Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 ÅBY 15/3 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/19738-v75-aby-15-3-a/)

NicklasJ 2014-03-14 16:42

När man t.ex kikar på travrondens,guidens tips, eller kikar på revisionen på atg-live så är det sånt balansino-fokus nu. Spelarkåren dras hela tiden mot första barfota, första jänkarvagn osv.
Man kan fortfarande då och då hitta guldkorn på streckspelen som har en intressant ändring som kollektivet redan inte förstört spelvärdet på men det blir mer sällan hela tiden. V/P spelen speciellt på ATG här helt omöjligt. Balansinfo överspelas utan proportion jämfört med hur pass högre vinstchans hästarna får. Tänk på det när ni spelar Sharpsare, livsfarligt att följa strömmen när det är strömmen man konkurrerar med :cheers:

mackpeter 2014-03-14 17:12

Citat:

Ursprungligen postat av alle (Inlägg 327150)
Alec Hornline nu med någon som kan hästen?? var RUSKIGT bra när han vann i årsdebuten.. bortkörd senast..
bästa hästen i fältet!!!!

Vi är bara 6 %, som har klart för oss detta. Kollektivet går på luddesnacket om Dante Boko. Dante är en MYCKET bra häst - men något är fel med den. I värmningarna ser den ut att vara av på mitten. Så tar dom in hästen i stallet. I provstarterna ser den bättre men knackig ut. I loppen ser den delvis ut att springa på en spikmatta (ursäkta min lilla överdrift). Och vinner ändå säkert och ibland överlägset. Imorgon kör Luddeson kuskminus.

Slutsatsen är, att Dante Boko måste garderas. med 2,4,6 (kanske), 10 och 11.:sweatdrop::KO:

draken 2014-03-14 17:14

Kan bara hålla med. Spelar snart ingen roll vad det är för häst. Bara den går barfota och jänkarvagn så haussas den upp till skyarna. Ibland ger det ju resultat men oftast om hästen har en skaplig chans oavsett.
Tycker omgången i morgon ser ruskigt svår ut. Väldigt lik Onsdagens V86a. Ser helt klart ut på många händer och många favoriter lär säkert vinna men det förvånar mig inte om det dyker upp en vinnare man inte har sett i programmet och då sitter man där med 5-6 rätt som ger ingenting.
7 kan ge väldigt bra betalt i morgon med minsta lilla flyt. Trodde att Claes och Dante skulle bli väldigt överspelade men börjar snart bli intressanta och man får mycket bättre betalt om man lyckas fälla Paramount och Sensationell Dream. Claes har inte imponerat i mina ögon och travade inte speciellt rent sist. Duger inte i morgon på kort distans. Kan givetvis vinna om travet flyter bättre men luktar 1 eller 9 lång väg. Dante möter mycket bättre hästar än han gjort hittills och håller nog inte upp ledningen. Adrian driver till galopp.
Att tänka lite på är att Sanity ofta imponerar i Frankrike men inte så ofta här hemma. Förvånar mig inte alls om han är tämligen usel i Morgon.

alle 2014-03-14 17:18

Jag läste inlägget angående pollen och Sanity som någon skrev här, är ju en väldigt intressant aspekt som man hade velat fråga Malin om!

Helge 2014-03-14 17:19

Citat:

Ursprungligen postat av alle (Inlägg 327164)
Jag läste inlägget angående pollen och Sanity som någon skrev här, är ju en väldigt intressant aspekt som man hade velat fråga Malin om!

Ställ frågan på twitter?

alle 2014-03-14 17:26

Citat:

Ursprungligen postat av elwiz (Inlägg 327094)
Intressant intervju ang sanity på fredagens v65. De pratade om misslyckandet på elitloppet då det blev höga halter pollen.

Kikade lite på pollenrapporterna bara därför och sverige ligger ca 2 månader före i år och de varnar för höga halter av alpollen ända upp i sundsvall.

Al va just det som hade höga halter under elitloppshelgen.

Det är alltid lika lätt med trav :ohmy:

Jag såg inte intervjun, men frågade dom Malin själv om pollenproblemet? :)

alle 2014-03-14 17:28

Malin Löfgrens tränarstatistik
2014 3 3 0 0 100 % 1 149 351

FÖRBANNAT SNYGGT! :clap:

mackpeter 2014-03-14 17:34

Citat:

Det blir väl regn och västliga vindar inatt. Ger inte pollen.
Var det några pollenproblem igår på Åby?
Måste varit mer pollen i Paris.
Oroa er för något annat. Spika Sanity imorgon!

NicklasJ 2014-03-14 17:37

Citat:

De frågade Malin under v65 och hon trodde inte alls det skulle vara något problem nu på lördag.

alle 2014-03-14 17:37

NicklasJ, ok då slipper jag fråga Malin själv! haha :)

Helge 2014-03-14 17:38

Snyggt alle!
Aldrig kopplat innan att det var du på twitter....men nu så :)
Snyggt frågat :clap:

whalz 2014-03-14 18:41

Som det ser ut nu:

Sensational Dream 69%?! Kommer säkert bli större imorgon.. Aja tror den vinner så får väl stå ut med det...

Orione Spin ska ju tokladdas verkar det som och första omgången kan det bli fart på! Gynnar väl claes? Om nu NBT också laddas.

Highspeed call på 9% lockar såpass mycket att jag slänger med den. 1-2-3-8. Tycker Race cowboyland är lite rolig också på 3%.

Dansman Charlie och Alec är helt klart streckvärda på 5-6%. Hade helst helgarderat det loppet.

Bedas chip och Prima donna är klockrena skrällar och åker med på 1-3%, känns hur bra som helst:)

Tänkte spika sanity men dom säger att Raja Mirchi närmar sig toppform och man vet ju hur bra den kan vara. 4-11

On Hold får bli min andra spik.

1-5-8-9

1-2-3-8

1-3-4-11

4 - Senational Dream

1-10-12-14

4-11

11 - On Hold

Vad tror ni:)?

Espo 2014-03-14 19:06

Citat:

Ursprungligen postat av hatten1 (Inlägg 327068)
Sanity har väl visat sig oerhört vass från ryggar i Frankrike, och släpper dom till Raija så har kan ingen annan häst slå dessa två från dödens eller tredje inv.
Fördelen är också att Raija inte går att köra speciellt snyggt med,utan det blir full fart om Erik kör upp i dödens och pressar.
Så överlägsen taktik för Sanity att släppa och köra speed, samt som sagt så är detta lopp INTE Målet för Sanity heller. Normalt så brukar också Ludde vilja ha en riktig urblåsare på sina hästar innan storlopp, vilket talar för agressiv körning av Erik.
Skulle Raija galoppera så är det ingen som slår Sanity från spets, vilket sammanlagt ger Sanity en vinstchans på 60% på grund av eriks 3 av fem körda galopper med Raija.

Tror inte Sanity skulle slå Raja från rygg då det inte blir någon speed körning i ett sådant scenario.

Jag tror dock inte man kommer köra fram med Raja och då vinner Sanity lätt via 1.11 sista varvet om det behövs! Lycka till för Raja att ta längder från kön då.....

Espo 2014-03-14 19:18

V75:5 är bland de öppnaste loppen jag sett på väldigt länge. Blir dyrt, men ser inget annat val än att helgardera där! Och då kommer säkert Valkyria ramla undan i spets :rolleyes:

Annars rätt tråkig omgång, med flera starka favoriter och %-ordningen ser ut att stämma rätt bra i förhållande till chans.

Kommer spela V7 och hoppas det skräller i stoloppet, men imorn blir man nog inte rik på att hitta 7an!

whalz 2014-03-14 19:31

Citat:

Ursprungligen postat av Espo (Inlägg 327223)
V75:5 är bland de öppnaste loppen jag sett på väldigt länge. Blir dyrt, men ser inget annat val än att helgardera där! Och då kommer säkert Valkyria ramla undan i spets :rolleyes:

Annars rätt tråkig omgång, med flera starka favoriter och %-ordningen ser ut att stämma rätt bra i förhållande till chans.

Kommer spela V7 och hoppas det skräller i stoloppet, men imorn blir man nog inte rik på att hitta 7an!

Fast jag tror ändå det kan smälla till imorgon, många bra hästar som är extremt lågt streckade..Med lite tur så får man sexsiffrigt åtminstonde!

Espo 2014-03-14 19:37

Citat:

Ursprungligen postat av whalz (Inlägg 327233)
Fast jag tror ändå det kan smälla till imorgon, många bra hästar som är extremt lågt streckade..Med lite tur så får man sexsiffrigt åtminstonde!

Tycker faktiskt Paramount och Sensational Dream känns ruskigt klara på förhand. Inget som talar emot och mer negativt än positivt på motbuden. Sen är de ju också streckade därefter, enormt stora favoriter just nu. Lägg till att Sanity bör vinna, då får det smälla med 1-2% i samtliga övriga lopp för att ha chans komma upp i 6siffrigt...

NicklasJ 2014-03-14 20:10

Goopen bjuder på ett litet annorlunda citat i björnkollen angående Paramounts chanser. "Jag tror faktiskt Drottning Silvia skulle kunna vinna med den hästen imorgon".

sherwyn 2014-03-14 20:14

Att spika Paramount är som att leka rysk roulette med tre kulor...:cheers:

whalz 2014-03-14 20:47

Citat:

Ursprungligen postat av Espo (Inlägg 327239)
Tycker faktiskt Paramount och Sensational Dream känns ruskigt klara på förhand. Inget som talar emot och mer negativt än positivt på motbuden. Sen är de ju också streckade därefter, enormt stora favoriter just nu. Lägg till att Sanity bör vinna, då får det smälla med 1-2% i samtliga övriga lopp för att ha chans komma upp i 6siffrigt...

Men både Dante och claes samt lopp 5. Men visst det behövs tur men vi får se imorgon helt enkelt, skräller det skräller det, inget man kan påverka:)

Helge 2014-03-14 20:51

Underbart, härliga Ivars spik of the week.
Bara älskar honom, helt underbar människa :)
http://www.youtube.com/watch?v=8UNqL...-M5N4p6Kh2aiGQ

droid 2014-03-14 21:36

http://i62.tinypic.com/2j5m7tt.png

:cheers:

Klanke 2014-03-14 22:10

AVD1
Cleas Boko rapporteras att träna bra, har verkligen härlig inställning..
A 5-1

AVD2
Känslan säger att Frank vill prova i spets eftersom hästen gör sina bästa lopp därifrån. Tuff körning skulle dock gynna Super Photogenic 15%
A 1-3-2

AVD3
Uffe har höga tankar om Divas Revansch som hade låg puls senast efter galoppen. Fin sort med bra inställning. Får visa hur bra han är?
A 2-1

AVD4
Jorma kan vinna, men ett lopp ikroppen och för stor gör att jag vill fälla..
A 4-6-1-3

AVD5
Vidöppet! Oskar Svanberg är lurig i sina kommentarer kring nr 2.
B 2-10-1-6-8-4-13-14-12-9

AVD6
Raja vs Sanity!? Dalborg får loppet?
A 11-1-4

AVD7
On Hold barfota runt om samt jänkarvagn +++ spik!? kan vara men jag gillade intrycket på Oskars häst senast. Bra läge nu!
A 11-1

Dragen:

Highspeed Call och Super P i avd2...

Divas Revansch i avd3

Nocturn Broline avd5

Lord Capar avd6

Leonas Kaiser avd7

Har en andel kvar a 50 kr om någon är intresserad...

sherwyn 2014-03-14 22:28

Skämskudde

Klanke 2014-03-14 23:14

Citat:

Ursprungligen postat av sherwyn (Inlägg 327327)
Menar du nummer 12, Prima Donna?

Prima donna? startar väl i avd5 :lol: Dalborg kör Lord Capar om jag inte såg i syn :D

sherwyn 2014-03-14 23:15

Citat:

Ursprungligen postat av Klanke (Inlägg 327333)
Prima donna? startar väl i avd5 :lol: Dalborg kör Lord Capar om jag inte såg i syn :D

Jag som är vimsig, blandade ihop loppen helt och fattade inte ranken. :lol:

robust 2014-03-14 23:51

Måste bara säga när jag ser träningsfilmen på Raja Mirchi, vilken fin häst! Nu springer den med lätta steg, nästan som att den knappt nuddar marken. Ser faktiskt ännu finare nu än för två veckor sen. Ingen övervikt och musklerna ser vältrimmade ut. En kanon. Kommer att göra ett bra lopp på lördag.

sherwyn 2014-03-14 23:57

Citat:

Ursprungligen postat av robust (Inlägg 327338)
Måste bara säga när jag ser träningsfilmen på Raja Mirchi, vilken fin häst! Nu springer den med lätta steg, nästan som att den knappt nuddar marken. Ser faktiskt ännu finare nu än för två veckor sen. Ingen övervikt och musklerna ser vältrimmade ut. En kanon. Kommer att göra ett bra lopp på lördag.

Off topic så har jag den som elitloppsvinnare @25.00, nere i 12.50 nu. :lol:

Den = Raja :rolleyes:

korpo 2014-03-15 00:05

Citat:

Ursprungligen postat av robust (Inlägg 327338)

Men, du spikar ändå Montgomery Gel;)

peozz 2014-03-15 00:05

Citat:

Ursprungligen postat av Klanke (Inlägg 327320)
AVD1
Cleas Boko rapporteras att träna bra, har verkligen härlig inställning..
A 5-1

AVD2
Känslan säger att Frank vill prova i spets eftersom hästen gör sina bästa lopp därifrån. Tuff körning skulle dock gynna Super Photogenic 15%
A 1-3-2

AVD3
Uffe har höga tankar om Divas Revansch som hade låg puls senast efter galoppen. Fin sort med bra inställning. Får visa hur bra han är?
A 2-1

AVD4
Jorma kan vinna, men ett lopp ikroppen och för stor gör att jag vill fälla..
A 4-6-1-3

AVD5
Vidöppet! Oskar Svanberg är lurig i sina kommentarer kring nr 2.
B 2-10-1-6-8-4-13-14-12-9

AVD6
Raja vs Sanity!? Dalborg får loppet?
A 11-1-4

AVD7
On Hold barfota runt om samt jänkarvagn +++ spik!? kan vara men jag gillade intrycket på Oskars häst senast. Bra läge nu!
A 11-1

Dragen:

Highspeed Call och Super P i avd2...

Divas Revansch i avd3

Nocturn Broline avd5

Lord Capar avd6

Leonas Kaiser avd7

Har en andel kvar a 50 kr om någon är intresserad...

Ska inte gnälla, men det systemet har väl inte direkt att göra några jättepengar om man skall dela med flera. Du får ursäkta om det lät gnälligt men var min åsikt...

robust 2014-03-15 00:13

Citat:

Ursprungligen postat av korpo (Inlägg 327341)
Men, du spikar ändå Montgomery Gel;)

Nä jag försöker fälla favoriten med 11.

Det kan väl också tilläggas att om inte Raja Mirchi hade galopperat så mycket som den nu har gjort, så hade hästen haft ett antal miljoner extra på sitt konto idag.

robfri 2014-03-15 00:14

Citat:

Ursprungligen postat av peozz (Inlägg 327342)
Ska inte gnälla, men det systemet har väl inte direkt att göra några jättepengar om man skall dela med flera. Du får ursäkta om det lät gnälligt men var min åsikt...

kan nog bli en 500-ring/skalle iaf :)

sherwyn 2014-03-15 00:24

Citat:

Ursprungligen postat av peozz (Inlägg 327342)

Men det beror ju helt på hur man själv rankar omgången. Om man tycker den ser favoritbetonad ut, varför ska man då slösa streck? Alla spelar olika och bedömer vinstchanser helt olika...

peozz 2014-03-15 00:32

Citat:

Ursprungligen postat av sherwyn (Inlägg 327345)
Men det beror ju helt på hur man själv rankar omgången. Om man tycker den ser favoritbetonad ut, varför ska man då slösa streck? Alla spelar olika och bedömer vinstchanser helt olika...

Helt klart. Men ska man sälja andelar i ett andelsspel så kanske det är bra att det finns potential att vinna lite mer, annars så kan man ju lika gärna spela en favoritrad själv...

sherwyn 2014-03-15 00:42

Citat:

Ursprungligen postat av peozz (Inlägg 327346)
Helt klart. Men ska man sälja andelar i ett andelsspel så kanske det är bra att det finns potential att vinna lite mer, annars så kan man ju lika gärna spela en favoritrad själv...

Det håller jag med dig om. :)

NicklasJ 2014-03-15 01:08

Tänkte prova att bjuda på något nytt här till er sharpsare. Har i mitt rätt onyktra stadie gjort en värdering av allas chanser imorgon på v75 med en liten kommentar till. Texten är jävligt lång och jobbig men det finns nog några som kommer tycka om att kika lite på det. :cheers:

V75-1
1.Nothing But Class - Spetsläge, bfro och gynsam distans -25%
2. Good As Princess - Bra spår, seg ut, distansminus(1vinst), borde inte gå - 3%
3. Long Night - Fin form, kan öppna rätt bra. Kanske kan få rygg ledaren, då farlig! - 8%
4.Rocky Race - Ute i tufft sällskap, borde inte räcka till - 1%
5. Claes Boko - Kapacitetsmässigt bäst, travat dåligt 2-3 starter, fel distans,skor -22%
6. Orione Spin - Bfro+jänkis+helstängt=full fart, om spets-> bra chans, troligare dödens 7%
7. Rebus - Klättrande formkurva, avslutade okej senast. Flemming bra på Åby, dåligt spår 4%
8.Stormysky - Bra senast, startsnabb, kan vinna med klaff - 9%
9. Onirique - Bra form och rätt distans. 2a-3e inner? Farlig på OS. -12%
10. MT Harmoney - Bra senast efter galopp, bfro igen, bättr i spets- 5%
11. Gigant Slugger - Okej form, avslutar bra med rätt resa, vinner inte så ofta -3%
12. Staro Bobcat - Jätteskrällde senast, ska inte kunna vinna nu från spår12 -1%

V75-2
1. Highspeed Call -Bra häst,rutinerad kusk,skor=minus, hög segerprocent,släpper nog men utmanar på OS? 14% 2. Paramount - Grym senast i årsdebuten, startsnabb, bra chans nu, bra kusk- 48%
3.Super Photogenic - varit väldigt bra länge, hårdare emot nu,inte lika distansgynnad som andra - 14% 4.Pretty Trio - startsnabb och försöker mot ledningen? Inte vunnit på distansen men rätt duktig - 8%
5.Vulcan Brick - 1 lopp i kroppen, bra läge, borde inte räcka- 3%
6.Sundsholms Keynote - fel distans, anmäld för att få speed, stenhårt inne, chanslös? <1%
7.Aboy From Above - mkt bra senast, distansen? behöver jätteöverpace, hårt emot -2%
8.Race Cowboyland - dåligt läge, fel distans, kapabel häst men svårt nu- 4%
9.Mastery As - Borde inte ha en chans, hårt emot, inget speciellt- 1%
10.Warrawee Lizzy - okej senast i mkt enklare motstånd, borde inte kunna gå -1%
11. Palermo Ceasar - kapabel häst, fel distans, ojämn- 2%
12. Beeboop Laday - dåligt spår, bra häst men svårt nu, borde inte gå från spår 12-2%

V75-3
1. Dante Boko - 3 raka, hårdare emot nu, kusk minus, osäkert läge, 50/50 om spets eller inte,bra form 21%
2. Divas Revansch -Inget riktigt lopp i kroppen, bra kapacitet, ffg jänkarvagn - 17%
3.Dansman Charlie - Spetskandidat, kan rinna undan,tjänat mest i loppet - 8%
4.Max Bob - ffg bfro+jänkarvagn, kunnat starta på nu kontinuerligt = plus - 13%
5. Mill Sienna - Ojämn, snabb ut, bra spår, lite för hårt emot nu - 2%
6. Bearable - Bra form, stark, kräver tempo, ingen v75-kusk - 5%
7.Chapeu Bas - Står hårt inne, dåligt spår, vinner inte ofta, chanslös? - 1%
8. Pilevallas Krabat -Dåligt läge, formlös?, ingen v75-kusk, chanslös? - 1%
9. Mr Miles - Bra form, ffg barfota runt om, Går bra i ryggar, skrällvarning 8%
10. Quite Windy - Bra form, Jorma upp = plus, barfota runt om - 11%
11. Alec Hornline - Grym näst senast, Roger upp nu igen, hög kapacitet - 11%
12. Homer Kemp - dåligt spår, hårt emot nu, får svårt - 2 %

V75-4
1. Pinocchio's Lie - Rätt startsnabb, bra kapacitet för klassen, formen? 2a-3e inner, chans på OS?- 9%
3. Max Martini - Kan nog öppna rätt bra, kuskplus!, 4% vinster, bfro+ helstängt som tidigare - 4%
4. Sensational Dream - bästa hästen,blir nog släppt till spets,snabb ut, bra chans -53%
5. Xray Brick - bra spår, rår vanligtvis inte på 4an, varit borta 1,5 månad - 4%
6. Maniaminmiami - okej ut, fin häst, kuskplus, första utmanare? -11%
7. Quick Fix - outsidervarning från stallet, 1,2,2 i hästens 3 felfria lopp, kuskminus,dåligt spår - 7%
9. Mazzolo - Eventuellt bfro+jänkis+helstängt ffg,inte jättekapabel, smygläge, ingen v75-kusk - 3%
10. Usain Henna - bfro ffg, hårt emot nu, verkar ha smygform - 3%
11.Action Launcher - formen? bara vunnit i täten, hårt emot - 2%
12. Black Line L.G - siktat hit, dåligt spår,lättare skor imorgon - 4%

V75-5
1. Valkyria R.Ö.K -Bra spår, spetsläge,kuskplus, Erik A mycket bra voltkusk,ev barfota bak -23%
2. Nocturn Broline - fin häst, sämre senast pga banan, ffg bfro, snabb ut - 6%
3. Felicia Winall - vann senast efter lucka på bra tid, skor nu, utvecklats, hårdare emot - 2%%
4. Erica Hall - Kapabel häst, svårt utgångsläge, galopprisk?, Tål att göra en del själv - 11%
5. Clumsy Lazy Louse - 1 lopp i kroppen, svårt utgångsläge, ingen v75-kusk- 2%
6. Eternity Of Joy - spetsläge från springspår, ingen spetshäst så släpper, 12.8/800m senast. utmanar via OS vid bra resa - 9%
7.Alvena Snau Di - Bra form, fin näst senast på Åby, vingelläge nu, inte borta vid maxklaff - 3%
8. Miss Jägers - hög kapacitet för motståndet, inte så snabb ut och viss risk att fastna invändigt, vid klaff tidig - 8%
9. Broadways Finest - Goop upp för första gången och ev bfro, Okej smygläge denna gång, skrällchans- 5%
10. Hanna Banker - En annan hårdhet än motståndet, tål att göra en del själv, tidig - 15%
11. Min Finish - Inte helt borta vid klaff, ok form, behöver tur - 4%
12. Prima Donna -Bfro, krafter kvar senast, inte så tidig men inte helt borta - 2%
13. Satine Calmon - siktat hit, inte jättetidig men kan skrälla - 3%
14. Bedas Chip - Brukar kunna avsluta bra, behöver klaff härifrån- 5%
15. Majas Utca - vann på bra sätt senast, står svårt till nu och är inge vidare snabb ut - 2%

V75-6
1. Lord Capar - Toppform, fint lopp senast, skor fram = minus, kan få ett fint lopp rygg ledaren, utmanar på OS? - 6%
2. True Advantage -Stigande formkurva, Bfro = plus, stenhårt emot, chanslös? - <1%
3. Montgomery Gel - Toppform, relativt ny i guld, lite väl hårt emot nu - 2%
4. Sanity - Mycket fin nere i Frankrike, topphäst, spets och slut läge - 55%
5. Global Investment - lite bättre senast, får hoppas på pengar i detta motstånd - 1%
6. Yanantin Boko - behöver rygglopp, väldigt hårt emot, måste till sargen - 1%
7. Bagley - årsdebut, mycket bra förra året, gått bra tidigare i debuter, dåligt läge - 4%%
8. Deuxieme Picsous - årsdebut, tränaren tror på bra insats, skor,helstängt+jänkis - 2%
9. Simb Ruby - Bra form, stenhårt emot, fel distans, ny kusk - <1%
10. Harry Haythrow - Årsdebut, mycket bra förra året, avslutar alltid bra,optimal balans, lite tjock-4%
11. Raja Mirchi - Mycket fin i årsdebuten, lopp i kroppen, ska tas lugnt i starten och sen sändas till dödens, skyhög kapacitet - 23%
12. Solvato -Inte startat på länge, dåligt läge, inte visat så mycket men verkar ha en del kapacitet -1%

V75-7
1.Leonas Kaiser - Snabb ut men vill nog inte gå i spets, bra form, vann bronsdebuten senast -7%
2.Royal Dream - Fin form, mkt bra i 2 senaste, hårdare emot nu, skräll? - 3%
3.Navigator Sib -Gör det bra utan att få vinna, bra distans, inte borta -8%
4.Roobios -Väldigt bra senast, stark och hård, tidig - 23%
5.Sahara Fairytale - Körs mot spets, kanske släpper men troligtvis inte, grymt fin senast, kuskminus, distansen = ?, hårt emot nu - 13%
6.Monte Major - Debut i brons, defensivt upplägg att vänta, outsider med maxklaff - 4%
7.Perfect Power - Kapabel häst som är bra på distansen, avslutar fint med rätt lopp, bfro - 7%
8.Checco Boko - Sparat senast, dåligt spår, bra form, distansen? - 5%
9.Diamond Of Ace - Fin form, bfro igen som senast var första gången, lite väl hårt emot nu - 2%
10.Falcon Håleryd -Bra vid 2 vinster, mkt hårdare emot nu, får svårt härifrån - 1%
11.On Hold - Mkt bra form, stenhård, startsnabb och kanske kan komma igenom bra direkt, bfro= plus,tidig- 25%
12.Red Adair Superb - Dåligt läge, vid maxklaff inte helt borta, skor = minus - 2%

sherwyn 2014-03-15 01:11

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 327348)
Spoiler:
Tänkte prova att bjuda på något nytt här till er sharpsare. Har i mitt rätt onyktra stadie gjort en värdering av allas chanser imorgon på v75 med en liten kommentar till. Texten är jävligt lång och jobbig men det finns nog några som kommer tycka om att kika lite på det. :cheers:

V75-1
1.Nothing But Class - Spetsläge, bfro och gynsam distans -25%
2. Good As Princess - Bra spår, seg ut, distansminus(1vinst), borde inte gå - 3%
3. Long Night - Fin form, kan öppna rätt bra. Kanske kan få rygg ledaren, då farlig! - 8%
4.Rocky Race - Ute i tufft sällskap, borde inte räcka till - 1%
5. Claes Boko - Kapacitetsmässigt bäst, travat dåligt 2-3 starter, fel distans,skor -22%
6. Orione Spin - Bfro+jänkis+helstängt=full fart, om spets-> bra chans, troligare dödens 7%
7. Rebus - Klättrande formkurva, avslutade okej senast. Flemming bra på Åby, dåligt spår 4%
8.Stormysky - Bra senast, startsnabb, kan vinna med klaff - 9%
9. Onirique - Bra form och rätt distans. 2a-3e inner? Farlig på OS. -12%
10. MT Harmoney - Bra senast efter galopp, bfro igen, bättr i spets- 5%
11. Gigant Slugger - Okej form, avslutar bra med rätt resa, vinner inte så ofta -3%
12. Staro Bobcat - Jätteskrällde senast, ska inte kunna vinna nu från spår12 -1%

V75-2
1. Highspeed Call -Bra häst,rutinerad kusk,skor=minus, hög segerprocent,släpper nog men utmanar på OS? 14%
2. Paramount - Grym senast i årsdebuten, startsnabb, bra chans nu, bra kusk- 48% 3.Super Photogenic - varit väldigt bra länge, hårdare emot nu,inte lika distansgynnad som andra - 14%
4.Pretty Trio - startsnabb och försöker mot ledningen? Inte vunnit på distansen men rätt duktig - 8%
5.Vulcan Brick - 1 lopp i kroppen, bra läge, borde inte räcka- 3%
6.Sundsholms Keynote - fel distans, anmäld för att få speed, stenhårt inne, chanslös? <1%
7.Aboy From Above - mkt bra senast, distansen? behöver jätteöverpace, hårt emot -2% 8.Race Cowboyland - dåligt läge, fel distans, kapabel häst men svårt nu- 4% 9.Mastery As - Borde inte ha en chans, hårt emot, inget speciellt- 1%
10.Warrawee Lizzy - okej senast i mkt enklare motstånd, borde inte kunna gå -1% 11. Palermo Ceasar - kapabel häst, fel distans, ojämn- 2% 12. Beeboop Laday - dåligt spår, bra häst men svårt nu, borde inte gå från spår 12-2%

V75-3
1. Dante Boko - 3 raka, hårdare emot nu, kusk minus, osäkert läge, 50/50 om spets eller inte,bra form 21%
2. Divas Revansch -Inget riktigt lopp i kroppen, bra kapacitet, ffg jänkarvagn - 17%
3.Dansman Charlie - Spetskandidat, kan rinna undan,tjänat mest i loppet - 8%
4.Max Bob - ffg bfro+jänkarvagn, kunnat starta på nu kontinuerligt = plus - 13%
5. Mill Sienna - Ojämn, snabb ut, bra spår, lite för hårt emot nu - 2%
6. Bearable - Bra form, stark, kräver tempo, ingen v75-kusk - 5%
7.Chapeu Bas - Står hårt inne, dåligt spår, vinner inte ofta, chanslös? - 1%
8. Pilevallas Krabat -Dåligt läge, formlös?, ingen v75-kusk, chanslös? - 1%
9. Mr Miles - Bra form, ffg barfota runt om, Går bra i ryggar, skrällvarning 8%
10. Quite Windy - Bra form, Jorma upp = plus, barfota runt om - 11%
11. Alec Hornline - Grym näst senast, Roger upp nu igen, hög kapacitet - 11%
12. Homer Kemp - dåligt spår, hårt emot nu, får svårt - 2 %

V75-4
1. Pinocchio's Lie - Rätt startsnabb, bra kapacitet för klassen, formen? 2a-3e inner, chans på OS?- 9%
3. Max Martini - Kan nog öppna rätt bra, kuskplus!, 4% vinster, bfro+ helstängt som tidigare - 4%
4. Sensational Dream - bästa hästen,blir nog släppt till spets,snabb ut, bra chans -53%
5. Xray Brick - bra spår, rår vanligtvis inte på 4an, varit borta 1,5 månad - 4%
6. Maniaminmiami - okej ut, fin häst, kuskplus, första utmanare? -11%
7. Quick Fix - outsidervarning från stallet, 1,2,2 i hästens 3 felfria lopp, kuskminus,dåligt spår - 7%
9. Mazzolo - Eventuellt bfro+jänkis+helstängt ffg,inte jättekapabel, smygläge, ingen v75-kusk - 3%
10. Usain Henna - bfro ffg, hårt emot nu, verkar ha smygform - 3%
11.Action Launcher - formen? bara vunnit i täten, hårt emot - 2%
12. Black Line L.G - siktat hit, dåligt spår,lättare skor imorgon - 4%

V75-5
1. Valkyria R.Ö.K -Bra spår, spetsläge,kuskplus, Erik A mycket bra voltkusk,ev barfota bak -23%
2. Nocturn Broline - fin häst, sämre senast pga banan, ffg bfro, snabb ut - 6%
3. Felicia Winall - vann senast efter lucka på bra tid, skor nu, utvecklats, hårdare emot - 2%%
4. Erica Hall - Kapabel häst, svårt utgångsläge, galopprisk?, Tål att göra en del själv - 10%
5. Clumsy Lazy Louse - 1 lopp i kroppen, svårt utgångsläge, ingen v75-kusk- 2%
6. Eternity Of Joy - spetsläge från springspår, ingen spetshäst så släpper, 12.8/800m senast. utmanar via OS vid bra resa - 9%
7.Alvena Snau Di - Bra form, fin näst senast på Åby, vingelläge nu, inte borta vid maxklaff - 3%
8. Miss Jägers - hög kapacitet för motståndet, inte så snabb ut och viss risk att fastna invändigt, vid klaff tidig - 8%
9. Broadways Finest - Goop upp för första gången och ev bfro, Okej smygläge denna gång, skrällchans- 6%
10. Hanna Banker - En annan hårdhet än motståndet, tål att göra en del själv, tidig - 15%
11. Min Finish - Inte helt borta vid klaff, ok form, behöver tur - 4%
12. Prima Donna -Bfro, krafter kvar senast, inte så tidig men inte helt borta - 2%
13. Satine Calmon - siktat hit, inte jättetidig men kan skrälla - 3%
14. Bedas Chip - Brukar kunna avsluta bra, behöver klaff härifrån- 5%
15. Majas Utca - vann på bra sätt senast, står svårt till nu och är inge vidare snabb ut - 2%

V75-6
1. Lord Capar - Toppform, fint lopp senast, skor fram = minus, kan få ett fint lopp rygg ledaren, utmanar på OS? - 6%
2. True Advantage -Stigande formkurva, Bfro = plus, stenhårt emot, chanslös? - <1%
3. Montgomery Gel - Toppform, relativt ny i guld, lite väl hårt emot nu - 2%
4. Sanity - Mycket fin nere i Frankrike, topphäst, spets och slut läge - 55%
5. Global Investment - lite bättre senast, får hoppas på pengar i detta motstånd - 1%
6. Yanantin Boko - behöver rygglopp, väldigt hårt emot, måste till sargen - 1%
7. Bagley - årsdebut, mycket bra förra året, gått bra tidigare i debuter, dåligt läge - 4%%
8. Deuxieme Picsous - årsdebut, tränaren tror på bra insats, skor,helstängt+jänkis - 2%
9. Simb Ruby - Bra form, stenhårt emot, fel distans, ny kusk - <1%
10. Harry Haythrow - Årsdebut, mycket bra förra året, avslutar alltid bra,optimal balans, lite tjock-4%
11. Raja Mirchi - Mycket fin i årsdebuten, lopp i kroppen, ska tas lugnt i starten och sen sändas till dödens, skyhög kapacitet - 23%
12. Solvato -Inte startat på länge, dåligt läge, inte visat så mycket men verkar ha en del kapacitet -1%

V75-7
1.Leonas Kaiser - Snabb ut men vill nog inte gå i spets, bra form, vann bronsdebuten senast -7%
2.Royal Dream - Fin form, mkt bra i 2 senaste, hårdare emot nu, skräll? - 3%
3.Navigator Sib -Gör det bra utan att få vinna, bra distans, inte borta -8%
4.Roobios -Väldigt bra senast, stark och hård, tidig - 22%
5.Sahara Fairytale - Körs mot spets, kanske släpper men troligtvis inte, grymt fin senast, kuskminus, distansen = ?, hårt emot nu - 15%
6.Monte Major - Debut i brons, defensivt upplägg att vänta, outsider med maxklaff - 4%
7.Perfect Power - Kapabel häst som är bra på distansen, avslutar fint med rätt lopp, bfro - 6%
8.Checco Boko - Sparat senast, dåligt spår, bra form, distansen? - 5%
9.Diamond Of Ace - Fin form, bfro igen som senast var första gången, lite väl hårt emot nu - 2%
10.Falcon Håleryd -Bra vid 2 vinster, mkt hårdare emot nu, får svårt härifrån - 1%
11.On Hold - Mkt bra form, stenhård, startsnabb och kanske kan komma igenom bra direkt, bfro= plus,tidig- 25%
12.Red Adair Superb - Dåligt läge, vid maxklaff inte helt borta, skor = minus - 2%

Ska bli intressant att läsa. :)

Helge 2014-03-15 02:20

Förlåt.
Men har svårt att finna värde i system som lämnas så här dags.

trance_error 2014-03-15 04:29

Leonas Kaiser spets, släppa, rygg ledaren och på OS åka förbi låter rimligt :)

Blir nog rak DD för mig 4 - 1 .. Om jag får hyffsad odds.

Tamuli 2014-03-15 08:48

Har nu suttit och gått igenom omgången.
Ser ju på förhand ut som att det är lite väl mycket stora favoriter, men man får hoppas på att man lycka fälla rätt favoriter i jakten på cashen.

Avd 1) Visst Claes Boko helt klart A-häst i mina ögon men samtidigt så imponerade den inte på mig sist så kommer gardera det loppet med 1-8-9-10.
Nothing But Class är en häst som jag giillar så den är given som motbud, sen gillade jag Stormyskys avslutning sist

Avd 2) Först tanken var att spika Paramount men har lovat mig att inte spika lärlingslopp igen, dem gånger man gjort det så har det skrällt till ordentligt där så kommer slösa lite streck här. Utöver Paramount kommer jag ta med 1-3-4-6-8-12

Spikar Divas Revanch och Sensational Dream (speciellt nu när den som jag såg som motbud Önas Ida blev struken)

Sto loppet där är det väl bara att strecka på också även om Valkyria R.Ö.K kommer bli min A-häst i det loppet.

Sanity och Raja borde det ju enbart handla om men kommer ändå slänga med Lord Capar och Montgomery Gel ifall om de två giganterna gör bort sig bägge två.

I sista avdelningen tror jag det står mellan 4 hästar, Rooibos, On Hold, Sahara Fairytale (även om Adrian kör) och Leonas Kaiser.

Mina tankar om dagen omgång, får se hur vad det reducerade hamnar på i pris, möjligt att man slänger med någon häst till i tex sista loppet.

alle 2014-03-15 09:28

Oskar Svanberg uttalar sig om sina chanser!!

http://www.youtube.com/watch?feature...&v=djrFy3ba5P0