Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-11-14, 23:23   #76

sirlarssons avatar

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 2741
Standard

Att inte den här dryga jäveln Melander är avstängd än är ett mysterium i sig.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gidde_Palema (+5), Stekel (+1)
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-14, 23:41   #77

Gidde_Palemas avatar

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 2383
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Så tänker jag med, men har inte sagt det högt..
Gidde_Palema är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-15, 00:17   #78

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gidde_Palema Visa inlägg
Som jag ser det är det svårt nog att lista ut vilka hästar som kan vinna osv. Ska jag också ranka alla hästar i rätt ordning, reducera lagom mycket, välja rätt A-hästar osv, så känner jag att det blir för många fallgropar. Jag förstår att jokersystem är ett mycket bra sätt att spela, men matematiska system fungerar bra för mig, så pass bra att jag inte känner att jag måste göra det bättre. Så är det nu i alla fall, kan bli annat i framtiden. Jag spelar ofta med utgångar, men det är väl det närmaste jokersystem jag kommer för tillfället.
Då resonerar vi likadant, reducering är bra men ska användas med försiktighet så det inte slår åt fel håll. Kan rekommendera att utöka med att lägga med krav på minst en lågstreckad också. Man sparar inte jättemånga kronor per system, men de rader du plockar bort finns det inget övervärde i.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-15, 00:20   #79

Gidde_Palemas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Då resonerar vi likadant, reducering är bra men ska användas med försiktighet så det inte slår åt fel håll. Kan rekommendera att utöka med att lägga med krav på minst en lågstreckad också. Man sparar inte jättemånga kronor per system, men de rader du plockar bort finns det inget övervärde i.
Okej, ja där har du en poäng.
Gammal 2014-11-15, 00:31   #80

Gidde_Palemas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
Bästa draget var ju andrahandaren JärboHarry innan han läste SO:S analys antar jag.
Ja precis, så var det, har inte suttit och läst på flera timmar själv. Tog en analys av en person jag inte vet vem det är och spelade en massa vinnare och spikade på V4. Imorgon ska jag ta ett drag av någon annan jag inte vet vem det är och lasta in ännu mer slantar
Gammal 2014-11-15, 00:34   #81

Voltstarts avatar

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 9633
Standard

Citat:
Som jag ser det är det svårt nog att lista ut vilka hästar som kan vinna osv. Ska jag också ranka alla hästar i rätt ordning, reducera lagom mycket, välja rätt A-hästar osv, så känner jag att det blir för många fallgropar. Jag förstår att jokersystem är ett mycket bra sätt att spela, men matematiska system fungerar bra för mig, så pass bra att jag inte känner att jag måste göra det bättre. Så är det nu i alla fall, kan bli annat i framtiden. Jag spelar ofta med utgångar, men det är väl det närmaste jokersystem jag kommer för tillfället.
Spela med utgångar är ju att spela reducerat.

Alla system är ju matematiska som du lämnar in, men med utgångar får du dubbla "fullrättssystem" om båda sitter. Det så länge du kör med två utgångar vill säga.

Enda skillnaden med Joker, som jag ser det, är att programmet gör kupongerna för dig. Ett verktyg för att reducera på många olika vis.

Du betalar ju inte för alla kombinationer vid användande av utgångar heller, dvs du får inte alla rätt bara för att endast hästar du streckat vinner. Kravet du lagt in är ju att utgångshäst måste vinna.
------

Utgångshästarna är dina A-hästar.
De övriga hästarna bakom dina utgångshästar är C-hästar.
Spiken/spikarna och samtliga hästar i alla andra lopp är B-hästar.
Din Ram måste sitta, dvs samtliga vinnare måste finnas bland hästar som du streckat.

Dina krav är att minst 1 A-häst vinner. Dubbla vinster om båda A-hästarna vinner.

Med reduceringsverktyg kan du sedan slänga in en massa andra kriterier som passar dig. Ingenting säger att det är fel att spela matematiskt.

Trav är svårt! Kul diskussion, Gidde_Palema!
Voltstart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-15, 00:37   #82

Gidde_Palemas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Voltstart Visa inlägg
Spela med utgångar är ju att spela reducerat.

Alla system är ju matematiska som du lämnar in, men med utgångar får du dubbla "fullrättssystem" om båda sitter. Det så länge du kör med två utgångar vill säga.

Enda skillnaden med Joker, som jag ser det, är att programmet gör kupongerna för dig. Ett verktyg för att reducera på många olika vis.

Du betalar ju inte för alla kombinationer vid användande av utgångar heller, dvs du får inte alla rätt bara för att endast hästar du streckat vinner. Kravet du lagt in är ju att utgångshäst måste vinna.
------

Utgångshästarna är dina A-hästar.
De övriga hästarna bakom dina utgångshästar är C-hästar.
Spiken/spikarna och samtliga hästar i alla andra lopp är B-hästar.
Din Ram måste sitta, dvs samtliga vinnare måste finnas bland hästar som du streckat.

Dina krav är att minst 1 A-häst vinner. Dubbla vinster om båda A-hästarna vinner.

Med reduceringsverktyg kan du sedan slänga in en massa andra kriterier som passar dig. Ingenting säger att det är fel att spela matematiskt.

Trav är svårt! Kul diskussion, Gidde_Palema!
Jo jag vet hur det fungerar, har spelat med Joker ett antal gånger. Jag kör ofta med utgångar, typ 1/2 ska vinna. Men ska jag köra ett riktigt jokersystem med exempelvis att max en C-häst får vinna, det är då man måste vara otroligt säker i sin ranking. Så jag skippar det momentet och fokuserar på att få ihop ett bra matematiskt, alternativt med ett par utgångar.
Voltstart (+5)

Senast redigerad av Gidde_Palema den 2014-11-15 klockan 00:38.
Gammal 2014-11-15, 02:17   #83

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Jo, men det är inte min grej med joker, man måste vara otroligt säker på att ranka hästarna, och jag känner inte att jag är det.
Om du lever på att spela på hästar så bör du kunna ranka hästar tillräckligt bra för att kunna skaffa en extra edge genom att använda ett reduceringsprogram. Om du känner dig osäker på att ranka hästarna så kommer du ändå aldrig bli bättre på det om du inte tränar. Börja med att ranka alla hästar i varje lopp när du spelar, även om du lämnar in matematiskt, så kommer du snart känna dig mer och mer säker på vad du gör. Framförallt är det viktigt att reflektera över och förstå vad ranken ger för effekt på systemet, alltså vad man får ut av sin reducering i jämförelse med att spela matematiskt.
the_mirage (+5)
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-15, 04:03   #84

Melanders avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 4786
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Du blev väl avstängd på TP ett par gånger,så kasta inte sten i glashus
Melander är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-15, 04:06   #85

Melanders avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 4786
Standard

Citat:
Så tänker jag med, men har inte sagt det högt..
Allvarligt,kommer från mannen som snart spelat bort hela sin förmögenhet.Tillåt mig att små le!
Melander är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-15, 10:54   #86

Gidde_Palemas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Allvarligt,kommer från mannen som snart spelat bort hela sin förmögenhet.Tillåt mig att små le!
Jag har så jag klarar mig
Gammal 2014-11-15, 10:57   #87

Gidde_Palemas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Om du lever på att spela på hästar så bör du kunna ranka hästar tillräckligt bra för att kunna skaffa en extra edge genom att använda ett reduceringsprogram. Om du känner dig osäker på att ranka hästarna så kommer du ändå aldrig bli bättre på det om du inte tränar. Börja med att ranka alla hästar i varje lopp när du spelar, även om du lämnar in matematiskt, så kommer du snart känna dig mer och mer säker på vad du gör. Framförallt är det viktigt att reflektera över och förstå vad ranken ger för effekt på systemet, alltså vad man får ut av sin reducering i jämförelse med att spela matematiskt.
Det är flera väldigt duktiga travspelare som väljer att spela matematiskt och bara med utgångar. Jag har testat under en period och vet att joker i teorin är klart bättre. Men jag väljer att spela matematiskt eller med utgångar, det fungerar bra för mig.

Jag tycker mig redan har en extra edge genom att ha bättre koll på hästarna än de flesta.

Senast redigerad av Gidde_Palema den 2014-11-15 klockan 11:01.
Gammal 2014-11-15, 11:01   #88

Kyodais avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 5225
Standard

Citat:
Jag har så jag klarar mig
Bra! Så skall det vara! Jag har också så jag klarar mig -- behövs bara
nån timmes burkplockande till, så har man finansierat dagens lir. Satsar
på v4-v5-v75 idag, varav de 160 riksdalerna på v75 är det största systemet.

Är rätt belåten med tillvaron faktiskt, så de där stora vinsterna känns liksom
inte så superviktiga. Men några laxar då och då gör både mig och frugan
extra pilska /sorry feltryck -- pigga skulle det ju vara - sitter nog och
tänker på annat...

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Kyodai är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-15, 11:02   #89

Gidde_Palemas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kyodai Visa inlägg
Bra! Så skall det vara! Jag har också så jag klarar mig -- behövs bara
nån timmes burkplockande till, så har man finansierat dagens lir. Satsar
på v4-v5-v75 idag, varav de 160 riksdalerna på v75 är det största systemet.

Är rätt belåten med tillvaron faktiskt, så de där stora vinsterna känns liksom
inte så superviktiga. Men några laxar då och då gör både mig och frugan
extra pilska /sorry feltryck -- pigga skulle det ju vara - sitter nog och
tänker på annat...
Ja precis, är man nöjd med tillvaron så ska man inte klaga. Haha
Gammal 2014-11-15, 11:45   #90

sirlarssons avatar

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 2741
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Du blev väl avstängd på TP ett par gånger,så kasta inte sten i glashus
Känns som du blandar ihop mig med någon annan, aldrig haft konto på TP.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td