Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-12-02, 11:50   #46
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4273
Standard

Coldtown går väl bäst barfota? Raz har gått med broddar mest hela tiden. Bergh aviserar att köra "allt" med broddar på lördag. Detta låter som klar fördel Raz, eller åtminstone som en stor nackdel Coldtown. Summa summarum = Spik i avd.1 på 5 Raz Mackenzie

I avd. 3 blir det nog till att brottas mest med sig själv - spika Nahar eller inte spika Nahar? Man vill ju alltid fälla, men egentligen så tävlar han bara mot sig själv och har trots allt varit riktigt bra och framförallt stabil på slutet. Om inte spik så håller jag Ariel Boko som klar andra häst framför resten.

Avd. 6 bör klaras på 3 streck. 2 före 9 och 1. Lite inne på att Calvados Crane kan pipa till ledningen, kommer ihåg den som riktigt startsnabb och bra i spets, men det var något år sedan - är den slut?
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-02, 13:46   #47
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 827
Sharp$: 37805
Standard

Tidiga tankar:
1) Känns som en handfull hästar gör upp här. Första streck för mig är Raz MacKenzie, men den brukar man ställa av i november. Nurmos hästar är ojämna när de reser, dock ser Coldtown ut att fungera att åka med. Har även vunnit på distansen förut.
2) Öppet på förhand. Har inte hunnit gå igenom dem ännu.
3) Varken spår eller motstånd lär bekymra Nahar i den form han är i nu. Spik!
4) Här har jag en kul spik i Beautyson som jag tror håller upp spets. Gör han inte det så blir det värre.
5) Zelda Zonk är rätt favorit, men många med chans där bakom.
6) Checco Boko slog Poker Kronos förra gången de möttes och har fördel av spåren igen. Möjligt spikbud, annars finns ju många kul rensare, t.ex. Tresor D’Inverne och Valness Chilly om det blir tempo i loppet.
7) Här måste man ju ranka favoriten Financial Dust först trots spåret. Distansen underlättar. Jag gillar dock att gardera sista loppet. Vi får se hur vi gör när det närmar sig.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-02, 15:32   #48
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: hälsingland
Inlägg: 489
Sharp$: 12
Standard

BW Gulliver R.I.P


Va te J.o perssons stallet möttes av sorgebeskedet att B.W gått bort sorglig stämning,,,, Guli järven tror inte stallet har något med utgången av loppet att göra,,,
hammering är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-02, 15:57   #49
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7865
Standard

Jag tycker att det börjar lukta Stamping i det här kallisloppet. Står bra inne och börjar komma i vinterform
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Major (+2)
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-02, 16:16   #50
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: hälsingland
Inlägg: 489
Sharp$: 12
Standard

Tog å prata me lite folk runt stallbacken å en kallblokusk ja e bekant med tyckte att Feseth Nils stod lite på tur för seger, farlig att glömma? Han tyckte även att Myllarfaks å Stamping startade med chans! Med andra ord ett öppet lopp ska åka över på tor/fre höra om jag kan få nån mer bra info! Förmedlar va ja får höra ,,,
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Icor (+5), Scherlock (+5)
hammering är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-02, 18:59   #51
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Kallblodsloppet blir mer och mer intressant. Läste i ronden vad tränaren säger om Närby Kalabalik, Är ÄNNU BÄTTRE NU (vann som 31 oddsare senast och speedade ner Krusse sista biten)!!! Viktigt i detta lopp är skoinformationen och banans beskaffenhet. Blir det hakar är Nordsjö Douglas HELT borta, medan FESETH NILS dyker upp som allvarlig segeraspirant. Blir det barfotakörning växer Mel Odins chanser. Är väl snart bara Nordsjö Douglas som är chanslös.....

Sedan jag läst V75 guiden börjar tvivlen hopa sig. det luktar mycket Bergh. Alltför mycket. Det är väl självklart att han har vässat ordentligt. Nahar spik eller U-häst är frågan. Financial Dust, Beautyson och Checco Boko, alternativspikar eller bara utgångs hästar? Coldtown barfota eller skor? Nurmos utanför Valla? det är som sagt en hel del frågor jag vill ha svar på

Senast redigerad av SO den 2014-12-03 klockan 10:12.
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-03, 10:07   #52
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8280

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Här får ni ett lopp.

V75-4
-----
Beautyson
- Mycket snabb ut
- Går nog 13-13.5
- Kanske kan hålla ut GP

Wingswept Melody
- Medel ut
- Vinner inte

Global Perfection
- Mycket snabb ut, spets ???
En riktig skjutare, kan aldrig förlora från spets

Love Aint Easy
- Snabb ut
- Mycket fin på 13.8, mäktig !!!
- Går 13, överpace = livsfarlig.

Part Nan Angelen
- Ok ut
- Läcker, högkapabel
- Riskerar ändå svar och dödens

Dialog In
- Medel ut
- Hoppas den drar på sig spel, vinner inte

Bison Spiro
- Medel ut
- Har aldrig haft en riktig kusk
- Goop upp = Gardering

Digital Archive
- Medel ut
- Går inte
- Robban tycker han är bättre än Beutyson

Lönshults Signe
- NEJ

Conrads Flamemaker
- NEJ

Zeb Lie Star
- Inte härifrån

Gold Case
- NEJ

Rank: 3,1,5,4
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Scherlock (+5), Tirich (+5), karpafan (+10), oinkk (+10), Stekis0757 (+10), MatsE (+2), hugotheboss (+5)
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-03, 10:09   #53
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8280

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Vad har Coldtown med Bergh att göra ???

Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
Coldtown går väl bäst barfota? Raz har gått med broddar mest hela tiden. Bergh aviserar att köra "allt" med broddar på lördag. Detta låter som klar fördel Raz, eller åtminstone som en stor nackdel Coldtown. Summa summarum = Spik i avd.1 på 5 Raz Mackenzie

I avd. 3 blir det nog till att brottas mest med sig själv - spika Nahar eller inte spika Nahar? Man vill ju alltid fälla, men egentligen så tävlar han bara mot sig själv och har trots allt varit riktigt bra och framförallt stabil på slutet. Om inte spik så håller jag Ariel Boko som klar andra häst framför resten.

Avd. 6 bör klaras på 3 streck. 2 före 9 och 1. Lite inne på att Calvados Crane kan pipa till ledningen, kommer ihåg den som riktigt startsnabb och bra i spets, men det var något år sedan - är den slut?
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-03, 11:23   #54
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4273
Standard

Inget alls. Däremot förutsätter jag att Bergh känner till banan och om han anser att det krävs broddar, så tror jag att det kan vara till nackdel för Coldtown. Sorry om det var otydligt...
__________________
- "nästa gång, ska jag f-n spela plats också" -
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-03, 16:51   #55
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Här får ni ett lopp.

V75-4
-----
Beautyson
- Mycket snabb ut
- Går nog 13-13.5
- Kanske kan hålla ut GP

Wingswept Melody
- Medel ut
- Vinner inte

Global Perfection
- Mycket snabb ut, spets ???
En riktig skjutare, kan aldrig förlora från spets

Love Aint Easy
- Snabb ut
- Mycket fin på 13.8, mäktig !!!
- Går 13, överpace = livsfarlig.

Part Nan Angelen
- Ok ut
- Läcker, högkapabel
- Riskerar ändå svar och dödens

Dialog In
- Medel ut
- Hoppas den drar på sig spel, vinner inte

Bison Spiro
- Medel ut
- Har aldrig haft en riktig kusk
- Goop upp = Gardering

Digital Archive
- Medel ut
- Går inte
- Robban tycker han är bättre än Beutyson

Lönshults Signe
- NEJ

Conrads Flamemaker
- NEJ

Zeb Lie Star
- Inte härifrån

Gold Case
- NEJ

Rank: 3,1,5,4
Global Perfection är absolut inte någon riktig skjutare, kolla senaste Sverigeloppet på Färjestad, gick ju knappt framåt i spåren. Och där öppnade den inte särskilt fort.

Vad menar du med Går inte på Digital Archive? Att den inte funkar eller att den inte kan vinna? För vinna kan det, överlägset bästa hästen vill jag påstå, kan vinna trots läge och distans om Bergharn bara kör framåt!

Håller annars med dig om 1, 4, 5 men 3an överskattar du.

Typiskt garderingslopp, men krävs inte fler än 1, 3, 4, 5, 7 (på goop upp, lite skillnad) och 8. Resten vinner inte.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-03, 18:28   #56
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Global Perfection är absolut inte någon riktig skjutare, kolla senaste Sverigeloppet på Färjestad, gick ju knappt framåt i spåren. Och där öppnade den inte särskilt fort.

Vad menar du med Går inte på Digital Archive? Att den inte funkar eller att den inte kan vinna? För vinna kan det, överlägset bästa hästen vill jag påstå, kan vinna trots läge och distans om Bergharn bara kör framåt!

Håller annars med dig om 1, 4, 5 men 3an överskattar du.

Typiskt garderingslopp, men krävs inte fler än 1, 3, 4, 5, 7 (på goop upp, lite skillnad) och 8. Resten vinner inte.
Bergh har sagt att Digital A 'r riktigt bra häst, men eftersom Beautyson har läget så är det väldigt jämnt dem emellan. Kolla loppet när B gick 12.6, visst fanns det mycket kvar. bergh spikar sig själv i 5 som tippar. /SO
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-03, 18:31   #57
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
Coldtown går väl bäst barfota? Raz har gått med broddar mest hela tiden. Bergh aviserar att köra "allt" med broddar på lördag. Detta låter som klar fördel Raz, eller åtminstone som en stor nackdel Coldtown. Summa summarum = Spik i avd.1 på 5 Raz Mackenzie

I avd. 3 blir det nog till att brottas mest med sig själv - spika Nahar eller inte spika Nahar? Man vill ju alltid fälla, men egentligen så tävlar han bara mot sig själv och har trots allt varit riktigt bra och framförallt stabil på slutet. Om inte spik så håller jag Ariel Boko som klar andra häst framför resten.

Avd. 6 bör klaras på 3 streck. 2 före 9 och 1. Lite inne på att Calvados Crane kan pipa till ledningen, kommer ihåg den som riktigt startsnabb och bra i spets, men det var något år sedan - är den slut?
Jag börjar mer och mer luta åt att Checco Boko är spiken den här omgången. Kollat lite i arkivet och bara plus /SO
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-03, 21:07   #58
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

11 Navaronne i lärlings är veckans bästa drag. Bör vara ca 200 m bättre med Wäjersten i jollen....
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-03, 21:53   #59
 
Voltstarts avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 2 413
Sharp$: 9633
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Global Perfection är absolut inte någon riktig skjutare, kolla senaste Sverigeloppet på Färjestad, gick ju knappt framåt i spåren. Och där öppnade den inte särskilt fort.

Vad menar du med Går inte på Digital Archive? Att den inte funkar eller att den inte kan vinna? För vinna kan det, överlägset bästa hästen vill jag påstå, kan vinna trots läge och distans om Bergharn bara kör framåt!

Håller annars med dig om 1, 4, 5 men 3an överskattar du.

Typiskt garderingslopp, men krävs inte fler än 1, 3, 4, 5, 7 (på goop upp, lite skillnad) och 8. Resten vinner inte.
Jag vill instämma där. Global P. saknar helt skalle vad jag kan skönja såhär långt. Helt livlös över upploppet. På intryck en glänsare och kan väl glida med på det möjligen...

Putte64, på Lördag gäller det att ta det riktigt kallt med dragen! Då helst med hästar som verkar vilja nått även till slut. Det gäller att vara uppmärksam och se över samtliga lopp...

Red: Lystring! Tar tillbaka allt om Global P. Har ingen uppfattning om denna häst! Förväxlat den i huvudet med Global Republic...

Senast redigerad av Voltstart den 2014-12-03 klockan 22:27.
Voltstart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-03, 22:18   #60
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 698
Sharp$: 3039
Standard

Loppet på Färjestad blev väldigt ryckigt efter galoppen för Global Perfection och kanske ska man inte värdera honom på det för mycket.
Svårt att säga något om honom då det är det enda loppet jag sett.
Intressant vore att veta vad han haft för balans i Norge?
Sista loppet vann han ju rätt överlägset och frågan är om han gick med skor även i Norge?
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td