![]() |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Jeg hater open straight, tit det bliver for defensiva lopp.
|
Citat:
Annars blir det GO JOHNNY GO GO över inlägget. |
Någon som har tips till V3:an ?
|
Citat:
|
Citat:
|
Kom igen nu Noras bean!!!
|
Harrys första vinst med skor på som det verkar.
|
Den vinsten förtjänade Kash's Cantab!
|
Nära för Harry, gjorde det väldigt bra. Kul att Cantab fick vinna dock.
|
Stig H varnade för den men jag trodde inte det skulle hålla.
Löpskalle på Harry dock efter att han såg slagen ut! |
Hade med Cantab på V75, men får ju bara sex rätt och det lär inte ge mycket.
|
Citat:
Hederlige Harry, vilken stridsmoral! Hästen har torskat med liknande loppscenario tidigare, så svårt säga om skorna gör så mycket skillnad? Tror dessutom att hästen är bäst på rulle, som farsan sin...:yes: |
Då behövs det inte spekuleras i huruvida Harry funkar med skor eller inte i fortsättningen. ;)
|
Citat:
Med annan flykt i steget/utväxling kanske den håller undan, men finns den? Blir till att höra eventuella framtida uttalanden ifrån kusk och tränare där.:) |
Citat:
Mmm... Hatten av för Harry, är genomärlig! Skorna gör tyvärr lite skillnad. Lopp på rulle är svårt att få, trafikproblem etc... Hoppas vi få se denna häst i ett större lopp i år. |
Kan någon i eliten här förklara när ingen analyserat fel,någon annan,kusken eller förhandsinfo är fel.här får man på skallen för ett ,för mej bra skrällspel?
|
Citat:
Utan open stretch hade den vunnit, men svårt att säga om den håller undan barfota om även konkurrenterna har valfri balans? |
Citat:
Att spelkulera i "utan open stretch" är ju helt meningslöst då det var en sak man var 100% säker på innan spelstoppet idag att open stretch skulle finnas i loppet. Jag hade iaf satsat hus och hem på det om jag hade fått 1,01 eller mer i odds. |
Citat:
:skamsen: |
Citat:
Ha det bra min vän. |
Citat:
Även Winmecredit får godkänt. Harry borde ha vunnit med den lugna resan. 12,6 på 1640 med fint lopp och knappast något tryck är inte godkänt för en favorit. Värre är det dock med Noras Bean. Skall denna 10-åring verkligen skickas till Paris?:no: |
Citat:
Tycker du alltid beter dig helt vanligt, iaf vad jag sett :) Detsamma! :cheers: |
Adrian Kolgjini fick en kuskseger mot morten friis i sista avd!
|
Citat:
|
Citat:
|
[QUOTE=mackpeter;399916]Man får också hylla Kash's tränare Stig H, som ytterst professionellt gett hästen optimal utrustning, och kusken Örjan för en mästerlig styrning.
Även hovslagaren! Kasch gick propad bak (en sula, se bild) samt framskor på bara 38 g. http://piclair.com/data/scikm.jpg Samt ingen käk samt helstängt ffg. |
Självklart hade Harry hållit undan utan skor, fick ju bara stryk med en halvmeter. Men man ska inte glömma att räkna med att några av motståndarna då också gått skolöst då.
|
Citat:
|
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
[QUOTE=Helge;399922]
Citat:
Fr stigh i Aftonbladet; Kash’s Cantab (V75-7) har som vanligt gått bra på slutet. Han är jämn och säker. Men han vinner inga lopp, som vi kan se i statistiken. Det var länge sedan. Nu har han ett perfekt läge den här gången. Provar lite nya varianter på honom utselningsmässigt. Det är en jätterysare naturligtvis men någon gång ska väl han vinna lopp också. Formen är bra på honom och det är en intressant ändring vi gör på huvudlag och så vidare. Någon som var in på hemsidan och läste före loppet? |
Citat:
Slutligen kan jag sammanfatta det hela nu när vi har facit i hand. Harry va ca 1sek sämre med skor idag jämfört med om han fått dansa barfota. Titta på nästa start så ska vi se att han går en låg 11-tid barfota ;) |
Vad hände med montdore? Släppte till sist i fältet och körde upp alldeles för sent och tog inte en meter på spetshästarna.. Den är väl bättre än så, med eller utan dojjor.
Hur fan kan dom uttala att det skall köras preparé på odin töll för att sedan göra precis det. Bestraffas aldrig preparékörning? Jag forskade inte på dessa men blev omåttligt besviken på insatserna! |
När jag sa efteråt att Harry var chanslös med facit i hand menade jag att det inte fanns något sannolikt sätt han kunde vinna loppet på med tanke på hans insats kontra de andra hästarnas insatser. Vinner man inte med den öppningen och varvningstiden så har jag svårt att se han vinna en enda gång om de hade kört om loppet 10 ggr med samma prestationer.
Preparékörning har väl aldrig bestraffats? Då hade ingen tränare eller ägare vågat säga att man ska göra det. Kuskarna har bättre koll och säger att de "kommer backa ner och köra till slut" vilket är precis detsamma utan att säga ordet preparé. Tänk själv hur omöjligt det skulle vara att dömma för preparé i tveksamma fall. Ska en mer betrodd häst som släpper ledningen till en mindre betrodd bestraffas eller måste man alltid gasa då? Får man backa ner från början från spår 6,7,8 bakom bilen eller måste alla gasa rejält första 200m innan man får köra hur man vill? Blir bara löjligt, låt folk köra preparé men var öppna med det till oss spelare säger jag. |
[QUOTE=bergomiotmail;399932]
Citat:
Japp från alla håll och kanter, som vanligt. |