Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-11-21, 09:10   #16
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 883
Sharp$: 5159
Standard

Jens har väl "snöat in"på de V8 omsättningen

Han räknar omsättningen som V86 + V8 omsättning,

V8 omsättningen bestod väl av flera spelartyper

- de som alltid spelar V8
- de som spelar reducerat och spelar V8 på vissa kuponger
- de som spelar V8 när det är jackpot men annars v86
- de som bara spelar när det är jackpot och då spelar V8

Konstigt men det känns som om både omsättning och utdelning blivit bättre när V8 V7 spelandet förbjöds

ttex i lördags där jag tycker både 7 och 5 rätt betaldes bra, de som spelade ett litet system och fick några 5or fick ju tillbaka en stor del av insatsen på en ganska favorit betonad rad.
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-21, 17:39   #17
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Jag tror inte alls på att 90% av spelarna skulle ha svårt att begripa något som verkligen skulle stämma överens med spelsiffrorna mångfalt bättre än systemnedräkningen någonsin har gjort.

Det har ju varit så att man genom streckspelshistorien ofta har försökt att "förstå" hur bra eller hur dåligt systemrenset har varit. Det har alltid varit en omöjlig uppgift eftersom det inte finns några starka samband att "förstå".

Tvärtom så tror jag att man skulle ta till sig en radnedräkning lättare än övergången till enbart insatsfördelning.

Att det är radnedräkning som ger det "sanna värdet" inses snabbt när man tar en titt på den avbrutna V64-omgången på Bergsåker förra hösten. "Värdet" efter 4 avdelningar hade absolut noll koppling till hur utdelningen räknades ut. Utdelningen för 4 rätt blev helt enkelt radvärdet efter 4 avdelningar.

Det var MÅNGA som undrade vad det där värdet kom ifrån. Om man hade haft radnedräkning så hade alla förstått att det fanns exakt så många rader med 4 rätt kvar som fick dela på allarättspotten.
Tro mig, du överskattar folk.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-21, 19:55   #18
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 883
Sharp$: 5159
Standard

Glöm inte att travfolk är "konservativa också"

Det var väl alla dessa reducerade "1 raderssystem" som tvingade fram en ändring av streckredovisning, när dessa stora system lämnades in åkte hästar "hiss" i strecklistan. Och lite svårt och förklara - och konspirationsteorierna flödade när ngn av dom som tog hissen uppåt vann loppet.
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td