Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-10-17, 12:53   #1
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3186
Standard

Sharps Vs Twitter


Med risk att bli avstängd (kanske) lol varför går duktiga sharpsare över till
twitter. Sharps är mycket bättre (trav)forum. Twitter suger. Vad tycker ni Sharps kan göra för att behålla kompetenta travnördar. Sharps kanske inte är intresserade att ta upp problemet men det är jag. SHARPS är bäst twitter suger
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kungiran (+1)
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-17, 12:57   #2
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2210
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av asgaya3141 Visa inlägg
Med risk att bli avstängd (kanske) lol varför går duktiga sharpsare över till
twitter.
Sharps är mycket bättre (trav)forum. Twitter suger. Vad tycker ni Sharps kan göra för att behålla kompetenta travnördar. Sharps kanske inte är intresserade att ta upp problemet men det är jag. SHARPS är bäst twitter suger
Fråga på Twitter.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+10)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-17, 12:58   #3
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Laxdaseneffekten, ganska underskattad effekt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+10)
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-17, 15:10   #4
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Har själv gått in i Twitter i veckan och det är nog mest nyhetens behag för min del. Är rätt begränsad av tecken men det räckte i alla fall för att sänka laxdasen på 12 timmar. Han grät sig nog till sömns i onsdags och han bannade mig direkt efter att ha stått med brallorna nere! Skröt och skrävlade om en V5:a som "sjöade obegränsat" och gav 36 lax men som sedan visade sig vara oinlämnad. Då var det helt plötsligt JAG som var "oseriös" och hade "förstört Twitter" när jag påtalade det i sann "dasen-stil"... Inte lika roligt tydligen när han själv var target... Något grandiost över den där läppen...

Åter till ämnet! Sharps är bäst och kommer åtminstone vara min bas men lär nog köra dubbla spår framöver!

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+50), sigh (+50)

Senast redigerad av doob den 2014-10-17 klockan 15:21.
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-17, 15:40   #5
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Off topic men känner mig lätt våldtagen på Twitter! Fick snabbt 130+ och av dessa följare har typ 7-8 stycken kapat min fina Avatar! Rakt av! Vill inte veta hur många Bert-trynen som finns där ute... Som en jävla loppmarknad! Har lite svårt att förlika mig med det... Eller ska jag se det som en tribute?
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-17, 16:21   #6
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 859
Sharp$: 3910
Standard

Jag tycker Twitter är lättsamt och bra ju mer travfolk/nördar som kommer dit desto bättre information sekundsnabbt
joppe59 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-17, 16:22   #7
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 145
Sharp$: 1373
Standard

Främst är det för att det enda ramverket är svensk lag. Dock tror jag inte den räcker till heller. Jag personligen tycker inte "keyboard warriors" är särskilt farliga och jag blir inte särskilt illa berörd av hemska kommentarer "on the line".
I dasens fall så passar det nog bra i och med att han får härja så mycket han vill och sedan avfölja kritikerhelt enkelt... Jag tycker faktiskt att fasen är omåttligt rimlig och hänger gärna på både tw och sharp.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
doob (+10), asgaya3141 (+10)
Milsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-17, 16:38   #8
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3186
Standard

Vad ska Sharps.se göra, ingenting? Vad kan dom förlora/vinna på att göra ingenting/något?
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-17, 17:16   #9
 
Reg.datum: maj 2014
Inlägg: 12
Sharp$: 1143
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av asgaya3141 Visa inlägg
Vad ska Sharps.se göra, ingenting? Vad kan dom förlora/vinna på att göra ingenting/något?
Nu så komplementerar ju Twitter och sharps varandra ganska så bra. Twitter kan användas för att ge förslag på spel, där spelaren själv kan efterforska efter tycke och smak. Medans sharps erbjuder en möjlighet att presentera sagd efterforskning till andra i "gemenskapen" genom att posta en REK.
Nu så går det ju givetvis att posta förslag på spelobjekt utan någon direkt motivering här på sharps också. Likaså kan man posta rekar på Twitter (men det tar 40 tweets).

Jag tror frågan är:
varför vill man hänga på Twitter istället för sharps?

Är det för att man kan stänga av de som framför kritik?
Jag tycker inte att vi ska förändra sharps för att få tillbaka dom...

Är det för att man snabbt vill få ut information om spelobjekt eller livespel?
Jag har hört att det finns en chatt, möjligen används den till att framföra information om spelobjekt eller livespel. Annars så kanske det vore något att kika på.
Men det kanske redan är på g med sharps 3.0. Den som väntar lär se!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+50)
nissebuj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-17, 17:43   #10
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Jag skiter i hur många som följer mig på Twitter men kommer själv selektera kraftigt hur många jag följer! Hellre ett fåtal med kvalitet än bara massa jävla jidder! I onsdags var det toppen med man på plats på Bergsåker som Twittrade info rätt ut från banan hela tiden och sedan får man gå på folk som ger bra och väsentlig information. Lite kontraproduktivt då jag öppnat med "hets" mot laxdasen blandat med privata lir! Kommer bli mer selektiv och genomtänkt även i det jag lägger ut!

Som snabb-info-kanal är det ypperligt tycker jag! Kort snärtig info från både stall, tränare, spelare och media!

Men känner personligen att det är optimalt att själv följa max 50 pers eller åtminstone selektera bort dom som kommenterar både Big Brother och lopp9 samtidigt! Kommer hålla min feed främst in men även ut strikt spelrelaterat i fortsättningen! 95% trav och 5% sport!

Utan att för den sakens skull välja bort Sharps som numero uno!

Så är min känsla just nu...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+10)

Senast redigerad av doob den 2014-10-17 klockan 17:44.
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-18, 10:05   #11
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Finns ingen vs mellan Twitter och Sharps. Twitter är ett snabbt media med korta kommentarer på max 140 tecken. En plats för det känslosamma och impulsiva. Sharps är mycket mer långsamt, och innehåller förhoppningsvis lite mer analys och eftertanke.

Twitter har många aktiva som delar med sig av sina synpunkter, Sharps har spelare som väger intrycken.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+20)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-18, 12:36   #12
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Jag skiter i hur många som följer mig på Twitter men kommer själv selektera kraftigt hur många jag följer! Hellre ett fåtal med kvalitet än bara massa jävla jidder! I onsdags var det toppen med man på plats på Bergsåker som Twittrade info rätt ut från banan hela tiden och sedan får man gå på folk som ger bra och väsentlig information. Lite kontraproduktivt då jag öppnat med "hets" mot laxdasen blandat med privata lir! Kommer bli mer selektiv och genomtänkt även i det jag lägger ut!

Som snabb-info-kanal är det ypperligt tycker jag! Kort snärtig info från både stall, tränare, spelare och media!

Men känner personligen att det är optimalt att själv följa max 50 pers eller åtminstone selektera bort dom som kommenterar både Big Brother och lopp9 samtidigt! Kommer hålla min feed främst in men även ut strikt spelrelaterat i fortsättningen! 95% trav och 5% sport!

Utan att för den sakens skull välja bort Sharps som numero uno!

Så är min känsla just nu...

Kommer du rygga laxdasen då?
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-18, 17:38   #13
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sskssk Visa inlägg
Kommer du rygga laxdasen då?
Omöjligt då han blockat mig men ovidkommande då han för mig bara är intressant ur aspekten att följa som studie av individ med antisocial personlighetsstörning.

Trav och lir är fokus. Det andra vet jag redan en del om. I hans fall ser jag det mest som en sparbössa med några mynt i. Skramlar jävligt mycket men mindre värde.
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-18, 17:45   #14
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Omöjligt då han blockat mig men ovidkommande då han för mig bara är intressant ur aspekten att följa som studie av individ med antisocial personlighetsstörning.

Trav och lir är fokus. Det andra vet jag redan en del om. I hans fall ser jag det mest som en sparbössa med några mynt i. Skramlar jävligt mycket men mindre värde.
OK, har noll koll själv, men hade fått för mig att han var vinnande.
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-18, 17:53   #15
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2210
Standard

Kvällens meny ser ut som följer. Ja inte min då.

P G @laxdasen · 2 tim för 2 timmar sedan
Dags för matlagning..pepparbiff, pepparsås och pot klyftor med grönsaker.....bättre än trav

Lät inte gott det där.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
doob (+10)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td