Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-11-16, 12:01   #1
 
whatons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 374
Sharp$: 1361
Standard

spel på galopp


ingen här inne som lagt energi på galoppen? alltid bra utdelning nästan och inte alls så många lopp i veckan att gå igenom. tycker själv det är rätt roligt att spela på men fattar ingeting om vikt o handicap och allt men tror det finns pengar att hämta som påläst och lite kunskap om de. ofta har tränarna rätt för sig om sina vintchanser med vunnit en del genom att bara läsa de och ta dom 2 jag tycker det låter bäst på och köra spikharry på de. fast travet är ju den stora pasionen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
scunnert (+5)
whaton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-16, 20:30   #2
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Har knappt träffat någon travintresserad som därutöver har det minsta intresse för galoppsporten...finns säkert någon dock. Just här på forumet är intresset noll iallafall, frågan har varit uppe några gånger.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-16, 23:36   #3
 
Reg.datum: maj 2014
Inlägg: 129
Sharp$: 1120
Standard

whaton!

Jag bor i Täby och spelat på galopp i 35 år. Det finns folk som är duktiga att ranka på galoppen. Istället så släpper dom fram folk som inte vet ett dugg om spel mm. På Atg live så rankar en tjej som heter Ewa Idemar, jag är snäll när jag säger att hon inte kan mycket om spel på hästar. Vi som gått därute i alla år har tyvärr sett förfallet. Flera av dom seriösa har erbjudit Atg sina kunskaper, men dom vill hellre ha s.k påläggskalvar!. Sista chansen får galoppen att överleva som spelobjekt när den nya banan ute i Önsta tas i bruk, vilket bör ske under 2016. Så mitt råd till dig är att vänta till den nya banan är i bruk,plus att Atg skärper sig och tar in rätt folk.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5), hugotheboss (+2), bokis29 (+5), scunnert (+5)
enstahill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-17, 17:13   #4
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 674
Sharp$: 43
Standard

Sprang mycket på Täby runt 96-98 (var bl a delägare i ett framgångsrikt sto) och kanske besökt banan 3-4 gånger senaste 5 åren.
Gillar sporten men vilket förfall det skett, tragiskt att se.

Som sport och spelobjekt är galopp hur lätt som helst att lära sig. Har man bara koll på hcp, ryttaren, distansen och underlaget så kan du lätt via historiken utesluta majoriteten av hästarna i ett lopp och sen spela Komben som oftast ger bra utdelning.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
scunnert (+5)
11433 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-17, 17:23   #5
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av enstahill Visa inlägg
whaton!

Jag bor i Täby och spelat på galopp i 35 år. Det finns folk som är duktiga att ranka på galoppen. Istället så släpper dom fram folk som inte vet ett dugg om spel mm. På Atg live så rankar en tjej som heter Ewa Idemar, jag är snäll när jag säger att hon inte kan mycket om spel på hästar. Vi som gått därute i alla år har tyvärr sett förfallet. Flera av dom seriösa har erbjudit Atg sina kunskaper, men dom vill hellre ha s.k påläggskalvar!. Sista chansen får galoppen att överleva som spelobjekt när den nya banan ute i Önsta tas i bruk, vilket bör ske under 2016. Så mitt råd till dig är att vänta till den nya banan är i bruk,plus att Atg skärper sig och tar in rätt folk.
Spelar väl ingen roll vem de har som presenterar i ATG Live, de får väl inga fler anhängare om någon annan skulle sitta där och rabbla startlistor och rapa upp tränarkommentarer. Och för er insatta är det väl bara positivt att det kommer ut halvdåliga tips till de okunniga, mer värde för er.

Nåväl jag skiter i galoppsporten totalt (om det inte råkar vara en stor jackpott på gång som de snott från travspelarna för då ska jag hämta tillbaka), men tyckte det var konstigt resonerat...

Ewa ser jag gärna mera av i rutan! Det enda de där gör är som sagt att rabbla upp sånt man redan vet, och då får de gärna vara trevliga att titta på mellan lopprepriserna
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-17, 17:30   #6
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7863
Standard

Ja så kan man se det. Galopp är ju egentligen mycket mäktigare än trav. Hästens naturliga sätt att röra sig när det går fort. Man ser riktigt allt muskelspel och hur vackra djuren är.. Brukar vara på Grand National på Strömsholm. Mäktigt men som spel. Nja, inte så intressant längre. Verkar på stark tillbakagång.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-17, 17:36   #7
 
Reg.datum: maj 2014
Inlägg: 129
Sharp$: 1120
Standard

Stekel!
Har du inget seriöst att komma med så vänd blad!
enstahill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-18, 09:28   #8
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 136
Sharp$: 784
Standard

Många åsnor jag lirar på galopperar...
barkman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-18, 17:00   #9
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 227
Sharp$: 1690
Standard

Galopp - javisst


Citat:
Ursprungligen postat av whaton Visa inlägg
ingen här inne som lagt energi på galoppen? .
Här en som var fast i galopp 1999-2009 och körde intensivt, galopptips på TP och delägare. Senaste 5 åren bara sparsamt med tid för V64 med galopp. Annard var ju LördagsKomben det stora nöjet...
scunnert är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td