|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#91 |
|
Har skrivit lite om spetsstriden i första avdelningen.
Kommentera gärna om det är något som är åt helvete :-) Omgången börjar med en mycket svår spetsstrid att bena ut. Min känsla är att de som startar lite längre ut på vingen är de allra snabbaste, men att de ändå kan få svårt att ta en längd på den invändige konkurrenten. Med all säkerhet kan man utgå ifrån att innerspårets 1 Divas Revansch blir över och inte kommer kunna hålla upp spåret. 7 Saxo Holmsminde har visat vid några tillfällen att han är snabb ut, men mestadels då från spår längre in i banan. Näst senast spetsade han enkelt från spår 2 på Bergsåker och i slutet av november gjorde han om bedriften på samma bana och från samma spår. I bronsdivisionen tror jag dock att man väljer att söka sig inåt i banan, men om kusken är påläst att ingen av de övriga är jättesnabb kanske man laddar för få ledningen och en bra ledarrygg senare. Långt ut startar också 6 Gosab Blues som från spår 7 på Örebro i somras lyckades köra till sig ledningen efter en utdragen spetsstrid. Även i mars kunde han ta ledningen på samma bana men denna gång från innerspåret. I juni på Axevalla startade hästen med 2 Super Photogenic i spåret utanför och efter att ha startat snabbt verkade han nöjd att släppa till konkurrenten i det här loppet då denne var favorit. Ständigt osäkre 2 Super Photogenic är det väl frågan om man vågar ladda med då galoppen ligger nära till hands. Startar han lika snabbt som i loppet där han övertog från Gosab Blues så har han chansen att spetsa direkt här. Han verkar vara säkrare nu med jänkarvagnen och kanske gör det även att han blir snabbare om det finns möjlighet att satsa från början också. Jag har inte sett 4 Rocket Set i tillräckligt många lopp där han laddats för att avgöra om han är tillräckligt snabb för att ta ledningen här, men på Gävle i maj öppnade han riktigt snabbt från innerspåret. Han slog dock av på farten och förlorade ledningen eller släppte den till favoriten i loppet. Ser man på kvalitén på motståndet han normalt har mött så är det starkare än de flesta andra här och jag blir inte överraskad om han är den som är först in i kurvan här. 3 Bolt har mestadels startat i voltstartslopp, men för ett år sen öppnade han snabbt från spår 4. Jag tror dock att han får svårt att ta ledningen i det här loppet. En som inte känns som någon snabbstartare är 5 Listas Rafiki, men näst senast på Åby startade han riktigt snabbt och var då klar tvåa i spetsstriden efter Dante Boko som ingen i det här loppet vinner någon spetsstrid emot. Då favoriter ofta har en gräddfil till ledningen så finns det risk för att det utvecklar sig så även här och att Rocket Zet får överta ledningen ganska smärtfritt om han nu inte skulle spetsa för egen maskin. Kim Eriksson är en offensiv kusk och om Super Photogenic går felfri så är det inte omöjligt att han är intresserad av ledningen heller. Jag tror de flesta har respekt för Rocket Zet och Björn Goop och låter honom hållas i ledningen om han kommer dit, men jag är inte helt säker på att Kim släpper lika lättvindigt om det är hans häst som sitter först. Slutsatsen är i alla fall Rocket Zet i ledning efter 500 meter.
|
|
|
|
#92 | |
|
Citat:
och då måste den fällas. Skulle aldrig få för mig att strecka en så stor favorit.
|
||
|
|
|
|
|
#93 |
|
Tycker inte man ska tänka så mycket på %, utan vem man faktiskt tror vinner. Ser ingen anledning att strecka på massa hästar om man tror sig hittat en vinnare, oavsett om det är en häst på 25% eller 70%. Då blir ju travet mer lotto nästan än analys.
|
|
|
|
|
|
|
#94 |
|
Listan kan göras lång på omgångar då största favoriten vunnit och det ändå gett miljonvinster. Gäller att veta vilka strider man ska utkämpa
|
|
|
|
|
|
|
#95 |
|
Strecka bör du nog göra iallafall
|
|
|
|
|
|
|
#96 |
|
På tal om streckdebatten.
Nu har jag gått igenom V75 avdelningarna, läst tips, intervjuer med tränare, osv. Gjorde ett utkast till mitt bolagssystem. Då ser jag till min fasa, att systemet följt streckfördelningen till 100 % sånär som på två små avvikelser. Skall jag tänka om? Eller tänka, att 7 rätt får jackpotutdelning. Och hoppas, att några av mina lågprocentare vinner. Systemet kan ge 50', vilket andelsägarna är helt nöjda med. Om utdelningen för 7 rätt blir 50'. Vad hade det gett utan jackpot? - 35'? |
|
|
|
|
|
|
#97 |
|
Jänkarvagn på Mind Your Face, är det ffg eller?
|
|
|
|
|
#98 | |
|
Citat:
http://www.k75.se/lindvall/239/ Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+2) Senast redigerad av draken den 2015-01-30 klockan 17:52. |
||
|
|
|
|
|
#99 |
|
Den som inte vågar får aldrig kössa de grandiosa damerna.
Gardering Fossens Bonus. Rank i loppet just nu: 5-11-7-6-1-4 Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Amadeus (+5) |
|
|
|
|
|
|
#100 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#101 |
|
Nån som sitter på lösningen i Guld? Är inne på att spika Food Money.
|
|
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8422Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Du går i samma fälla som alla andra och baserar ditt system på vad andra tycker.
Inte konstigt det följer "public". Citat:
|
|
|
|
#103 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
Men då måste det till extrema skrällar och det blir en svårare väg att ta än att fälla en översteckad favorit! Jag plockar heller inte med Fossens Bonus. Aldrig i livet att jag plockar med en 75% i lägsta klassen!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Amadeus (+5) |
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
Du missade v86 i onsdags va? Vet du hur hårt streckad Quality Questioned blev till slut? Ändå var det ingen som lyckades pricka in 8 rätt trots att den vann.
|
|
|
|
|
|
|
|