Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-01-13, 20:31   #1

softpojks avatar

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 1934
Standard

En VÄLDIGT intressant fråga.

Jag har spelat trav sen i sommras, vilket dom inbitna här på sharps vet, har en fråga till er inbitna som spelat ett par år. Är det enklare att vinna på lopp som är inte lika större?
Exempel, V3, V64, V65, v4 & v5 istället för V75. Tar inte med V86, då det verkar vara jävla lotto eller något.

Under mina ca 6-8 månader som travälskare både sport och spel har jag vunnit en del, haft vissa dagar då det gott skit.

Fått 7 rätt på V75 EN gång. Då gav det typ 150kr för 7 rätt.

På v64 har jag vunnit massor! Fått 6 rätt flera ggr, till utdelningar från 500kr till 20.000.

Vinnarspel och tvilling spelar jag aldrig under v64 eller v75 o.s.v.
Men efter när v3 börjar brukar ja köra vinnare och så, även där lättare och vinna. i MITT tycke. är det enklare o vinna när sämre hästar tävlar mot varrandra? finns de nån statisik på detta? Statistik är väl fel ord, men ah. ja hajar inte varför ja har så mkt enklare på v64 exempel än v75. borde de inte va tvärtom då ja borde veta mer om hästarna på 75 än 64?
Gammal 2015-01-13, 20:44   #2

Staketkuskens avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 3047
Standard

Finns inga enkla lopp eftersom djur är individer vi inte kan prata med för att veta dagsformen. De är precis som vi människor allt från less, sjuka till morgontrötta och kåta

Däremot kan man minimera sina förluster genom att begränsa sig till vissa banor i sin närhet där man således kan skaffa sig bra koll. Ofta är det samma djur som startar på samma banor. Väldigt sällan hästar från Jägersro startar i Eskilstuna bara för att det är "kul".

Därmed är lir på banor man känner till att föredra. På V75 och V86 skriks olika favoriter ut, på mindre banors omgångar blir det alltid några superfavoriter - ofta helt oförtjänt. Läser man sin läxa har man alltid fördel mot torskar, sk experter och Den Stora Massan.
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-13, 21:31   #3

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Du vet mer om hästarna på V75. Det gör alla andra också. Det är inget positivt då spelplanen blir jämnare. V75 läser folk sönder hela veckan, det gör man inte med V64-omgångar så de som är lite pålästa där har stor fördel. Utöver det så är V75 svårare för att det i första hand är ett lopp extra. Låter inte mycket men det är det. Dessutom toppas hästarna till V75 och det blir jämnare startfält och svårbedömt vilka som är bäst för dagen. På vardagstravet däremot kan man istället läsa sig till att hästar som har bra rad och är betrodda också är relativt chanslösa för att de är i uppträning eller ska köras passivt för dagen för att vässas till V75 t ex. Även om hästar som vässats lite extra för att vinna ett V64-lopp.

Att V86 är lotto är ju bara dumheter. Har inte medel och medianutdelningar i skallen, men de är väl lägre än V75 trots att det är ett lopp mer på bongen. Propositioner och samma hästar som möter varandra om och om igen gör det ofta lättlöst (ibland blir det stora pengar men väldigt ofta jackpott på sexorna).

I ramloppen till omgångarna är det oinformerade ströspelet än mer utbrett, man slänger in lite småspel på känsla i väntan på omgången eller slänger in lite slantar från vinsten på streckspelen/DD. Är man lite påläst där kan man göra sig resultat, men några större pengar blir det nog inte då potterna är så små. Vinnare/plats/tvilling/V4/DD är det mindre spelavdrag på också, 25-30% jämfört med 35% på VXX-spelen. Bara där är det ju lite lättade då man inte har så mycket handikapp i starten.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
qwerta (+2)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-13, 21:44   #4

Reg.datum: feb 2014
Sharp$: 492
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av softpojk Visa inlägg
Jag har spelat trav sen i sommras, vilket dom inbitna här på sharps vet, har en fråga till er inbitna som spelat ett par år. Är det enklare att vinna på lopp som är inte lika större?
Exempel, V3, V64, V65, v4 & v5 istället för V75. Tar inte med V86, då det verkar vara jävla lotto eller något.

Under mina ca 6-8 månader som travälskare både sport och spel har jag vunnit en del, haft vissa dagar då det gott skit.

Fått 7 rätt på V75 EN gång. Då gav det typ 150kr för 7 rätt.

På v64 har jag vunnit massor! Fått 6 rätt flera ggr, till utdelningar från 500kr till 20.000.

Vinnarspel och tvilling spelar jag aldrig under v64 eller v75 o.s.v.
Men efter när v3 börjar brukar ja köra vinnare och så, även där lättare och vinna. i MITT tycke. är det enklare o vinna när sämre hästar tävlar mot varrandra? finns de nån statisik på detta? Statistik är väl fel ord, men ah. ja hajar inte varför ja har så mkt enklare på v64 exempel än v75. borde de inte va tvärtom då ja borde veta mer om hästarna på 75 än 64?
Det finns stort värde i att spela även V75, speciellt den här perioden med vanskliga förhållanden. tycker at jan- mars, april är bästa tiden för att ta hem stora pengar på V75
MikaF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 06:19   #5

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Det finns inga genvägar till det perfekta spelet. Men man kan anpassa sitt spelande efter sin tid.

Ju mer tid man lägger ned på att analysera, desto fler lopp hinner man med. Har man inte tid till så mycket analys så är ju de stora streckspelen där man kan få en färdig analys serverad till sig och som man kompletterar med lite eget studerande av lopparkiv o.dyl. att föredra. Har man riktigt ont om tid så kan DD vara bra.

Om man lever mera i travet, kanske är hästägare eller B-tränare själv, och pratar med andra likasinnade så brukar man ha rätt bra koll på de närmaste banornas mer undanskymda tävlingsdagar. När hemmabanan är saxbana en vardag kan man ofta hämta pengar på V5 och V4 därför att det inte är så många som orkat läsa på och analysera.

Om jag skulle peka ut en spelform där det finns mest pengar att hämta för den som läst på så pekar jag på V65, både fredagar på Solvalla och de som körs efter V75 på lördagskvällar. Jag tror att andelen "sömmerskepengar" är störst i de potterna.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 09:36   #6

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 1291
Standard

Vad som är bäst beror bortsett från spelavdraget helt på dig själv och vilken edge du har. Är du seriös i ditt spelande så bokför de spel du gör uppdelat på spelform eller vad du nu vill få fram för någon statistik. Tänk dock på att för streckspelen med sin varians tar det väldigt lång tid innan statistiken blir rättvisande.
Wingswept är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 10:20   #7

spiifiis avatar

Sharp$: 803
Standard

Jag själv anser att det många gånger är enklare att vinna på mindre spelformer även om hästar är individer och har en egen vilja.
T.ex v4,v5 och v64 så är det ofta en eller ett par hästar som är överlägsna eftersom de bara är ute och håller sin, exempelvis v75häst i form. Tänker man v75 så är det ofta en storfavorit med i varje omgång, men då glöms det lätt bort att det är 14 hästar till bakom med väldigt hög kapacitet som gärna snor åt sig förstaplatsen och gör det surt för storfavoriten.

Sammanfattat:
Små spelformer = Större kapacitetskillnad på hästarna
Större spelformer, som exempelvis v75 = Jämnare kapacitet och större pengar att slåss om vilket gör loppen klart tuffare!

spiifii är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 11:57   #8

Melleruds avatar

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 863
Standard

Jag är långt ifrån nån storspelare,men jag har spelat sen jag var 10 år ungefär (är nu 35 år).Vann på mitt allra första spel,en dubbel som min morfar hjälpte mig lämna in.
1000 kronor gav den,det var mycket pengar på 80-talet,för en tioåring var det som att vinna en miljon ungefär... .

När det gäller streckspelen så är det enligt mig helt överlägset med V4 och V5.
Det är också det jag vunnit mest på genom åren.
På V75 är hästarna så otroligt jämna så det är svårare då.
Sen säger det sig självt att det är lättare att hitta vinnaren i 4 eller 5 lopp än 7 eller 8.
Gammal 2015-01-14, 13:14   #9
Banned

Sharp$: 96

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

V5 tycker jag är ett bra spel att gå plus på.
RayBan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 13:22   #10

doobs avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 838
Standard

Komplex fråga men personligen tycker jag att det finns bra i värde i V3!

Har du en bra vinnare som inte är storfavorit så kan du med relativt små medel vinna ganska bra pengar även om det inte är i närheten av vad du kan vinna om du kommer rätt på det på V75!

Det är väl den spelform som jag har bäst resultat på över tid!
Gammal 2015-01-14, 13:50   #11

Wagners avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2252
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mellerud Visa inlägg
Jag är långt ifrån nån storspelare,men jag har spelat sen jag var 10 år ungefär (är nu 35 år).Vann på mitt allra första spel,en dubbel som min morfar hjälpte mig lämna in.
1000 kronor gav den,det var mycket pengar på 80-talet,för en tioåring var det som att vinna en miljon ungefär... .

När det gäller streckspelen så är det enligt mig helt överlägset med V4 och V5.
Det är också det jag vunnit mest på genom åren.
På V75 är hästarna så otroligt jämna så det är svårare då.
Sen säger det sig självt att det är lättare att hitta vinnaren i 4 eller 5 lopp än 7 eller 8.
Då borde ju V75 vara en otrolig fördel för dig. För hästarna är ju inte jämnt streckade direkt.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 13:55   #12

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 4665
Standard

För det första bör man veta vad det som gör att en bra spelare är en bra spelare, många vet inte det. De tror att de är det tills det går upp för dom att pengarna börjar sina.

Svaret på din fråga. Ja, generellt är det lättare att slå spelarmassan på mindre tävlingar eftersom motståndet är sämre.

Så ta med en picknickkorg och sätt dig i gräset när det är trav ute på landsbygden och läs på utav bara he... och du kan ha lite edge, d.v.s. om du är en bra spelare. Glöm inte ölen.
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 18:58   #13

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Standard

Anledningen

Anledningen till att det är svårt att vinna på V75 är att det är sönderläst
och sönderanalyserat överallt. Ex.

V75
Avd Häst

3-7 DIGITAL INK
4-12 STEPPING FOR MONEY
5-13 RASKE RUTGER
6-8 ROCKY REACH
7-7 DIEGO M.BOKO

UTDELNING V75
Antal rätt Utdelning
5 - 53 kr

V5 däremot lite mer doldis där den påläste kan vinna även på 5 rätt.
Lite mer okända djur och kuskar kanske men med lite jobb så.

V5
Rätt rad & utdelning
Avd Häst

1-7 DIGITAL INK
2-12 STEPPING FOR MONEY
3-13 RASKE RUTGER
4-8 ROCKY REACH
5-7 DIEGO M.BOKO

UTDELNING V5
Antal rätt Utdelning
5 - 11 053 kr

Mvh Ulf-Eddie
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+3)
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 20:38   #14

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Komplex fråga men personligen tycker jag att det finns bra i värde i V3!

Har du en bra vinnare som inte är storfavorit så kan du med relativt små medel vinna ganska bra pengar även om det inte är i närheten av vad du kan vinna om du kommer rätt på det på V75!

Det är väl den spelform som jag har bäst resultat på över tid!
Då måste V3-spelarna på banan vara sällsynt usla, för de får ju lämna in efter provstart till skillnad från dig som spelar på nätet.

Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-15, 13:02   #15

doobs avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Då måste V3-spelarna på banan vara sällsynt usla, för de får ju lämna in efter provstart till skillnad från dig som spelar på nätet.

Varför jämför du mig enbart med spelarna på banan? Jag är ju inte direkt ensam om V3 flera gånger i veckan...? Tror det är relativt liten procentuell andel som omsätts på banan jämfört med ATG Live. Visst tappar man lite edge mot att vara på plats men på det stora hela täcker ATG Live en V3-omgång mycket väl både gällande värmningar och intervjuer så ur den aspekten har jag nog inte "förlorat" så mycket genom att spela förtid hos ATG Live mot att byta andel avdelning för avdelning. Tycker inte det svänger så mycket i intryck mellan värmning och provstart! Skulle vara någon enstaka gång då en bra värmning/info inte tar ett steg i provstart/omstart men det är inte tillräckligt för att jag ändå ser det som en framgångsrik spelform.

Senast redigerad av doob den 2015-01-15 klockan 13:04.
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

td