Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-06-08, 16:23   #1
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

V75 Boden och Norrbottens Stora Pris


Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-08, 16:24   #2
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hur kan Erik välja QPQ före Occhione Jet? Vilken kalkon..
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-08, 17:00   #3
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Hur kan Erik välja QPQ före Occhione Jet? Vilken kalkon..
Erik står med körlöfte på samtliga Båths hästar i V75-klasserna jag kikade på.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-08, 19:50   #4
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Erik står med körlöfte på samtliga Båths hästar i V75-klasserna jag kikade på.
Rimligen är det så att Erik vet, eller kan ana sig till, att Stig H planerar att avveckla sin tränarverksamhet inom en inte allt för avlägsen framtid. Stig H fyller 70 nästa år, och han har haft ganska svårt att hävda sig i den allt mer penningstinna unghästcirkusen de senaste åren. Gissningsvis så tar Ville över, och han kör säkert gärna själv. Erik verkar inte så sugen på att träna häst, han har säkert fått frågan.

Därför behöver Erik hålla dörrarna öppna mot andra tränare, eftersom han vill försörja sig och sin familj. Jag tror inte att han känner för att jaga lunchtravsstyrningar på Lindesberg, eller försöka bli champion i Mariehamn...
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
varulv (+20), Fulsprit (+1)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-08, 20:07   #5
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Rimligen är det så att Erik vet, eller kan ana sig till, att Stig H planerar att avveckla sin tränarverksamhet inom en inte allt för avlägsen framtid. Stig H fyller 70 nästa år, och han har haft ganska svårt att hävda sig i den allt mer penningstinna unghästcirkusen de senaste åren. Gissningsvis så tar Ville över, och han kör säkert gärna själv. Erik verkar inte så sugen på att träna häst, han har säkert fått frågan.

Därför behöver Erik hålla dörrarna öppna mot andra tränare, eftersom han vill försörja sig och sin familj. Jag tror inte att han känner för att jaga lunchtravsstyrningar på Lindesberg, eller försöka bli champion i Mariehamn...

Nej, detta är inget förvånande alls och med Stig H's blessing to.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-08, 20:26   #6
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Orsaken var tydligen att han lovat Svante det tidigt och att Stig H varit i princip säker på att han inte skulle ha häst.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-09, 08:36   #7
 
TOBYTYKEs avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 850
Sharp$: 8050
Standard

Nu väntar jag bara på att intervjuerna och inläggen härifrån ska komma angående hur klar Raja Mirchi är i sedvanlig ordning...
Kanske "pånyttfödde" Adrian är lösningen för hästen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+1), Voltstart (+1)
TOBYTYKE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-09, 09:25   #8
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 97
Sharp$: 887
Standard

Raja hade tomt i tanken när galoppen kom under elitloppshelgen (tömdes redan i försöket förresten) och tomt i tanken igår. Nu ska den ut på långresa en vecka efter gårdagens prövning. Kan inte vara någonting annat än knäckande som jag ser det!

Kommer säkert stå i intervjuerna att hästen hade krafter kvar och hade vunnit och bla bla bla...

Själv går jag inte på det och kommer inte ägna en sekund på att fundera på att strecka den!

Samma med Nahar, inte sett bra ut i något lopp i år! Inga streck för honom förrän han gör ett bra lopp igen!
greyhound är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-09, 22:02   #9
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 393
Sharp$: 2151


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tidiga tankar:

Avd 1: Queasy bör ha riktigt bra chans här från ett bra läge. Kommer förmodligen före Tresor D'Inverne i starten. Några startsnabba invändigt, men det troliga är att alla släpper. Har svårt att se Tresor slå en Queasy i spets, oavsett hur fin den var senast. Queasy har dock inte vunnit på 2140 på över ett år, men får han bluffa bort ett halvvarv så bör det bli svårt att fånga in honom. Ser ingen riktig tryckarhäst i startlistan bortsett från Vacqueyras.

Letar man skrällar bör man se upp med Fredrik Laday från bra läge. Tycker även att Vendi är intressant trots dåligt spår. Den går alltid hela vägen och står ofta för grymma prestationer. Har fått ett rykte om sig att vara en utpräglad spetshäst, men den går från alla positioner. Fin spurt senast. Elit Håleryd gör alltid bra lopp men bör få svårt att vinna från läget. Kan vara intressant ändå beroende på hur pass bortglömd den blir. BBS Mandarino var chanslös mot Elit Håleryd senast och var måååånga längder bakom trots en finare resa. Den lär trots detta dra på sig en del streck från ett "perfekt" spår.

Avd 2: Blev inte särskilt imponerad av Joy Ribb senast och det är bara hoppas att den blir storfavorit nu. Valnes Chilly startade 20 m bakom i det loppet och var den som utmanade om segern även om den aldrig var riktigt nära. Nu står de på samma volt och här kommer det givetvis vara sort spelvärde på Valnes eftersom de flesta spelare bara kommer ihåg vem som vann förra loppet. Valnes startar på innerspår (igen) och Joy Ribb har springspår. Valnes är travsäker och öppnar hyggligt i volt. Kommer den bara ut i andraspår tror jag det är bra vinstchans eftersom favoriten inte kommer sitta i spets omgående den här gången. Maxmara, Geisha Sund och Sembs Ouradour kan alla utmana om segern om de presterar på topp. Det är dock en ganska överhängande galopprisk för alla dessa tre. Sembs Ouradour får Björn i vagnen nu, vilket känns klart intressant. Kolla upp skoinfon på denna då den är mycket, mycket gynnad av barfota. Anastacia Trot drar alltid på sig en del streck, men det blir nog svårt från bakspår på tillägg.

Avd 3: Intressant lopp. Tycker att de bästa hästarna finns på bricka 10, 11 och 12. Favoriten har spår 7 och därmed känns det upplagt för skräll. Tidig favorit är startkatapulten Åge Hornline och det hoppas jag den förblir. Spår 1, 6 och 7 är de sämsta startspåren när det gäller favoriters infriandeprocent i 2140 auto. Petter Lundberg är inget man gärna håller i handen på V75 heller. Åge har mött 3 av de startande i detta loppet tidigare och aldrig varit före någon av dem i mål. Lite intressant att tänka på. Jag vill gärna att det här ska vara en dålig favorit. Nu är den så pass startsnabb att den kan blåsa till spets trots spåret och då blir den givetvis svår att slå. Men jag tror att Knifetown Action sitter i spets och väljer Erik att köra där blir den livsfarlig. Höll mycket tappert i dödens näst senast och den verkar vara i fin form. Skrällen är Idonette med en glödhet Jansson i sulkyn. Mellby Vargtass tror jag sitter fast invändigt.

Avd 4: Här har jag ingen vidare koll. Får gräva ner mig i lopparkivet innan jag säger alltför mycket. Men efter en snabb koll så ser ju BBS Pelleshan ut som en ganska fin typ. Brisade undan från spets senast och vann överlägset på en tid som övriga i det här loppet inte varit i närheten av. Veams New Moon gillar jag annars, men den känns bortlottad. Inte omöjligt att BBS är en bra spik då den är startsnabb, har perfekt spår och Goop i vagnen.



Längre än så har jag inte hunnit än.

Senast redigerad av LeBanner den 2014-06-09 klockan 22:11.
LeBanner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-11, 16:10   #10
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Erik står med körlöfte på samtliga Båths hästar i V75-klasserna jag kikade på.
Här förklarar Stig H det vi redan förstått

Stig H: ”Vi har inget avtal som säger att Erik prompt ska köra åt mig”

http://bloggar.expressen.se/rickardh...a-kora-at-mig/

Samt nyhet att det blir kuskändringar!

Just ja, Stig H igen:
– Jag tyckte att det var en bra lösning med Björn på Occhione Jet men nu kan inte han köra då det lovade planet inte kommer att transportera kuskarna av olika anledningar.
Vem ska köra då?
– Det vet jag faktiskt inte än.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-11, 16:53   #11
 
Tobbe-Travkarls avatar
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 56
Sharp$: 36
Standard

Amaru Boko startar inte
Tobbe-Travkarl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-11, 17:37   #12
 
Tobbe-Travkarls avatar
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 56
Sharp$: 36
Standard

HÄSTARNA SOM FÅR NYA KUSKAR PÅ LÖRDAG:
Finland - Kymi Grand Prix:
1 Up Date Hoss
3 Bagley

Sverige – Bodentravet, V75 och Norrbottens Stora Pris
6 Uranus de Tyrole (V75-1)
11 Sembs Ouradour (V75-2)
5 Instant Karma (V75-3)
4 B.B.S.Pelleshan (V75-4)
4 Gräft Berra (V75-5)
2 Occhione Jet (V75-7, Norrnbottens Stora Pris)

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle19037772.ab
Tobbe-Travkarl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-11, 17:48   #13
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 330
Sharp$: 23
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tobbe-Travkarl Visa inlägg
HÄSTARNA SOM FÅR NYA KUSKAR PÅ LÖRDAG:
Finland - Kymi Grand Prix:
1 Up Date Hoss
3 Bagley

Sverige – Bodentravet, V75 och Norrbottens Stora Pris
6 Uranus de Tyrole (V75-1)
11 Sembs Ouradour (V75-2)
5 Instant Karma (V75-3)
4 B.B.S.Pelleshan (V75-4)
4 Gräft Berra (V75-5)
2 Occhione Jet (V75-7, Norrnbottens Stora Pris)

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle19037772.ab
Sembs har Goop kört tidigare.
Björnland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-11, 19:27   #14
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Mölndal
Inlägg: 507
Sharp$: 789
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Björne Visa inlägg
Sembs har Goop kört tidigare.
Fast björn kommer inte därav ny kusk
whalz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-12, 10:17   #15
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard


Senast redigerad av Helge den 2014-06-12 klockan 10:31.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td