|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#391 |
|
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Flickepojken (+1) |
|
|
|
|
|
|
#392 |
|
Okey jag har ej paintball på mobilen så jag lovar att dra den via datorn istället
|
|
|
|
|
|
|
#393 | |
|
Citat:
Thechie! Släpp det. Du behöver inte bevisa något för någon Det är ju bara dig själv du ljuger för ändå om det inte skulle stämma dvs
Fulsprit (+1) |
||
|
|
|
|
|
#394 | |
|
Citat:
Dessutom hade jag inte deltagit i ett andelsspel med 10 andelar i något fall. 3-4 stycken är tillräckligt och närmast optimalt. Den extra insatsen räcker för att man ska få ihop ett bra system om man inte är helt utfattig. (OK, man hade förstås möjligheten att köpa fler än en andel, men ju färre andelar man köpte desto sämre affär gjorde man.) Så jag skulle absolut hellre föredra möjligheten att vinna 20 mille, framför en engångssumma på 500k och i stort sett lika försumbara chanser att vinna ytterligare 500k (som det hade varit att vinna 20 milj.). Bara möjligheten är alltså värd 500k. Lovar dock att ståta med lång näsa om det visar sig att Cigarrimporten vinner igen om ett år.
Where's the cue ball going? Senast redigerad av Asprilla den 2014-03-15 klockan 18:42. |
||
|
|
|
|
|
#395 | |
|
Citat:
Det är upp till kunderna att titta på systemet och kolla vilken potential det har. Att få 550k för en rad som "borde" ge närmare 2.5M är en spelvärdes-katastrof. Det kan låta märkligt för en lekman men i längden är det en väldig dålig affär att köpa in sig på flerfaldiga skrällbetonade system.
|
|
|
|
#396 | |
|
Citat:
Kyodai (+10) |
||
|
|
|
|
|
#397 | |
|
Citat:
"SYSTEM"-rens är ett i stort sett helt oväsentligt sätt att redovisa värdeutvecklingen längs omgången.
|
|
|
|
#398 |
|
Absolut. Därför är det ingen bra idé att köpa in sig på skrällbetonade flerfaldigade system.
|
|
|
|
#399 | |
|
Citat:
Från vinstlistan: Filinlämnat = Ja
|
|
|
|
#400 | |
|
Citat:
Nej, det var ju för djävligt att de vann 550 000 per andel, istället för att lämna in själv ett system på 400 rader och få 3 rätt - dumstrut på de som köpte in sig där...! Förstår inte hur ni tänker - ett stort system där du har enormt mycket större chans på storutdelningarna, kontra ett hemmasnickrat som ger nada - vilket är bäst i längden, tror/tycker du...?
|
|
|
|
#401 | |
|
Citat:
Den tur som krävs för att det ska lyckas vägs inte upp av utdelningen bara blir 23% av "rätt utdelning" när det väl slår in. Hur man än vänder på det så fick de "underodds" på sin insats. Självklart är det bättre att spela tillsammans med andra än att göra ett eget system för 200-300 kr. Jag har aldrig påstått motsatsen. Men då är modellen att delta i ett system som bara körs en gång.
|
|
|
|
#402 |
|
Hur orkar folk vara så egotrippade att ni gnäller på att 44st fått dela på 24 miljoner. I stället för att 10st fått 2,4milj/st. Det är väl roligare att flera får lite pengar att sprätta. ELLER???
|
|
|
|
|
|
|
#403 | |
|
Citat:
De som spelar köper in sig i ett system som är på totalt 10 andelar, det är riktigt. Det gäller då endast detta system! Skall då butiksägaren vara tvungen att stänga vid detta då? Om han ändrar de andra/efterföljande systemen och drar ifrån eller lägger till x-antal kusar, är det då lika illa, eller...?
|
|
|
|
#404 |
|
Det är mitt system
![]() Ett större Joker ja. Då du har vinstlistan Strappa, nyfiken på system nr 2
|
|
|
|
|
|
|
|