Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-12-31, 09:24   #1
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

V64 i siffror


Underlag: 233 omgångar, 1398 lopp

V64 avgörs som regel fem gånger i veckan, och alltid tillsammans med Dagens Dubbel. Det har privilegiet att vara dagens bästa tävlingar, och det får ganska mycket analyser, intervjuer och annan bevakning från media. Under 2014 har 233 omgångar avgjorts med trav på svensk mark, och det har omsatt nästan på pricken 1,5 miljarder kronor.

V64 är ett intressant spel så till vida att man fortfarande får spela endast V6 på det streckspelet. V6 är verkligen något man skall överväga att spela. Under året har det nämligen blivit jackpot på fyra rätt inte mindre än 80 gånger. Mer än var tredje omgång. Tio gånger har det blivit dubbeljackpot eftersom femmorna gett för lite. Fyra gånger har spelarna misslyckats med att pricka in sex rätt så det blivit jackpot av den anledningen.

När det blir utdelning på fyra rätt är den låg. Blott vid 21 tillfällen har den under 2014 blivit över 100kr. Inte ens fem rätt ger några större pengar. Vid 50 tillfällen har femmorna gett 25kr eller mindre (utöver de gånger det blivit jackpot), och vid 33 tillfällen har utdelningen på fem rätt blivit över 1000kr.
Den låga utdelningen går naturligtvis igen även på sex rätt.

Medianutdelningen är 8435kr. 65 gånger har utdelningen blivit under 2000kr. Vid 21 tillfällen har vi sett utdelningar över 250.000kr. Två av dessa tillfällen blev utdelningen över 1 miljon. Men det går som sagt att spela V6, vilket gör utdelningarna betydligt roligare.

Medelranken på V64 är 2,87, vilket är i särklass lägst av alla streckspel. Inte mycket lägre, men någon tiondel. Spelet skulle må bra av att man skrev ut sju lopp med V64-klass och plockade bort det som såg sämst ut ur spelsynpunkt från kupongen. Favoriten vinner 38,1% av alla lopp, vilket är i linje med andra flerpottsspel. 71,3% är rankade topp tre, och 17 hästar rankade sämre än 10 har vunnit under året.

Att två streckfavoriter vinner en avdelning är mest vanligt, det inträffar 32,5% av alla omgångar. Tre streckfavoriter vinner i 28,2% av omgångarna och blott en favorit ser vi vinna i 20,1% av omgångarna. Fyra favoriter vinner i 12,4% av omgångarna. Att alla favoriter vinner har inte inträffat under 2014, men att ingen favorit vann hände 12 gånger (5,1%).

Den högsta ranksumman vi sett på en omgång är 38. Endast sex gånger har ranksumman under året varit högre än 28. Jackpot på fyra rätt är det nästan garanti för om ranksumman är 15 eller lägre.

Att alla vinnare är rankade bland de fem mest streckade händer 44% av omgångarna, att alla är bland de sju mest streckade inträffar i 70% av alla omgångar.

Fem av sex vinnare bland de fyra mest streckade inträffar i 69% av alla omgångar, och fem av sex vinnare bland de fem mest streckade i hela 83% av omgångarna.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Milsson (+5), Fefaifb (+5), AA (+10)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-31, 09:44   #2
 
Voltstarts avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 2 413
Sharp$: 9633
Standard

Din text understryker att V64 är ett riktigt skitspel, ursäkta uttrycket. Det är svårt att få betalt för sina "udda" idéer, i annat än "alla-rätt-potten". Tragiskt för en spelform med olika vinstpotter tillgängliga. Återinför V65 på vardagar som huvudspel önskar jag mig inför 2015. Det är ett så mycket mer analysbefrämjande streckspel.
___________
Det jag tar till mig är att blott en favorit vinner hela 20% av gångerna, intressant!
Voltstart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-31, 10:16   #3
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Voltstart Visa inlägg
Din text understryker att V64 är ett riktigt skitspel, ursäkta uttrycket. Det är svårt att få betalt för sina "udda" idéer, i annat än "alla-rätt-potten". Tragiskt för en spelform med olika vinstpotter tillgängliga. Återinför V65 på vardagar som huvudspel önskar jag mig inför 2015. Det är ett så mycket mer analysbefrämjande streckspel.
___________
Det jag tar till mig är att blott en favorit vinner hela 20% av gångerna, intressant!
Ja, V65 är ett bättre spel. Håller på och sammanställer de siffrorna och det ser ganska annorlunda ut. Det beror väl delvis på att det är andra typer av lopp där också, men just det att femrättspotten har 50% av det som delas ut istället för 20% gör att man i allmänhet får anständigt betalt för fem rätt.

På V64 rekommenderar jag endast spel när det är jackpot (vilket det är ofta) och då spel bara för alla rätt. Känslan är att knepiga banor pga ösregn, snö, kyla och tjäle gör att V64 ändå ger lite mer betalt ibland. På snabba barfotabanor blir det oftast alldeles för lätt.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-31, 10:19   #4
 
softpojks avatar
 
Reg.datum: nov 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 489
Sharp$: 1934
Standard

Ironiskt då att V64 är den spelform jag vunnit överlägset på detta år.

Voltis, igår vann väl 5 av 6 favoriter. Eller var det 4?

Ofta vinner väl en favorit, och en skräll springer in, 5k ut och 20kr för en 5a?

Men bommar två favoriter, som i förrigår, så ser det inte samma ut, vi glömmer sexan som gav, utan kollar på femman. då är den helt plöstligt uppe i över 100 lappen.
__________________
Trav är kul.

Senast redigerad av softpojk den 2014-12-31 klockan 10:20.
softpojk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-01, 17:51   #5
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 883
Sharp$: 5159
Standard

V64 eller V65 det är frågan
Men man kan inte bortse från att omsättningen steg när man i Feb 2013 började med v64 på vardagarna i stf V65. Så det måste finnas en del som gillar V64, inte bara en del ganska många eftersom omsättningen steg så pass mkt

Men Money talks, V64 har högre omsättning än V65 så att lobba för V65 införande är nog ganska döfött,
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-01, 18:51   #6
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 145
Sharp$: 1373
Standard

Du är en jävla klippa som delar med dig av analyserna Viroid. Hejja hejja!
Milsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-01, 19:26   #7
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
V64 eller V65 det är frågan
Men man kan inte bortse från att omsättningen steg när man i Feb 2013 började med v64 på vardagarna i stf V65. Så det måste finnas en del som gillar V64, inte bara en del ganska många eftersom omsättningen steg så pass mkt

Men Money talks, V64 har högre omsättning än V65 så att lobba för V65 införande är nog ganska döfött,
Som spelare med ambition att göra ett netto på sitt spelande kan man ju göra aktiva val som att spela V6 eller andra spelformer. Att spelare med ambition att slå ihjäl några timmar får sin stimulans genom att ha två fyror som ger vardera 13kr och känna att de är "nära" är en annan sak. De gillar säkert V64 och spelar mer då. Så länge det finns många sådana spelare skall vi vara glada.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-01, 20:05   #8
 
Reg.datum: maj 2014
Inlägg: 32
Sharp$: 31
Standard

Toppen... Är också statistiknörd.
dudaah är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td