|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#151 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#152 |
|
Tänkte prova att bjuda på något nytt här till er sharpsare. Har i mitt rätt onyktra stadie gjort en värdering av allas chanser imorgon på v75 med en liten kommentar till. Texten är jävligt lång och jobbig men det finns nog några som kommer tycka om att kika lite på det.
![]() V75-1 1.Nothing But Class - Spetsläge, bfro och gynsam distans -25% 2. Good As Princess - Bra spår, seg ut, distansminus(1vinst), borde inte gå - 3% 3. Long Night - Fin form, kan öppna rätt bra. Kanske kan få rygg ledaren, då farlig! - 8% 4.Rocky Race - Ute i tufft sällskap, borde inte räcka till - 1% 5. Claes Boko - Kapacitetsmässigt bäst, travat dåligt 2-3 starter, fel distans,skor -22% 6. Orione Spin - Bfro+jänkis+helstängt=full fart, om spets-> bra chans, troligare dödens 7% 7. Rebus - Klättrande formkurva, avslutade okej senast. Flemming bra på Åby, dåligt spår 4% 8.Stormysky - Bra senast, startsnabb, kan vinna med klaff - 9% 9. Onirique - Bra form och rätt distans. 2a-3e inner? Farlig på OS. -12% 10. MT Harmoney - Bra senast efter galopp, bfro igen, bättr i spets- 5% 11. Gigant Slugger - Okej form, avslutar bra med rätt resa, vinner inte så ofta -3% 12. Staro Bobcat - Jätteskrällde senast, ska inte kunna vinna nu från spår12 -1% V75-2 1. Highspeed Call -Bra häst,rutinerad kusk,skor=minus, hög segerprocent,släpper nog men utmanar på OS? 14% 2. Paramount - Grym senast i årsdebuten, startsnabb, bra chans nu, bra kusk- 48% 3.Super Photogenic - varit väldigt bra länge, hårdare emot nu,inte lika distansgynnad som andra - 14% 4.Pretty Trio - startsnabb och försöker mot ledningen? Inte vunnit på distansen men rätt duktig - 8% 5.Vulcan Brick - 1 lopp i kroppen, bra läge, borde inte räcka- 3% 6.Sundsholms Keynote - fel distans, anmäld för att få speed, stenhårt inne, chanslös? <1% 7.Aboy From Above - mkt bra senast, distansen? behöver jätteöverpace, hårt emot -2% 8.Race Cowboyland - dåligt läge, fel distans, kapabel häst men svårt nu- 4% 9.Mastery As - Borde inte ha en chans, hårt emot, inget speciellt- 1% 10.Warrawee Lizzy - okej senast i mkt enklare motstånd, borde inte kunna gå -1% 11. Palermo Ceasar - kapabel häst, fel distans, ojämn- 2% 12. Beeboop Laday - dåligt spår, bra häst men svårt nu, borde inte gå från spår 12-2% V75-3 1. Dante Boko - 3 raka, hårdare emot nu, kusk minus, osäkert läge, 50/50 om spets eller inte,bra form 21% 2. Divas Revansch -Inget riktigt lopp i kroppen, bra kapacitet, ffg jänkarvagn - 17% 3.Dansman Charlie - Spetskandidat, kan rinna undan,tjänat mest i loppet - 8% 4.Max Bob - ffg bfro+jänkarvagn, kunnat starta på nu kontinuerligt = plus - 13% 5. Mill Sienna - Ojämn, snabb ut, bra spår, lite för hårt emot nu - 2% 6. Bearable - Bra form, stark, kräver tempo, ingen v75-kusk - 5% 7.Chapeu Bas - Står hårt inne, dåligt spår, vinner inte ofta, chanslös? - 1% 8. Pilevallas Krabat -Dåligt läge, formlös?, ingen v75-kusk, chanslös? - 1% 9. Mr Miles - Bra form, ffg barfota runt om, Går bra i ryggar, skrällvarning 8% 10. Quite Windy - Bra form, Jorma upp = plus, barfota runt om - 11% 11. Alec Hornline - Grym näst senast, Roger upp nu igen, hög kapacitet - 11% 12. Homer Kemp - dåligt spår, hårt emot nu, får svårt - 2 % V75-4 1. Pinocchio's Lie - Rätt startsnabb, bra kapacitet för klassen, formen? 2a-3e inner, chans på OS?- 9% 3. Max Martini - Kan nog öppna rätt bra, kuskplus!, 4% vinster, bfro+ helstängt som tidigare - 4% 4. Sensational Dream - bästa hästen,blir nog släppt till spets,snabb ut, bra chans -53% 5. Xray Brick - bra spår, rår vanligtvis inte på 4an, varit borta 1,5 månad - 4% 6. Maniaminmiami - okej ut, fin häst, kuskplus, första utmanare? -11% 7. Quick Fix - outsidervarning från stallet, 1,2,2 i hästens 3 felfria lopp, kuskminus,dåligt spår - 7% 9. Mazzolo - Eventuellt bfro+jänkis+helstängt ffg,inte jättekapabel, smygläge, ingen v75-kusk - 3% 10. Usain Henna - bfro ffg, hårt emot nu, verkar ha smygform - 3% 11.Action Launcher - formen? bara vunnit i täten, hårt emot - 2% 12. Black Line L.G - siktat hit, dåligt spår,lättare skor imorgon - 4% V75-5 1. Valkyria R.Ö.K -Bra spår, spetsläge,kuskplus, Erik A mycket bra voltkusk,ev barfota bak -23% 2. Nocturn Broline - fin häst, sämre senast pga banan, ffg bfro, snabb ut - 6% 3. Felicia Winall - vann senast efter lucka på bra tid, skor nu, utvecklats, hårdare emot - 2%% 4. Erica Hall - Kapabel häst, svårt utgångsläge, galopprisk?, Tål att göra en del själv - 11% 5. Clumsy Lazy Louse - 1 lopp i kroppen, svårt utgångsläge, ingen v75-kusk- 2% 6. Eternity Of Joy - spetsläge från springspår, ingen spetshäst så släpper, 12.8/800m senast. utmanar via OS vid bra resa - 9% 7.Alvena Snau Di - Bra form, fin näst senast på Åby, vingelläge nu, inte borta vid maxklaff - 3% 8. Miss Jägers - hög kapacitet för motståndet, inte så snabb ut och viss risk att fastna invändigt, vid klaff tidig - 8% 9. Broadways Finest - Goop upp för första gången och ev bfro, Okej smygläge denna gång, skrällchans- 5% 10. Hanna Banker - En annan hårdhet än motståndet, tål att göra en del själv, tidig - 15% 11. Min Finish - Inte helt borta vid klaff, ok form, behöver tur - 4% 12. Prima Donna -Bfro, krafter kvar senast, inte så tidig men inte helt borta - 2% 13. Satine Calmon - siktat hit, inte jättetidig men kan skrälla - 3% 14. Bedas Chip - Brukar kunna avsluta bra, behöver klaff härifrån- 5% 15. Majas Utca - vann på bra sätt senast, står svårt till nu och är inge vidare snabb ut - 2% V75-6 1. Lord Capar - Toppform, fint lopp senast, skor fram = minus, kan få ett fint lopp rygg ledaren, utmanar på OS? - 6% 2. True Advantage -Stigande formkurva, Bfro = plus, stenhårt emot, chanslös? - <1% 3. Montgomery Gel - Toppform, relativt ny i guld, lite väl hårt emot nu - 2% 4. Sanity - Mycket fin nere i Frankrike, topphäst, spets och slut läge - 55% 5. Global Investment - lite bättre senast, får hoppas på pengar i detta motstånd - 1% 6. Yanantin Boko - behöver rygglopp, väldigt hårt emot, måste till sargen - 1% 7. Bagley - årsdebut, mycket bra förra året, gått bra tidigare i debuter, dåligt läge - 4%% 8. Deuxieme Picsous - årsdebut, tränaren tror på bra insats, skor,helstängt+jänkis - 2% 9. Simb Ruby - Bra form, stenhårt emot, fel distans, ny kusk - <1% 10. Harry Haythrow - Årsdebut, mycket bra förra året, avslutar alltid bra,optimal balans, lite tjock-4% 11. Raja Mirchi - Mycket fin i årsdebuten, lopp i kroppen, ska tas lugnt i starten och sen sändas till dödens, skyhög kapacitet - 23% 12. Solvato -Inte startat på länge, dåligt läge, inte visat så mycket men verkar ha en del kapacitet -1% V75-7 1.Leonas Kaiser - Snabb ut men vill nog inte gå i spets, bra form, vann bronsdebuten senast -7% 2.Royal Dream - Fin form, mkt bra i 2 senaste, hårdare emot nu, skräll? - 3% 3.Navigator Sib -Gör det bra utan att få vinna, bra distans, inte borta -8% 4.Roobios -Väldigt bra senast, stark och hård, tidig - 23% 5.Sahara Fairytale - Körs mot spets, kanske släpper men troligtvis inte, grymt fin senast, kuskminus, distansen = ?, hårt emot nu - 13% 6.Monte Major - Debut i brons, defensivt upplägg att vänta, outsider med maxklaff - 4% 7.Perfect Power - Kapabel häst som är bra på distansen, avslutar fint med rätt lopp, bfro - 7% 8.Checco Boko - Sparat senast, dåligt spår, bra form, distansen? - 5% 9.Diamond Of Ace - Fin form, bfro igen som senast var första gången, lite väl hårt emot nu - 2% 10.Falcon Håleryd -Bra vid 2 vinster, mkt hårdare emot nu, får svårt härifrån - 1% 11.On Hold - Mkt bra form, stenhård, startsnabb och kanske kan komma igenom bra direkt, bfro= plus,tidig- 25% 12.Red Adair Superb - Dåligt läge, vid maxklaff inte helt borta, skor = minus - 2% Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sherwyn (+10), Champinj0nen (+1), peozz (+10), Farnod (+21), dzeno (+5), hcr658 (+10), crossbow (+5), nils5000 (+10), karpafan (+10), Zniper (+11), bokis29 (+5), alle (+5), Tamuli (+5), Lillis (+20), DIF (+10), Helge (+10), Greven-plast (+10), joacim772 (+10), henkegbg (+3), lappen69 (+5), Trinity (+5), narmi (+5), DonDanBob (+1), Fulsprit (+5) Senast redigerad av NicklasJ den 2014-03-15 klockan 01:59. |
|
|
|
|
|
|
#153 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#154 |
|
Förlåt.
Men har svårt att finna värde i system som lämnas så här dags. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Zniper (+11) |
|
|
|
|
|
|
#155 |
|
Banned
|
Leonas Kaiser spets, släppa, rygg ledaren och på OS åka förbi låter rimligt
![]() Blir nog rak DD för mig 4 - 1 .. Om jag får hyffsad odds. Senast redigerad av trance_error den 2014-03-15 klockan 04:43. |
|
|
|
|
|
#156 |
|
Har nu suttit och gått igenom omgången.
Ser ju på förhand ut som att det är lite väl mycket stora favoriter, men man får hoppas på att man lycka fälla rätt favoriter i jakten på cashen. Avd 1) Visst Claes Boko helt klart A-häst i mina ögon men samtidigt så imponerade den inte på mig sist så kommer gardera det loppet med 1-8-9-10. Nothing But Class är en häst som jag giillar så den är given som motbud, sen gillade jag Stormyskys avslutning sist Avd 2) Först tanken var att spika Paramount men har lovat mig att inte spika lärlingslopp igen, dem gånger man gjort det så har det skrällt till ordentligt där så kommer slösa lite streck här. Utöver Paramount kommer jag ta med 1-3-4-6-8-12 Spikar Divas Revanch och Sensational Dream (speciellt nu när den som jag såg som motbud Önas Ida blev struken) Sto loppet där är det väl bara att strecka på också även om Valkyria R.Ö.K kommer bli min A-häst i det loppet. Sanity och Raja borde det ju enbart handla om men kommer ändå slänga med Lord Capar och Montgomery Gel ifall om de två giganterna gör bort sig bägge två. I sista avdelningen tror jag det står mellan 4 hästar, Rooibos, On Hold, Sahara Fairytale (även om Adrian kör) och Leonas Kaiser. Mina tankar om dagen omgång, får se hur vad det reducerade hamnar på i pris, möjligt att man slänger med någon häst till i tex sista loppet. |
|
|
|
|
|
|
#157 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#158 |
|
jag tror dansmann charlie gör en goldomaster och leder runt om idag. Söderqvist drar i hårt tempo sen orkar de icke hänga på.
|
|
|
|
|
|
|
#159 |
|
Varulv har inte sagt nått va?
|
|
|
|
#160 | |
|
Citat:
Highspeed call vinner rensar 92% Divas Revanch rensar bort 82% Max Martini rensar bort 97% Nocturn Broline rensar bort 95% Lord Capar rensar bort 96% Leonas Kaiser rensar bort 90% Man ska aldrig spela för vad man vill vinna man ska spela efter vad man tror vinner, utdelningen kan man inte rå för.
|
||
|
|
|
|
|
#161 |
|
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8422Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Nothing But Class måste naturligtvis med i första, får kanonlopp från kanonläge, MEN det är inte helt säkert han tar spets.
Long Night och Stormysky är minst lika snabba ut, och eftersom de bägge kan ha en bra dag och någon av dem ha tur med loppet kommer bägge med till 6% och 8%. Rebus gick j-t bra senast, och Flemming på Åby är inte illa. Hamnar långt bak, men varför inte rygg på Erik på sista ? 3% är SJUUUUKT. High Speed Call kan svara ut Paramount om de vill. Minussnack om skor, blir det runt om kanske man ska skita i det, annars är han och Super Photo Genic givna på kupongen. Pretty Trio är också grym snabb ut, men HSC är min spetsfavorit. Att Adrian håller ledningen med Dante tror jag inte, även om Ludde säger han aldrig tryckt av den, har aldrig visat någon större snabbhet hittills. Peter aviserar full racerbalans och borde sitta i spets på några steg, 12% känns kul. Quite Windy har ju varit overkligt bra, 8% är årets BÄSTA tillfälle. Jorma upp i stället för Maria ![]() Alec Hornline blandar och ger, med en bra dag går ingen säker, 7%.
|
|
|
#162 |
|
Från Luddes krönika i aftonbladet
"++++ Raja Mirchi (V75-6) känns fantastisk i jobben. Det enda som oroar mig är att han inte får gå i full form för tidigt. Trots läget och att Sanity är med i loppet räknar jag med att han bör vinna det här. +++ Orione Spin (V75-1) känns strålande i jobben och är en häst som tidningarna har tyckts glömt bort. Eller har dålig koll på. Han har startat i Frankrike. Duger alldeles utmärkt. I dag barfota runt om (optimal balans), jänkarvagn och helstängt. Dante Boko (V75-3) har ett lurigt läge genom sitt innerspår men hästen går även bra bakifrån. Om Adrian lyckas lösa uppgiften därifrån så har han en bra chans. Sahara Fairytale (V75-7) känns fin efter senaste insatsen. Tål att göra jobbet. Klart att hon har chans även här. ++ Quick Fix (V75-4) är en riktigt bra häst i grunden. Haft skadeproblem. Känns fräsch och fin. Mycket kapabel för klassen. Rysarbud." Han verkar tro Riktigt mycket på Raja.. Men om han nu ska köra sista 800 vilket jag läste någon annanstans, så ska han alltså plocka ner Sanity på speed som har fått bestämma första 1300m Tror dock inte att loppet blir kört enligt föregående scenario.. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1) Senast redigerad av alle den 2014-03-15 klockan 10:10. |
|
|
|
|
|
|
#163 |
|
När det gäller förhandsspel tycker jag bakkers uppsittningar i avd 1 o 5 ser riktigt intressanta ut!
9 onrique odds 9.00 10 miss jägers odds 10.00 finns att läsa en hel del om dess så det upprepar jag inte...
|
|
|
|
#164 |
|
Registrerat spel
Datum: Lördag 2014-03-15 Bana: Åby Spelform: V75, omg. 12 Avd Ordinarie hästar 1 3, 5, 8 2 2 Paramount 3 2, 3, 4, 10 4 4 Sensational Dream 5 6, 8 6 1, 3, 4, 10, 11 7 1, 2, 3, 11 Vadet gäller startnummer 480 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 240,00 kr Kvittonummer: 0F86 AA51 9320 9405 |
|
|
|
|
|
|
#165 |
|
Jag var ute och körde häst på Erikssund i torsdags. Malin var ute och körde jobb med Sanity samtidigt. HAN SÅG HELT MAGISKT BLÄNDANDE UT!
Ang omgången idag: Tror det enda rätta är att göra flerbong x V7 och hoppas att utdelningen når 1000kr....... |
|
|
|
|
|
|
|