Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Åby (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/22653-v75-aby/)

trance_error 2015-01-13 14:35

Glöm inte att Global Perfection också är snabb ut.
Tog Spets från spår 8 senast på 2140m.
Kanske blir körning.
Tror inte den tar en längd på Quick Fix iaf.

Chiron 2015-01-13 14:42

Blir det körning dem emellan så blir det nog kortvarigt. Mest för att få ryggen på Quick Fix (open stretch).

DrGonzo 2015-01-13 22:45

Citat:

Ursprungligen postat av trance_error (Inlägg 398354)
Glöm inte att Global Perfection också är snabb ut.
Tog Spets från spår 8 senast på 2140m.
Kanske blir körning.
Tror inte den tar en längd på Quick Fix iaf.

Robert Skoglund säger att man inte vill ladda med Global Perfection, utan att man ska "försöka hitta ner i position" istället.

Man Winner tror jag släpper om den skulle få spets initialt, precis som den gjorde 29/11 på Jägersro (spår1 v. spår4). Tar nog gärna Adrians rygg på Åby.

Young Farmer får troligtvis köras med skor bak ffg, vilket kanske hämmar denna lite. (gissningsvis)

Även minus på Flemmings häst om barfotaförbud...

Quick Fix går bra med skor och slipper Calvin Borel denna gången. Känns verkligen som om han står på tur för en vinst nu. Chansen att han kroknar på upploppet borde dessutom vara mindre nu, då det är 1640m.

Jag spikar :D

Melander 2015-01-13 22:50

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 398343)
Färsk intervju.

Jag slår en signal till Lars Brindeborg hos stall Petri Puro som har 1 Västerboonthenews till start i avdelning 1 på lördag. Här är Lars egna ord om Petri Puros fina häst:

– 1 Västerboonthenews avslutade ett tempojobb för en timme sedan där han kändes fantastiskt fin. Vi har verkligen ingenting att klaga på inför lördagens start. Skotvånget kände vi till när vi anmälde hit och han gick dessutom helt ok med dessa näst senast på Mantorp. Enda lilla brasklappen är väl om det skulle bli snömodd och krävas brodd vilket vore negativt för oss men som väderprognoserna ser ut i nuläget så ska inte det behöva bli aktuellt. Västerboonthenews går med största säkerhet med vanlig vagn även denna gång och lika troligt är att vi låter det halvstängda huvudlaget sitta på precis som senast. Peter har sagt att han kan bli lite het med det och vi värmer med öppet huvudlag. Vi kommer även ha med ett norskt huvudlag som kan bli aktuellt om kusken vill ha det och om han skulle verka hetsig men som sagt mest troligt blir det halstängt igen. Sm jag ser detta så blir det svårt att ta ledningen från Västerboonthenews och då är det hästen att slå. Jag brukar sällan uttrycka mig på detta sätt men uppgiften ser passande ut och jag tycker att han ska ha toppchans att vinna detta.

/http://www.travtipset.se/v75-intervju-stall-petri-puro-17-januari-2015/?utm_medium=twitter&utm_source=twitterfeed

Tack Helge.Gör det lätt för mig SPIK! 6 lopp kvar att lösa.

Melander 2015-01-13 22:58

Kommer att avsluta V75 med spik på Oliver i V75:6 som jag tror bara vinner detta. Avd 7 är jag inne på nr 8(men fråga mig inte varför).5 lopp kvar att lösa:p

trance_error 2015-01-13 23:03

Citat:

Ursprungligen postat av DrGonzo (Inlägg 398553)
Robert Skoglund säger att man inte vill ladda med Global Perfection, utan att man ska "försöka hitta ner i position" istället.

Man Winner tror jag släpper om den skulle få spets initialt, precis som den gjorde 29/11 på Jägersro (spår1 v. spår4). Tar nog gärna Adrians rygg på Åby.

Young Farmer får troligtvis köras med skor bak ffg, vilket kanske hämmar denna lite. (gissningsvis)

Även minus på Flemmings häst om barfotaförbud...

Quick Fix går bra med skor och slipper Calvin Borel denna gången. Känns verkligen som om han står på tur för en vinst nu. Chansen att han kroknar på upploppet borde dessutom vara mindre nu, då det är 1640m.

Jag spikar :D

Då spikar jag med :)

Melander 2015-01-13 23:07

Citat:

Ursprungligen postat av trance_error (Inlägg 398556)
Då spikar jag med :)

Kanon det då är det bara 4 lopp att lösa:KO:

varulv 2015-01-13 23:25

Citat:

Ursprungligen postat av Voltstart (Inlägg 398230)
Varulv:
Vad tänker du om barfota-diskussionen som hästägare och spelare?

Som spelare och hästägare så är det två skilda glasögon jag får ta på mig.

Spelare: Jag älskar barfotaförbudet, bästa hästen kan vara chanslös men ändå megafavorit, som ett ex.

Hästägare: Jag hatar det, samtidigt som jag absolut inte vill att mina hästar ska riskera att lida av att gå barfota på en bana det inte fungerar på (för grovt material tex). Du nämner Keeping Julia, jag kan ju gå till min egen Bearhawaii. Han fungerar inte med framskor, bakskor är ok, men absolut inte framskor (han har ett sånt fint runt framsteg, skor på ett sånt steg är iskallt.)

Vad ska jag göra som hästägare i detta läge? Hästen är i kanonskick, aldrig någonsin varit så fin som nu. Skor på så spelar det dock ingen som helst roll, det går liksom bara inte.

Ska jag tvingas att ställa av honom, trots att han är i fullt tävlingsskick, tills det går (får) köra barfota igen? Det är inte direkt billigt att ha häst i träning... Eller måste jag gå andra vägar? I hans fall så fick det bli Frankrike.. och så vitt jag vet så finns där inget barfotaförbud... ;)

Tirich 2015-01-13 23:27

Med Trailing Edge struken så är det väl bara att hamra in spiken på Mind your face till nuvarande 4%!

Många motbud med försämrad balans och jag tror Kontio rundar hela högen

Espo 2015-01-13 23:36

Harry var stenklar senast och jag benämnde det till veckans spik.

Nu är spelvärlden borta, dessutom betydligt sämre med skor och inte lika snabb från detta spår. Tveksam om man ens kommer köra för spets här om man deklarera svar innanför. Ne Harry blir överstreckad denna gång och bara en av flera!

Quick Fix måste vara omgångens klaraste om man enbart ser till prestationen senast. Litar dock inte på stall Kolgini, titta bara på hur ojämnt Dante Boko gått i spets de senaste loppen!

Manprinsen 2015-01-14 00:15

Nej det var längesen Kolgjini var något att hålla i handen på v75. Tror också det är bästa hästen men skulle aldrig våga spika den utan dokumenterad stallform.

valla94 2015-01-14 01:11

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 398564)
Nej det var längesen Kolgjini var något att hålla i handen på v75. Tror också det är bästa hästen men skulle aldrig våga spika den utan dokumenterad stallform.

Stallform eller inte?. Men på Jägers ikväll var det ingen fel på Stallformen. De hade med 2 som kunde vinna. Den ena vanns av den nya Kolgjini DANTE! Som dessutom körde sitt första lopp. Den andra med Adrian hade kanske vunnit trots galopp om den inte krokat ihop kort före mål. Blev nu 2a trots att de låg lågt innan. Dessa visade iaf toppform...

valla94 2015-01-14 02:33

På förhand ser det ut att finnas 4 starka spikförslag och några totalt bortglömda skrällbud som inte får missas. Ser lätt ut, men de brukar de ju göra på förhand :-)

Avd-1: 1 Västerboonthenews som klarar av att gå med skor. Kan öppna raskt från innerspåret. Tror han håller ut alla o sen ska det vara toppchans till vinst.
Bakom visade 3 Bear Danser att skor bak inte är något plus. Får mkt svårt att slå nr 1 med skor. 2 RLM är jämn o säker. Går bra varje gång men räcker normalt inte till vinst här.

Avd-2: Ser lurig ut på förhand. Visst har 4 bra chans från spets. Frågan är om den kommer dit?! 6 RP har gjort 2 bra lopp o nu med framspår blir han farlig. Totalt bortglömda på stecken är 8 o 12. Under 1%!!! Båda klarar att gå med skor o vid tempo fäller de många över upploppet, alla???

Avd-3: 6 Quick Fix vill nog alla ha rygg på denna gång. Hästen har visat toppform en längre tid nu o är det någon rättvisa så sitter Adrian i spets o sen kör ifrån alla till slut. Klarar av att gå med skor. Visat det flera gånger. Toppchans till vinst! Solklar spik på förhand!
Om det går att köra barfota kan nr 2 Man Winner utmana från rygg ledaren. Gjorde så näst senast. Behövde loppet sist. En annan som vill gå barfota är nr 3 GJG. Är på gång o har hög kapacitet. 8 Oden Töll riskerar att hamna illa till från 8 så han rankas ner...

Avd-4: Här höjer sig 5 o 6 lite över de andra. Kan va ett lås?! 6 Jetset går ner i klass o möter lättare motstånd nu. 5 Artemis var grym senast o visat form en längre tid.
Om 4 tar spets lär den väl släppa igen då det är hårdare emot denna gång. 10 KD gick stark innan galoppen kom senast o kan vara farlig att nonchalera denna gång. Även 2 WI är startsnabb men vill gå i ryggar o kan utnjytta OS. Storskrällen 3 SIA kan va ett långskott om det blir överpace på loppet. Jag tror att den som är först fram av 5 eller 6 har mkt bra chans att vinna. Men ingen av dom behöver spets egentligen för att segra.

Avd-5: 12 NDN har fått snälla lopp på slutet o formen är bra. Stark o tål jobb. Utan strul är det första hästen i loppet. Urstarke 8 LW är aldrig att lita på. Men är ett givet streck vid gardering. En som blivit totalt bortglömd på strecken är 15 MYF. Som i nuläget bara är streckad på 4%!!! Följt hästen en längre tid o den har gjort starka lopp på slutet o toppform sitter där. Tror den klarar distansen, har iaf vunnit v7 över 2640!

Avd-6: 5 Oliver Kronors spurtade vasst senast efter ett passivt upplägg. Är urstark o kan dessutom öppna bra från start. Borde komma till spets i ett tidigt skede o då är loppet över. Toppchans på förhand o en stark spik!
Bakom är det många som är bra. Men har mkt svårt att se nån ta ner 5 O K om BG hittar ledningen här.

Avd-7: Klart intressant är det här hur de kommer bli kört? Jag tror mkt på 9 Montgomery Hill som i nuläget är totalt bortglömd på strecken. Bara 3% i nuläget. Man tackar för den så länge. Säger som DOOB "folk är fulla"... Visat toppform på slutet. Spurtade ner 7 Noras Bean lätt senast trots den fått en bra resa i 2ra ut. Gick lika fort som SOLVATO till slut näst senast. Nu med tätare start o formen borde vara på topp. Min känsla är att det blir stenhård körning hela loppet igenom? Då fäller ICEMANNEN alla över upploppet!!!

Om V75 har rykigt så blir det en tung DD som liras...

Lycka till ni alla här på sharps

monimaker1 2015-01-14 07:46

Citat:

Ursprungligen postat av valla94 (Inlägg 398569)
På förhand ser det ut att finnas 4 starka spikförslag och några totalt bortglömda skrällbud som inte får missas. Ser lätt ut, men de brukar de ju göra på förhand :-)

Avd-1: 1 Västerboonthenews som klarar av att gå med skor. Kan öppna raskt från innerspåret. Tror han håller ut alla o sen ska det vara toppchans till vinst.
Bakom visade 3 Bear Danser att skor bak inte är något plus. Får mkt svårt att slå nr 1 med skor. 2 RLM är jämn o säker. Går bra varje gång men räcker normalt inte till vinst här.

Avd-2: Ser lurig ut på förhand. Visst har 4 bra chans från spets. Frågan är om den kommer dit?! 6 RP har gjort 2 bra lopp o nu med framspår blir han farlig. Totalt bortglömda på stecken är 8 o 12. Under 1%!!! Båda klarar att gå med skor o vid tempo fäller de många över upploppet, alla???

Avd-3: 6 Quick Fix vill nog alla ha rygg på denna gång. Hästen har visat toppform en längre tid nu o är det någon rättvisa så sitter Adrian i spets o sen kör ifrån alla till slut. Klarar av att gå med skor. Visat det flera gånger. Toppchans till vinst! Solklar spik på förhand!
Om det går att köra barfota kan nr 2 Man Winner utmana från rygg ledaren. Gjorde så näst senast. Behövde loppet sist. En annan som vill gå barfota är nr 3 GJG. Är på gång o har hög kapacitet. 8 Oden Töll riskerar att hamna illa till från 8 så han rankas ner...

Avd-4: Här höjer sig 5 o 6 lite över de andra. Kan va ett lås?! 6 Jetset går ner i klass o möter lättare motstånd nu. 5 Artemis var grym senast o visat form en längre tid.
Om 4 tar spets lär den väl släppa igen då det är hårdare emot denna gång. 10 KD gick stark innan galoppen kom senast o kan vara farlig att nonchalera denna gång. Även 2 WI är startsnabb men vill gå i ryggar o kan utnjytta OS. Storskrällen 3 SIA kan va ett långskott om det blir överpace på loppet. Jag tror att den som är först fram av 5 eller 6 har mkt bra chans att vinna. Men ingen av dom behöver spets egentligen för att segra.

Avd-5: 12 NDN har fått snälla lopp på slutet o formen är bra. Stark o tål jobb. Utan strul är det första hästen i loppet. Urstarke 8 LW är aldrig att lita på. Men är ett givet streck vid gardering. En som blivit totalt bortglömd på strecken är 15 MYF. Som i nuläget bara är streckad på 4%!!! Följt hästen en längre tid o den har gjort starka lopp på slutet o toppform sitter där. Tror den klarar distansen, har iaf vunnit v7 över 2640!

Avd-6: 5 Oliver Kronors spurtade vasst senast efter ett passivt upplägg. Är urstark o kan dessutom öppna bra från start. Borde komma till spets i ett tidigt skede o då är loppet över. Toppchans på förhand o en stark spik!
Bakom är det många som är bra. Men har mkt svårt att se nån ta ner 5 O K om BG hittar ledningen här.

Avd-7: Klart intressant är det här hur de kommer bli kört? Jag tror mkt på 9 Montgomery Hill som i nuläget är totalt bortglömd på strecken. Bara 3% i nuläget. Man tackar för den så länge. Säger som DOOB "folk är fulla"... Visat toppform på slutet. Spurtade ner 7 Noras Bean lätt senast trots den fått en bra resa i 2ra ut. Gick lika fort som SOLVATO till slut näst senast. Nu med tätare start o formen borde vara på topp. Min känsla är att det blir stenhård körning hela loppet igenom? Då fäller ICEMANNEN alla över upploppet!!!

Om V75 har rykigt så blir det en tung DD som liras...

Lycka till ni alla här på sharps

Håller med i det mesta av ditt resonemang. Jag gillar NDN men då det nu råder barfotaförbud känns den inte het. Fet-Veijo: " Det lär väl bli obligatoriskt med skor på lördag och det missgynnar min häst med uppskattningsvis tjugo till tjugofem meter över de tre varven vilket gör att jag får ligga lite lågt vad gäller vinstchansen. Jag har inte hunnit sätta mig in i motståndet riktigt ännu och man hoppas ju alltid att de ska överraska men som sagt så drar skokörningen ner möjligheterna en hel del för Naglo Del Nord."

Mina spikar i nuläget är: Västerboonthenews, Quick Fix, Oliver Kronos!

monimaker1 2015-01-14 07:58

Hur stor är möjligheten för West Wing att hålla ut Oliver Kronos, Putte? Lyckas JU med detta får väl Oliver svårt att vinna.....

putte64 2015-01-14 08:41

Citat:

Ursprungligen postat av monimaker1 (Inlägg 398579)
Hur stor är möjligheten för West Wing att hålla ut Oliver Kronos, Putte? Lyckas JU med detta får väl Oliver svårt att vinna.....

Jag kan bara se de fem senaste starterna härifrån, så jag kan inte kolla upp det.
Men West Wing har aldrig varit snabb ut, och om Oliver är körbar tror jag han tar sig förbi.

Helge 2015-01-14 09:15

Första V75 strykningen Trailing Edge, hälta.

valla94 2015-01-14 12:53

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 398582)
Jag kan bara se de fem senaste starterna härifrån, så jag kan inte kolla upp det.
Men West Wing har aldrig varit snabb ut, och om Oliver är körbar tror jag han tar sig förbi.

När flemming hade Oliver till start på åby från spår 1. Kunde den öppna vasst o kunde ha svarat ut Bono Boko om han velat. Innerspår är inte plus för en långklivad herre som Oliver. Känslan är att den kan öppna ännu snabbare när han är längre ut bakom bilen. De är vad jag tror iaf :)

trance_error 2015-01-14 12:55

Jag har lite feeling för Elecrtrifying.
Sprang med skor senast gjorde ett fint lopp.

valla94 2015-01-14 12:57

Citat:

Ursprungligen postat av monimaker1 (Inlägg 398577)
Håller med i det mesta av ditt resonemang. Jag gillar NDN men då det nu råder barfotaförbud känns den inte het. Fet-Veijo: " Det lär väl bli obligatoriskt med skor på lördag och det missgynnar min häst med uppskattningsvis tjugo till tjugofem meter över de tre varven vilket gör att jag får ligga lite lågt vad gäller vinstchansen. Jag har inte hunnit sätta mig in i motståndet riktigt ännu och man hoppas ju alltid att de ska överraska men som sagt så drar skokörningen ner möjligheterna en hel del för Naglo Del Nord."

Tack för den viktiga informationen. Då rankas den ner. Är så bra att den ändå måste vara med i nuläget. Men vi får se..

Icewinner 2015-01-14 13:55

Är Montdore helt borträknad här?
Är det minus med skor på Kronos?

Tycker Montdore senast visade att han kan göra det bra trots skor och brodd, var nära att hinna upp. Kronos har väl bästa tid på distansen, men den sattes på Jägersro i September, säger mig att det är lite skillnad på det och en bana mer norr i November/December/Januari.

Bara en tanke, såg att han var lågt streckad efter två "floppar" (Dvs ej vinst)..

valla94 2015-01-14 14:20

Citat:

Ursprungligen postat av Icewinner (Inlägg 398629)

Tycker Montdore senast visade att han kan göra det bra trots skor och brodd, var nära att hinna upp. Kronos har väl bästa tid på distansen, men den sattes på Jägersro i September, säger mig att det är lite skillnad på det och en bana mer norr i November/December/Januari.

Bara en tanke, såg att han var lågt streckad efter två "floppar" (Dvs ej vinst)..

Montdore kan man aldrig räkna bort helt på den kapacitet den har. Men att slå Kronors utvändigt blir nog övermäktigt denna gång, tror jag. Kronors gick mkt bra senast med skor o gjorde även det i flemmings regi. Han som älskar barfota körning. När han gick 12- tiden så utmanade han självaste FROZEN...

Dom hästar som missgynnas mest av att gå med skor är de som är vana att gå barfota bak. Inte lika stor skillnad för de som går fram.

monimaker1 2015-01-14 15:57

Citat:

Ursprungligen postat av valla94 (Inlägg 398619)
När flemming hade Oliver till start på åby från spår 1. Kunde den öppna vasst o kunde ha svarat ut Bono Boko om han velat. Innerspår är inte plus för en långklivad herre som Oliver. Känslan är att den kan öppna ännu snabbare när han är längre ut bakom bilen. De är vad jag tror iaf :)

Gött! Då har vi en spik till klar...blir en enkel omgång detta...:smoke:

monimaker1 2015-01-14 16:01

Johan Untersteiner är positiv till Artemis chanser: "– I stoloppet har jag min egentränade 5 Artemis till start som jag var mycket nöjd med senast då hon vann just på Åby senast.Hon fungerade då bra med skor på hovarna vilket är positivt då det blir samma nu. Hon gick även bra efter galoppen näst senast och det finns inget i träningen som indikerar att hon ska vara sämre nu. Artemis är hygglig från start och jag lär i alla fall testa framåt så får vi se vart hon hamnar. Skulle jag komma förbi de invändiga så kommer jag att köra i ledningen. Jag ändrar inget i hennes utrustning gentemot senaste starten eftersom hon fungerade bra så. Hon borde kunna sluta bland de tre första beroende på hur det blir kört."

Bridgeman 2015-01-14 18:59

Citat:

Ursprungligen postat av monimaker1 (Inlägg 398577)

det är barfota förbud på ÅBY samt Axevalla tillsvidare oavsett väder och banunderlag

Manprinsen 2015-01-14 22:36

Är det bara jag eller ser denna omgång pissenkel ut på pappret? Känns som utdelningen kan bli väldigt dålig?

valla94 2015-01-14 23:40

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 398842)
Är det bara jag eller ser denna omgång pissenkel ut på pappret? Känns som utdelningen kan bli väldigt dålig?

Känns som dålig utdelning. Men 2-3 skrällar så blir det ofta en bra sudd. Det är ju de som e bra med just v75. Kan väl bli skräll i avd:2-5-7. Iaf i nån av dom kanske :thumbup:

monimaker1 2015-01-15 07:44

Citat:

Ursprungligen postat av Bridgeman (Inlägg 398711)
det är barfota förbud på ÅBY samt Axevalla tillsvidare oavsett väder och banunderlag

Det stämmer! Känns det som jag har hävdat motsatsen?

DrGonzo 2015-01-15 11:18

Citat:

Ursprungligen postat av Icewinner (Inlägg 398629)

Har plockat bort Montdore senaste gångerna, då han har gått med skor och varit en mycket dålig favorit. Tror han var streckad på 40% senast och 60% gången innan det.

Tycker dock att det såg betydligt bättre ut senast med skor och brodd. Kanske börjar vänja sig vid dojorna?

Nu står han, hur som helst, i 7% och då tycker jag att han känns streckvärd om man tar med flera.

DrGonzo 2015-01-15 11:24

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 398842)

Får samma känsla. Kan vara en god ide' att slänga ihop en liten multibong utöver det större systemet, alternativt "faktorera" i jokern...

Yersinia1347 2015-01-15 12:06

Bästa chansen i V75-6
Och så här kommenterar Axevallatränare sina chanser:
- Bear Dancer (V75-1) var sämre senast när han tvungen att gå med skor. Han fick ett annorlunda steg och travade mer uppåt än framåt. Jag ska försöka tänka ut en passande balans och jag tror samtidigt att Åbys bana passar honom bättre än Örebros. Kanske kommer jag att sätta i lite brodd fram. Han ska absolut räknas. Det är inte tuffare emot än senast då han var storfavorit. Skulle han funka tror jag på toppchans.

- Versailles (V75-2) är en jättefin häst men han är också lite missgynnad av barfotaförbudet. Han duger på V75 och de springer inte ifrån honom. Realistiskt är att tro på en tredje-fjärdeplats.

- Network Broline (V75-4) har gjort det bra i varje start även om en del tyckte att hon borde vunnit senast. Men hon hade inte toppform då och fick gå med skor. Hon var extremt missgynnad senast. Hon ska absolut med på kupongen.

- Linus Wibb (V75-5) är väldigt bra för klassen, stark , oöm men osäker. Han är spänd, som en fiolsträng första 300-400. Han galopperade senast men den gången var det banans fel och inte hans. Han öppnade bättre än tidigare, men hoppade när han gick ner i banan och det var som att han fastnade i banan. Nu hoppas och tror jag att banan passar bättre. Han kanske blir lite bortglömd den här gången. Jag tror inte formen är sämre än när han slog Mellby Viking över fyra kilometer i oktober.

- Oliver Kronos (V75-6) är bästa vinstchansen på förhand på lördag. Det är ett bra bronslopp men jag är mycket nöjd med min häst. Han har gjort två bra lopp efter lill-comebacken. Han klarade skorna galant senast och Erik var nästan lyriskt efteråt. Han är en av mina som inte är extremt missgynnad av att spinga med skor.

- Noras Bean (V75-7) vann det här loppet på 1.12,9 från dödens i fjol och jag tror inte formen är nått sämre nu. Jag hoppas på repris i det här genrepet till Prix de France om tre veckor. Han har ofta otur med spåren och det är samma nu på lördag. Han är startsnabb och jag tror att Stefan kommer att köra framåt. Han behöver ett lite hårdare lopp.

Tirich 2015-01-15 12:16

Citat:

Ursprungligen postat av DrGonzo (Inlägg 398878)
Har plockat bort Montdore senaste gångerna, då han har gått med skor och varit en mycket dålig favorit. Tror han var streckad på 40% senast och 60% gången innan det.

Tycker dock att det såg betydligt bättre ut senast med skor och brodd. Kanske börjar vänja sig vid dojorna?

Nu står han, hur som helst, i 7% och då tycker jag att han känns streckvärd om man tar med flera.

Håller helt klart med om att det denna vecka finns stort spelvärde i att strecka Montdore efter att han nu visat att han kan gå med skor senast till skillnad mot tidigare.

Mycket tuffare motstånd denna vecka dock, men på 4-5 streck åker han med på lappen.

Ytterligare en som är härligt bortglömd denna vecka är i V75-7 8 Dream takes time.
En startgalopp senare och han är nere på 5%. Nu är han den enda av de möjliga vinnarna som går med optimal balans och blir intressant med Ludde.

oinkk 2015-01-15 13:10

"
Ytterligare en som är härligt bortglömd denna vecka är i V75-7 8 Dream takes time.
En startgalopp senare och han är nere på 5%. Nu är han den enda av de möjliga vinnarna som går med optimal balans och blir intressant med Ludde."

Skulle nog vilja påstå att det är kuskförsämring modell större, medioker kusk och ifrån 8e spår känns han helkall.

Tirich 2015-01-15 13:25

Citat:

Ursprungligen postat av oinkk (Inlägg 398933)
"
En startgalopp senare och han är nere på 5%. Nu är han den enda av de möjliga vinnarna som går med optimal balans och blir intressant med Ludde."

Skulle nog vilja påstå att det är kuskförsämring modell större, medioker kusk och ifrån 8e spår känns han helkall.

Jag håller med om att det är en kuskförsämring, men jag tycker fortfarande det är "intressant" med Ludde. Lite vadsomhelst kan hända och det gör ju loppet mer svårlöst.

I just det här specifika fallet tror jag det kommer köras framåt (som det oftast gör) och i mitt badkar sitter Dreams Take Time i dödens efter 500m.

Då Harry i alla fall för mig är ett frågetecken med dojjor så tror jag inte Dreams take time är chanslös.

Därmed inte sagt att jag rankar honom 1:a.

3,9,8,2,7,5 är min rank för övrigt

varulv 2015-01-15 14:33

Citat:

Ursprungligen postat av Tirich (Inlägg 398946)
Jag håller med om att det är en kuskförsämring, men jag tycker fortfarande det är "intressant" med Ludde. Lite vadsomhelst kan hända och det gör ju loppet mer svårlöst.

I just det här specifika fallet tror jag det kommer köras framåt (som det oftast gör) och i mitt badkar sitter Dreams Take Time i dödens efter 500m.

Då Harry i alla fall för mig är ett frågetecken med dojjor så tror jag inte Dreams take time är chanslös.

Därmed inte sagt att jag rankar honom 1:a.

3,9,8,2,7,5 är min rank för övrigt

Dreams take time från dödens är verkligen chanslös att vinna loppet. Du får nog hoppas på tempo och att han får en bra rygg över långsidan ist.

Chiron 2015-01-15 14:48

Har inte gått igenom V75:an än. Men jag tycker att 12 Plead Guilty i avd II är lite bortglömd. Borde nog gå bättre bakifrån. Lättare att "trava in sig". Visst Åby och spår 12 är väl inget som tilltalar men den hästen sticker ut lite. Någon som håller med?

Chiron 2015-01-15 14:52

I avd V tycker jag att 7 City of Peace är intressant. Kuskförbättring av större grad. Hästen är dessutom en van stayer.

valla94 2015-01-15 15:04

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 398978)
Har inte gått igenom V75:an än. Men jag tycker att 12 Plead Guilty i avd II är lite bortglömd. Borde nog gå bättre bakifrån. Lättare att "trava in sig". Visst Åby och spår 12 är väl inget som tilltalar men den hästen sticker ut lite. Någon som håller med?

Från sid 4!!!

Tirich 2015-01-15 15:05

Citat:

Ursprungligen postat av varulv (Inlägg 398973)
Dreams take time från dödens är verkligen chanslös att vinna loppet. Du får nog hoppas på tempo och att han får en bra rygg över långsidan ist.

Du har nog helt rätt där och jag borde vetat bättre än att ta saker ur sin kontext.

Enklast är väl helt enkelt att klippa in hela min analys:

Spetsanalysen

Spetsstriden i loppet kommer stå mellan 2 Nothing But Class och 3 Harry Haythrow. Så mycket till strid tror jag dock inte att det blir då far och son Untersteiner knappast kommer köra mot varandra i inledningen här och då farsan kommer vara nöjd med ryggen ledaren för Nothing But Class i det här loppet så kommer det bara köras tillräckligt länge för att de utvändiga ska ha givit upp.

Två hästar att se upp med här är dock 7 Noras Bean som är skapligt startsnabb och som överraskande körde till sig ledningen för två starter sedan på Mantorp. Då var de övriga i spetsstriden klart svagare hästar och Stefan Söderkvist hade nog ganska klart för sig att han skulle få ledningen efter ett tag, något som han inte kan räkna med nu. Offensive Ludde Kolgjini kommer garanterat köra framåt med 8 Dreams take time som inte heller är dålig ut från start. Då han möter två mycket startsnabba hästar längre in så tror jag ändå inte att chansen för ledning här är stor alls.

Ska man tippa på Harry Haythrow i ledning, Nothing But Class i vinnarhålet, Dreams take time i dödens och Noras Bean andra ytter så ligger man nog inte alltför långt ifrån sanningen.

Loppanalysen

I normala fall hade det ju bara varit att spika Harry Haythrow här från spets över kort distans, speciellt som han såg mycket bra ut vid segern senast på Jägersro. Men med barfotaförbudet och med tanke på att han inte gått med skor runt om på nästan tre år så är det självfallet ett frågetecken. Trots tveksamheten så får han vinnartipset då flera av de värsta motbuden också är missgynnade av ej optimal balans och dåliga startspår.

Jag streckar på lite i det här loppet och ger andra strecket till danske 9 Montgomery Hill som visade att han klarar att gå med skor galant senast då han var tvåa efter omöjlige Digital Ink på Solvalla på annandagen. Ska man se ett enda lopp i arkivet denna vecka så rekommenderar jag det loppet, då jag tror händelseförloppet för tre av mina streckade hästar i det här loppet mycket väl kan motsvara vad som hände i annandagsloppet. Montgomery Hill spurtade från tredje ytter klart ner Noras Bean som hade positionen framför över upploppet då. Kanske kan det bli en repris denna gång och om inte Harry Haythrow bara vinner så kan det bli dansk seger här.

Jag streckar vidare och tackar för att 8 Dreams Take Time är totalt bortglömd denna gång efter startgaloppen senast. Näst senast krossade han ju comebackande Harry Haythrow och storfavoriten Knows Nothing och han är den ende av mina vinstbud som går med sin normala balans här då han alltid går med skor runt om. Givetvis kan det bli tufft från dödens, men jag tror han har chansen om han kan hitta en bättre position än utvändigt ledaren.

Denna gång tänkte jag stå över startsnabbe 2 Nothing but Class, men då han efter en invändig löpning på annandagen kom ut i spåren och kunde avsluta riktigt bra där han tog lite mark på 7 Noras Bean som var trea i loppet så ändrade jag mig och tog med honom trots allt. Skor runt om är ett stort minus i min bok, men han var ändå fyra den gången med skor och nu tror jag han kan få en drömresa i rygg ledaren och chans att spurta på open stretch. Jag hade hoppats att flera skulle resonera så som jag gjorde från början, men han är ganska betrodd här och spelvärdet är lite lägre än väntat.

7 Noras Bean streckas också då jag tycker han visade senast att han fungerar bra med skor trots att han blev nedspurtad av Montgomery Hill. Jag tror på en bra position vid spurten och att vinstchansen finns, men hästen är med på systemet mer som säkerhet om det visar sig att favoriten inte håller eller att de andra betrodda är sämre än vad jag trott.

Sista garderingen i omgången går till norske gästen 5 Winmecredit. Han är för tillfället en av de bästa norska hästarna och har ett helt staket i raden med 5 raka vinster. En av dessa togs i Bjerke då det kördes den svenska V75-omgången där i november. Motståndet i loppet då var av det sämre slaget och här kommer han få bekänna färg. Jag har lite svårt att positionera honom i loppet, men jag tror att även den norske hästen kan vara med när det gäller om han haft lite flyt under loppet. Jag tror egentligen att han får svårt att vinna här, men skulle det bli lite fart på loppet så är det nog ganska många som kan få chansen och jag hoppas att jag lyckats fånga någon av dessa här.

Mycket möjligt att jag är ute och cyklar, men här är min syn på loppet :-)

Voltstart 2015-01-15 15:17

Citat:

Ursprungligen postat av varulv (Inlägg 398973)

7000 $harps för att uttala sig om nåt som är verkligen högst troligt. Helst när hästen är struken! Det är bra betalt...

Jag tänker att 9 Montgomery Hill har ett bra spår och form ifall nu favoriterna ej funkar med skor. Gjorde ett klart godkänt lopp med skor senast.