|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#76 |
|
Att inte den här dryga jäveln Melander är avstängd än är ett mysterium i sig.
|
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#78 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#79 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#80 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#81 | |
|
Citat:
Alla system är ju matematiska som du lämnar in, men med utgångar får du dubbla "fullrättssystem" om båda sitter. Det så länge du kör med två utgångar vill säga. Enda skillnaden med Joker, som jag ser det, är att programmet gör kupongerna för dig. Ett verktyg för att reducera på många olika vis. Du betalar ju inte för alla kombinationer vid användande av utgångar heller, dvs du får inte alla rätt bara för att endast hästar du streckat vinner. Kravet du lagt in är ju att utgångshäst måste vinna. ![]() ------ Utgångshästarna är dina A-hästar. De övriga hästarna bakom dina utgångshästar är C-hästar. Spiken/spikarna och samtliga hästar i alla andra lopp är B-hästar. Din Ram måste sitta, dvs samtliga vinnare måste finnas bland hästar som du streckat. Dina krav är att minst 1 A-häst vinner. Dubbla vinster om båda A-hästarna vinner. Med reduceringsverktyg kan du sedan slänga in en massa andra kriterier som passar dig. Ingenting säger att det är fel att spela matematiskt. Trav är svårt! Kul diskussion, Gidde_Palema! |
||
|
|
|
|
|
#82 | |
|
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Voltstart (+5) Senast redigerad av Gidde_Palema den 2014-11-15 klockan 00:38. |
||
|
|
|
|
|
#83 |
|
Om du lever på att spela på hästar så bör du kunna ranka hästar tillräckligt bra för att kunna skaffa en extra edge genom att använda ett reduceringsprogram. Om du känner dig osäker på att ranka hästarna så kommer du ändå aldrig bli bättre på det om du inte tränar. Börja med att ranka alla hästar i varje lopp när du spelar, även om du lämnar in matematiskt, så kommer du snart känna dig mer och mer säker på vad du gör. Framförallt är det viktigt att reflektera över och förstå vad ranken ger för effekt på systemet, alltså vad man får ut av sin reducering i jämförelse med att spela matematiskt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
the_mirage (+5) |
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#85 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#86 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#87 | |
|
Citat:
![]() Jag tycker mig redan har en extra edge genom att ha bättre koll på hästarna än de flesta. Senast redigerad av Gidde_Palema den 2014-11-15 klockan 11:01. |
||
|
|
|
|
|
#88 |
|
Bra! Så skall det vara! Jag har också så jag klarar mig -- behövs bara
nån timmes burkplockande till, så har man finansierat dagens lir. Satsar på v4-v5-v75 idag, varav de 160 riksdalerna på v75 är det största systemet. Är rätt belåten med tillvaron faktiskt, så de där stora vinsterna känns liksom inte så superviktiga. Men några laxar då och då gör både mig och frugan extra pilska /sorry feltryck -- pigga skulle det ju vara - sitter nog och tänker på annat...
|
|
|
|
#89 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|