![]() |
|
Varför skriver man ut flera likadana andelar? Skulle aldrig någonsin betala för en sån andel någonsin.
|
borttaget
|
Hade 1,4 och 11 på sista för att få fem rätt.
Men missar att ta en stall i högform :idiot: Hade blivit överlycklig över fem rätt. 10:an V75-6 hade jag med för kollegan på jobbet spelar alltid den :sweatdrop: Nya tag till V86:an.... |
Citat:
|
Citat:
Dom gör säkert ett system på kanske 20-30 andelar och sedan fyller man på då fler vill vara med - inget konstigare än så... Tror man på systemet, varför ändra bara för att fler vill vara med...? :cheers: |
Att inte Harry rensar mer är ju sjukt... Årsdebut och tränaren ligger lågt...
:no: |
Han hade rensat mer om loppet gått först. Nu var det bara drygt 100 system kvar och då kan det slå lite hur som helst. Han i sista rensa inte 3 ggr ens.
|
Citat:
|
Citat:
Nja, nu blev det ju 100% - och varför ändra och missa och därmed enbart få 50%? |
Citat:
Svenne fattar inte årsdebut och lyssnar inte på tränaren. Harry är "folkets häst" - dagens Legolas. Man står vid totomaten medan hustrun handlar. Då streckar man det man känner igen. Vi som är pålästa och tror att vi kan allt gjorde fel idag. Svenne gjorde rätt och streckade. Livet är orättvist Fulsprit! Dessutom köper en massa Svennar i Jönköping 44 andelar och tar hem 24 miljoner. Dom pengar som vi experter skulle haft. Ännu mer orättvist!:hurt::idiot::whoco5::drunk: |
Citat:
|
Citat:
Däremot är det en kardinalsynd att spela skrällsystem fler än en gång. Man kan ju bara vinna hela potten. För mer favoritbetonade system så blir den här effekten försumbar. Men för de första 10 som köpte in sig så kostade det dem 75% av deras vinst att 34 st till fick vara med och dela på "hela potten". |
Citat:
|
Citat:
Skall försöka ändra, men orsaken är att jag lyckades slarva bort både inloggning till Pilkast och e-mailkontot som var länkade samman så jag får inte tag i nya lösenord... :cheers: |
|
Citat:
Inte missa. Men om man bara säljer 2 system så blir andelarna mer än dubbelt så mycket värda per andel. Och om man säljer 3.40 extra system så blir varje andel värd mindre än en 4e-del för de första 10 andelsköparna. Självklart ska man inte ta andra hästar. Men om man tar samma hästar på 4.40 system som då blir identiska så är det inte en bra idé när man spelar med skrällar. Stor nersida och liten uppsida. |
Hej IMG_0621.PNG
My god jag vet inte hur man kopierar in bilden |
Citat:
Bara att bocka o gratulera så ska dom tas |
Sorry jag får inte til det
|
Citat:
Jo, men skall man då hellre ändra systemet som de uppenbarligen tror på, enbart för att blidka statistiska fakta? Ändra och missa, de efterföljande och kompletterande systemen, bara för att fler vill vara med - är det bättre, menar du...? För de första kan jag förstå det blir minus för, men för butiken blir det ju bara plus... Men, det skrev du ju... Alternativet är då att säga att man inte gör flera system... :cheers: |
Citat:
|
44 andelar. Då kan man lika gärna strunta i att spela överhuvudtaget. Jag vinner hellre aldrig, men har chans på 20 milj., än att vinna en halv miljon en gång.
Det vore intressant att få se hela systemet. Hoppas det kommer upp någonstans. |
Nån som kan berätta hur man flyttar bilden till denna ruta så att ni ser att jag hade vadet i 4 de
|
Citat:
|
Citat:
|
Och vilken butiksägare säger till sina kunder att nej, jag vill inte lämna in fler system/andelar för det blir ofördelaktigt för dem första som köpte andelar av mig. Skulle någon göra det så skulle denne enbart skjuta sig själv i foten då kunderna då hellre går till en annan butik...
:drunk: |
Citat:
|
Citat:
Detta måste du utveckla...! Hur menar du? Hur skall du i längden kunna lämna in och konkurrera mot ett stort andelsystem? För dina chanser till storvinster ökar ju enormt med att vara med i ett andelssytem - något du inte ens kanske skulle vara i närheten med ett mindre hemmasnickrat dito... Hur många tror du vinner 20 miljoner under sitt bettingliv, tror du - hellre tar jag 500 000 en gång än att aldrig vinna 20 mille... :cheers: |
Fan vad det stör mig att jag inte kan skicka över bilden hit
Jag har lyckats få över den i bilder men vet inte hur man får in den här |
Ful sprit berätta hur man gör kanske en generations fråga
|
Citat:
Du klickar på detta "berg" http://piclair.com/data/svg9i.jpgoch klistrar in i rutan som kommer upp. |
|
Citat:
Hehe, det är lugnt, jag tror på dig... Men, jag brukar ta och ta fram bettingslippen på den sida man spelat på och sedan ta en printscreen (ligger uppe till höger på tangentbordet). Sedan klistrar du in denna i ex. paint och sparar denna, sedan går du till ex. "Tinypic" och kopierar IMG-koden för forum och diskussionsforum och klistrar in denna i ett inlägg på sharps... :cheers: |
Citat:
Nu är det på gång tror jag allt.. |
Okey jag har ej paintball på mobilen så jag lovar att dra den via datorn istället
|
Citat:
Thechie! Släpp det. Du behöver inte bevisa något för någon ;) Det är ju bara dig själv du ljuger för ändå om det inte skulle stämma dvs :cheers: |
Citat:
Dessutom hade jag inte deltagit i ett andelsspel med 10 andelar i något fall. 3-4 stycken är tillräckligt och närmast optimalt. Den extra insatsen räcker för att man ska få ihop ett bra system om man inte är helt utfattig. (OK, man hade förstås möjligheten att köpa fler än en andel, men ju färre andelar man köpte desto sämre affär gjorde man.) Så jag skulle absolut hellre föredra möjligheten att vinna 20 mille, framför en engångssumma på 500k och i stort sett lika försumbara chanser att vinna ytterligare 500k (som det hade varit att vinna 20 milj.). Bara möjligheten är alltså värd 500k. Lovar dock att ståta med lång näsa om det visar sig att Cigarrimporten vinner igen om ett år. :cheers: |
Citat:
Det är upp till kunderna att titta på systemet och kolla vilken potential det har. Att få 550k för en rad som "borde" ge närmare 2.5M är en spelvärdes-katastrof. Det kan låta märkligt för en lekman men i längden är det en väldig dålig affär att köpa in sig på flerfaldiga skrällbetonade system. |
Citat:
|