Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-06-10, 17:33   #1
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 532
Sharp$: 11905
Standard

SAX-V5 Eskilstuna


Sax-V5 Eskilstuna: V5 när det är galopp på V64 är något jag är väldigt förtjust i! Hög omsättning och många dåligt pålästa spelare är förutsättningar jag gillar skarpt...


Mina tankar kring omgången:


V5-1:

6 Helios Du Gull blir förmodligen favorit i inledningen, men faktum är att han inte visat något av värde på över ett år!! Han har haft stora problem med fräschören och så även senast på Romme då han drogs med en halsinfektion. Normalt sett är korta häcken och springspår passande förutsättingar då han är rätt kvick iväg och även bra för klassen, MEN ett stort frågetecken för statusen på honom och givet att leta vidare!

10 Adena Ås verkar också bli hårt betrodd. Hon har gjort det klart godkänt i årets två första starter på Solvalla där hon avslutat helt okej efter resor i kön och senast på Eskilstuna hamnade hon i dödens för att galoppera dryga 450 kvar, men den galoppen får körande Rolf Odén ta på sig enligt SHJ själv. SHJ säger vidare att det inte var helt tomt i tanken då galoppen kom, men efter att ha kollat reprisen på loppet är känslan att det inte direkt var speciellt mycket kvar i tanken heller... Kan förstås vinna, men ingen direkt hjältinna och från bakspår över kort distans känns hon överspelad.

11 Toolbox återkom efter över 1 års vila senast och gjorde det klart bra då han avslutade med underkant 14/700 fram till andraplatsen! Lär gå framåt med loppet och klart intressant även om även denne brottas med ett pissläge.

3 Go On Kemp är enligt den tidiga strecklistan en riktig "susare" men den här vill jag verkligen lyfta fram!! Näst senast på Rättvik hon starkt till målfotoförlust efter att ha tvingats dra tåget i tredjespår sista 800 och senast satt hon fast i 3-inner med sparat bakom Gliding Light! Är bra iväg och spets eller hålet känns rätt nära till hands! Helt felstreckad på sina 4%!!!

5 Mellby Akilles har visat en del fart mellan galopperna, men 5:e i volten över kort distans känns knappast optimalt för en snurrig häst. Fart finns nog som duger, men svårbedömd.

1 Mr Dreamcatcher verkar bli rätt betrodd från ett helt perfekt läge, men denne har jag svårt att se räcka och känns överspelad.



V5-2:

1 Prince New Dawn ser ut att bli kvällens med råge största favorit och de allra flesta räknar nog med att denne skall leda detta runt om. Han var bra då han spetsvann i debuten i November i fjol men i år har han inte varit fullt lika bra... I årsdebuten fick han bestämma i ledningen, men gav sig redan 200 kvar. Näst senast på Solvalla stannade han åter i spets, och senast stumnade han åter till slut, låt vara om än efter ett snabbt avancemag i spåren från kön mellan 800 till 300 kvar.Han är snabb ur groparna och får gälla som klar spetsfavorit. Kort distans bör även det vara ett plus, men jag vill ändå hävda att formen nog är ett frågetecken och jag väljer att ta ställning och spika EMOT!!

6 Anthologie gjorde debut för Walmann senast och jag tycker att hon gjorde det med den äran! Körande Kihlström valde att ta dödens på ledande/vinnande Erik 1200 kvar och trots att hon aldrig fick grepp om denne tycker jag hon gjorde det mycket bra! Hon lär gå framåt med loppet i kroppen och jag tror hon sänka favoriten även den tunga vägen och jag väljer alltså att gå rakt ut på henne!

4 Ediana kan jag nämna där bakom då hon säkert får en del streck på sig på segern senast, men det var i ett riktigt "piss-gäng" och inget jag tycker man skall dra för stora växlar på..

8 Robin Hood Bi gick bra efter startgalopp senast! Är nog sämre än favoritduon i grunden, men får en fin resa härifrån och intressant vid gardering då väl lite streckad.



V5-3:

14 Delux Håleryd favorit i detta montélopp och troligen är det också bästa hästen! Dubbla tillägg samt dojor på (då man skall spara hovarna till nästa vecka) låter dock knappast som några optimala förutsättningar och här känns det som en annan alternativt en skräll verkligen ligger på lut!!

13 Eli Express hade tre raka segrar inför senast då han avslutade starkt från kön bakom överlägsna duon Oki I Can/Garcon L.L! Tycker denne höjer sig över övriga och en tänkbar U-Häst i ett annars vidöppet lopp!!




V5-4:

2 Countess Marke har varit fin de två senaste och blir förmodligen också favorit här. Näst senast på Mantorp fick hon chansen alldeles för sent från 3-inv och senast på Kalmar kastade körande Stefan Söderkvist loss från 3-utv 500 kvar och man vann plättlätt via 14,8 sista rundan. Chans igen men långt ifrån någon "klaring"

1 M.T ImportantGuy har varit halvtrög de två senaste. Spetsar från innern, men frågan är om han verkligen körs i ledning!? Svårbedömd!

9 Lass North Star vill jag ranka upp här! Denne var ute i hårda gäng ifjol och även årsdebuten på Färjestad gav mersmak! Han tvingades då till en stentuff öppning! (09,1/500 m/12,7/1000m) och han höll riktigt bra!! Framåt med loppet och jag tror faktiskt att detta är bästa hästen i fältet!! Vettig chans med minsta klaff är min känsla och 5% på denna är ett av OMGÅNGENS FYND!!!



V5-5:

4 Pleaselivemealone blir en ur en trio som ser ut att bli mer betrodda än övriga i en vidöppen avslutning! Han var fin vid segern på Romme i April, men direkt usel i starten på Lindesberg månaden senare och senast på Mantorp var han borta redan på "kör". En av många, men ointressant spelmässigt som favorit...

1 Dream Brew känns isåfall något mer intressant än den förstnämnda! Barfota runtom och "viss" spetschans, men garanterad en bra resa oavsett. Dock precis som Pleaselivemealone överspelad...

2 Charles Boko är den tredje hästen som spelarna verka lägga strecken på. Han är kapabel men också hopplöst osäker och inget man vill stå och falla med som hårt betrodd! Givet att kika vidare ned i listan alltså..

7 Cool Dream är härdad i stentuffa gäng, har årsdebuten avklarad och här kan man snacka om att gå ned i klass!! Hade det inte varit för Ralf Göstas i jollen hade jag nog varit hård och gått rakt ut på denne!! OMGÅNGENS ANDRA FYND! till sjuka 4%!!

12 Jameson Broline avslutade klart godkänt i tufft gäng senast och kan tänkas även han.



LYCKA TILL ALLA!!
__________________
"The greatest good you can do for another is not just share your riches, but to reveal to him his own" -Benjamin Disraeli
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
elwiz (+10), asgaya3141 (+10), Olsson43 (+10)
Alanya är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-10, 17:57   #2
 
breakers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Västerut
Inlägg: 230
Sharp$: 975
Standard

Här har ni värmningsintrycken från Eskilstunatravets hemsida:


Tävlingsdag: 10 juni
Rapport: 18.48 (Sista)
Banförhållande:Banan är perfekt.

V5-1
1 Mr Dreamcatcher Väldigt lugna farter men såg bra ut.
2 Nas di Celle Inga lus då han avslutade 24/400 som snabbast.
3 Go on Kemp Pigg i första bakvarven. Ute igen, klart pigg stil. Avslutade 16/200 avstannande.
4 Somolli Favorit Såg bra ut men värmdes väldigt lugnt.
6 Helios du Gull Såg fräsch och fin ut på 27,5/300.
7 Morgan Hall Lugna bakvarv, sa inget.
8 Ullis Å. 25/300, inga fel
9 Wirano Chip 16,5/400 i fullt ok stil
10 Adena Ås 32/300. Inga fel
12 Ingo Rivner Lite hetsig först, sedan avslutade han snabba 08/300.

V5-2
1 Prince New Dawn 17/300, löste det utan större problem.
2 Ivanhoe Spirit 18/300 i ganska bra stil
3 Västerbo Purse 32,5/400, såg helt ok ut.
4 Ediana Fin på 20,5/400.
5 Imaketheheadline Fin typ, värmdes bara lugnt, allt väl
6 Anthologie Fin på 24/300
7 Angelica B. 19/300 i bra stil.
9 Valet Girl 32/300, inga fel
10 Saltimbocca 24/400 i helt ok stil
12 Southwind Raptor Inga fel i lugna farter.

V5-3, V4-1
1 Callmefish Bra då han joggade för vagn
3 C.My Surprise 27/300, inga fel


V5-4, V4-2
1


V5-5, V4-3
3 Yellow Hornline Bara lugna farter, normalt.


V4-4
1
breaker är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-10, 18:27   #3
 
Voltstarts avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 2 413
Sharp$: 9633
Standard

Dax för Eskilstuna och jag känner mig genast dåligt rustad, både kunskapsmässigt och på idèer.

6 Anthologie med Jansson är mitt spel för dagen.

15 Hotnight Crash är en "gammal goding", som ska debutera i monté! Häst med utstrålning som man lägger märke till vid banbesök. Frågan är vad som väntar?

I lopp 9 ska det bli intressant att se 6 My Hook. Gick kanonbra för att helt plötsligt sluta leverera. Dax idag? I BET!
Voltstart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-10, 18:35   #4
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Registrerat spel

Datum: Tisdag 2014-06-10
Bana: Eskilstuna, omg. 16
Spelform: V5

Avd Ordinarie hästar
1 6 Helios du Gull
2 1, 4, 6
3 1, 4, 10, 12, 13, 14
4 1, 2, 4, 9
5 1 Dream Brew

Vadet gäller startnummer

72 rader x 1 x 1,00 kr Totalt: 72,00 kr

Kvittonummer: 09E8 8E67 8778 XXXX
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-10, 18:52   #5
 
Voltstarts avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 2 413
Sharp$: 9633
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Registrerat spel

Datum: Tisdag 2014-06-10
Bana: Eskilstuna, omg. 16
Spelform: V5

Avd Ordinarie hästar
1 6 Helios du Gull
2 1, 4, 6
3 1, 4, 10, 12, 13, 14
4 1, 2, 4, 9
5 1 Dream Brew

Vadet gäller startnummer

72 rader x 1 x 1,00 kr Totalt: 72,00 kr

Kvittonummer: 09E8 8E67 8778 XXXX
Vad har du för reserv?
Voltstart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-10, 18:52   #6
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Å där fick man för att man slarva med reserverna.... Turordning! Världens mest överstreckade 22-oddsare! Chanslös... Skiter i det här nu! Så trött på troll!
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-10, 18:57   #7
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Den var bra femman! Bara en dopad rusare framför sig!? Eller blev den trea?
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-10, 18:59   #8
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Mr Dreamcatcher har plockat matlappar och inte stått i under 20 ggr sedan Sundsvall brann! Plötsligt står den i 6 ggr och vinner med 30 meter åkandes... How come? Måste ha stått något utländskt på burken den fick äta ur idag...
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-10, 19:05   #9
 
Voltstarts avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 2 413
Sharp$: 9633
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Mr Dreamcatcher har plockat matlappar och inte stått i under 20 ggr sedan Sundsvall brann! Plötsligt står den i 6 ggr och vinner med 30 meter åkandes... How come? Måste ha stått något utländskt på burken den fick äta ur idag...
Ha. ha, ha... frustration, härligt!

Snart ny chans med V4. In o kriga!

Själv ska jag testa om My Hook är nåt att hänga upp systemet på... å så får man chansen att njuta av monté...
Voltstart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-10, 20:06   #10
 
capones avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Värmland
Inlägg: 2 391
Sharp$: 13249
Standard

Avd5 1,3,4,9 Då sitter V5:an
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
capone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-10, 20:09   #11
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Inte klokt vilket flyt jag har.. Kom hem för en timme sen men då det var galopp startade jag aldrig ATG. Gick dock in nu och då jag såg att Jacob Johansen red en hyfsat häst i DD-1 tog jag den mot alla precis innan loppet. Så ja, nu sitter jag här med alla i DD-2, dock verkar det vara en storfavorit här i andra så vi jobbar bort den..
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-10, 20:11   #12
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

100 V/P här på Charles Boko nu. Stenklar om den håller sig på benen.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-10, 20:33   #13
 
Voltstarts avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 2 413
Sharp$: 9633
Standard

Dagens V3:

Registrerat spel

Datum: Tisdag 2014-06-10
Bana: Eskilstuna, omg. 16
Spelform: V3

Avd Ordinarie hästar
1 2, 3, 4, 5, 6, 7
2 3 Dewey Boko
3 2, 6, 11, 14

Vadet gäller startnummer

24 rader x 1 x 10,00 kr Totalt: 240,00 kr

Kvittonummer: XXXC 42XX 4D50 104X


Maries häst borde det vara dags för nu. Försvann tillsammans med vinnaren senast och möter "ingenting".
Voltstart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td