Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 ÅBY 15/3 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/19738-v75-aby-15-3-a/)

MatsE 2014-03-11 19:08

Citat:

Ursprungligen postat av jevfritz (Inlägg 325827)
Luktar spik på Paramount.. Bra kusk, fin efter vila sist, bra spår och dessutom lär väl Frank Nilsson försöka starta med 20m tillägg på innerspåret så han lär väl kunna hålla upp ledningen ;)

Luktar spik här också :)

trance_error 2014-03-11 23:12

Citat:

Ursprungligen postat av MatsE (Inlägg 326307)
Luktar spik här också :)

Här med :)
Om inte så tar jag med 1 o 4

Espo 2014-03-11 23:32

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 325857)
Blir svårt att slå Claes boko om den är iordning. Sitter väl i spets här efter en bit.

PU har ställt i ordning Nothing But Class och sugen att köra i spets, så blir nog ingen walk in the park för Claes, men kan vinna från dödens med, men då får han trava bättre än senast!

Espo 2014-03-11 23:35

Citat:

Ursprungligen postat av whalz (Inlägg 326027)
Vad tror ni om Highspeed call då? Har go feeling för den och är snuskigt sugen på att chansspika!

Låter riktigt passivt där och ska köras med skor runt om eventuellt, så bara glömma spika den. Hade dem ställt i ordning och svarat spets hade jag också vart sugen att lira...

LeBanner 2014-03-12 00:59

Vad tror ni om Dante Bokos möjligheter att ta spets? Tveksamt va? Innerspåret är väl det spår som flest galopperar från i autostart? Att Mr Galopp Jr sitter i sulkyn lär ju inte förbättra möjligheterna heller...

Blir gardering för min del, utan att direkt ha feeling för någon speciell. Mill Sienna har ju dock lyft sig rejält i år och kanske kan vara en susare från ett fint läge, för om Dante gör bort sig ser jag ingenting jätteskrämmande kvar i startfältet.

JonathanH87 2014-03-12 08:39

Alla tar för givet att Claes Boko ska defilera hem det? Nothing But Class är min första häst och kanske till och med spik. Dubblar dock förmodligen med Claes dock.

Sedan känns ju Paramount helt klart intressant. Tufft lärlingslopp dock! Är rätt sugen att låsa v7-7 på Roobios och On Hold med.

Bör inte Hanna Banker ha en väldigt bra chans med?

mackpeter 2014-03-12 12:11

Vår. Sol. Valfri balans. Ingen jackpot. Fritt spår både in- och utvändigt på upploppet. Bara ovakna, oerfarna kuskar sitter fast.

1) 5 Claes Boko är på väg mot stjärnorna. Stig H har lavat så att ägaren får sola sig i glansen i vinnarcirkeln på hemmabanan. SPIK!
2) Lärlingar garderas. Glöm inte 6 Sundsholms K.
3) 1 Dante Boko travade dåligt senast. Nu mindre rutinerad kusk. Måste garderas!. Jag tar med 11 Alec H med Roger. Har ni några bra drag?
4) 4 Sensational var bra och nära Luddes ärkeängel senast. Hur var det med travet?
5) Ston. Har någon sharp Sharp någon skarp idè? Om zombien bakom Bedas Chip kunde få kräksjuka och ersättas av vad som helst tar jag med den. Det gör jag förresten ändå.
6) Hur har Sanity tagit sitt fantastiska lopp på Vincennes. Bara 14 dagar sedan på lördag. Det är väl bara fördelar för Raja med bakspår och Erik i vagnen. Måste båda med?
7) 5 Sahara garderas. Vinner med Ludde. Bara platsplaceringar med Adrian. Vad sa Flemming om Monte Major till dig Michel?

Om_sommaren 2014-03-12 12:41

Citat:

Ursprungligen postat av LeBanner (Inlägg 326423)
Vad tror ni om Dante Bokos möjligheter att ta spets? Tveksamt va? Innerspåret är väl det spår som flest galopperar från i autostart? Att Mr Galopp Jr sitter i sulkyn lär ju inte förbättra möjligheterna heller...

Blir gardering för min del, utan att direkt ha feeling för någon speciell. Mill Sienna har ju dock lyft sig rejält i år och kanske kan vara en susare från ett fint läge, för om Dante gör bort sig ser jag ingenting jätteskrämmande kvar i startfältet.

Har ingen feeling för att adrian fixar det från innerspår med rullige dante. kall favorit. bakom är det knepigt. två tidiga garderingar är divas revansch (som kanske är bästa hästen med inte kassaskpåpsäker direkt) samt max bob(som jag tror sitter i spets)

Om_sommaren 2014-03-12 12:45

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 326459)
Vår. Sol. Valfri balans. Ingen jackpot. Fritt spår både in- och utvändigt på upploppet. Bara ovakna, oerfarna kuskar sitter fast.

1) 5 Claes Boko är på väg mot stjärnorna. Stig H har lavat så att ägaren får sola sig i glansen i vinnarcirkeln på hemmabanan. SPIK!
2) Lärlingar garderas. Glöm inte 6 Sundsholms K.
3) 1 Dante Boko travade dåligt senast. Nu mindre rutinerad kusk. Måste garderas!. Jag tar med 11 Alec H med Roger. Har ni några bra drag?
4) 4 Sensational var bra och nära Luddes ärkeängel senast. Hur var det med travet?
5) Ston. Har någon sharp Sharp någon skarp idè? Om zombien bakom Bedas Chip kunde få kräksjuka och ersättas av vad som helst tar jag med den. Det gör jag förresten ändå.
6) Hur har Sanity tagit sitt fantastiska lopp på Vincennes. Bara 14 dagar sedan på lördag. Det är väl bara fördelar för Raja med bakspår och Erik i vagnen. Måste båda med?
7) 5 Sahara garderas. Vinner med Ludde. Bara platsplaceringar med Adrian. Vad sa Flemming om Monte Major till dig Michel?

att sahara fairytale skulle bli favorit som sto mot hingstar o valacker på långdistans med adrian i jollen ter sig för mig mycket märkligt. Första hästarna här måste väl vara de med styrka för långa distanser Roibos(som var ruggig sist) samt on hold( som radat upp fina insatser på slutet)

Om_sommaren 2014-03-12 12:48

navigator sib måste vara tidig i sista också. står på tur för seger och nu är distansen mer passande än på senaste. stark häst.

mackpeter 2014-03-12 15:08

Många här på Sharps är undrande inför avd 7). Stoet Sahara blir favorit mot hingstar o valacker på lång distans 2640 m. Med lärling, som inte brukar vinna med henne.

Avdelning VII:

1 Leonas Kaiser. Är ständigt underskattad. Kommer från två V75 vinster, varav en final, med spår 1 och 2. Slog bl a 8 Checco Boko senast.
2 Royal Dream kommer från formstall. Har någon Sharp vettig info?
3 Navigator Sib formhäst på linjen med Disney Tooma senast. Slog Rooibus 8 feb.
4 Rooibus urstark hårding
5 Sahara jättefint sto möter hingstar o valacker. Vinster med Ludde. Platser med Adrian. Obegriplig favorit.
6 Monte Major vann V75 14/12 på Åby över samma distans. Kuskkatastrofen/ägaren var på upploppet på väg mot seger, när han lyckades få hästen att hoppa. Fleming upp nu.
7 Perfect Power är ofta långt framme. Dåligt spår och ung i detta gäng. Ändå chans.
8 Checco Boko slog många bra hästar utom 1 Leonas senast
9 Diamond många ettor i raden på lång distans, svårt här
10 Falcon H alltid hårt spelad stark häst. Tufft motstånd här.
11 On Hold vinner ofta, måste streckas
12 Red Adair är en bra häst med vinster mot bra motstånd på Valla. Bortlottad. Bostvald av Björn.

alle 2014-03-12 21:21

Måste vara väldigt stor galopprisk på Dante Boko.. Adrian är verkligen inte särskilt duktig i sulkyn, han vinner i princip bara med överlägsna hästar!

Farnod 2014-03-13 07:44

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 325829)
Dante Boko känns ju given att gardera.

Dante är ju snabb ut. Dansman Charlie kanske kan ta en längd vid laddning men fältet lär då bli splittrat och Ludde hittar ut, hur mkt än Björn försöker punktmarkera.

mackpeter 2014-03-13 09:17

Citat:

Ursprungligen postat av Farnod (Inlägg 326767)
Dante är ju snabb ut. Dansman Charlie kanske kan ta en längd vid laddning men fältet lär då bli splittrat och Ludde hittar ut, hur mkt än Björn försöker punktmarkera.

Ludde - vaddå Ludde? Gick du upp för tidigt i morse?:sleep:

putte64 2014-03-13 09:46

Man är mest glad åt det.
Hon är 100% chanslös och där ligger stålarna :lol:

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 326498)
Många här på Sharps är undrande inför avd 7). Stoet Sahara blir favorit mot hingstar o valacker på lång distans 2640 m. Med lärling, som inte brukar vinna med henne.

Avdelning VII:

1 Leonas Kaiser. Är ständigt underskattad. Kommer från två V75 vinster, varav en final, med spår 1 och 2. Slog bl a 8 Checco Boko senast.
2 Royal Dream kommer från formstall. Har någon Sharp vettig info?
3 Navigator Sib formhäst på linjen med Disney Tooma senast. Slog Rooibus 8 feb.
4 Rooibus urstark hårding
5 Sahara jättefint sto möter hingstar o valacker. Vinster med Ludde. Platser med Adrian. Obegriplig favorit.
6 Monte Major vann V75 14/12 på Åby över samma distans. Kuskkatastrofen/ägaren var på upploppet på väg mot seger, när han lyckades få hästen att hoppa. Fleming upp nu.
7 Perfect Power är ofta långt framme. Dåligt spår och ung i detta gäng. Ändå chans.
8 Checco Boko slog många bra hästar utom 1 Leonas senast
9 Diamond många ettor i raden på lång distans, svårt här
10 Falcon H alltid hårt spelad stark häst. Tufft motstånd här.
11 On Hold vinner ofta, måste streckas
12 Red Adair är en bra häst med vinster mot bra motstånd på Valla. Bortlottad. Bostvald av Björn.

putte64 2014-03-13 10:19

Spår 8 över kort brukar vara lika med förlust.
Men efterson Stormysky är så grymt snabb ut spelar spåret ingen roll alls, 6% känns sjukt bra och han är given på min bong.

muumiin 2014-03-13 10:32

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 326780)
Men efterson Stormysky är så grymt snabb ut spelar spåret ingen roll alls, 6% känns sjukt bra och han är given på min bong.

SOLKLAR FÖRSTA HÄST... om jag nu inte spikar den!:clap:

Om_sommaren 2014-03-13 10:42

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 326780)

spåret spelar ju roll så till vida att han inte tar en längd på nothing but class. Men det kan ju bli fin position därifrån med lite flax rygg ledaren.

mackpeter 2014-03-13 11:46

8 Stormysky i avd I tjänade en halv miljon förra året.
Enligt Stig H och oss som studerat hästen, är den trög sista 75 m från ledningen. Ibland kan kusken dämpa tempot och den har vunnit 2 ggr senaste året.
På Gävle senast lade Ulf O hästen sist från spår 12. Erik vann heroiskt från ledningen med Chapeau efter att ha öppnat 08,8 första 600. Stormysky låg sist in på upploppet och spurtade bra längst ut till femteplatsen.

Min slutsats:Inte kan man mot bakgrund av hästens insatser det senaste året strecka Stormysky tidigt från spår 8 - oavsett om kusken kör till spets eller bakåt.

Spika Claes Boko!:yes:

putte64 2014-03-13 11:53

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 326796)
8 Stormysky i avd I tjänade en halv miljon förra året.
Enligt Stig H och oss som studerat hästen, är den trög sista 75 m från ledningen. Ibland kan kusken dämpa tempot och den har vunnit 2 ggr senaste året.
På Gävle senast lade Ulf O hästen sist från spår 12. Erik vann heroiskt från ledningen med Chapeau efter att ha öppnat 08,8 första 600. Stormysky låg sist in på upploppet och spurtade bra längst ut till femteplatsen.

Min slutsats:Inte kan man mot bakgrund av hästens insatser det senaste året strecka Stormysky tidigt från spår 8 - oavsett om kusken kör till spets eller bakåt.

Spika Claes Boko!:yes:

Claes måste man gilla men han kan bli hängande
Som jättefavorit hoppas jag det skiter sig
Måste han backa är han sårbar

JonathanH87 2014-03-13 12:19

Verkar kunna gå undan i inledningen av sista avdelningen. On Hold måste väl ha en superchans om den fungerar?

mackpeter 2014-03-13 12:38

Citat:

Ursprungligen postat av JonathanH87 (Inlägg 326805)
Verkar kunna gå undan i inledningen av sista avdelningen. On Hold måste väl ha en superchans om den fungerar?

On Hold är en superstark valack, som vinner varannan start. Självklart streck.:thumbup:

MatsE 2014-03-13 15:05

Önas Ida struken

JonathanH87 2014-03-13 15:26

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 326811)
On Hold är en superstark valack, som vinner varannan start. Självklart streck.:thumbup:

I know :). Följt den länge och väl. Åby med OS är dock alltid tröttsamt svårt att analysera. Men jag hoppas och tror på On Hold!

trance_error 2014-03-13 15:42

känns som M.T Harmony på 2% är väldigt lågt. Kort distans och bakspår, men hästen har bra form och med rätt rygg så kan det gå :)

muumiin 2014-03-13 16:31

Inne på att spika Alec Hornline...Blir totalt bortglöm. Spår 11 visst men roger upp nu igen och tror Adrian kör bort/inte håller ut..Snacka tränaren till mill sienna..ryktas om full laddning

Klanke 2014-03-13 16:45

Dragen:

Super Photogenic som är under kraftig utveckling och härdad i v75.

Lord Capar får loppet via ryggen på ledaren (favoriten) 4an...?

NicklasJ 2014-03-13 16:51

Citat:

Ursprungligen postat av Farnod (Inlägg 326767)

Upp en klass nu och klart hårdare emot. Blir rätt stor favorit från ett chansartat utgångsläge och dessutom kuskminus. För mig har hästen inte bevisat att den skulle vara så mycket bättre än konkurrenterna i detta lopp. Tror inte ens jag tar med hästen om jag ska vara ärlig men vi får se på lördag.

NicklasJ 2014-03-13 16:56

Tänk på att Claes Boko har travat riktigt dåligt i två lopp. Sprinterdistansen är inte heller något som gynnar hästen. Tror faktiskt att den får svårt att vinna här. Speciellt ifall PU svarar ledningen.

mackpeter 2014-03-13 17:18

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 326897)
Tänk på att Claes Boko har travat riktigt dåligt i två lopp. Sprinterdistansen är inte heller något som gynnar hästen. Tror faktiskt att den får svårt att vinna här. Speciellt ifall PU svarar ledningen.

Du har rätt i att Claes B travat dåligt men det är väl samma sak med Nothing But Class. Claes b har vunnit 3 V75 av sina 5 senaste starter. Den tidigare Svanstedttränade NBC har motsvarande 1 V75seger av 5.

Claes Boko blir min spik på lördag!:evilgrin39::moneybag:

NicklasJ 2014-03-13 17:21

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 326898)
Du har rätt i att Claes B travat dåligt men det är väl samma sak med Nothing But Class. Claes b har vunnit 3 V75 av sina 5 senaste starter. Den tidigare Svanstedttränade NBC har motsvarande 1 V75seger av 5.

Claes Boko blir min spik på lördag!:evilgrin39::moneybag:

Jag sa aldrig att Nothing But Class skulle vinna. :evilgrin39:

muumiin 2014-03-13 17:35

Slugger vinner!

robfri 2014-03-13 17:45

Citat:

Ursprungligen postat av muumiin (Inlägg 326901)
Slugger vinner!

Stefan Persson, V75, bakspår, kortdistans, Open-bana, hårt motstånd. Ja du har inte fördelarna på din sida iaf.

muumiin 2014-03-13 17:55

Vann med stefan på v75 på kort för 2 starter sen 3/6... Samt jag körde honom i ett jobb igår och han kändes ruskigt fin!

robfri 2014-03-13 18:17

Citat:

Ursprungligen postat av muumiin (Inlägg 326903)
Vann med stefan på v75 på kort för 2 starter sen 3/6... Samt jag körde honom i ett jobb igår och han kändes ruskigt fin!

Fast då hade den inte bakspår. & mötte väl inte direkt lika hårt motstånd heller. Men absolut, det är en hedershäst, går alltid bra osv. För egen del är det väl mest kombinationen Stefan P & bakspår som gör att jag inte streckar. De få ggr Stefan P får till det tar jag helt enkelt smällen, känns mer lönande i längden att stå över.

mackpeter 2014-03-13 18:53

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 326899)
Jag sa aldrig att Nothing But Class skulle vinna. :evilgrin39:

Men vem tror du vinner då? Muumiin tror på sin passhäst Gigant Slugger. Den gav mig 25 lax, när den vann V75 med läppen 1/2. Jag har noggrannt kollat den hästens 5 senaste starter - det var därför jag fick med den. Här håller jag med Robfris analys.

Som Caesar sa:För övrigt anser jag, att Claes Boko är en spik! :innocent:

muumiin 2014-03-13 19:02

Tror den kan vinna med optimalt lopp. Tycker de finns 4-5 som är tidigare men såklart hoppas jag på honom!

NicklasJ 2014-03-13 19:28

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 326918)
Men vem tror du vinner då? Muumiin tror på sin passhäst Gigant Slugger. Den gav mig 25 lax, när den vann V75 med läppen 1/2. Jag har noggrannt kollat den hästens 5 senaste starter - det var därför jag fick med den. Här håller jag med Robfris analys.

Som Caesar sa:För övrigt anser jag, att Claes Boko är en spik! :innocent:

Om jag måste välja en häst som jag tror vinner så blir det ju Claes Boko. Han har ju förmodligen bäst vinstchans i loppet. På V75 är det oftast den häst med bäst vinstchans som är favorit. Så bra koll har ändå kollektivet. Men jag tror inte hästen har 40% vinstchans.

MT Harmony spurtade piggt senast, är bäst i spets men blir det bfro så är den intressant till 2%.
StormySky kan säkert få en bra position från spår 8 med hjälp av sin startsnabbhet, och har vunnit silver final tidigare. Blir säkert inte så streckad och därför itnressant.
Är det jänkarbiken på Gigant Slugger så kanske man kan plocka med den till 1%.
Onirique har toppform och gått bra lopp nästan hela tiden. Nu är det visserligen v75 men rätt ihåligt. Kan vinna.
Nothing But Class kan ju såklart också vinna från ledningen. Har ju vunnit i silverdivisionen tidigare och va ju tvåa i finalen på Solvalla senast.

Har inte satt mig in i V75 helt än och vilka balanser alla hästar ska gå med men det känns i alla fall på förhand svalt att spika en favorit som är ute på fel distans och som travat bedrövligt senaste 3 starterna.

muumiin 2014-03-13 19:44

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 326932)
Om jag måste välja en häst som jag tror vinner så blir det ju Claes Boko. Han har ju förmodligen bäst vinstchans i loppet. På V75 är det oftast den häst med bäst vinstchans som är favorit. Så bra koll har ändå kollektivet. Men jag tror inte hästen har 40% vinstchans.

MT Harmony spurtade piggt senast, är bäst i spets men blir det bfro så är den intressant till 2%.
StormySky kan säkert få en bra position från spår 8 med hjälp av sin startsnabbhet, och har vunnit silver final tidigare. Blir säkert inte så streckad och därför itnressant.
Är det jänkarbiken på Gigant Slugger så kanske man kan plocka med den till 1%.
Onirique har toppform och gått bra lopp nästan hela tiden. Nu är det visserligen v75 men rätt ihåligt. Kan vinna.
Nothing But Class kan ju såklart också vinna från ledningen. Har ju vunnit i silverdivisionen tidigare och va ju tvåa i finalen på Solvalla senast.

Har inte satt mig in i V75 helt än och vilka balanser alla hästar ska gå med men det känns i alla fall på förhand svalt att spika en favorit som är ute på fel distans och som travat bedrövligt senaste 3 starterna.

Måste bara kommentera en sak ang det du skrev om slugger.

Han hade vunnit med ganska mycket mer på Jägers 2/1 om han inte körts i Jänkarbike. Stefan kunde inte köra han i andraspår utan var tvungen att gå ner på innern efter 3-4 hundrameter. Alla hästar trivs inte i de och han är en av dem. Så i någon bike kommer han inte att gå i! Är dock beroende av att de går 1.10 därframme första 1000. Och finns inte många i detta lopp som slår han på en speed sista 200 m. Han är beroende av ett visst lopp, blir de detta lopp får ni avgöra men om de blir de är han inte slagen. Blir de inte detta så kan ni ta bort han.

NicklasJ 2014-03-13 19:51

Citat:

Ursprungligen postat av muumiin (Inlägg 326942)
Måste bara kommentera en sak ang det du skrev om slugger.

Han hade vunnit med ganska mycket mer på Jägers 2/1 om han inte körts i Jänkarbike. Stefan kunde inte köra han i andraspår utan var tvungen att gå ner på innern efter 3-4 hundrameter. Alla hästar trivs inte i de och han är en av dem. Så i någon bike kommer han inte att gå i! Är dock beroende av att de går 1.10 därframme första 1000. Och finns inte många i detta lopp som slår han på en speed sista 200 m. Han är beroende av ett visst lopp, blir de detta lopp får ni avgöra men om de blir de är han inte slagen. Blir de inte detta så kan ni ta bort han.

Utgår ifrån att du har rätt som känner hästen och pratat med tränaren. Men ändå lite ironiskt att hästen vann för första gången på v75 sen 2012 och då i jänkarbike som alltså var ett minus :cheers:
Hur som helst har hästen bättre chans än 1 procent att vinna så det kan vara ett streck värt att ödsla.