Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-03-15, 18:33   #391

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av techtrade1 Visa inlägg

Nu är det på gång tror jag allt..
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Flickepojken (+1)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-15, 18:36   #392

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 2544
Standard

Okey jag har ej paintball på mobilen så jag lovar att dra den via datorn istället
Fulsprit (+1), elwiz (+10)
techtrade1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-15, 18:38   #393

Reg.datum: jan 2014
Sharp$: 61
Standard

Citat:
Fan vad det stör mig att jag inte kan skicka över bilden hit
Jag har lyckats få över den i bilder men vet inte hur man får in den här

Thechie! Släpp det. Du behöver inte bevisa något för någon
Det är ju bara dig själv du ljuger för ändå om det inte skulle stämma dvs

Fulsprit (+1)
Flickepojken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-15, 18:39   #394

Asprillas avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 779
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Detta måste du utveckla...! Hur menar du? Hur skall du i längden kunna lämna in och konkurrera mot ett stort andelsystem? För dina chanser till storvinster ökar ju enormt med att vara med i ett andelssytem - något du inte ens kanske skulle vara i närheten med ett mindre hemmasnickrat dito...

Hur många tror du vinner 20 miljoner under sitt bettingliv, tror du - hellre tar jag 500 000 en gång än att aldrig vinna 20 mille...

Jag har inget emot andelssystem men detta var ett direkt korkat lir. Annorlunda uttryckt så blåste ju Cigarrimporten de kunder som köpte första vändan av systemet. De flaggar i butiken med att det spelas som "Totalt 10 andelar", antar jag enligt den butikssed som gäller, men säljer fyra gånger så många. Har svårt att tro att Cigarrimporten "förvarnar" sina första köpare om att det minsann kan bli tal om att samma system spelas flera gånger. Vilseledande marknadsföring om något.

Dessutom hade jag inte deltagit i ett andelsspel med 10 andelar i något fall. 3-4 stycken är tillräckligt och närmast optimalt. Den extra insatsen räcker för att man ska få ihop ett bra system om man inte är helt utfattig. (OK, man hade förstås möjligheten att köpa fler än en andel, men ju färre andelar man köpte desto sämre affär gjorde man.)

Så jag skulle absolut hellre föredra möjligheten att vinna 20 mille, framför en engångssumma på 500k och i stort sett lika försumbara chanser att vinna ytterligare 500k (som det hade varit att vinna 20 milj.). Bara möjligheten är alltså värd 500k. Lovar dock att ståta med lång näsa om det visar sig att Cigarrimporten vinner igen om ett år.

Senast redigerad av Asprilla den 2014-03-15 klockan 18:42.
Asprilla är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-15, 18:40   #395

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1399
Standard

Citat:
Och vilken butiksägare säger till sina kunder att nej, jag vill inte lämna in fler system/andelar för det blir ofördelaktigt för dem första som köpte andelar av mig. Skulle någon göra det så skulle denne enbart skjuta sig själv i foten då kunderna då hellre går till en annan butik...

Jag började väl med att säga att det är bra för ombudet? Speciellt nu i efterhand eftersom det kommer att bli ÄNNU mer försäljning av andelar i den butiken.

Det är upp till kunderna att titta på systemet och kolla vilken potential det har. Att få 550k för en rad som "borde" ge närmare 2.5M är en spelvärdes-katastrof.

Det kan låta märkligt för en lekman men i längden är det en väldig dålig affär att köpa in sig på flerfaldiga skrällbetonade system.
Gammal 2014-03-15, 18:41   #396

Reg.datum: jan 2014
Sharp$: 61
Standard

Citat:
Okey jag har ej paintball på mobilen så jag lovar att dra den via datorn istället
Ge fan i datorn och njut av pengarna istället!
Kyodai (+10)
Flickepojken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-15, 18:43   #397

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Han hade rensat mer om loppet gått först. Nu var det bara drygt 100 system kvar och då kan det slå lite hur som helst. Han i sista rensa inte 3 ggr ens.
Det har aldrig någon betydelse i vilken ordning man rättar loppen. De RADER som får 7 rätt får 7 rätt ändå.

"SYSTEM"-rens är ett i stort sett helt oväsentligt sätt att redovisa värdeutvecklingen längs omgången.
Gammal 2014-03-15, 18:45   #398

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av alle Visa inlägg
Så funkar det med alla andelar du köper i butiker!!
Absolut. Därför är det ingen bra idé att köpa in sig på skrällbetonade flerfaldigade system.
Gammal 2014-03-15, 18:47   #399

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av joppe59 Visa inlägg
Snyggt att få in c-hästen är helt klart en kupong från ett reducerat system

Bara att bocka o gratulera så ska dom tas
Helt korrekt.

Från vinstlistan:
Filinlämnat = Ja
Gammal 2014-03-15, 18:55   #400

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 1145

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Absolut. Därför är det ingen bra idé att köpa in sig på skrällbetonade flerfaldigade system.

Nej, det var ju för djävligt att de vann 550 000 per andel, istället för att lämna in själv ett system på 400 rader och få 3 rätt - dumstrut på de som köpte in sig där...!

Förstår inte hur ni tänker - ett stort system där du har enormt mycket större chans på storutdelningarna, kontra ett hemmasnickrat som ger nada - vilket är bäst i längden, tror/tycker du...?

tomtom2 (+10), sirlarsson (+10)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-15, 19:08   #401

Standard

Citat:
Nej, det var ju för djävligt att de vann 550 000 per andel, istället för att lämna in själv ett system på 400 rader och få 3 rätt - dumstrut på de som köpte in sig där...!

Förstår inte hur ni tänker - ett stort system där du har enormt mycket större chans på storutdelningarna, kontra ett hemmasnickrat som ger nada - vilket är bäst i längden, tror/tycker du...?

Den tur som krävs för att det ska lyckas vägs inte upp av utdelningen bara blir 23% av "rätt utdelning" när det väl slår in.

Hur man än vänder på det så fick de "underodds" på sin insats.

Självklart är det bättre att spela tillsammans med andra än att göra ett eget system för 200-300 kr. Jag har aldrig påstått motsatsen. Men då är modellen att delta i ett system som bara körs en gång.
Gammal 2014-03-15, 19:09   #402

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 6932
Standard

Hur orkar folk vara så egotrippade att ni gnäller på att 44st fått dela på 24 miljoner. I stället för att 10st fått 2,4milj/st. Det är väl roligare att flera får lite pengar att sprätta. ELLER???
sirlarsson (+5), elwiz (+5), fusbar (+50)
hanscrispi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-15, 19:12   #403

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 1145

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Asprilla Visa inlägg
Jag har inget emot andelssystem men detta var ett direkt korkat lir. Annorlunda uttryckt så blåste ju Cigarrimporten de kunder som köpte första vändan av systemet. De flaggar i butiken med att det spelas som "Totalt 10 andelar", antar jag enligt den butikssed som gäller, men säljer fyra gånger så många. Har svårt att tro att Cigarrimporten "förvarnar" sina första köpare om att det minsann kan bli tal om att samma system spelas flera gånger. Vilseledande marknadsföring om något.

Dessutom hade jag inte deltagit i ett andelsspel med 10 andelar i något fall. 3-4 stycken är tillräckligt och närmast optimalt. Den extra insatsen räcker för att man ska få ihop ett bra system om man inte är helt utfattig. (OK, man hade förstås möjligheten att köpa fler än en andel, men ju färre andelar man köpte desto sämre affär gjorde man.)

Så jag skulle absolut hellre föredra möjligheten att vinna 20 mille, framför en engångssumma på 500k och i stort sett lika försumbara chanser att vinna ytterligare 500k (som det hade varit att vinna 20 milj.). Bara möjligheten är alltså värd 500k. Lovar dock att ståta med lång näsa om det visar sig att Cigarrimporten vinner igen om ett år.

De som spelar köper in sig i ett system som är på totalt 10 andelar, det är riktigt. Det gäller då endast detta system! Skall då butiksägaren vara tvungen att stänga vid detta då? Om han ändrar de andra/efterföljande systemen och drar ifrån eller lägger till x-antal kusar, är det då lika illa, eller...?

Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-15, 19:13   #404

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 1990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Helt korrekt.

Från vinstlistan:
Filinlämnat = Ja
Det är mitt system

Ett större Joker ja. Då du har vinstlistan Strappa, nyfiken på system nr 2