Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-07-03, 22:59   #316
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Hade han fått ett bättre lopp så hade han troligen satt nosen först. Jag trodde Bear Hawaii skulle komma upp i dödens, men den hoppade ju där bak.
8 BEARHAWAII (startförbud 140703-140713 (orent trav))
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-03, 23:19   #317
 
clarunds avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 1 333
Sharp$: 437
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Ser ytterst få lira V7 här, trots inlämnade, mycket favoritbetonade rader.

Grattis hur som helst.


hehe ville ju vara lite fin i kanten och inte kasta det på de lyckliga vinnarna, att de borde spela V7 när potentialen är låg på inlämnade rader men vad vet jag, geniet Harry Boy spelar ju aldrig V7 så då kan det väl inte vara rätt
__________________
LOBOT-Spel måste förbjudas, två miljarder kineser väntar på att köpa en andel

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+3)
clarund är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-04, 07:14   #318
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Ser ytterst få lira V7 här, trots inlämnade, mycket favoritbetonade rader.

Grattis hur som helst.


Jag kan ge lite siffror som kanske hjälper en del att våga spela V7.

Med hjälp av ett reduceringsprogram, t.ex. HPT, så kan man välja vilka rader man skall spela V7 på. HPT kostar 299kr/år eller 6kr/vecka om man slår ut det, så det är för de flesta ingen kostnadsfråga.

När sjuorna ger under 250.000kr så är det nästan alltid så att sexorna ger under 1000kr och femmorna ger under 100kr. Det sker gott och väl 2/3 av alla omgångar. Om man då spelar V7 på raderna som ger under 250.000kr och V75 på de rader som kan tänkas ge mera, så är det inga stora pengar man "ger bort" om man bara får sex rätt en lite lättare omgång. Men uppsidan är betydande. Att få 100.000 när sju rätt gav 40.000kr täcker upp för väldigt många missade sexor och femmor med låg utdelning.

På V64 brukar femmorna ge under 500kr om utdelningen på sexorna är lägre än 100.000kr.

På V86 går gränsen för när sjuorna ger under 1000kr vid ungefär 200.000kr för åttorna.

På V65 går gränsen för när femmorna ger under 1000kr redan vid 50.000kr i utdelning på sexorna.

Det här med att beräkna utdelning är ingen exakt vetenskap, men i långa loppet brukar stolpe in och stolpe ut jämna ut sig.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+20)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-04, 09:11   #319
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 675
Sharp$: 2403
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jag kan ge lite siffror som kanske hjälper en del att våga spela V7.

Med hjälp av ett reduceringsprogram, t.ex. HPT, så kan man välja vilka rader man skall spela V7 på. HPT kostar 299kr/år eller 6kr/vecka om man slår ut det, så det är för de flesta ingen kostnadsfråga.

När sjuorna ger under 250.000kr så är det nästan alltid så att sexorna ger under 1000kr och femmorna ger under 100kr. Det sker gott och väl 2/3 av alla omgångar. Om man då spelar V7 på raderna som ger under 250.000kr och V75 på de rader som kan tänkas ge mera, så är det inga stora pengar man "ger bort" om man bara får sex rätt en lite lättare omgång. Men uppsidan är betydande. Att få 100.000 när sju rätt gav 40.000kr täcker upp för väldigt många missade sexor och femmor med låg utdelning.

På V64 brukar femmorna ge under 500kr om utdelningen på sexorna är lägre än 100.000kr.

På V86 går gränsen för när sjuorna ger under 1000kr vid ungefär 200.000kr för åttorna.

På V65 går gränsen för när femmorna ger under 1000kr redan vid 50.000kr i utdelning på sexorna.

Det här med att beräkna utdelning är ingen exakt vetenskap, men i långa loppet brukar stolpe in och stolpe ut jämna ut sig.
Å andra sidan kan 6+5 snabbt komma upp i 5-siffriga belopp om man spricker på en mega-favorit på en rad som skulle ha gett 150-200k MED storfavoriten.

Beroende på spelare så kan 6+5 ge betydande summor även om 7-rätts-potentialen ser "begränsad" ut.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-04, 09:31   #320
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Svårt att säga men jag tror att endast spela för 7 rätt ger mer i längden. Så vida man nu sätter några sjuor dvs

Hur många gånger per år senaste 5 åren har 6or + 5or gett över 10 lax?
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-04, 09:32   #321
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Å andra sidan kan 6+5 snabbt komma upp i 5-siffriga belopp om man spricker på en mega-favorit på en rad som skulle ha gett 150-200k MED storfavoriten.

Beroende på spelare så kan 6+5 ge betydande summor även om 7-rätts-potentialen ser "begränsad" ut.
Det finns några omgångar där man kanske varit med och huggit om en bra betald sexa som man missar, det är sant. Men samtidigt så tycker jag potentialen i andra änden fortfarande väger över. Att vara med och bidra till jackpottarna i tid och otid gör ju spelavdraget så mycket större än 35%.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-04, 09:46   #322
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 675
Sharp$: 2403
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Det finns några omgångar där man kanske varit med och huggit om en bra betald sexa som man missar, det är sant. Men samtidigt så tycker jag potentialen i andra änden fortfarande väger över. Att vara med och bidra till jackpottarna i tid och otid gör ju spelavdraget så mycket större än 35%.
Absolut är det så. Jag ville bara poängtera att det fanns en till nersida med "Endast alla rätt" som är lätt att missa.

För egen del så har jag råkat ut för 5-siffriga "tapp" ett flertal ggr under de senaste åren. Och då är det faktiskt femmorna som har utgjort det mesta av den missade vinsten. Ju mindre system desto mindre går man miste om!

Men det räcker ju med en enda träff med "endast alla rätt" och bra betalt för att täcka upp allt med råge.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!

Senast redigerad av Strappa71 den 2014-07-04 klockan 09:49.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-04, 09:52   #323
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Svårt att säga men jag tror att endast spela för 7 rätt ger mer i längden. Så vida man nu sätter några sjuor dvs

Hur många gånger per år senaste 5 åren har 6or + 5or gett över 10 lax?
Inte ofta, men det kan lätt bli runt 10 lax om man åker i ett lopp med många hästar.

Låt oss säga att du har 6,7 6:or och många femmor och sexorna ger en tusenlapp eller två och femmorna en hundring, då kommer du lätt upp i femsiffriga belopp.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-04, 11:50   #324
 
Reg.datum: sep 2013
Ort: Sthlm
Inlägg: 910
Sharp$: 6238
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
Skicka iväg Bearhawaii till Täby istället.
Onödigt sagt! Hästen har åkt på en förmodad hovbensfraktur.. I min bok är han förlåten för galoppen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
trance_error (+1)
varulv är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-04, 12:07   #325
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1096
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av varulv Visa inlägg
Onödigt sagt! Hästen har åkt på en förmodad hovbensfraktur.. I min bok är han förlåten för galoppen.
Han kommer igen
Nya tag.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-04, 12:42   #326
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av varulv Visa inlägg
Onödigt sagt! Hästen har åkt på en förmodad hovbensfraktur.. I min bok är han förlåten för galoppen.
Aj, det var inte roligt! Kan ju dessvärre ta ett tag...

Lider med dig.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td