Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-04-15, 13:20   #16
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 1 636
Sharp$: 61
Standard

Googlade och hittade svaret.

Senast redigerad av Flickepojken den 2014-04-15 klockan 13:22.
Flickepojken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-15, 15:08   #17
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
- Övernitiskt analytisk. Historien ovan om den stukna springspårshästen är så typisk. Han hade redan analyserat fram inte bara ett scenario, utan tre-fyra alternativ till hur alla trodde det skulle gå. Och när det sedan hände så var han beredd och kunde ta betalt.


Bra skrivet Viroid

Tänker ofta på denna händelser, det var så naturligt för Dajmen att 1an var vinnaren när spetsfavoriten från springspår ströks.

Just att agera naturligt på instinkt i detta läge visar på spelkunskap, ja det är väl samma med Zlatan, hans mest spektakulära grejer har väl gjorts på instinkt, Zlatan har givitvis övat liknande på träning och för Dajmen hade också gjort hemläxan dvs analysen


Dajmen gjorde väl en "exklusiv" produkt till V75 - Stalltipset, tror han bodde i Halmstad då. Lite dyrare och fanns bara att köpa på vissa ställen, ( Som dagens betaltjänster
Så "exklusiv" kan den inte ha varit då den även hamnade i brevlådan hos undertecknad.

Inte så fasligt dyr heller vad jag minns, som två travronden kanske. Så en jämförelse med dagens betaltjänster är en ren förolämpning mot föregångaren.

Då ingen har tagit upp det kan jag ju nämna hans sorti som var av det spektakulära slaget. http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle11960593.ab
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-15, 17:21   #18
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1094
Standard

Finns lite om honom här

http://www.gamblersvardag.se/anders-...-har-gatt-bort

http://generationxpunktse.wordpress....enerationx-se/
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-15, 17:33   #19
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 882
Sharp$: 5152
Standard

Wagner


Det var väl lite "olika" perioder

En period var den defintivt till för en begränsad skara kunder, fick den efter lite tjat på anders och med hjälp av en av hans viktigare "stallrapportörer" ( Hd Lärling )

Sedan en period såldes den i spelbutiker, men ganska selektivt, jag vet inte så många ställen som hade den men ett par 3 olika butiker hade jag att välja på,

Jag menar stalltipset var mer likt betaltjänsterna än likt Guiden-Ronden,

- kom sent, tror den kom på fredag , Guiden och Ronden gjorde väl sina tips Söndag-måndag och så fick man tidningen tisdag

- Lite fräckare ideer jmft med Guiden Ronden som dominerade totalt då

- Gav avslag, det gör aldrig guiden - ronden

Tror jag sparat något ex i min travsamling ( väldigt liten nu - rensat kraftigt och bara behållit Elitloppet derbyt Olympiatravet o liknande )
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-15, 19:10   #20
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 12
Sharp$: 826
Standard

Tillhör inte skaran som kände honom,tyvärr. Minns dock att han hade en nätsida som hette emalj.se. Fanns bl a många roliga spelhistorier där. Ångrar att jag inte skrev ut dom i pappersform då sidan är borta.
Tragiskt att han inte fick njuta längre av V75:an . . .
Misterqc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-15, 19:24   #21
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Det finns en hel del att gräva fram från emalj.se i webarkivet:

http://web.archive.org/web/200512190.../www.emalj.se/
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-15, 19:47   #22
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

Om Anders har jag inget annat att säga än gott.
En sanslöst skicklig travspelare, men var möjligen i avsaknad av disciplin.
Ett värmningsöga av guds nåde och oerhört vass på att skaka fram information
Men likförbannat så ringde han alltid TIMO och frågade och böt info, för TIMO hade annat
kontaktnät, och tänkte också lite annorlunda, vilket gjorde Kombinationen mycket
vass.
Dock spelade Anders bort det mesta som vanns på travet, framförallt på sportspel, enär han var sällsynt spelsjuk.
Hursomhaver går det inte många dagar innan hans tämligen runda lekamen dyker upp i min hjärna, påminnandes om många av hans käpphästar, vilket den en av de viktigast var:
G-betyder INTE godkänd!
Insatser efter galopp har ett mycket litet värde, enär hästar är flockdjur och vissa hästar t o m går BÄTTRE efter galopp, enär hästar spränger sig t o m för att inte bli ensamma i ivern att komma i kapp flocken.

Rip Dajmen
Rip Hannè
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+3), mr_kusk (+20), smak (+3)
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-15, 20:00   #23
 
mr_kusks avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 117
Sharp$: 1202
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
Om Anders har jag inget annat att säga än gott.
En sanslöst skicklig travspelare, men var möjligen i avsaknad av disciplin.
Ett värmningsöga av guds nåde och oerhört vass på att skaka fram information
Men likförbannat så ringde han alltid TIMO och frågade och böt info, för TIMO hade annat
kontaktnät, och tänkte också lite annorlunda, vilket gjorde Kombinationen mycket
vass.
Dock spelade Anders bort det mesta som vanns på travet, framförallt på sportspel, enär han var sällsynt spelsjuk.
Hursomhaver går det inte många dagar innan hans tämligen runda lekamen dyker upp i min hjärna, påminnandes om många av hans käpphästar, vilket den en av de viktigast var:
G-betyder INTE godkänd!
Insatser efter galopp har ett mycket litet värde, enär hästar är flockdjur och vissa hästar t o m går BÄTTRE efter galopp, enär hästar spränger sig t o m för att inte bli ensamma i ivern att komma i kapp flocken.

Rip Dajmen
Rip Hannè
Hur såg hans system ut, hur brukade han reducera sina system?
mr_kusk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-15, 21:13   #24
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3181
Standard

Ringde man inte ett 010 nummer i början på 2000 talet? Han spikade nr 10 en gång på Mantorp. Den vann till 25ggr. Kommer inte ihåg resten. En annan gång var det V75 på Mantorp, då sa han i värmningsrapporten, Ina Scot startar i ett ramlopp om hon vinner så går jag till Stockholm. Hon ser bedrövlig ut. Jag helgarderade på v5an. Där bröts hennes segersvit.
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-15, 22:48   #25
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 174
Sharp$: 2844
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Det finns en hel del att gräva fram från emalj.se i webarkivet:

http://web.archive.org/web/200512190.../www.emalj.se/
Kan rekommendera den om fotbollsdommaren 😜artikeln heter ( det finns bara inte)😁
tototorsten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-15, 23:23   #26
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Det finns en hel del att gräva fram från emalj.se i webarkivet:

http://web.archive.org/web/200512190.../www.emalj.se/
Underbar historia den om Svenska Spels blunder med engelska matcher som redan hade spelats före spelstopp.

Känns som att Wagner mycket väl kan ha varit med på det tåget?
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-16, 05:48   #27
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Känns som att Wagner mycket väl kan ha varit med på det tåget?
Jag minns det iaf, hela Sumpans spelarkår också! Minns inte exakt hur länge spelet var öppet men tror det var fram till ordinarie spelstopp. Det roligaste i sammanhanget är att ursprungsinformationen kom från en anställd på Tipstjänst (Sv.Spel) och nådde "Spelmeckat" Bowlinghallen i Sumpan där säkert hälften av Stockholms dåvarande spelelit huserade oftast. Just den här dagen var det inte så värst mycket folk i hallen då det var nåt annat event som drog. Mynttelefonen i hallen gick iaf varm ett par timmar då det skulle lånas pengar, tipsas och så vidare. Kunde nästan bli slagsmål om luren, det var ju före mobiltelefonernas tid.
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+5)
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-16, 12:37   #28
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Underbar historia den om Svenska Spels blunder med engelska matcher som redan hade spelats före spelstopp.

Känns som att Wagner mycket väl kan ha varit med på det tåget?
Ingen risk. Inte ens Boltic-Kungälv fick man sko sig på. Har jag berättat om tidigare.

Det var hårt arbete i gruvan som gällde.



Citat:
Det roligaste i sammanhanget är att ursprungsinformationen kom från en anställd på Tipstjänst (Sv.Spel) och nådde "Spelmeckat" Bowlinghallen i Sumpan där säkert hälften av Stockholms dåvarande spelelit huserade oftast.
Det förvånar föga. Det är ju omöjligt att i dryga 20 års tid visa upp en sådan enastående inkompetens om syftet inte var att sko sig själv också. Då ska ni veta att bästa tiden var när listan bara hade 40 matcher i veckan. Det var trippelkrav och rak skatt20 %.

Svårt då att misslyckas så till den milda grad att något ens snuddar vid spelvärde. Om man inte gör det med flit alltså.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-16, 18:08   #29
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 12
Sharp$: 826
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Det finns en hel del att gräva fram från emalj.se i webarkivet:

http://web.archive.org/web/200512190.../www.emalj.se/
Tack !
Misterqc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-16, 19:49   #30
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

Wagner, Och du anser att JAG är konspiratoriskt lagd?
Citat" Svårt då att misslyckas så till den milda grad att något ens snuddar vid spelvärde. Om man inte gör det med flit alltså. "
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td