Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-08-12, 16:15   #46
 
Reg.datum: jun 2013
Ort: Malmö
Inlägg: 1 498
Sharp$: 1794
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hugotheboss Visa inlägg
Angående Solvato:
"– Jag hoppas att vi kan slåss om segern, även om startspåren blev sämsta tänkbara. I första heatet måste jag köra lite avvaktande, det skulle kosta för mycket att försöka nå ledningen. I det andra lär jag ladda allt som går och förhoppningsvis räcker det för att få rygg på ledaren. Normalt sett har vi större segerchans i andra heatet, han är den typ av häst som inte ska ha några problem med att starta flera gånger samma dag, säger Veijo Heiskanen."
Som sagt, körningen i första gör att Veijo inte behöver tokladda med Solvato. Allt löser sig under vägen med positioner. Vi vet ju sedan innan att uttalande blir precis tvärtom! Ni kommer väl ihåg Åkes uttalande om Gidde Palemas chanser från just spår åtta. Ingen chans , sa man på förhand. Vips , skoryck och seger. Man lär sig av misstagen. Dt var allt.
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-12, 16:29   #47
robust
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

En fråga... Sen när blev Solvato en bra sprinter?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
putte64 (+100), hugotheboss (+2)
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-12, 16:54   #48
 
hugothebosss avatar
 
Reg.datum: maj 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 283
Sharp$: 667
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Tack hugotheboss för ett seriöst inlägg om Solvato. Jag tror också att hans chans ligger i andra heatet. Men vem tar ledningen i andra. De startsnabbaste har spåren längst ut på vingen. Putte - vakna nu! Det här är ditt ämne.
När startrusningen lagt sig tror jag, att Örjan kör till spets. Då blir det speeduppgörelse med Solvato och Reven. Sådana lopp brukar Örjan vinna.
Vet inte hur ni andra tänker, men för mej så är det Solvato, Obi Wan och CC som gäller i andra heatet. Obi Wan har kapacitet så det räcker och Fleming trivs på Åby! Kolla loppet på Åby 28 maj , 09.7 när han blev tvåa efter Magic Tonight...
__________________
Även en blind höna...går in i väggen!
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-12, 18:20   #49
 
Reg.datum: jun 2013
Ort: Malmö
Inlägg: 1 498
Sharp$: 1794
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robust Visa inlägg
En fråga... Sen när blev Solvato en bra sprinter?
Han slog ju en bra sprinter i O 'Grady, som är en guldare.Hästen har toppform och kommer att hålla farten när dom andra tröttnar. Vi har ju sett att starka hästar vinner alltoftare på kort distans, men du har en poäng där. Vi får se.

Senast redigerad av spalato den 2014-08-12 klockan 19:27.
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-12, 18:23   #50
 
Reg.datum: jun 2013
Ort: Malmö
Inlägg: 1 498
Sharp$: 1794
Standard

Bättre att ha dt avgjort från början. Ingen press i andra. Ludde vann ju inte med Sebastian k från innerspår heat 2 som storfavorit
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-12, 20:11   #51
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1097
Standard

Ni har gjort Solvato till världsstjärna, vinner ingen av heaten.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-12, 20:13   #52
 
Reg.datum: jun 2013
Ort: Malmö
Inlägg: 1 498
Sharp$: 1794
Standard

En fråga.....varför satsar Veijo på Åbys Stora om han INTE tycker att Solvato är en sprinter? Joke Face är heller ingen sprinter......
(P.s tillsammans med Joke Face är man nog dom hästar som orkar två heat samma dag bäst, tippar jag.)
Konkurrensen är knappast mördande vill jag påstå. Reven är ojämn, Ludde kör ihjäl sina hästar där andra profiterar på segern, ja vem undrar jag i detta lilla fält??

Senast redigerad av spalato den 2014-08-12 klockan 20:31.
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-12, 20:30   #53
 
Reg.datum: jun 2013
Ort: Malmö
Inlägg: 1 498
Sharp$: 1794
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hugotheboss Visa inlägg
Vet inte hur ni andra tänker, men för mej så är det Solvato, Obi Wan och CC som gäller i andra heatet. Obi Wan har kapacitet så det räcker och Fleming trivs på Åby! Kolla loppet på Åby 28 maj , 09.7 när han blev tvåa efter Magic Tonight...
Flemming kör med skor i första heatet med Obi-Wan. Barfota i andra heatet.
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-12, 20:32   #54
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1097
Standard

Sandrangham Hanover är intressant, lär få bra position, sprang bra sist bakom sugarlight.

L.K. också intressant, får bra position med.

Tycker man ska passa Witaps båda hästar.

Senast redigerad av trance_error den 2014-08-12 klockan 21:44.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-12, 20:44   #55
 
hugothebosss avatar
 
Reg.datum: maj 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 283
Sharp$: 667
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spalato Visa inlägg
Flemming kör med skor i första heatet med Obi-Wan. Barfota i andra heatet.
Ja och det är därför han är så intressant i det andra heatet..
__________________
Även en blind höna...går in i väggen!
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-12, 20:51   #56
 
hugothebosss avatar
 
Reg.datum: maj 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 283
Sharp$: 667
Standard

I första heatet tänker jag köra med 1 Reven D'amour, 2 Surprise Lord, 5 Commander Crown och 8 Solvato. Solvato kommer med för att han är stark. Jag uppfattar inte honom som en sprinter, men styrkan har han, om nu Ludde skulle göra en klassisk Ludde och hålla tempot uppe. Tror dock mest på 5,1 CC i täten, om inte Ludde kör så det ryker och Goop via dubbla open strech. Surprise Lord plockar jag med för att jag känner mej osäker på den. I V75:5 tror jag mest på 2 Obi Wan via open stretch från rygg CC. Det är väl de två lopp jag känner mej helt färdiganalyserad med...än så länge!
__________________
Även en blind höna...går in i väggen!
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-12, 20:59   #57
robust
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

Själv kommer jag gardera i guldloppen med så få deltagare. Håller med att det finns alldeles för lite information on Solvatos prestationer på kortdistans. Veijo kan ju ha några extra växlar och ta till som han håller tyst om, har hänt förut och kan hända igen. Hemmaplan och säkert siktat mot detta. Inte heller den hårdaste gulddivisionen. Spikarna hittar jag på annat håll.
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-12, 21:29   #58
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1097
Standard

Tror inte october kronos räcker här om han ska köra framåt, kommer kosta för mycket.
Bästa vore för Adrian att inte trycka av i början o försöka få en bra position, men han lär ju köra vad som går i starten, Adrian...
Lär bli överstreckad oavsett.

Senast redigerad av trance_error den 2014-08-12 klockan 21:35.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-12, 22:17   #59
 
Reg.datum: jun 2013
Ort: Malmö
Inlägg: 1 498
Sharp$: 1794
Standard

Har Commander Crowe har sett sina bästa dagar? Ska bli intressant läsa Spelvärdes analys till helgen. Kan knappt vänta! Imorgon kör vi v86!
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-12, 22:44   #60
 
hugothebosss avatar
 
Reg.datum: maj 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 283
Sharp$: 667
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spalato Visa inlägg
Har Commander Crowe har sett sina bästa dagar? Ska bli intressant läsa Spelvärdes analys till helgen. Kan knappt vänta! Imorgon kör vi v86!
Förmodligen har han det, men det var inget blufflopp han gjorde på Åbergs!
__________________
Även en blind höna...går in i väggen!
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td