Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Åby (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/22653-v75-aby/)

Yersinia1347 2015-01-16 22:50

Citat:

Ursprungligen postat av Gus (Inlägg 399456)
Annan distans nu och OS-bana.

Om du inte såg loppet så skriv inget!!! Han satt tredje invändigt inför upploppet och vann. Så om han sitter där igen? Kan han använda ditt OS och vinna, mycket enklare menar jag...

Om_sommaren 2015-01-16 22:56

Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 399477)
14 CHIP DEALER har jag följt ganska bra sista åren och det är en suveränt bra kuse när formen sitter där. Visserligen olyckshäst för mig 23 dec 2011 V75 Bergsåker när han slog av mitt drag Valnes Chilly med hals sista metrarna, 72 oddsare med Stefan Edin.
En riktig käftsmäll eftersom det syntes vara klart för mig 50 meter innan mål.

Men hästen har gjort en del fina lopp, bl.a. 1 nov i fjol i ett lärlingslopp körd av Martina Lunde. 500 kvar låg hästen sist (!) 7;e invändigt men blev ändå 3;a i ett 15 hästarsfält

I senaste starten, (Nyårsaftonen) small det till. Seger som 16 oddsare på Valla tiden 13.8. Och det inte precis några löss hästen lämnade bakom sig.

Jag funderar faktiskt på att ha Troels som A häst i loppet.Kanske spik?? Streckad på 6%. Vill bara meddela att jag är helt nykter (som vanligt) så idén är på fullaste allvar. Kolla gärna Valla loppet i arkivet. 3180 är ingen match för den här kusen. Vann 2 st 3200 meters lopp i somras.

Håller med om chip dealer men optimal balans blir det ju inte så det kan sätta ner han lite. tycker tack wee känns intressant. möjligt att han leder länge.

Melander 2015-01-16 22:57

Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 399477)
14 CHIP DEALER har jag följt ganska bra sista åren och det är en suveränt bra kuse när formen sitter där. Visserligen olyckshäst för mig 23 dec 2011 V75 Bergsåker när han slog av mitt drag Valnes Chilly med hals sista metrarna, 72 oddsare med Stefan Edin.
En riktig käftsmäll eftersom det syntes vara klart för mig 50 meter innan mål.

Men hästen har gjort en del fina lopp, bl.a. 1 nov i fjol i ett lärlingslopp körd av Martina Lunde. 500 kvar låg hästen sist (!) 7;e invändigt men blev ändå 3;a i ett 15 hästarsfält

I senaste starten, (Nyårsaftonen) small det till. Seger som 16 oddsare på Valla tiden 13.8. Och det inte precis några löss hästen lämnade bakom sig.

Jag funderar faktiskt på att ha Troels som A häst i loppet.Kanske spik?? Streckad på 6%. Vill bara meddela att jag är helt nykter (som vanligt) så idén är på fullaste allvar. Kolla gärna Valla loppet i arkivet. 3180 är ingen match för den här kusen. Vann 2 st 3200 meters lopp i somras.

Kan bara hålla med SO,ett måste på kupongen om man gaddar:cheers:

qwerta 2015-01-16 23:17

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 399416)
Hamre kommer väl inte med en häst med fem raka segrar från Norge för att "gå på Liseberg". Är lika konfunderad som Sprite. Kan någon ge en logisk förklaring till ynka 7 streckprocent.:sweatdrop:

Förklaringen är väl kanske att han aldrig gått cc i Sverige starterna, vilka är 9 stycken och givit en seger, håller dock med om att han är intressant på 7% från spår 5! Jag säger dock fortfarande Noras Bean ;-)

Om_sommaren 2015-01-16 23:28

tycker det osar stentuff öppning mellan quick fix o young farmer. Return to sweden var på linje med odin töll för nån start sen. möjlig jätteskräll med klaff

Om_sommaren 2015-01-16 23:35

det lär inte bli någon hård körning mellan far o son untersteiner i sista. harry sitter i spets efter en bit. frågan är hur mycket skobalans gör på harry nuförtiden. Noras Bean kan ha fin chans att plocka ner han från dödens. nothing but class med ryggresa är fruktansvärt speedig. Har svårt att se nån annan hinna dit. ska va om cashes cantab lyckas hålla upp ledaryggen men det tror jag blir svårt

Klanke 2015-01-16 23:36

Spiken: Västerbroonthenews, spets ut och slut!

Chanslåset: 6-8 I AVD3.

Dragen:

Raymond Palema'

Sarri in action

Mondore

Montgomery Hill

Dammsugaren: Tack Wee

God tur!

eklonov 2015-01-16 23:52

Spiken : VOTN

Min Luring : Return to Sweden felbalanserad senast.. kan man få 20 ggr?

Kioskvältaren: Bazir Dimanche bra spurt senast och med högt tempo så välter den nästan rubb och stubb! Gör det även bra med pjucken på!

Grymt lurig omgång luktar stora pengar som brukligt när Åby ställer till med kalas!

Ett stort lycka till imorgon alla vassa spelare på Sharps!

:cheers:

MikaF 2015-01-16 23:58

West Wing är mitt drag imorgon Distansgynnad och van med skor dessutom bra tider samt uppåt i träning enligt stallet. jag chansspikar på min lilla rad

Rickart 2015-01-17 00:10

Sitter och läser Jens Sjödéns krönika i Ronden, är detta vad som är kvar? Ska det se ut shär i fortsättningen? Någon som vet? OEHÖRT besviken.

spalato 2015-01-17 05:30

TT, Ögat, Sydsvenskan, Travronden, Spelvärde, Snoken, SS , Stora Vinster

1
4.6.12
4.6
2.5.6.10
3.9.12.15
5.9
1.3.9.10

spalato 2015-01-17 05:36

Rank Sydsvenskan

1.3.2.8.9.6.5.7.11.10.4
4.6.5.7.8.1.3.12.10.11.2
6.4.3.9.8.12.7.2.1.5.11.10
5.6.2.10.4.11.3.9.7.1.8
12.15.8.7.9.3.14.6.13.1.10.4.5.2
5.9.4.8.6.3.2.1.12.11.7.10
3.7.10.9.2.5.1.4.12.6.11

putte64 2015-01-17 08:03

Kolla in denna tweet av @putte64: https://twitter.com/putte64/status/556345511196626944

Oblix 2015-01-17 08:45

Hur stämde det där med Flemming igår? Kommer dem strykas eller vad sägs?

Helge 2015-01-17 09:10

Citat:

Ursprungligen postat av Oblix (Inlägg 399518)
Hur stämde det där med Flemming igår? Kommer dem strykas eller vad sägs?

Verkar ha kommit iväg som dom ska på båten. (bara vad som sägs på twitter, ingen fakta på det)

Misär 2015-01-17 09:15

Läste ett rykte på Twitter att det är förkylningar i Kolgjinis stall, någon som kan bekräfta eller dementera?

Misär 2015-01-17 09:23

Citat:

Ursprungligen postat av Rickart (Inlägg 399496)
Sitter och läser Jens Sjödéns krönika i Ronden, är detta vad som är kvar? Ska det se ut shär i fortsättningen? Någon som vet? OEHÖRT besviken.

Ja, det var verkligen ett steg neråt innehållsmässigt från vad vi fått tidigare. Står dock att han också ska blogga på Travronden. Kanske släpper han mer statistik och tankar där?

Bridgeman 2015-01-17 09:57

Citat:

Ursprungligen postat av Rickart (Inlägg 399403)
Det blir skor. Det har vart klart hela veckan.

varit klart ännu längre på ÅBY samt Axevalla

Metatrone 2015-01-17 10:11

Strykningen av Neo Holmsminde gör nu Noras Bean otroligt intressant. Frågan är ju om inte Söderkvist brakar till spets nu?

Helge 2015-01-17 10:13

Sassafras ska strykas enligt SS som pratat med Peter.

dado 2015-01-17 10:16

nån info från Flemming om hans hästar.. ska dem strykas eller?

Metatrone 2015-01-17 10:16

Om det stämmer så blir jag än mer övertygad om att Raymond Palema kan vara en väldigt bra spik. I alla fall för mig. :)

Edit: Japp, där kom strykningen av Sassafras in på ATG. Synd att även Bo V ströks. Förbättrar läget för Quick Fix som jag var inne på att chansa bort.

doob 2015-01-17 10:18

------

Postade system i fel tråd.

Helge 2015-01-17 10:20

Psst, radera och posta i rätt tråd, du riskerar en varning.

Doob ändrat så raderade jag med ;)

Helge 2015-01-17 10:25

Jorma sjuk, kuskändring på alla Jormas.

eklonov 2015-01-17 10:27

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 399535)
Jorma sjuk, kuskändring på alla Jormas.

Intressant med Stefan på MYF :)

alle 2015-01-17 10:53

Raymond palema SOS i avd 2 får jag mer och mer känsla för!

Quick fix i avd 3 som jag var helt inne på att skulle vinna pisslätt börjar jag nu vackla på! Kan bli för tuff öppning när familjen Uhrberg skall köra smart!

Kicki The Dancer tror jag plockar allt tillslut i annars öppet lopp. lite hård öppning och jetset i dödens, tror inte flemming vinner därifrån och artemis vinner inte från ledningen (vek?).

Linus Wibb vinner lätt utan galopp, och det lät lite positivt på uffe om senaste loppet. Men ändå inte att lita på. Riktigt ojämnt och öppet lopp. svårt!

En eller alla i 6e, jag kommer nog gå för en och det är west wing. Jag tror det är bästa hästen, jag var OERHÖRT imponerad när han plockade ner asterix horline från dödens på 2640 meter i halmstad för någon start sen. Oliver är bra, och kanske blir svår om han får ledningen. Men jag är inte så säker på att Oliver får ledningen hur lätt som helst!

Är inne på att Noras bean krossar Harry i sista och kanske kan Arazi spurta ner dom! Noras kan vara en spik!

Staketkusken 2015-01-17 10:56

Att Jens har lämnat för Ronden var inte alls kul att höra! Hoppas vi är så många negativa att han kommer tillbaka. Unnar honom framgång, men ibland kan man väl se till sina läsares önskemål? Han kunde infört en betaltjänst och släppt krönikor för 10 kronor varje vecka, t ex.

Om_sommaren 2015-01-17 11:12

Citat:

Ursprungligen postat av dado (Inlägg 399529)
nån info från Flemming om hans hästar.. ska dem strykas eller?

varför skulle dem strykas? ÄR väl inget oväder kring göteborg-Danmark?

Gus 2015-01-17 11:15

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 399554)
varför skulle dem strykas? ÄR väl inget oväder kring göteborg-Danmark?

Något rykte som seglade upp på sociala media igårkväll/natt.
Verkar dessutom vara helt taget ur luften.

Någon som sett färska intervjuer med Flemming ?
Mest intresserad hur han ser på sina chanser i guld med
Montgomery Hill och Obi Wan.

draken 2015-01-17 11:23

Kommer inte spela så jag har inte grottat ner mig alls men efter en snabbgenomgång så tror jag att det börjar lätt och slutar svårt.
Tror t om att det kan börja med tre klara 1,6,6 sedan börjar svårigheterna.
Varningar för Wingait Ida, Lunatic Face, Alamo Boko. Montgomery Hill.

Painkiller 2015-01-17 11:31

Højst opsigtsvækkende blev danske Flemming Jensen champion på Åby i fjor, både i trænerligaen og i kuskeligaen. Naturligvis en gevaldig lussing til hjemmeholdet, da Åby er den næststørste travbane i Sverige.

Flemming Jensen kommer sikkert også i spil til titlen på Åby i år. Han dropper atter Hestesportens Galla i Aarhus, for at passe sit arbejde, med flere heste til start i V75-spillet på Åby lørdag eftermiddag. Jockey Jeppe Rask siger således om staldens V75-heste.

3. afd:
- “3 Go Johnny Gogogo gik okay sidst. Han er mere stærk end speedig, så 1640 meter er ingen fordel. Vi skal håbe på højt tempo undervejs, så hestens gode afslutning kommer til sin ret” siger Jeppe Rask.

4. afd:
- ”6 Jetset bør gå meget frem med løbet sidst i kroppen. Det er længe den har startet bag bilen, og det er ingen raket fra start. Den har høj kapacitet for klassen, og bør være helt fremme” tror Jeppe Rask.

6. afd:
-”3 Alama Boko tabte travet i sidste sving ved seneste start, men kom flot tilbage. Hesten holder rigtig fin form. Bedst når den sidder med fremme, så jeg tror at Flemming (Jensen - red.) forsøger at køre med fra start. Håber på et højere tempo undervejs i forhold til sidst” beretter Jeppe Rask.

7. afd:
-”4 Obi Wan har været slettet siden sidste start. Den er helt okay igen og har ikke tabt noget af formen, og starter her på sin favorit distance. Vinder ikke længere så ofte, men skal have pladschance” tror Jeppe Rask.
-”9 Montgomery Hill er alt vel med efter V75-finalen sidst. 1640 meter er ikke hans favoritdistance, men han klarer også sprint. Jeg ser vores chancer som meget jævnbyrdige, og begge heste bør være gode pladschancer” synes Jeppe

Emeffeff 2015-01-17 11:31

Jag är inne på att Springover klarar av att svara ut Raymond Palema i V75-2. Christoffer kommer ladda för fullt och har en häst är startsnabb redan de första stegen. Det brukar vara svårt att ta en längd två spår utifrån då. Jag bedömer spetsmöjligheten för Springover som bra till mycket bra. Nu gäller det bara att ställning för om hästen håller hela vägen till mållinjen, det är nog desto mer tveksamt. För tre starter sedan var hästen maxad på en 14-tid och det räcker väl möjligtvis här, men öppningen och tempot under vägen spelar givetvis roll. Ingen toppkusk heller direkt.

scunnert 2015-01-17 11:33

Quick Fix? Nån som vet nåt om rykten om förkylning i stallet?

Sprite 2015-01-17 11:35

Någon som kan förklara varför Peter skulle svara spets med HH mot Noras Bean i sista där tränaren vill ha en urblåsare innan Frankrike? Borde man inte spara speeden och nöja sig med rygg ledaren och ha stallets andra häst NBC i tredje inner?

Rickart 2015-01-17 11:38

Citat:

Ursprungligen postat av Sprite (Inlägg 399569)
Någon som kan förklara varför Peter skulle svara spets med HH mot Noras Bean i sista där tränaren vill ha en urblåsare innan Frankrike? Borde man inte spara speeden och nöja sig med rygg ledaren och ha stallets andra häst NBC i tredje inner?

Johan kör ju Harry, men ledare +rygg ledare låter väl som en väldans massa mer pengar än andra och tredje inner. Sen om Noras kör och både Harry och Noras kör för mycket har dom ju fortfarande NBC i vinnarhålet som blåser till.

Om_sommaren 2015-01-17 11:38

Citat:

Ursprungligen postat av Emeffeff (Inlägg 399567)
Jag är inne på att Springover klarar av att svara ut Raymond Palema i V75-2. Christoffer kommer ladda för fullt och har en häst är startsnabb redan de första stegen. Det brukar vara svårt att ta en längd två spår utifrån då. Jag bedömer spetsmöjligheten för Springover som bra till mycket bra. Nu gäller det bara att ställning för om hästen håller hela vägen till mållinjen, det är nog desto mer tveksamt. För tre starter sedan var hästen maxad på en 14-tid och det räcker väl möjligtvis här, men öppningen och tempot under vägen spelar givetvis roll. Ingen toppkusk heller direkt.

antar att du sett raymond i norgestarterna då? Det har inte jag gjort o vet därför inte hur startrusningen kommer sluta här. Kommer springover till spets så är det toppchans. Det loppet han gjorde sist har ingen i det här gänget varit i närheten av. Ronny tror han har en häst för derbyt här. det säger väl en del. Örjan tyckte springover var en vettig spik i vass eller kass. det ska också vägas in i kalkylen

Sprite 2015-01-17 11:40

Citat:

Ursprungligen postat av Rickart (Inlägg 399572)
Johan kör ju Harry, men ledare +rygg ledare låter väl som en väldans massa mer pengar än andra och tredje inner. Sen om Noras kör och både Harry och Noras kör för mycket har dom ju fortfarande NBC i vinnarhålet som blåser till.

Så en småpressandes Noras Bean i dödens på HH som då inte tar plats bara för att man ska ha en något större chans på vinst med NBC från rygg ledaren?

Istället för att spara spurterna och se om de kan sprurta förbi Noras Bean på upploppet med sina speediga hästar och i princip gardera minst en andra- och en tredjeplats? Samtidigt som hästarna inte behöver ta ut sig lika mycket = bra i långa loppet.

mackpeter 2015-01-17 11:41

Mitt problem har varit att välja spik i någon av de två sista avdelningarna. Antingen Oliver Kronos eller Harry.

Så här blev mitt bolagssystem till slut

1) 1 (säkrare än att sätta in pengarna på banken)
2) 4,6,12 (6 har äntligen rätt spår o distans i Sverige. 12 gynnas av skor)
3) 3,4,6,9 (Uhrbergs dirigerar loppet till pappa. 9 tar startrygg på ledaren 2 och 9 lurar alla utom mig)
4) 2,4,5,6,10 (stolopp borde garderas ännu mer - men begränsad budget)
5) 1,3,7,8,9,12,14,15 (som ett häcklopp på Täby med många galopphästar och risk för fall. Glöm inte 9 och 14)
6) 2,4,5,6,8,9 (2 stallskrik till 3 %)
7) 3 (bry er inte om att 3 hade dålig rad för tre år sedan med skor. Hans rad var då medioker både med och utan dojor. Här finns flera som lurar i vassen. 7 gynnas av strykning. 9,1,2 och 5 har chans)

Kostar 1440:-. Lycka till så far vi till Karibien.:D:moneybag::sweatdrop:

valla94 2015-01-17 11:43

Avd-5 tycker jag är svår att bena ut. Eller är det så enkelt att 15 bara vinner nu med kuskplusset??? Vad tror ni här?