Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-01-16, 17:20   #1
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 869
Sharp$: 1290
Standard

Skrällanalys (Statistisk) V75 Åby 17/1


Hamnar här och inte under betaltips eftersom det är gratis och jag gjort det själv

Nedanstående kommer enbart från statistik och siffror (således berörs inte taktik, väderförutsättningar och andra parametrar som egentligen är väsentliga)

Jag började med att sätta upp lite krav för att hitta potentiella skrällar. Sedan har jag helt enkelt bara kört kraven mot startlistorna och fått fram vilka som uppfyller alla krav.

Krav 1. Skall ha vunnit med skor tidigare.
Aktuellt eftersom det är barfotaförbud på Åby.

Krav 2. Skall ha skrällt tidigare till minst ca odds 10 tidigare.
Då vet vi ju om hästen kan skrälla!

Krav.3 Skall om Autostart ha skrällt tidigare till minst ca odds 5 från liknande spår.
Intressant att veta om skrällen kan skrälla från liknande spår. Här jag gjort det lätt och fördelat det i tre kategorier: Spår 1-6, 7-8 samt bakspår.

Krav 4. Medelinkomst på 5 senaste starter skall vara högre än medelinkomst totalt.
Utifrån detta värde ser vi om det är en uppåtkurva på hästens inkomst, vilket kan tyda på formtopp eller att hästen är på väg upp i klasserna.

Krav 5. Segerprocent på 10 senaste starter skall vara högre än förutspådd segerprocent (1/totalt odds 10 senaste starter från ATG/antal starter).
Utifrån detta värde ser vi om vi spelare missbedömer hästens vinstchans.

Krav 6A. Skall ha ett personligt rekord (2014) som max är ca 1s sämre än favoritens senaste tid (gäller aktuell distans).
Krav 6B. Alternativt slagit peronbästa i sin senaste start.
Vi vill helt enkelt sätta ett krav på om hästen håller tempot som favoriten gör

Krav 7. Skall vara streckad till max 10%.
Annars är det ingen skräll?!?!?

----------------------------------------------------------------------------------------

Avd1: Ingen uppfyller 5 krav eller mer.

Således bör vi i detta lopp ha en bra spik i form av en felfri Västerboonthenews.

----------------------------------------------------------------------------------------

Avd2:

Nr 2 Sharif America uppfyller alla krav (Skrällvarning!)

Nr 7 Photo Hudson uppfyller alla krav (Skrällvarning!)

Nr 12 Plead Guilty Uppfyller alla krav utom 5:e. Segerprocent uppgår till 20% på 10 senaste starter, medans vi spelat honom till att han skulle vunnit 25% av loppen. Hästen har 4 galopper (varav 3 diskningar och en oplacerad), men om man bortser från detta och räknar hästen som felfri så uppfyller han även detta krav.

Vill man inte spika Springover, så finns det ett par andra betrodda (över 10% streck), bakom dessa skulle 2, 7, 12 passa bra som C-hästar (eller vad man nu vill döpa det till)

----------------------------------------------------------------------------------------

Avd3:

Nr 5 Return To Sweden uppfyller alla krav (Skrällvarning!)

Ytterliggare en kuse som kan läggas som C-häst bakom de mest betrodda.

----------------------------------------------------------------------------------------

Avd4:

Nr 11 Min Finish uppfyller alla krav (Skrällvarning!)

Samma kommentar som ovan (I guess... )

----------------------------------------------------------------------------------------

Avd5: Analyseras ej pga tilläggen.

----------------------------------------------------------------------------------------

Avd6:

Nr 1 Kazire De Bob uppfyller alla krav.

Nr 2 Zonguldak uppfyller alla krav.

Nr 7 Hertig Shim uppfyller alla krav.

Nr 8 Montdore uppfyller alla krav.

Nr 9 Vacqueyras uppfyller alla krav.

Nr 11 Asterix Hornline uppfyller alla krav.

Det ser helt enkelt öppet ut om favoriten gör bort sig. Här kan det kanske vara smart sätta Oliver Kronos som en Utgångshäst och sen måla på. Alternativet spika Oliver Kronos; Lite "en eller alla"-feeling. Vill man åt stora pengarna, garderar man (?)

----------------------------------------------------------------------------------------

Avd 7: Analyseras ej pga att kraven blir svåra att sätta i samband med skoinfo samt de enormt stora och ojämna prissummorna som råder.

----------------------------------------------------------------------------------------
Mycket nöje!! Hoppas någon sitter
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Ardberg (+9), smak (+3), qwerta (+5), Torstens (+5), DG (+5), Lindvallen (+5)

Senast redigerad av Icewinner den 2015-01-16 klockan 17:40.
Icewinner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-16, 20:19   #2
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 2 524
Sharp$: 1184
Standard

Sharif America blev långt distanserad av Springover. Dessutom ligger väl stallet lågt?

Return To Sweden är Raffes skrällvarning, spelvärdet?

Kazire De Bob vinner inte så ofta i autolopp och Vacqueyras passar väl inte med skor runt om?

Mina tankar om några av dina nämnda...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
DG (+3)

Senast redigerad av Chiron den 2015-01-16 klockan 20:21.
Chiron är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-16, 20:38   #3
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 869
Sharp$: 1290
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Chiron Visa inlägg
Sharif America blev långt distanserad av Springover. Dessutom ligger väl stallet lågt?

Return To Sweden är Raffes skrällvarning, spelvärdet?

Kazire De Bob vinner inte så ofta i autolopp och Vacqueyras passar väl inte med skor runt om?

Mina tankar om några av dina nämnda...
Ja dessa skrällar är bara gjorda utifrån de krav jag ställde och enbart utifrån siffror/statistik.

De parametrar du nämnde är inte inräknade

Innan man streckar får man ju själv ta hänsyn och värdera in det du nämnt med men tänkte detta kunde vara lite hjälp för att värdera sina egna tankar!
Icewinner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-16, 20:43   #4
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 2 524
Sharp$: 1184
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Icewinner Visa inlägg
Ja dessa skrällar är bara gjorda utifrån de krav jag ställde och enbart utifrån siffror/statistik.

De parametrar du nämnde är inte inräknade

Innan man streckar får man ju själv ta hänsyn och värdera in det du nämnt med men tänkte detta kunde vara lite hjälp för att värdera sina egna tankar!

Du har helt rätt i det du skriver. Tänkte bara att jag kan delge lite av mina tankar om nu någon mot förmodan är intresserad (förmodligen inte ).
Chiron är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-16, 20:44   #5
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 869
Sharp$: 1290
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Chiron Visa inlägg
Du har helt rätt i det du skriver. Tänkte bara att jag kan delge lite av mina tankar om nu någon mot förmodan är intresserad (förmodligen inte ).
Ja, det är bara bra! Diskussion och tankar som gör forumet värt att vara på
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Chiron (+3)
Icewinner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-17, 06:33   #6
DG
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 47
Sharp$: 970
Standard

Tack för intressant analys. Och tilläggs.-info från Chiron!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Icewinner (+5), Chiron (+2)
DG är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-17, 12:37   #7
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 869
Sharp$: 1290
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DG Visa inlägg
Tack för intressant analys. Och tilläggs.-info från Chiron!
Tack själv
Icewinner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td