Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-04-08, 12:57   #1
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 264
Sharp$: 3119
Standard

Sjöstrand stoppad av ATG


http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle18685161.ab
luggen77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-08, 13:03   #2
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Vilka jävla dårar.
Ska en Svensk travfantast inte få lira för att han är handbollsproffs i Tyskland ?
Byt ut hela jävla styrelsen NU, och ändra reglerna NU

Citat:
Ursprungligen postat av luggen77 Visa inlägg
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-08, 13:08   #3
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Anledningen: han är inte folkbokförd i Sverige.

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle18685609.ab
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-08, 13:08   #4
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 1 636
Sharp$: 61
Standard

Hur gör det med alla andra som jag förstår spelar ifrån utlandet och skrapar hem rätt mycket vinster?
Flickepojken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-08, 13:13   #5
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 170
Sharp$: 315
Standard

Regler är vad dom är. Men ärligt talat? Man tillåter dom ena spelsyndikaten efter dom andra härja fritt och spela lite bäst dom vill och roffa åt sig det mesta.

Men när en folkkär svensk sportprofil som faktiskt bidrar med så mycket bra pr och även lägger mycket pengar i form av ägande och intresse på sporten så blir jag så trött. Ärligt talat? Han ställer upp i media, delar med sig av tips och på något sätt delar med sig av sin glädje till andra.

Det är dessa jävla uråldriga regler som gör mig så förbannat jävla trött på trav. Det blir ta mig tusan inte en krona mer utöver Olympiatravet , Åbergs och Derbyhelgen som redan är inplanerade. Inga mer resor, inget mer spelande, nada!

Aningen dramatiskt men aldrig får man läsa något kul om trav. Bara massa trams........

Får väl börja med utländsk galopp eller Greyhound istället.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
putte64 (+100), luggen77 (+50)
JonathanH87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-08, 13:14   #6
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 670
Sharp$: 2639
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Flickepojken Visa inlägg
Hur gör det med alla andra som jag förstår spelar ifrån utlandet och skrapar hem rätt mycket vinster?
Dom spelar ju via ombud i andra länder. Men om nu reglerna för att ha ett ATG-konto är att man ska va folkbokförd i Sverige så gäller det givetvis lika för alla. Då kan man inte göra undantag bara för att det är en känd hanbollsspelare.....
tomtom2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-08, 13:18   #7
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

En jävla idiotregel

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Anledningen: han är inte folkbokförd i Sverige.

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle18685609.ab
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-08, 13:34   #8
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Idiotiska regler är till för att ändras....
Bara för att en regel finns, så ska den inte följas om den är totalt ologisk , som denna är.

NU får dem tänka om, och ja, faktiskt fixa en ny styrelse för de gubbarna som sitter där nu verkar inte leva i 2014........
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-08, 13:58   #9
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 72
Sharp$: 2624
Standard

För sjöstrand är det inga problem, han reggar sig via tyska ombudet och lirar på trav i sverige. Han får RKB, atg tjänar 1-2kr per hundring mot 11. Lysande business, eller?
Foppa21 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-08, 14:00   #10
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 177
Sharp$: 57101
Standard

Undrar hur det funkar för Åke Svanstedt. Han skriver väl att han följer travet här hemma en hel del via atg live. Stänger dom ner hans konto också om någon tipsar om att han som ej folkbokförd i Sverige innehar konto hos atg.se. Eller är det någon släkting i Sverige som har kontot ?

Löjlig regel. Tänk om jag vann storvinsten och bestämde mig för att köpa hus på spanska solkusten och bosätta mig där. Då skulle jag inte längre få spela hos atg.se eller ens få ha kvar mitt konto enligt dessa regler.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-08, 14:05   #11
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Tror knappast att reglerna kommer att ändras i första taget. Det luktar anti-penningtvättsregel lång väg. Det är nog snarare politikerna än travfolket på ATG som kräver denna regel. Eller?

EDIT: och med "politikerna" så menar jag staten.

Senast redigerad av overpace den 2014-04-08 klockan 14:08.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-08, 14:12   #12
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Ja, tänkvärd tweet om det skulle gå att genomföra?

Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-08, 15:57   #13
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 883
Sharp$: 5159
Standard

Ganska vanligt förfarande bland spelbolag.

I början på Pokerperioden var de ganska svårt att spela Poker på nätet för svenskar, många av pokersajterna accepterade INTE kunder från Sverige, fick ha "ombud" som bodde utomlands som stod för kontot.

Finns nog ett antal motiv till denna regel, politiska. Sedan kan man ju tycka vad man vill om regeln,
( en del konstigheter skulle det ju bli om alla svenskar kunde regga sig för konto i Norge/Danmark/Finland och tvärtom )

Bara sätta sig i bilen och köra till Danmark och lämna in kupongerna på Danskt ombud, Kiel vad kan det vara 10 - 15 mil, gjort på dryga timmen
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-08, 16:08   #14
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 72
Sharp$: 2624
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Ganska vanligt förfarande bland spelbolag.

I början på Pokerperioden var de ganska svårt att spela Poker på nätet för svenskar, många av pokersajterna accepterade INTE kunder från Sverige, fick ha "ombud" som bodde utomlands som stod för kontot.

Finns nog ett antal motiv till denna regel, politiska. Sedan kan man ju tycka vad man vill om regeln,
( en del konstigheter skulle det ju bli om alla svenskar kunde regga sig för konto i Norge/Danmark/Finland och tvärtom )

Bara sätta sig i bilen och köra till Danmark och lämna in kupongerna på Danskt ombud, Kiel vad kan det vara 10 - 15 mil, gjort på dryga timmen
Varför ska han åka till Danmark, finns wettstar.de man kan spela via, dem har dessutom 2% i bonus på omsättningen vilka man väl kan jämnställa med RKB trots ATG inte känner till några som har det.

http://www.wettstar.de/infos/bonusbedingungen.htm
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Viroid (+5)
Foppa21 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-08, 16:11   #15
robust
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

Den stora frågan är ju att VARFÖR finns det utlandsombud när de egentligen inte ens behövs?!
  Ge poäng Svara med citat
Svara



td