|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2014-03-02, 12:04 | #1 |
Jägersro 1350 meter?
Hej, förra ret stod det klart att Jägersro skulle byggas om till 1350 meter och att det skulle vara klart första kvartalet 2014. Någon som vet hur det gått med detta? Sökt men inte hittat...
__________________
Chips To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
2014-03-02, 12:38 | #2 |
Man behöver göra upp i rätten med galoppen först innan man kan bygga, och vinner man där och det inte kostat för mycket i advokatkostnader så kommer man väl till skott. Men den här rättsprocessen kan ta flera år, och den kan komma att kosta tiotals miljoner.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling. |
|
2014-03-02, 13:09 | #3 |
Jag har ju läst lite om det där... Vart är dom nu och varför? Vet du?
__________________
Chips To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
2014-03-02, 13:20 | #4 |
Jag är inte väldigt insatt i det, men positionerna är väldigt låsta och galoppen har krävt ett belopp på runt 100 miljoner för att lämna Jägersro. Lokalt är alla skepp och broar brända, men det finns väl en del förhoppningar att man högre upp kanske kan hitta människor i bägge lägren som har förtroende och mandat att förhandla, och som har tillräckligt bra personkemi för att konstruktivt lösa problematiken.
Det har ju varit lite turbulent inom travets värld med sparpaket, och galoppen har motsvarande process, det har fått lov att prioriteras
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling. |
|
2014-03-02, 13:41 | #5 | |
Citat:
__________________
Chips To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
||
2014-03-02, 13:46 | #6 |
Svårt att utifrån avgöra vem som har rätt. Galoppen och travet har på Jägersro verkat sida vid sida under mycket lång tid. Det finns massor av avtal och överenskommelser, styrelseprotokoll och inte minst det som i juridiken kallas hävd.
Eftersom travet efter sina brösttoner till en början inte har kastat ut galoppen så kan man kanske anta att de inte är 100% säkra på att vinna en tvist.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling. |
|
2015-05-27, 18:35 | #7 |
Any news?
__________________
Chips To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
2015-05-27, 18:57 | #8 |
Galoppen blir kvar på Jägersro minst ett antal år till och det blir ingen längre bana för travet.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling. |
|
2015-05-27, 19:02 | #9 |
Varför ingen längre bana?
__________________
Chips To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
2015-05-27, 19:22 | #10 |
För att man måste bli av med galoppen först.
Galoppbanan ligger där man vill anlägga den längre banan.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite! |
|
2015-05-27, 19:45 | #11 | |
Citat:
http://www.travnet.se/blog/2013/04/3...ir-1350-meter/
__________________
Chips To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
||
2015-05-27, 19:56 | #12 | |
Citat:
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite! |
||
2015-05-27, 20:36 | #13 | |
Citat:
När Kent Öhlander utsågs till VD för Jägersro så lyckades han ena galoppen och travet så pass att man slapp göra upp i rätten. När det sedan gäller ekonomin så är den rätt så ansträngd. Minskande publik slår mycket hårt mot banornas ekonomi. Vi får väl se med tiden vad de hittar på.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling. |
||
2015-05-27, 20:58 | #14 | |
Citat:
Hade annars gärna sett att galoppen flyttat till Klampenborg i Danmark och det byggts större bana på Jägersro. |
||
|