Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-11-09, 21:15   #61
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 427
Sharp$: 566
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Det finns flera faktorer som spelar in när det kommer till lägre utdelningar med tiden.

1: Klassen på loppen
2: Radpriset
3: Informationen
4: Förmågan att spela effektivt
I tillägg till detta så vill jag hävda att de propositioner ST numer skriver ut ger betydligt mer lättanalyserade och tråkigare lopp. Man har i princip övergett voltstart som startmetod till förmån för alltfler autostartslopp. Vi ser i snitt ett voltstartat lopp per V75-omgång numer och ibland inte något alls. Detta i kombination med allt bättre banunderlag överlag minskar skrällrisken markant. Det var roligare förr faktiskt...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
overpace (+5)
criba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-09, 21:17   #62
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Om man bara kunde bli sjuk så man får lite tid över så skulle jag sätta mig och föra in stats från atg's vinstlistor och se hur många fil spel <300kr som varit där i år, tror ärligt inte det är så jättemånga men sak samma, då har vi löst problemet, bara jag som har skev syn på vad som är medelsvensson =) Gissar att anledningen är att jag bara träffar på spelare som lämnar in i butik/på bana.

Fast jag tycker ändå inte du är en "medelsvensson" med tanke på att du skriver en hel del här och det tyder på ett intresse över medel, det handlar inte bara om insats storlek =)
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-09, 21:31   #63
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Ytterligare några faktorer utöver vad som nämnts:

1. Allt bättre skötta banor. Finns väl knappast något mer skrällbefrämjande än dåliga banor? Gäller väl även vintertid numera.

2. Allt bättre tränade, mer vältravande och fräschare hästar. Färre galopper och genomklappningar, helt enkelt. Bra, på sätt och vis, men mindre intressant.

3. Förutom att spelarna är mer pålästa, så är även kuskarna det. Även de tar del av förhandsanalyserna och anpassar sina styrningar efter dem = mer förutsägbara lopp.

4. ATG:s ganska tydliga policy att fler ska vinna, även om det är små belopp + att lätta omgångar genererar fler jackpottar. Om man ville skulle man kunna skriva ut mer svårtippade lopp. Men det vill man inte.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-09, 22:15   #64
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 675
Sharp$: 2403
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Om filinlämning skulle tas bort skulle vi slippa "Sydafrika-lirarna" och jänkarna då??
Vad tror ni?
Nej.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-09, 22:36   #65
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 163
Sharp$: 1381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
Tror inte jag känner någon som skulle hoppa på ett andelspel med 200 andelar. Jag spelar inte streckspel för att vinna tio ggr insatsen om det inte är för att få in spelpengar till något senare spel.. Finns många lättare sätt att vinna 10ggr pengarna på än att satsa på 7 lopp. V75 har ändrats helt klart. Ska mycket till för att bli ensam på v75. Allt är sönderläst och alla kan ta del av samma information.Väldigt många ombud spelar också större andelsystem. Gamle travtränaren Roland Jansson tex sjöar på sina andelar. Brukar ha en massa mindre andelsystem och ett större upp mot 50000 rader. Sätter 7an rätt ofta.
Hur många av människorna som köper dessa andelar tror du vet att så många andelar faktiskt säljs? När du gör systemet skriver du bara ut den på tio andelar. När dessa tio sedan är slut skriver du bara ut extra andelar vilket gör att istället för att få sju rätt med ett system där du har 200 andelar, har du nu tjugo system med tio andelar vardera som får sju rätt. Detta är i min mening den absolut största anledningen till att värdet inte blir högre. Just den här snubben missade ju till och med chansen om att bli ensam med sju rätt i somras tror jag det var, då han kört ut extra andelar. Istället för att bli ensam med sju, fick han nu två och ett halvt system som fick sju rätt och därmed mycket mindre pengar. Men sånt har ju inte Svensson koll på. Man fortsätter köpa extra andelar och förstör på så vis värdet för sig själva. Den dagen inget stort ombud får in sjuan kommer värdet även öka massor.
rrylander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-09, 22:44   #66
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2210
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rrylander Visa inlägg
Hur många av människorna som köper dessa andelar tror du vet att så många andelar faktiskt säljs? När du gör systemet skriver du bara ut den på tio andelar. När dessa tio sedan är slut skriver du bara ut extra andelar vilket gör att istället för att få sju rätt med ett system där du har 200 andelar, har du nu tjugo system med tio andelar vardera som får sju rätt. Detta är i min mening den absolut största anledningen till att värdet inte blir högre. Just den här snubben missade ju till och med chansen om att bli ensam med sju rätt i somras tror jag det var, då han kört ut extra andelar. Istället för att bli ensam med sju, fick han nu två och ett halvt system som fick sju rätt och därmed mycket mindre pengar. Men sånt har ju inte Svensson koll på. Man fortsätter köpa extra andelar och förstör på så vis värdet för sig själva. Den dagen inget stort ombud får in sjuan kommer värdet även öka massor.
Så du menar att ombuden totalt plockar ut mer än dom spelar för?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-09, 22:50   #67
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 163
Sharp$: 1381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Så du menar att ombuden totalt plockar ut mer än dom spelar för?
Jag menar att när ett ombud får in ett stort andelsspel med en 20-30 system kommer självklart värdet att minska mot vad det borde varit värt. Säg att du hade haft tjugo system som fått sju rätt denna omgången hade du nästan haft 14 % av alla system med sju rätt på ett enda bolag.

Senast redigerad av rrylander den 2014-11-09 klockan 23:00.
rrylander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-09, 23:41   #68
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Jag brukar alltid ha nåt system som endast får säljas på 10 andelar för det är faktiskt kunder som efterfrågar det men då är det så sjukt att man kan inte "spärra" systemet i atg's terminal utan man måste hålla på att böka och skriva en lapp att det ej får säljas i fler andelar än 10 så ingen råkar dra ut extra. Har efterfrågat den funktionen men antar att det inte går hand i hand med atgs tankesätt att sälja mer och fler av allt.
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-09, 23:50   #69
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 402
Sharp$: 592
Standard

Man får helt enkelt börja spela på galopp istället!

Senast redigerad av spikpaddy den 2014-11-09 klockan 23:51.
spikpaddy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-10, 03:51   #70
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

UtlandsAffe kommer inte sluta spela för att filinlämning tas bort, endast ändra eller fortsätta som nu. Tveklöst spelare UtlandsAffe i många fall med långt fler och större system än vad ATG har godkänt, men ATG har ju också förbjudit Rejkback, vilket ger vid handen att ATGs förbud endast gäller boende i Sverige, möjligen i norden .

Jag käkade lunch med Johan Lindberg för något halvår sedan, och har även förklarat det öga mot mule med Skarplöth mfl, att det dels är fullständigt nödvändigt att höja snittutdelningarna på streckspelen i stort, och den enklaste vägen är att förändra propparna och klassindelningarna .

Travets streckspel måste innehålla fler lopp som liknar Galoppens hcplopp, där en skicklig hcp kan få 7 av 15 hästar i ett fält att erhålla likvärdig chans, och sämsta chansen ha 3-4% chans.

Flerklasslopp med voltstart, utöka tilläggen med tex 30% längre distans,variera tilläggen så de blir längre ju längre distansen är. 1670, 2175, 2690 osv typ.
Ge proffskuskar hcp mot amatörer genom tex spårtrappa osv osv.

Med nya proppar så tar det tid att ta fram statistikanalyser och därmed höjer man svårighetsgraden rejält.

Nu tror ju inte alla på statistikanalyser, tex Rickard Hansson anser att det inte finns något värde i statistik, men det får stå för honom.(Rickard lever ju inte på spel, precis som 90% av övriga "experter")

Men det är förödande för spelet om det alltför ofta blir för låga utdelningar, liksom det är förödande för sporten med rejkbackspelandet som i så gott som alla spelpooler tuggar i sig minst 10% av alla vinster som utdelas. Över en miljard brutto går tillbaka till UtlandsAffe, på en omsättning på ca 750-800 miljoner. Dvs nettovinst på 200-300 miljoner, men då dom vinner långt över takeout, så tar dom också takeout,dvs 30% i snitt ytterligare som övriga spelare får bidra med.

Jämför med Norden, som omsätter 1800 miljoner, och vinner 70% tillbaka, dvs 1260 miljoner ca i vinster.
Samtidigt som UtlandsAffe borde vinna runt 560 millar, men vinner över 1000 millar.

Det är sedan länge bevisat i USA att rejkbackspel är förödande på sikt för spelpoolerna då dom innebär en extraskatt för Public, som gör att snittutdelningarna blir betydligt lägre samt pengarna som rejkbackspelarna vinner aldrig återkommer, enär dom aldrig torskar i längden. Bara dammsuger som en jättelik trålare.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
criba (+50)

Senast redigerad av hatten1 den 2014-11-10 klockan 03:53.
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-10, 11:11   #71
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 163
Sharp$: 1381
Standard

Kungs frukt hade alltså i lördags 16% av alla vinnande system på ett och samma bolag.
rrylander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td