fram och i myndiga ordalag tillkännage vem som har vunnit etc. En viktig faktor tror jag är att det går lite snabbare. Vet man att ingen får värma tidigare än en timme före första start, och att alla har värmt före första avdelningen, samt att huvudstreckspelet är avklarat på under två timmar så tror jag att det blir enklare att marknadsföra travsporten som publiksport.
|
|
|
|
|