|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
V75 har förändrats!?
Tycker det numera är dåligt betalt på v75! Jag menar titta på senaste omgångarna! Det är många lågprocentare som vinner och stora favoriter som bränner och ändå "bara" under halvmiljonen!
Det fanns en tid då dylika förutsättningar innebar jackpot eller miljonutdelning! Att någon skulle bli ensam om hela potten känns som en utopi! Inbillar jag mig? Tänker jag fel? Eller har alla stora system dödat spelet? Robotspel har förbjudits och maxantal rader införts men ATG är så inkompetenta så hackers kanske flyger under radarn och kommit förbi "problemet"?
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#3 |
|
Det var ett skånskt system med sex spikar och sju streck i en avdelning som spelades ggr 10 som satte sjuan. Sedan var det något ombud i Trollhättan som hade ett par andelssystem som snurrats rätt många gånger som gick in, tog väl en tiondel av potten.
Sydaffe hade en dålig dag idag. Rent matematiskt borde det blivit runt 30 korrekta rader, men omgångens största gick och vann och att Untersteiner skulle dominera på hemmabanan var väl inte så himla långsökt?
|
|
|
|
|
#4 |
|
Det är tipstjänsternas förtjänst att det blev dålig utdelning idag. Jag vet att i alla fall Guiden hade helgarderat fjärde loppet. Spelarservice hade med båda skrällarna. Spelvärde hade fjärde helgarderad. Overtaker by sib var ju en snackhäst, nothing but class blev också spelad mycket i slutet. Man fick spiken i femte gratis av Untersteiner och Frozen hade hela Sverige som spik. Det var ingen orimlig utdelning..
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Samt att dom följer Jens Sjöden's V75-statistik kunde läsa följande citat idag: "Med alla de bästa chanserna mot slutet kan det vara läge för ett TV-system!"
https://www.sharps.se/forums/trav-gal...-jens-sjoeden/ |
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Citat:
Däremot så har fler och fler lärt sig att 1/10 av 2000kr ger mycket, MYCKET mer tillbaka i längden än 1/1 av 200kr. Kanonmaten har gått samman och bildat pakter! Just dagens misärutdelning beror såklart på att de som har med 4xUntersteiner förmodligen har med 5xUntersteiner också. Dvs de system som lever efter 5 avdelningar inte på något sätt är ett representativt urval ur den totala systemmängden. Om vi tittar på radrenset mellan 6e och 7e avdelningen så fanns det kvar 659 rader inför 7e och 20.56% av dessa satt på #9 som var spelad på 19.44% av samtliga inlämnade rader. Renset i sista var alltså helt normalt. Hela förklaringen till "Unter"-utdelningen var Untersteiners+dagens största.
|
|
|
|
#7 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#8 | |
|
Citat:
När lägger till 5xUnter+dagens största så är det inte förvånande att det blir dålig utdelning. Men "rimlig" är den knappast.
|
|
|
|
#9 |
|
Om någon av JU/PU hade vunnit V75-7 så hade "Unter"-utdelningen blivit ÄNNU extremare.
#5 JU var spelad på 1.44% av samtliga rader och 2.92% av de kvarvarande. Mer än dubbelt "Unter"-rens. #12 PU var spelad på 0.74% av samtliga rader och 2.97% av de kvarvarande! Mer än 4 ggr UNTER-rens!
|
|
|
|
#10 |
|
Bra tugg!,Köper era resonemang men se inte bara till dagens omgång!
Se över tid! När var någon ensam sist? Hur satt strecken? Hur förklarar ni förra helgen? Etc.
|
|
|
|
#11 |
|
Vilken av vinnarna rensar dåligt ?
utgångsvärdet var väl normalt 2a öppet och låg klass Guld ingen given favorit, att de 3 sista skall rensa är väl långsökt, kvar blir då Cantab Håleryd men 1a BRO ger väl massor av streck Andelssystem och flerbongar kan göra ganska mkt på utdelning, liksom vilka kuskar som vinner. |
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Citat:
Men ser att det bara är utlandsbolag med på listan över dagens V4 vinster, så det var kanske där dom satsade idag ? |
||
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Citat:
Det är produkten av insatsfördelningarna tillsammans med omsättningen som ger det "förväntade värdet". Idag är det Unter-effekten som gör att de vinnande raderna inte utgör ett representativt urval. Och att dagens största vinner. Att en extremt låg utdelning har sin förklaring betyder inte att det inte var extremt dåligt betalt i förhållande till radens svårighetsgrad sett till hur lite spelade de vinnande hästarna var.
|
|
|
|
#14 |
|
Det som jag undrar över är om vi kan gå vinnande ur det här. Har VI(jag pratar om Sharps kollektivt) en rimlig chans att sätta den här sjuan var hundradeish gång och faktiskt gå pluss? Eller måste utdelningen vara högre för att VI(med vårt övertag gentemot svenne-bannan) ska kunna tjäna pengar på V75?
Just nu famlar man i mörkret och känner sig kung-trav som bara väntar på miljonvinsten men det gnager att man antagligen är en av dom som donerar bort sina svettiga, skattade pengar till dom verkliga sharpsen. |
|
|
|
|
|
|
|